Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Nina

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Nina » 14 jun 2016 09:15

Tante Pollewop schreef:Dat is juist mijn punt. Dat het nodig is om zoiets te doen.


Dit is echt spijkers zoeken op laag water. Vorige week werd er bij mij in de kerk verteld dat er veel zieken waren, en werd er ook opgeroepen tot gebed. Ik heb van niemand gehoord dat het ergerlijk overkwam, 'omdat het toch normaal moet zijn dat men dat doet'. In de ogen van sommige mensen kan je het niet gauw goed doen.

Nina

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Nina » 14 jun 2016 09:19

Mortlach schreef:
Voor alle mensen die zich afvragen waar die jaarlijkse Gay Pride nou precies voor nodig is: hiervoor dus. Voor een wereld waarin je gewoon homo kunt zijn zonder het risico te lopen dat je dat het leven kost.


Ik denk dat de Gay Pride meer kwaad dan goed doet.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 jun 2016 09:20

Nina schreef:Dit is echt spijkers zoeken op laag water. Vorige week werd er bij mij in de kerk verteld dat er veel zieken waren, en werd er ook opgeroepen tot gebed. Ik heb van niemand gehoord dat het ergerlijk overkwam, 'omdat het toch normaal moet zijn dat men dat doet'. In de ogen van sommige mensen kan je het niet gauw goed doen.

Kijk ook even naar de manier waarop het gezegd wordt. Dat is namelijk een groot verschil.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2016 09:25

Nina schreef:Ik denk dat de Gay Pride meer kwaad dan goed doet.


Hoe zo dat?

Ik denk dat het van cruciaal belang is dat er een evenement is waarin het bestaan wordt gevierd van een groep mensen die wij/de samenleving eeuwenlang stelselmatig heeft geprobeerd uit te wissen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4569
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor naamloos » 14 jun 2016 09:32

Nina schreef:Dit is echt spijkers zoeken op laag water. Vorige week werd er bij mij in de kerk verteld dat er veel zieken waren, en werd er ook opgeroepen tot gebed. Ik heb van niemand gehoord dat het ergerlijk overkwam, 'omdat het toch normaal moet zijn dat men dat doet'. In de ogen van sommige mensen kan je het niet gauw goed doen.
Hmm, ik denk dat ik T.P. wel begrijp. Zieke mensen worden niet uitgekotst, maar homo's vaak wel.
In mijn beleving is het net zoiets als zeggen: ''alle mensen, ook zwarten'' of ''de mens is naar Gods beeld geschapen, ook vrouwen''.
Zulke uitspraken zouden niet nodig moeten zijn. Maar het feit dat een bepaalde groep nadrukkelijk wordt genoemd geeft nou juist aan dat het niet vanzelfsprekend is dat ze er gewoon bij horen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 14 jun 2016 11:28

Mortlach schreef:Niet het christelijke geloof, wel de hypocriete houding van sommige Amerikaanse christenen die er alles aan doen om de levens van homo's (LGBTQ+) tot een hel te maken. Bescherming tegen ontslag of discriminatie wordt actief ontmanteld; zelfs openbaar-toiletbezoek wordt onmogelijk gemaakt voor transseksuelen. Dus dan nu dikke tranen huilen is wat wrang.

Dat rechtvaardigt nog steeds geen schietpartij!

Homo's willen graag gezien worden als net zo normaal als hetero's. Toch moet er dan een aparte bar komen, ze zonderen zichzelf dus af.
Zo blijf je jezelf tot een aparte groep maken.
Ga gewoon een biertje drinken in de kroeg van tante Jans op de hoek.
Er zijn altijd mensen die een groepering of een bepaald mens niet tolereren.
Zonder dat die groep of persoon daar enige schuld aan heeft.
En dan zijn er helaas mensen die hun driften en haat niet weten te beheersen.
Met zo'n schietpartij als triest resultaat.
Nu een homobar, laatst een vliegveld en overmorgen? Voetbalstadion?
Daar zitten in de regel relatief weinig homo's heb ik begrepen. Maar wel andere ongelovigen, zoals ze worden betiteld.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 14 jun 2016 11:59

En ook gelovigen.

En wat Amerika betreft, het wordt tijd dat de zogenaamd christelijke, maar in de praktijk ontzettende subcultuur van "God hates faggots" wordt afgebroken. Het enige goede wat ik zie in deze trieste situatie is dat die dialoog weer wordt aangeslingerd. En dat mensen die nu gaan bidden voor de slachtoffers maar ze daarvoor als onmensen hebben behandeld, gaan nadenken...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2016 12:07

Chaya schreef:Dat rechtvaardigt nog steeds geen schietpartij!


Nee, uiteraard niet. Maar de homo's zijn in beide gevallen het slachtoffer!

Homo's willen graag gezien worden als net zo normaal als hetero's. Toch moet er dan een aparte bar komen, ze zonderen zichzelf dus af.
Zo blijf je jezelf tot een aparte groep maken.
Ga gewoon een biertje drinken in de kroeg van tante Jans op de hoek.


Vind je het heel erg dat ik jouw visie op homocultuur niet overneem. Homo's zijn inderdaad net zo normaal als hetero's en willen net als hetero's gewoon zichzelf kunnen zijn. Dat is iets wat voor homo's verre van vanzelfsprekend is, en het zou ons hetero's (voor wie dat wél vanzelfsprekend is) sieren daar niet al te gauw uitspraken over te doen. Dat zichzelf zijn gaat blijkbaar niet bij Tante Jans op de hoek, anders hadden ze het wel gedaan.

Weet je, ik verwacht altijd meer empathie van christenen voor homo's; beiden worden immer vervolgd "voor wie ze zijn"; beiden voelen zich min of meer terecht bedreigd door een samenleving die ze wil uitwissen alsof ze niet bestaan; beiden kunnen hun baan of familie of reputatie verliezen als ze zich uitspreken over wie ze zijn. En toch lijkt het erop dat het een kleine groep christenen is die de homo's het hardst probeert te vervolgen... Ik begrijp daar niets van.

Er zijn altijd mensen die een groepering of een bepaald mens niet tolereren.
Zonder dat die groep of persoon daar enige schuld aan heeft.


Maar toch mogen blijkbaar homo's niet een plek hebben waar ze veilig zichzelf kunnen zijn...

En dan zijn er helaas mensen die hun driften en haat niet weten te beheersen.
Met zo'n schietpartij als triest resultaat.
Nu een homobar, laatst een vliegveld en overmorgen? Voetbalstadion?
Daar zitten in de regel relatief weinig homo's heb ik begrepen.


Of homo's die zich niet veilig genoeg voelen en dus niks zeggen...

Maar wel andere ongelovigen, zoals ze worden betiteld.


Kijk, dit soort geweld blijf je houden. Het verschil is alleen dat hier een aanslag in zekere mate moet worden voorbereid; in Amerika loop je gewoon met een AR-15 ("civiele variant van de militaire M16) een bar binnen en schiet je 49 mensen dood. Voorbereidingstijd? 5 minuten om naar de locatie te rijden...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2016 12:08

Marnix schreef:En ook gelovigen.

En wat Amerika betreft, het wordt tijd dat de zogenaamd christelijke, maar in de praktijk ontzettende subcultuur van "God hates faggots" wordt afgebroken. Het enige goede wat ik zie in deze trieste situatie is dat die dialoog weer wordt aangeslingerd. En dat mensen die nu gaan bidden voor de slachtoffers maar ze daarvoor als onmensen hebben behandeld, gaan nadenken...


Dat was het hele punt
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 14 jun 2016 13:15

Mortlach schreef:Vind je het heel erg dat ik jouw visie op homocultuur niet overneem. Homo's zijn inderdaad net zo normaal als hetero's en willen net als hetero's gewoon zichzelf kunnen zijn. Dat is iets wat voor homo's verre van vanzelfsprekend is, en het zou ons hetero's (voor wie dat wél vanzelfsprekend is) sieren daar niet al te gauw uitspraken over te doen. Dat zichzelf zijn gaat blijkbaar niet bij Tante Jans op de hoek, anders hadden ze het wel gedaan.

Weet je, ik verwacht altijd meer empathie van christenen voor homo's; beiden worden immer vervolgd "voor wie ze zijn"; beiden voelen zich min of meer terecht bedreigd door een samenleving die ze wil uitwissen alsof ze niet bestaan; beiden kunnen hun baan of familie of reputatie verliezen als ze zich uitspreken over wie ze zijn. En toch lijkt het erop dat het een kleine groep christenen is die de homo's het hardst probeert te vervolgen... Ik begrijp daar niets van.

Ik had net een gesprek met een homo-echtpaar in een winkel. De winkel is van hen en zij hekelen die homocultuurtjes.
Dat heeft niets te maken met jezelf kunnen zijn.
De homo's hier zeiden: ze moeten een bom gooien op de grachten als ze met die boten erdoor heen varen. Dat zijn nichten die aandacht willen trekken.
Zij erkennen dat dit meer fout dan goed doet, want het wordt elk jaar uitdagender.
Als je geaccepteerd wilt worden, wie je ook bent, bij welke subcultuur je ook hoort, het werkt tegen je als je zo hard en gekleurd schreeuwt.
Verreweg de meeste mensen leven gewoon vreedzaam naast elkaar, een enkeling die het verpest voor de rest.

Jij maakt hier de vergelijking van christenen en homo's , om wie ze zijn, wij halen het toch ook niet in ons hoofd om in bootjes te gaan varen?
Bovendien gaat je vergelijking behoorlijk mank. Maar dit terzijde.
Mortlach schreef:Of homo's die zich niet veilig genoeg voelen en dus niks zeggen...

Als ik in de metro of trein zit, kan ik echt niet aan iemand zien of hij homo of hetero is.
Pas bij onaangepast of uitdagend gedrag kun je dat zien.
Dat vinden de meeste mensen ergerlijk, ook als het mediterrane jochies zijn, of nichten, of dragqueens
In de natuur vallen veelkleurige vogels op, als je zo wilt zijn, prima, maar zeur dan niet als je ook negatieve aandacht trekt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor meribel » 14 jun 2016 13:20

Chaya schreef:[
Dat rechtvaardigt nog steeds geen schietpartij!

Homo's willen graag gezien worden als net zo normaal als hetero's. Toch moet er dan een aparte bar komen, ze zonderen zichzelf dus af.
Zo blijf je jezelf tot een aparte groep maken.
Ga gewoon een biertje drinken in de kroeg van tante Jans op de hoek.
Er zijn altijd mensen die een groepering of een bepaald mens niet tolereren.
Zonder dat die groep of persoon daar enige schuld aan heeft.
En dan zijn er helaas mensen die hun driften en haat niet weten te beheersen.
Met zo'n schietpartij als triest resultaat.
Nu een homobar, laatst een vliegveld en overmorgen? Voetbalstadion?
Daar zitten in de regel relatief weinig homo's heb ik begrepen. Maar wel andere ongelovigen, zoals ze worden betiteld.


beetje als mensen die een eigen kerk beginnen omdat ze zich niet op hun gemak voelen in de PKN dorpskerk.
of mensen die samen een kookclub beginnen omdat ze daar allemaal over hetzelfde kunnen kletsen
of lid worden van de biljartvereniging,
of wekelijks naar een kooravond gaan

gelijkgestemden opzoeken is niet raar, en zeker niet voorbehouden aan homo's.

er zijn inderdaad altijd mensen die een groepering niet tolereren,
maar als er een mass-shooting is ergens op de Veluwe in een zware kerk zeg je natuurlijk ook niet; waarom moest er dan ook een aparte kerk komen, die mensen zonderen zichzelf af.


wat ik overigens in het hele verhaal erg mis dat is dat het een eenzame psychisch gestoorde man was zoals er zovelen zijn op de wereld.
De ene keer een high school, de andere keer een homo bar, volgende keer weer een abortuskliniek ( de ironie )

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 14 jun 2016 13:39

meribel schreef:beetje als mensen die een eigen kerk beginnen omdat ze zich niet op hun gemak voelen in de PKN dorpskerk.

Mensen beginnen geen nieuwe kerk omdat ze zich in een andere niet op hun gemak voelen. Daar gaat meer aan vooraf.
meribel schreef:of mensen die samen een kookclub beginnen omdat ze daar allemaal over hetzelfde kunnen kletsen
of lid worden van de biljartvereniging,
of wekelijks naar een kooravond gaan

Het probleem is dat het dan een kooravond voor homo's moet worden, of een homo-biljartvereniging.
DAAR ligt het probleem.
Vroeger was alles opgedeeld in hokjes, een gereformeerde zaterdagmiddagvoetbalver. een roomse zondagsclub, christelijke gymnastiekvereniging,
"rooie" turnclub enzovoorts.
Daar wilden we vanaf.
Je praat toch niet een hele avond over je seksleven als homo?
Wat is dan het verschil met een leuke avond in een algemene kroeg of bij de kookclub?
Ik vind het net zo'n gezeur eigenlijk als die zwartepietendiscussie.
Ga gewoon met elkaar om, drink een biertje met iemand omdat hij je laat lachen en niet omdat hij wel of niet homo is.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 14 jun 2016 13:50

Chaya schreef:De homo's hier zeiden:


de homos hier zeiden???...heb je wel enig idee hoe dit klinkt ? Het is geen bedreigde diersoort of freaks hoor..

Chaya schreef: wij halen het toch ook niet in ons hoofd om in bootjes te gaan varen?


je manifesteert je eigen bijzonderheid wel door op zondag je twee of drie keer in behoorlijke getallen naar een gebouw te begeven.... is nagenoeg hetzelfde... profileren.

Chaya schreef:Pas bij onaangepast of uitdagend gedrag kun je dat zien.


niet zóveel anders als christenen dus.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2016 14:03

Chaya schreef:Ik had net een gesprek met een homo-echtpaar in een winkel. De winkel is van hen en zij hekelen die homocultuurtjes.
Dat heeft niets te maken met jezelf kunnen zijn.
De homo's hier zeiden: ze moeten een bom gooien op de grachten als ze met die boten erdoor heen varen. Dat zijn nichten die aandacht willen trekken.
Zij erkennen dat dit meer fout dan goed doet, want het wordt elk jaar uitdagender.
Als je geaccepteerd wilt worden, wie je ook bent, bij welke subcultuur je ook hoort, het werkt tegen je als je zo hard en gekleurd schreeuwt.
Verreweg de meeste mensen leven gewoon vreedzaam naast elkaar, een enkeling die het verpest voor de rest.


Oke, stel even voor het gesprek dat ik je gelijk geef. Dan nog is het hebben van een nachtclub specifiek op homo's gericht geen bezwaar. Het is immers in praktische zin geen openbare ruimte. Dat zou zijn alsof je het christenen kwalijk neemt dat ze een christelijke variant willen oprichten van een bowling- of biljartclub.

Als je kijkt naar de Amerikaanse verslaggeving op de grote nieuwsnetwerken van deze tragische aanval, dan zie je direct wat ik bedoel. Het hele feit dat het om een aanslag tegen homo's gaat, wordt zo min mogelijk gemeld. Zelfs in de dood worden deze 49 mensen niet erkend voor wie ze waren.

Maar het zou inderdaad een stuk makkelijker zijn als de homo's niet zo hard zouden schreeuwen; dan zouden wij gewoon net weer kunnen doen alsof ze niet bestaan.

Jij maakt hier de vergelijking van christenen en homo's , om wie ze zijn, wij halen het toch ook niet in ons hoofd om in bootjes te gaan varen?


Nee, jullie schreeuwen om aandacht als je op zondagmorgen met die gekke hoedjes naar je kerk gaat. Maar goed, als je wel de behoefte zou hebben dat te doen, dan zou ik je geen strobreed in weg leggen hoor. Behouden vaart!

Als ik in de metro of trein zit, kan ik echt niet aan iemand zien of hij homo of hetero is.


Dat doet er dan ook niet toe. Iemand wordt niet gedefinieerd door zijn/haar seksuele voorkeuren.

Pas bij onaangepast of uitdagend gedrag kun je dat zien.


Als je een jong stel, man-vrouw zou zien die samen hun pasgeboren kindje vertroetelen, dan is dat schattig. Als het twee mannen zouden zijn, dan zou het ongepast of uitdagend zijn, heb ik zo het idee.

Dat vinden de meeste mensen ergerlijk, ook als het mediterrane jochies zijn, of nichten, of dragqueens
In de natuur vallen veelkleurige vogels op, als je zo wilt zijn, prima, maar zeur dan niet als je ook negatieve aandacht trekt.


Die lui weten vaak echt wel om te gaan met aandacht, negatief of positief. Ik zou persoonlijk geen ruzie willen met drag queens.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 14 jun 2016 14:05

hans0166 schreef:de homos hier zeiden???...heb je wel enig idee hoe dit klinkt ? Het is geen bedreigde diersoort of freaks hoor..

Hier in de winkel.Tjonge, gaan we elk woord op een goudschaaltje wegen? :roll:
hans0166 schreef:je manifesteert je eigen bijzonderheid wel door op zondag je twee of drie keer in behoorlijke getallen naar een gebouw te begeven.... is nagenoeg hetzelfde... profileren.

Ik loop meestal alleen. En waarom is het gek om op zondag op straat te lopen?
Als ik mee oploop met anderen, scheiden op een bepaald moment onze wegen. Niets speciaals.
Ik zie er ook niet bijzonder uit, dat denk jij misschien. :mrgreen:
hans0166 schreef:niet zóveel anders als christenen dus.

Je kunt mij absoluut niet betichten van onaangepast gedrag. Integendeel, ik hecht grote waarde aan wellevendheid en fatsoen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten