De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 06 aug 2016 22:42

Je kan best goede kennissen danwel vrienden van elkaar zijn en toch politiek heel andere ideeën hebben. Daarvoor hoef je mensen niet in een verdachtenbankje te duwen.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 06 aug 2016 22:59

Dat ben ik met je eens. Maar het is niet mijn intentie om iemand in een verdachtenbankje te duwen.
Er zijn teveel overeenkomsten, ook wat buitenlandbeleid betreft.
Ik wil alleen maar zeggen dat we het van hen niet hoeven te verwachten.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 06 aug 2016 23:00

Met dat laatste ben ik het eens. Lood om oud ijzer.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 21 aug 2016 17:28

Zojuist las ik dit artikel;
http://www.elsevier.nl/buitenland/achte ... en-344425/

Trump richt zich tot de zwarte kiezer met de vraag wat ze nou eigenlijk te verliezen hebben als ze op hem zouden stemmen. Alles is nu al slecht en de democratische presidenten hebben hier weinig aan kunnen veranderen. Dus waarom niet hem de kans geven, hij heeft zich immers al bewezen als schepper van banen en banen zijn noodzakelijk voor welvaart. Dat is zo'n beetje de strekking van het verhaal.

Ik denk dat hij daar een punt heeft. Clinton reageert enkel met een korte zin op Twitter dat ze het onthutsend dom vindt. Inhoudelijke reactie is nog niet gekomen.

Toch wel leuk zo'n politiek toneelstukje.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 22 aug 2016 12:05

zonder goed ingelezen te zijn, vind ik dit topic eigenlijk toch te belangrijk om niet op te reageren.

*deel verwijderd door moderator vanwege off topic*

Met Killary - (heeft u de indrukwekkende groeiende lijkenlijst der Clintons, met namen, functies, datums en redenen ook wel eens bestudeerd?) - hebben we m.i. als vrouw slechts een hogere versnelling van Openbaring 6 te verwachten, zeker samen met Angela de grote bij ons.
Natuurlijk kan de Heere - en laat dat ook ons gebed nog zijn - de boze plannen van de wereldtopelite nog verijdelen, maar de meesten onzer slapen mijns inziens op het punt van voortgang der tijden en vaart der volken ...

Overigens ben ik van mening dat Trump op tijd per ongeluk een ongeluk zal overkomen of gewoon lomp zal worden afgeknald door wat tegenwoordig nog slechts heet 'een verwarde man'.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 12 sep 2016 09:11

Vanmorgen kwam het bericht dat mevrouw Clinton ernstige gezondheidsproblemen heeft. De arts heeft een longontsteking geconstateerd.
Koren op de molen van Trump, die zei al eerder dat zij niet fit genoeg was voor een campagne.
Het is ook heel erg zwaar, zowel fysiek als mentaal.
Hoe gaat het nu verder, vraag ik me af?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 12 sep 2016 11:13

Chaya schreef:Vanmorgen kwam het bericht dat mevrouw Clinton ernstige gezondheidsproblemen heeft. De arts heeft een longontsteking geconstateerd.
Koren op de molen van Trump, die zei al eerder dat zij niet fit genoeg was voor een campagne.
Het is ook heel erg zwaar, zowel fysiek als mentaal.
Hoe gaat het nu verder, vraag ik me af?

M.i. is dit geen beperking waarom zij geen president kan worden.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

de passant
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor de passant » 12 sep 2016 12:19

[quote="johannes1"][/quote]

Laten we niet vergeten dat de VS meer nog dan Nederland een "beeldcultuur"is , ik denk dat de beelden waarop Clinton bijna strompelend naar haar auto geleid wordt wel degelijk wat scheelt, de amerikanen willen graag een sterke president zowel fysiek als durf om maatregelen te nemen , dat laatste heeft ze misschien wel, maar aan dat sterke fysieke gaan de amerikanen nu twijfelen , laten we niet vergeten dat het een loeizware baan is,je moet bijna 24 uur per dag paraat kunnen zijn.
dit is natuurlijk ook het gevolg van het Amerikaanse verkiezings-systeem, "districten en "the winner takes all", daardoor krijg je automatisch 2 kandidaten, wat dat betreft vind ik het systeem krakkemikkig, beter was het geweest als ze met een stuk of 5 a 7 kandidaten te kiezen hadden ,want wat als Clinton werkelijk te ziek blijkt dan allen nog maar trump als "keuze", ik dacht dat het voor Clinton een jaar geleden een gelopen race was , nu denk ik dat de kansen echt 50/50 liggen.

Mullog
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mullog » 12 sep 2016 12:26

ben db bd schreef:Overigens ben ik van mening dat Trump op tijd per ongeluk een ongeluk zal overkomen of gewoon lomp zal worden afgeknald door wat tegenwoordig nog slechts heet 'een verwarde man'.

Dat zou dan een mooi praktisch voorbeeld zijn van Mattheüs 26:52 gezien de uitspraak of oproep die hij gedaan heeft aan de aanhangers van het tweede amendement van de grondwet van de Verenigde Staten, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

"A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed."

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 12 sep 2016 12:56

Ze heeft een longontsteking. Met wat antibiotica is zij er binnen een week bovenop. Ze heeft geen ziekte waardoor zij binnen nu en een jaar het werk niet meer zou kunnen doen. Ik denk dat de race hierdoor echt nog niet gelopen is.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 12 sep 2016 16:17

Dat zou dan een mooi praktisch voorbeeld zijn van Mattheüs 26:52 gezien de uitspraak of oproep die hij gedaan heeft aan de aanhangers van het tweede amendement van de grondwet van de Verenigde Staten, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed."

heer Mullog, ik vat de strekking van uw opmerking niet zo goed, maar van de lijkenlijst der Clintons, alsmede de staat van ministerdienst van Hillary ben ik zeer geschrokken. Anderen doen dat al lang niet meer lees ik elders.
Van Trump zijn geschiedenis weet ik weinig meer dan zijn enigszins playboy-verleden. Maar hij durft door de elite voor publicatie verboden feiten bespreekbaar te maken, zoals hiervoor ook van sommigen te lezen is. Dat boeit mij met vele anderen aan hem. En als ik dan zie hoe dat op de mainstreammedia (ook hier) verborgen moet worden gehouden, weet ik dat de economische, sociale, morele en religieuze klap straks apocalyptisch zal worden.

Mullog
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mullog » 14 sep 2016 14:10

ben db bd schreef:Dat zou dan een mooi praktisch voorbeeld zijn van Mattheüs 26:52 gezien de uitspraak of oproep die hij gedaan heeft aan de aanhangers van het tweede amendement van de grondwet van de Verenigde Staten, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

heer Mullog, ik vat de strekking van uw opmerking niet zo goed, maar van de lijkenlijst der Clintons, alsmede de staat van ministerdienst van Hillary ben ik zeer geschrokken. Anderen doen dat al lang niet meer lees ik elders.
Van Trump zijn geschiedenis weet ik weinig meer dan zijn enigszins playboy-verleden. Maar hij durft door de elite voor publicatie verboden feiten bespreekbaar te maken, zoals hiervoor ook van sommigen te lezen is. Dat boeit mij met vele anderen aan hem. En als ik dan zie hoe dat op de mainstreammedia (ook hier) verborgen moet worden gehouden, weet ik dat de economische, sociale, morele en religieuze klap straks apocalyptisch zal worden.

Mijn opmerking was cynisch bedoeld n.a.v. uw opmerking dat Trump wel eens een ongeluk zou kunnen overkomen en de opmerking van Trump die door zeer velen geïnterpreteerd werd als een oproep om Hilary Clinton maar overhoop geschoten moest worden
Trump schreef:“If she gets to pick her judges, nothing you can do, folks,” Trump said. “Although the Second Amendment people — maybe there is, I don’t know.”.
Past erg in het republikeinse beeld dat Hillary als misdadiger opgesloten moet worden.

Ik ben daarom dan ook benieuwd naar de "lijkenlijst" van de Clintons, dus als u daarover iets hebt...

En als je maar diep genoeg graaft vindt je bij Trump ook wel het nodige, zoals zijn charitatieve instelling http://www.volkskrant.nl/buitenland/-donaties-van-trump-foundations-komen-niet-van-trump-zelf~a4374685/ :-({|=

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 14 sep 2016 16:01

@ Mullog; omdat ik veel lees (kan maar een paar uur fysiek actief zijn) en niks opsla, weet ik ook meestal niks terug te vinden.
Nou had ik de lijkenlijst van de Clintons via ksandernieuws, maar uit die stal nemen de meesten onzer niks aan omdat onze gevoelszenuwen zijn knetterharde informatie doorgaans niet aankunnen en zijn berichten derhalve niet serieus genomen worden. Nou zet ksander zijn bronnen er ook altijd keurig bij en door die te linken kom je verder op de 'verboden' alternatieve berichtgeving terecht, waar ook de lijkenlijsten circuleren.
Heb erg dat veel van datsoort informatie niet geduld wordt op mainstreammedia. Op facebook is dat ook niet ontvankelijk, omdat de elite welke eigenaar zijn, geen negatieve berichten van hun lievelingetje (stropop) accepteren. (echt vrije nieuwsgaring is al lang verleden tijd hoor).

We zien nu toch ook meer filmpjes verschijnen waar de uitval van Clinton wordt getoond. Boze stemmen weten dat haar running mate bij Wallstreet c.s. nog populairder is als Hillary zelf, weshalve haar uitvallen zelfs nog tot verdere verlinksing kan leiden dan nu nog politiek haalbaar is. En een derde termijn voor Obama zou er dan natuurlijk ook nog uitgehaald kunnen worden.

de passant
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor de passant » 15 sep 2016 09:32

*Off topic*

Mullog
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mullog » 15 sep 2016 14:26

ben db bd schreef:En een derde termijn voor Obama zou er dan natuurlijk ook nog uitgehaald kunnen worden.

Dat zou betekenen dat de grondwet van de Verenigde Staten aangepast moet worden, dat moet Obama dan doen, in pakweg 2 maanden tijd waarbij hij ook nog eens een volledig door de republikeinen gedomineerd congres zal moeten overtuigen van de noodzaak. Dat gaat hem, noch iemand anders, lukken. Als deze ksander zich enigszins serieus in het onderwerp zou hebben verdiept had hij deze onzin niet geschreven.

Grondwet VS, Amendement XX: Indien er geen gekozen president is kiest het congres een waarnemend persoon tot er weer een gekozen president is
Grondwet VS, Amendement XXII: President gelimiteerd tot twee volle termijnen of maximaal tien jaar. Deze tien jaar is omdat, b.v. als een president overlijdt na 2 jaar, de vice president de termijn kan volmaken en nog 2 keer herkozen kan worden. Als de president binnen 2 jaar overlijdt dan kan de vice president die termijn volmaken maar mag dan geen twee termijnen meer volmaken.

Behalve veel lezen zou u ook wat controle moeten doen op de informatie die gegeven wordt. Op het web wordt veel onzin verspreid.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”