Irak en ISIS

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor benefietdiner » 13 aug 2014 21:13

Optimatus schreef:Tja... en als de PVV het voor het zeggen krijgt, krijgen we hier een soort geperverteerde idioten aan de macht die ook tot bijzonder veel onzin in staat zijn.

jij zegt het, Wilders zegt: http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvni ... jk___.html

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 aug 2014 21:25

benefietdiner schreef:jij zegt het, Wilders zegt: http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvni ... jk___.html

Vrij mild nog.
Je had het leger er weken geleden al naarte moeten sturen.
Fijn he, die verboden dubbele nationaliteit voor de jongens?
Nu hebben ze alleen een nederlands paspoort dus kun je ze niet uitzettten naar het land van hun andere nationaliteit.
En wij maar denken dat regeren vooruitzien is.
Wat vind de SGP er eigenlijk van?

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 13 aug 2014 21:29

SGP bereid tot inzet F16's tegen ISIS in Irak

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2295 ... rak__.html

CU/SGP Den Haag: 'Demonstraties voor ISIS verbieden'

Afbeelding

http://www.omroepwest.nl/nieuws/08-07-2 ... -verbieden

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 aug 2014 23:16

Wilders pleit dus voor en bloedbad. Zelfs al zijn de potentiële slachtoffers pervers vuilnis, Wilders verlaagt zich tot hetzelfde niveau. Ik ben niet verbaasd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 aug 2014 07:44

Faramir schreef:Aangezien deze mensen dusdanig barbaars zijn dat diplomatie totaal geen zin heeft blijft er maar een mogelijkheid over en dat dat deze terreur organisatie met militair geweld weggevaagd dient te worden zoals dat ook ongeveer gebeurd is met het nazisme. Door wie, allereerst door de volkeren in de regio en een ieder ander van goede wil. Dit kan wel eens een schakelmoment worden waarbij (oude) vijanden zij aan zij strijden om dit pure kwaad de wereld uit te helpen.
Dat laatste weet ik zo net nog niet, maar het is wel heel complex aan het worden. IS heeft gebied in bezit in Syrie en Irak. In Syrie zijn er eigenlijk geen good guys: Assad en Hezbollah (gesteund door Iran) aan de ene kant en IS en nog wat andere groeperingen aan de andere kant. In Irak heb je de Koerden (zo'n beetje de meest gematigde lieden in deze regio) en de zwakke Iraakse regering (die tot nog toe vooral op de hand van de sjiieten is, ten koste van de soennieten) die alle moeite hebben om zich IS van het lijf te houden. Het lijkt me dat de leveranties van wapens aan de Koerden momenteel de beste zet is, maar die kunnen dan hooguit hun eigen gebied verdedigen. Het Iraakse leger is een rommeltje en het zal even duren voordat die iets kunnen forceren tegen IS. Blijven over de Amerikanen en we weten allemaal dat Obama helemaal geen zin heeft om zich weer militair in Iraakse aangelegenheden te mengen. Maar een islamitisch-fascistisch kalifaat in Noord-Irak en Syrië is iets wat de VS toch onmogelijk kunnen tolereren, aangezien de strijders van IS al hebben aangegeven dat ze aanslagen in de VS willen plegen. Het lijkt me dat de VS dus wel gedwongen zullen zijn om zich er meer mee te gaan bemoeien, ook militair en dan vooral vanuit de lucht en d.m.v. wapenleveranties.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 14 aug 2014 08:10

Optimatus schreef:Wilders pleit dus voor en bloedbad. Zelfs al zijn de potentiële slachtoffers pervers vuilnis, Wilders verlaagt zich tot hetzelfde niveau. Ik ben niet verbaasd.
Natuurlijk pleit Wilders niet voor een bloedbad en de aanhangers van de Islam zijn geen slachtoffers maar criminelen die jou willen dwingen tot een kalifaat waar de sharia-wet wordt. Dat is niet een verlaging van Wilders maar een handhaven van het Nederlands recht. Nederlanders mogen, ja moeten daar in de schilders wijk demonstreren tegen dat tuig waarvan er velen zelfs de ISIS aanhangen. Maar de slappen burgemeester gaat het verbieden en dan heb de Islam bij voorbaat gewonnen en gaan door met hun ideologie.
Onze regering in Den Haag doet er niets tegen als alleen toegeven en dan moet het een keer tot confrontatie komen. Ook de SGP zie heus wel dat het fout gaat in Nederland met de terreurgroepen van de Islam. Zij willen de demonstraties van die radicale moslims verbieden maar dat is veels te weinig want ze doen het toch. Syrie en Irak verplaatsen zich naar Nederlandse schilders wijk in Den Haag

Bambi

Berichtdoor Bambi » 14 aug 2014 08:25

benefietdiner schreef:Natuurlijk pleit Wilders niet voor een bloedbad en de aanhangers van de Islam zijn geen slachtoffers maar criminelen die jou willen dwingen tot een kalifaat waar de sharia-wet wordt. Dat is niet een verlaging van Wilders maar een handhaven van het Nederlands recht. Nederlanders mogen, ja moeten daar in de schilders wijk demonstreren tegen dat tuig waarvan er velen zelfs de ISIS aanhangen. Maar de slappen burgemeester gaat het verbieden en dan heb de Islam bij voorbaat gewonnen en gaan door met hun ideologie.
Onze regering in Den Haag doet er niets tegen als alleen toegeven en dan moet het een keer tot confrontatie komen. Ook de SGP zie heus wel dat het fout gaat in Nederland met de terreurgroepen van de Islam. Zij willen de demonstraties van die radicale moslims verbieden maar dat is veels te weinig want ze doen het toch. Syrie en Irak verplaatsen zich naar Nederlandse schilders wijk in Den Haag

Ze moeten die radicale figuren gewoon oppakken en daarmee een signaal afgeven dat het in Nederland niet getolereerd wordt.
En als dat wettisch nog niet kan, moet men de wet aanpassen.
Daar moet dhr. Wilders zich mee bezig houden.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 aug 2014 08:33

Het punt waarop de wet mijns inziens aangepast dient te worden, is dat mensen met een Nederlands paspoort die in Syrië en Irak (of wel ander land dan ook) vechten zonder toestemming van de Nederlandse regering, de cel in dienen te gaan danwel (als ze over een dubbel paspoort beschikken) hun Nederlands staatsburgerschap kwijtraken. Nu gaan zulke jihad gangers nog vrijuit. Zo'n wetswijziging lijkt me eigenlijk een inkoppertje, want ik kan me niet voorstellen dat er een politieke partij is die daarop tegen zou zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 14 aug 2014 08:51

Bambi schreef:Ze moeten die radicale figuren gewoon oppakken en daarmee een signaal afgeven dat het in Nederland niet getolereerd wordt.
En als dat wettisch nog niet kan, moet men de wet aanpassen.
Daar moet dhr. Wilders zich mee bezig houden.
Dat heeft Wilders als enige in onze regering als maar geroepen de afgelopen jaren en niemand luisterden. Nu is het daar reeds te laat voor. Een stel radicale malloten heeft een Islamitische Staat uitgeroepen in de Haagse Schilderswijk.

Islamitische Staat uitgeroepen in Schilderswijk

Afbeelding

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... ilderswijk

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 aug 2014 09:25

Dat is ontzettend leuk en aardig. Hoe meer van dit soort acties hoe sneller de ogen geopend worden van politici.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 aug 2014 09:57

De raddraaiers oppakken en bij geconstateerde strafbare feiten opsluiten. De Schilderswijk is een optelsom van mislukt beleid. Stond gisteren nog in het AD.

Bepaalde elementen vluchten bij aanhoudende frustraties in radicale alternatieven.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 14 aug 2014 11:18

benefietdiner schreef:Een stel radicale malloten heeft een Islamitische Staat uitgeroepen in de Haagse Schilderswijk.

Die facebook-pagina is in ieder geval verwijderd.
elbert schreef:Het punt waarop de wet mijns inziens aangepast dient te worden, is dat mensen met een Nederlands paspoort die in Syrië en Irak (of wel ander land dan ook) vechten zonder toestemming van de Nederlandse regering, de cel in dienen te gaan danwel (als ze over een dubbel paspoort beschikken) hun Nederlands staatsburgerschap kwijtraken. Nu gaan zulke jihad gangers nog vrijuit. Zo'n wetswijziging lijkt me eigenlijk een inkoppertje, want ik kan me niet voorstellen dat er een politieke partij is die daarop tegen zou zijn.

Met die wet zijn ze toch al bezig?
Hoewel het weinig zin heeft als alleen het Nederlanderschap wordt afgepakt.
Want die terrorist die in België die aanslag pleegde in het Joodse museum, was een Fransman.

Een soort Guantanamo Bay in Europa lijkt me een beter plan.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 14 aug 2014 14:18

Misschien is dit wat voor mensen die niet zo van Geert Wilders houden.

Afbeelding

Ik ben van een ding overtuigd dat een christen van welke denominatie of helemaal geen denominatie uit zijn stoel dient te komen en actief iets moed doen.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 14 aug 2014 14:23

Laten we ook niet vergeten om volgens het gebod van de heere Jezus onze vijanden lief te hebben, te bidden voor wie ons vervolgen en te zegenen wie ons vervloeken.

Matt 5:43-45
"Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij haten. Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen, opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is; want Hij laat zijn zon opgaan over bozen en goeden en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen."

Luk 6:27-28
"Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; zegent wie u vervloeken; bidt voor wie u smadelijk behandelen."

Paulus wilde ook de christenen uitroeien, maar God is ook Paulus genadig geweest. Zou niet niet hetzelfde kunnen doen voor de aanhagers van IS? Voor de mensen in de Schilderswijk?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 aug 2014 14:34

maaarten schreef:Paulus wilde ook de christenen uitroeien, maar God is ook Paulus genadig geweest. Zou niet niet hetzelfde kunnen doen voor de aanhagers van IS?

Dat kan zonder meer. Gewoon maar lekker afwachten dus totdat er nog een christen (of andere religieuze minderheid) of 100.000 is afgeslacht. Afwachten op een wonder terwijl de christenen en andere onschuldigen per honderden over de kling worden gejaagd?

Terug naar “Actualiteit & Politiek”