Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 13 nov 2024 07:16

Marnix schreef:Precies. En kan je dan populistisch en stoer roepen: "Willen jullie meer of minder Marokkanen" maar Wilders had ook kunnen zeggen "Willen jullie meer of minder Marokkaanse probleemjongeren" want dat is nogal een verschil. Daarnaast werkt het telkens roepen dat ze het land uit moeten en zo niet want inderdaad, vrijwel iedereen woont hier al hun hele leven en heeft geen dubbel paspoort.
Maar dit soort discussies zorgen er wel voor dat het vooral over "de toon" van sommige partijen gaat en er wordt als gevolg daarvan bar weinig gedaan. Dat was in elk geval ook de indruk die ik kreeg bij het debat gisteren in de Amsterdamse gemeenteraad. Er werd veel gepraat en dan vooral over elkaar, niet over wat er gedaan moet worden aan het geweld in de stad.
Erik1960 schreef:Het is eigenlijk te gek voor woorden dat er vorige week al conclusies werden getrokken voordat de feiten op tafel lagen. En dat die eerste conclusies uit Israël kwamen. Politici als Wilders doen maar al te graag mee aan dat giftige spel.
Voorbarige conclusies worden inderdaad vaak getrokken, ook voorbarige conclusies die de schuld bij voetbalsupporters legden. Ere wie ere toekomt, de NRC rectificeert in elk geval 1 bericht waarin werd beweerd dat een taxichauffeur door Maccabi supporters werd aangevallen. Het blijkt precies andersom te zijn: in de nacht vóór de wedstrijd werden supporters aangevallen vanuit een taxi.

Zo worden er wel meer zaken omgedraaid. Politicus van Baarle van Denk stelt het zo voor alsof er vorige week een jacht op moslims heeft plaatsgevonden. Dit is iemand die overduidelijk niet neutraal in de wedstrijd zit en de slachtofferrol opzoekt terwijl zijn achterban op jodenjacht ging.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 13 nov 2024 08:12

Marnix schreef:Je bent in ieder geval al net zo goed in oneliners en dooddoeners als Geert. Bedenk dat je zelf ook oogst wat je zaait.

Geert Wilders zaait al langer dan 20 jaar dat de integratie mislukt is voornamelijk van islamitisch tuig de Marokkaanse bevolking voorop, daar is inmiddels Premier Dick Schoof ook achter gekomen. https://www.ad.nl/politiek/fel-hard-ver ... ~a4f979c2/

Ik denk inmiddels dat jij de al oude wind wil zaaien van GroenLinks-PvdA-leider Frans Timmermans een echo van het verleden en dan zal je storm oogsten wat reeds in Amsterdam duidelijk was.

De vreeslijke uitingen die in het Arabisch geschreeuw werden dat Hitler zijn werk niet heeft afgemaakt moet keihard aangepakt worden.

Ik ben benieuwd naar het debat vandaag, ik hoop niet dat het gaat zoals de Amsterdamse gemeente raad met krokodillentranen want dan kom je nergens.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 13 nov 2024 08:46

benefietdiner schreef:Bron ?

Met gezond verstand het nieuws volgen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 13 nov 2024 08:48

benefietdiner schreef:Geert Wilders zaait al langer dan 20 jaar dat de integratie mislukt is voornamelijk van islamitisch tuig de Marokkaanse bevolking voorop, daar is inmiddels Premier Dick Schoof ook achter gekomen. https://www.ad.nl/politiek/fel-hard-ver ... ~a4f979c2/

Ik denk inmiddels dat jij de al oude wind wil zaaien van GroenLinks-PvdA-leider Frans Timmermans een echo van het verleden en dan zal je storm oogsten wat reeds in Amsterdam duidelijk was.

De vreeslijke uitingen die in het Arabisch geschreeuw werden dat Hitler zijn werk niet heeft afgemaakt moet keihard aangepakt worden.

Ik ben benieuwd naar het debat vandaag, ik hoop niet dat het gaat zoals de Amsterdamse gemeente raad met krokodillentranen want dan kom je nergens.

Geldt dat ook voor liedjes over de dichte scholen in Gaza omdat alle kindjes dood zijn?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 nov 2024 09:35

Erik1960 schreef:Geldt dat ook voor liedjes over de dichte scholen in Gaza omdat alle kindjes dood zijn?

Of over misbruik in de kerk? Als 1 iemand wat fout heeft gedaan is de hele kerk fout. Oh nee, dit soort retoriek van haat wordt natuurlijk alleen toegepast als het iemand goed uitkomt.... :roll:

elbert schreef:Maar dit soort discussies zorgen er wel voor dat het vooral over "de toon" van sommige partijen gaat en er wordt als gevolg daarvan bar weinig gedaan. Dat was in elk geval ook de indruk die ik kreeg bij het debat gisteren in de Amsterdamse gemeenteraad. Er werd veel gepraat en dan vooral over elkaar, niet over wat er gedaan moet worden aan het geweld in de stad.

Dat lijkt me niet zo vreemd, het was een spoedberaad waarbij en evaluatie plaatsvond van de gebeurtenissen van afgelopen week en het optreden van de betrokken overheidsinstanties. Daarbij zal ook gekeken worden naar wat er anders en beter kan, maar het oplossen van de problemen met grote groepen vergt een iets brede en meer landelijke aanpak en zal ook meer tijd gaat kosten, daarnaast denk ik dat die plannen vooral vanuit het kabinet moeten komen. Gelukkig zitten daar meer mensen in dan alleen Wilders en andere PVV'ers die al jaren allerlei polariserende dingen en er daardoor voor zorgen dat de problemen eerder groter zijn geworden dan kleiner, hoe meer er gepolariseerd wordt, hoe meer groepen ook van elkaar af en tegenover elkaar komen te staan ipv meer naast elkaar. Als je ooit wil dat er meer respectvol met elkaar wordt samengeleefd is het ook goed om te stoppen met "alle moslims zijn erg, dat zit in hun DNA" en "de Marokkaanse bevolking is islamitisch tuig" zoals Benefietdiner hier ook uitdraagt.

Jij noemt het "de toon" maar het is wel de toon die de muziek maakt. Voor een goed gesprek over de inhoud is het wel belangrijk dat er eerst op een normale manier gepraat wordt. Als de toon haatzaaiend is wordt een goed inhoudelijk gesprek waarbij je dichter bij elkaar komt ook lastig.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 nov 2024 10:36

Marnix schreef:Jij noemt het "de toon" maar het is wel de toon die de muziek maakt. Voor een goed gesprek over de inhoud is het wel belangrijk dat er eerst op een normale manier gepraat wordt. Als de toon haatzaaiend is wordt een goed inhoudelijk gesprek waarbij je dichter bij elkaar komt ook lastig.
Ik zit nu net het Tweede Kamerdebat te beluisteren en daar zien we precies hetzelfde. Praten over de toon (zowel links als rechts maken elkaar uit voor antisemiet), maar oplossingen: ho maar. Daar gaat het dus 90% van de tijd over, zowel door links als rechts. Oplossingen komen er op deze manier niet en juist daar hebben we behoefte aan. Het is het failliet van de politiek als er alleen maar gepraat wordt en er niet aan een oplossing wordt gewerkt. Stop dan met dat gekissebis (en dat kunnen we hier op het forum dan ook wel doen) en laat dan de boel de boel maar als er toch niks gebeurt.
Maar dan gaat Israel straks Mossad agenten hier in Nederland inzetten om er wat aan te doen, want die praten niet, die ondernemen actie. Een Israelische minister heeft alvast de pro-Palestijnse groeperingen in Nederland in kaart gebracht. Buitenlands ingrijpen of de straat het op laten lossen (anarchie) is iets wat ik liever absoluut niet heb, laat de Nederlandse overheid met een effectieve aanpak komen en paal en perk stellen aan antisemitisme.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 nov 2024 11:30

elbert schreef:Ik zit nu net het Tweede Kamerdebat te beluisteren en daar zien we precies hetzelfde. Praten over de toon (zowel links als rechts maken elkaar uit voor antisemiet), maar oplossingen: ho maar. Daar gaat het dus 90% van de tijd over, zowel door links als rechts. Oplossingen komen er op deze manier niet en juist daar hebben we behoefte aan. Het is het failliet van de politiek als er alleen maar gepraat wordt en er niet aan een oplossing wordt gewerkt. Stop dan met dat gekissebis (en dat kunnen we hier op het forum dan ook wel doen) en laat dan de boel de boel maar als er toch niks gebeurt.
Maar dan gaat Israel straks Mossad agenten hier in Nederland inzetten om er wat aan te doen, want die praten niet, die ondernemen actie. Een Israelische minister heeft alvast de pro-Palestijnse groeperingen in Nederland in kaart gebracht. Buitenlands ingrijpen of de straat het op laten lossen (anarchie) is iets wat ik liever absoluut niet heb, laat de Nederlandse overheid met een effectieve aanpak komen en paal en perk stellen aan antisemitisme.

Beetje makkelijk, het debat is net begonnen en de openingsronde is nog bezig. En ja, dat gaat ook over hoe je hier mee omgaat omdat Wilders gelijk met gestrekt been erin ging. Maar volgens mij hebben we gewoon een regering die vervolgens beleid kan gaan maken toch? En als Wilders dit niet zou gebruiken om over de rug van alle moslims punten te willen scoren zou dat inderdaad een stuk sneller gaan.

Verder zou ik alles wat rechtse Israelische ministers roepen trouwens wel even dubbelchecken aangezien ze niet helemaal objectief in het conflict staan... en ze al helemaal geen ruimte geven om het recht in eigen hand te nemen want de praktijk leert dat dat ook heel veel onschuldige slachtoffers oplevert.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 nov 2024 12:16

Marnix schreef:Beetje makkelijk, het debat is net begonnen en de openingsronde is nog bezig. En ja, dat gaat ook over hoe je hier mee omgaat omdat Wilders gelijk met gestrekt been erin ging. Maar volgens mij hebben we gewoon een regering die vervolgens beleid kan gaan maken toch? En als Wilders dit niet zou gebruiken om over de rug van alle moslims punten te willen scoren zou dat inderdaad een stuk sneller gaan.
Je zegt dat Wilders hier over de rug van alle moslims punten wil scoren, maar dat heb ik hem gisteren niet horen zeggen, ondanks dat de linkse oppositie hem dat keer op keer in de mond wilde leggen. Hij was voor zijn doen nog aardig genuanceerd en benadrukte dat hij alleen de raddraaiers aan wil pakken. Dat mag ook weleens gezegd worden.
Ik heb trouwens verder geluisterd en gekeken en het debat kwam eigenlijk nauwelijks verder. Het ging tussen de "we moeten ons uitspreken" versus de "ja maar" vleugels van het parlement.
Marnix schreef:Verder zou ik alles wat rechtse Israelische ministers roepen trouwens wel even dubbelchecken aangezien ze niet helemaal objectief in het conflict staan... en ze al helemaal geen ruimte geven om het recht in eigen hand te nemen want de praktijk leert dat dat ook heel veel onschuldige slachtoffers oplevert.
Hoe wil je ze gaan tegenhouden mochten ze besluiten om hier een operatie op touw te zetten, wat ik niet hoop?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 nov 2024 22:42

elbert schreef:Je zegt dat Wilders hier over de rug van alle moslims punten wil scoren, maar dat heb ik hem gisteren niet horen zeggen, ondanks dat de linkse oppositie hem dat keer op keer in de mond wilde leggen. Hij was voor zijn doen nog aardig genuanceerd en benadrukte dat hij alleen de raddraaiers aan wil pakken. Dat mag ook weleens gezegd worden.

Klopt het is wel eens erger geweest, maar hij had het toch ook wel over een groot deel van de moslims die voor problemen zorgt terwijl het een kleine groep van zo’n 150-200 mensen in op hoeveel moslims in Amsterdam?

Edit: Overigens was de sfeer in de ministerraad al wel zo dat de eerste persoon haar vertrek heeft aangekondigd. Dat hoeft natuurlijk niet om uitspraken van dhr Wilders te gaan maar het zegt wel wat over de toon en de sfeer in de coalitie. Overigens vraag ik me wel af waarom zo iemand daar in is gegaan, het was natuurlijk wachten op de eerste keer dat dit zou gebeuren.

Ik heb trouwens verder geluisterd en gekeken en het debat kwam eigenlijk nauwelijks verder. Het ging tussen de "we moeten ons uitspreken" versus de "ja maar" vleugels van het parlement.

Ik heb wel een en ander langs horen komen, over dubbele paspoorten, verbieden van bepaalde pagina’s en zwaardere straffen bij bepaald gedrag etc en verder is het aan de regering om met een aanpak te komen waar voldoende steun voor is.

Hoe wil je ze gaan tegenhouden mochten ze besluiten om hier een operatie op touw te zetten, wat ik niet hoop?

Niet, je kan landen die zich met interne zaken van andere landen bemoeien natuurlijk wel met bepaalde maatregelen ontmoedigen om dat soort dingen te doen.
Laatst gewijzigd door Marnix op 15 nov 2024 14:31, 2 keer totaal gewijzigd.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 15 nov 2024 08:36

Marnix schreef:terwijl het een kleine groep van zo’n 150-200 mensen in op hoeveel moslims in Amsterdam?

Ben je mal dat waren er ongeveer 29 waar van 5 ietwat erger https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... g-verzocht
Er zijn 90.000 moslims in Amsterdam, waar hebben we het eigenlijk over ](*,)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 15 nov 2024 09:28

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 15 nov 2024 12:22

StillAwake schreef:Dus 0.032% van de Amsterdamse moslims (er vanuitgaande dat al deze 29 mensen inderdaad uit Amsterdam komen...) wordt gezocht door de politie...
Lijkt me inderdaad niet iets waar je de hele groep op kunt aankijken.

Dan zijn de berichten over een door christenen vernielde halloweentuin in mijn geboortedorp zorgwekkender...

Oké kom je daar vandaan. Ja behoorlijk reformatorisch dorp. Ook agressief met de bouw van de HH kerk. 10 jaar geduurd en ook van oudsher een schippers dorp. Maar mijn reactie was cynisch bedoeld naar Marnix omdat hij nogal van Baarle bij valt.
In de buurt van jou geboorte dorp ook veel van die lieverdjes.
Samenscholingsverbod na vechtpartijen en mes zwaaien heeft effect: ‘Nog geen boetes uitgeschreven.
https://www.ad.nl/gouda/samenscholingsv ... ~aac1a4c7/
Ik kan je verzekeren het zijn allemaal Marokkanen daar en het probleem is er wordt geen woord over geschreven dat het Marokkanen zijn allemaal weg kijken in het nieuws.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 nov 2024 12:43

benefietdiner schreef:Oké kom je daar vandaan. Ja behoorlijk reformatorisch dorp. Ook agressief met de bouw van de HH kerk. 10 jaar geduurd en ook van oudsher een schippers dorp. Maar mijn reactie was cynisch bedoeld naar Marnix omdat hij nogal van Baarle bij valt.
In de buurt van jou geboorte dorp ook veel van die lieverdjes.
Samenscholingsverbod na vechtpartijen en mes zwaaien heeft effect: ‘Nog geen boetes uitgeschreven.
https://www.ad.nl/gouda/samenscholingsv ... ~aac1a4c7/
Ik kan je verzekeren het zijn allemaal Marokkanen daar en het probleem is er wordt geen woord over geschreven dat het Marokkanen zijn allemaal weg kijken in het nieuws.

Wow, alsof in sympathie heb voor Van Baarle. Je mensenkennis laat wat te wensen over. De mening dat je niet moslims of Marokkanen collectief als hele groep de schuld kan geven van het gedrag van een klein clubje eikels werd gesteund door vrijwel de hele Tweede Kamer. Zelfs Wilders maakte die nuancering op een gegeven moment. Van Baarle kwam gelijk met “ja maar zij doen het ook dus eigen schuld” waar de hele kamer het niet mee eens was.

Het punt wat nog niet in je hersenpan wil indalen is dat als er een groepje veelal Marokkaanse jongens relt in Amsterdam, of zich misdraagt op straat in Gouda wordt door niemand ontkend. En iedereen wil dat soort tuig aanpakken. dat is het punt niet. Het punt is dat je niet kan roepen: we hebben een probleem met de Marokkaanse bevolking. Of met de moslims. Die willen allemaal geweld plegen want dat zit in hun DNA.

Maar als je dat als niet snapt na zoveel pagina’s wordt een genuanceerde discussie en alleen maar andere voorbeelden, waar jongeren met een migratieachtergond zich misdragen, kan aanhalen wordt een goed gesprek wat ingewikkeld :roll:

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 15 nov 2024 13:42

Marnix schreef:Het punt wat nog niet in je hersenpan wil indalen is dat als er een groepje veelal Marokkaanse jongens relt in Amsterdam, of zich misdraagt op straat in Gouda wordt door niemand ontkend. En iedereen wil dat soort tuig aanpakken. dat is het punt niet. Het punt is dat je niet kan roepen: we hebben een probleem met de Marokkaanse bevolking. Of met de moslims. Die willen allemaal geweld plegen want dat zit in hun DNA.

Kijk dit is het gedrag van een Marokkaan:
https://www.ad.nl/politiek/staatssecret ... ~aeea243d/
Zij wil duidelijk niet integreren.

Schoof: 'Geweld Amsterdam komt door integratieprobleem'
https://www.ad.nl/video/productie/schoof-ovr-883831
Erg zwak uitgerukt van Schoof.

En jij vergis je want 9 van de 10 hebben zo’n gedrag.
Heb ik daar bewijs voor: NEE
Alleen praktijkervaring leert dat, niet achter je toetsenbord.

Allochtone jongens begaan meer zware misdaden dan autochtone jongens. Uit de structuur van Marokkaanse gezinnen kun je opmaken dat dat te wijten is aan “coercive behaviour”, dwingend gedrag dat de jongens thuis oppikken bij gebrek aan echte opvoeding.
https://www.nemokennislink.nl/publicati ... n-de-zaak/

Typisch Marokkaans gedrag of straat cultuur.
https://pure.rug.nl/ws/portalfiles/port ... 46/h10.pdf

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 nov 2024 14:25

benefietdiner schreef:Kijk dit is het gedrag van een Marokkaan:
https://www.ad.nl/politiek/staatssecret ... ~aeea243d/
Zij wil duidelijk niet integreren.

Schoof: 'Geweld Amsterdam komt door integratieprobleem'
https://www.ad.nl/video/productie/schoof-ovr-883831
Erg zwak uitgerukt van Schoof.

En jij vergis je want 9 van de 10 hebben zo’n gedrag.
Heb ik daar bewijs voor: NEE
Alleen praktijkervaring leert dat, niet achter je toetsenbord.

Fout. Het waren er misschien 150-200 op 32000 in Amsterdam. En mogelijk waren het niet allemaal mensen met Marokkaanse achtergrond. 9 van de 10 is overduidelijk niet waar, maar om je racistische praatjes te verspreiden sjoemel je graag met cijfers, in navolging van je “idolen”. Dat is al wel vaker duidelijk gezien, je hebt geen feitenkennis maar reageert vanuit je witte onderbuik, geef je hier zelf ook toe. Dit soort racistisch gedrag is net zo zorgwekkend als wangedrag van groepen autochtone jongeren en mag ook wel eens aangepakt worden.

Allochtone jongens begaan meer zware misdaden dan autochtone jongens. Uit de structuur van Marokkaanse gezinnen kun je opmaken dat dat te wijten is aan “coercive behaviour”, dwingend gedrag dat de jongens thuis oppikken bij gebrek aan echte opvoeding.
https://www.nemokennislink.nl/publicati ... n-de-zaak/

Als je de rest van het artikel ook even goed leest wordt een beetje duidelijk waar de problemen nog meer zitten en dan kan er gekeken worden naar een goede aanpak. Criminaliteit komt sowieso meer voor in de lagere sociale klassen omdat er minder kansen zijn. Omdat die er niet zijn komt men met elkaar in de arme wijken te wonen wat weer zorgt voor samenklontering etcetera. Daarnaast zijn er ook (sub)culturele aspecten die zeker een rol spelen. Maar nogmaals, het geldt nog steeds een kleine groep en je kan niet alle moslims of alle Marokkanen of bijna allen dit in de schoenen schuiven.

In 2012 stonden 83 minderjarige jongeren per 1.000 jongeren met een Marokkaanse achtergrond geregistreerd als verdachte van een misdrijf. Dat aantal is in 2022 gedaald naar 31 per 1.000 jongeren met een Marokkaanse migratieachtergrond. bron: NJI

Het aandeel verdachten onder de Nederlandse bevolking is tussen 2005 en 2021 met 60 procent afgenomen. In 2005 was 1,9 procent van de bevolking verdacht van een misdrijf, in 2021 was dat 0,8 procent. Bij alle generaties en herkomstgroepen neemt het percentage geregistreerde verdachten van misdrijven sinds 2005 af. Onder migranten daalt het aandeel verdachten van 3,3 procent in 2005 tot 1,1 procent in 2021. Onder de tweede generatie is het aandeel verdachten het hoogst; 2,9 procent in 2021. Dat is 57 procent lager dan in 2005, toen het aandeel verdachten in deze groep nog 6,8 procent was. Het aandeel verdachten is hoger bij de tweede generatie met twee in het buitenland geboren ouders (3,4 procent), dan bij de tweede generatie met één in het buitenland geboren ouder (1,2 procent).

Bron: CBS

Dat zijn iets andere cijfers dan jouw 9 op de 10 vertonen dit gedrag. Waar je zelf al zegt geen bewijs voor te hebben wat logisch is, want dat bewijs is er niet. Wel bewijs voor mijn cijfers :roll: maar ach, feiten, daar doe jij niet aan he :-)

Terug naar “Actualiteit & Politiek”