Moderators: Memmem, Moderafo's
Als A. Jonker mijn predikant zou zijn zou ik dat zeker overwegen. Als iemand zijn Eigen Visie als absolute waarheid ziet vraag ik me af wat een dergelijk persoon op een preekstoel te zoeken heeft.
Hoe is "bekeren tot het Christendom" een dubbel agendapunt?
Het hele Oude Testament (of Thora, net hoe je het noemt) werkt toe naar de komst van de Messias.
Als je vervolgens die Messias niet accepteert heb je de kern van je eigen Heilige Boek overboord gegooid.
Als je de belangrijkste belofte niet accepteert, moet je ook niet denken dat je rechten kunt laten gelden op de overige beloften.
Het is geen snoepwinkeltje, waar je precies kunt uizoeken wat je lekker vindt.
Je stelt zelf dat een aansluiten bij het Christendom neer zou komen op assimilatie. Ergo: De joodse identieteit zit voor een groot deel in het niet accepteren van de Messias.
En hoezo zijn de beloften alleen voor de Joden? Christus zelf heeft gezegd dat zelfs stenen tot kinderen van Abraham verwekt kunnen worden, en dat de Joden zich niet op hun afstamming van Abraham kunnen beroepen als ze de Messias niet accepteren.
Ook u doet daar helaas ook aan mee gelet op uw opmerking over de door u betwiste rechten van de Joden aangaande de beloften.
Dat zijn aspecten die meespelen, maar in dit topic gaat het te vaak over het bekeren van joden en wat de houding is van protestanten en katholieken daarin. Dat is offtopic wat mij betreft. We kunnen het onderwerp namelijk ook te breed maken.StillAwake schreef:En het is zinloos om de stichting van Israël te bekijken zonder daarbij de schaamte voor de Holocaust en de theologische duiding van het stuk land te benoemen.
elbert schreef:Dat zijn aspecten die meespelen, maar in dit topic gaat het te vaak over het bekeren van joden en wat de houding is van protestanten en katholieken daarin. Dat is offtopic wat mij betreft. We kunnen het onderwerp namelijk ook te breed maken.
Het lijkt mij een beetje verstrengelend om een topic te modereren waar je zelf behoorlijk actief en net zo gekleurd als de anderen met een andere mening stelling in neemt.
Jesaja40 schreef:hans0166 citeert:
Mag ik het hier opnemen voor de moderator, het is niet verstrengelt en gekleurd. Hier wordt gewoon "een conflict" aan de orde gesteld, nota bene door de moderator zelf. Zijn positie is dat iedere geïnteresseerde hierop mag reageren.
Als u beste Hans 0166 een item initieert stelt u zich gewoon open voor positieve én negatieve reacties. Zo werkt dat op en forum.
En zoals gewoonlijk bij een "conflict" zijn er altijd twee partijen en de sympathie gaat uit naar wie je het meest acceptabel vind.
Een "conflict" heeft een bron, ook die is hier besproken en een ieder mag zijn/haar mening ventileren. Je mag het ook heel hartelijk met elkaar oneens zijn.
Inderdaad. Coalities in Israel betekenen sowieso altijd koorddansen waarbij het kabinet elk moment kan vallen, maar het is knap dat deze diverse coalitie dit voor elkaar heeft gekregen.StillAwake schreef:De niet stabiele coalitie heeft inmiddels wel de begroting goedgekeurd, wat de wél stabiele Netanyahu uiteindelijk niet voor elkaar kreeg.
Al met als is de coalitie stabieler dan gedacht...
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast