Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor StillAwake » 06 jun 2024 08:42

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 jun 2024 09:39

StillAwake schreef:Vandaag mogen jullie stemmen voor de EU toch?
Leeft dat nu wat meer in Nederland dan andere jaren, nu er een verschuiving naar rechts lijkt aan te komen, en de EU-kritiek steeds meer toeneemt?
Ik weet van "vroeger" nog dat deze verkiezing redelijk ongemerkt voorbij ging, maar kan me voorstellen dat het deze keer anders is?

Mwah, ik heb er niet zoveel van meegekregen. Rechts komt op maar staat in Europa nog redelijk buitenspel. Dus ik denk dat de opkomst gewoon weer rond de 40% ligt zoals meestal. In Christelijk Nederland is het ook lastig, omdat de CU en SGP geen gezamelijke lijst meer hebben waardoor de beiden mogelijk geen zetel halen. Daarnaast denk ik dat de CU ook nog wel kans heeft wat stemmen te verliezen omdat mensen strategisch stemmen omdat ze Europees gezien klimaat/ milieu / natuur belangrijk vinden of denken een strategische linkse stem tegenstem tegen opkomend rechts te moeten geven.

Overigens valt het met EU-kritiek wel mee, er is wel ontevredenheid de PVV was bijvoorbeeld eerder voor een Nexit maar heeft dat standpunt inmiddels losgelaten. Er is wel ontevreden heid over de EU vanuit een bepaalde hoek maar ik weet niet of die denken dat ze met hun stem veel invloed zullen hebben. Voor een deel dus omdat de rechtse fractie in de EU momenteel weinig invloed heeft omdat veel fracties zo weinig mogelijk met de groep van FVD, Wilders, Orban, Le Pen enz willen samenwerken.

Edit: een uur of 9 later is de opkomst 4 procent hoger dan vorige editie om dezelfde tijd dus het lijkt erop dat de spelende issues wel voor een hogere opkomst zorgen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 07 jun 2024 18:59

StillAwake schreef:Niemand hier ontkent dat de extremistische Islam levensgevaarlijk is.
Niemand ontkent ook dat deze extremistische groepen over lijken gaan.
Niemand ontkent dat dergelijke groepen wereldwijd een risico inhouden.

Dat houdt echter niet in dat de meeste moslims er zo instaan.
En die malloot die hem hier geld voor geeft (al vraag ik me af of hij zijn geld ook daadwerkelijk gaat delen...): gekken houd je altijd.
Het grootste deel van de moslims zit hier helemaal niet op te wachten, en het grootste deel doet dit ook niet.

Net zoals het grootste deel van de Christenen géén lid van de KKK is, géén sympathie voor kindermisbruik kon opbrengen en géén voorstander is van slavernij.

Ja dat kan wezen maar die zwijgende meerheid heeft bar weinig te zeggen als het er op aankomt. Dat zie je toch in al die regimes terug? Iran, Afganistan om er een paar te noemen. Daar zal de meute misschien vredelievend zijn maar het zijn de radicalen die de dienst uit maken.

Daarbij komt dat men (autochtone Nederlander) zich steeds meer een vreemde in eigen land begint te voelen. De eigen cultuur gaat overboord. Ik zie het in mijn vorige woonplaats ook, je herkent het bijna niet meer, vervreemdend is het. Islamitische slagerijen, kappers waar je je voor een tientje kan laten knippen en scheren… iedereen in het dorp weet dat er criminelen achter zitten en het gaat maar door..

Wanneer je de tv aanzet hoor je studenten in het Engels verkondigen dat Israël genocide pleegt en dat Nederland universiteiten banden moeten verbreken. Waar zijn we in beland? De samenleving is de afgelopen jaren meer en meer uitgehold met die woke-ellende als hoogtepunt.

Ik voel me steeds minder thuis hier eigenlijk :-k

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 07 jun 2024 20:27

pindas83 schreef:De eigen cultuur gaat overboord. Ik zie het in mijn vorige woonplaats ook, je herkent het bijna niet meer, vervreemdend is het. Islamitische slagerijen, kappers waar je je voor een tientje kan laten knippen en scheren… iedereen in het dorp weet dat er criminelen achter zitten en het gaat maar door..

Wanneer je de tv aanzet hoor je studenten in het Engels verkondigen dat Israël genocide pleegt en dat Nederland universiteiten banden moeten verbreken. Waar zijn we in beland? De samenleving is de afgelopen jaren meer en meer uitgehold met die woke-ellende als hoogtepunt.

Het is mij niet zo duidelijk wat je met ‘onze cultuur’ bedoelt. Wanneer ik de orthodoxe biblebelt bezoek voel ik me ook vervreemd. Dat van die kapperszaken herken ik. Iedereen weet het en iedereen zwijgt want het is natuurlijk wel lekker dat je voor een tientje geholpen wordt.
Dat Engels is ook zoiets.. er zijn hier op refoweb zelfs mensen die een Engelstalig bijschrift bij hun avatar hebben. Het moest verboden worden.. waar gaat het toch heen met onze cultuur ;-)
Laatst gewijzigd door Erik1960 op 08 jun 2024 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 jun 2024 21:48

pindas83 schreef:Ja dat kan wezen maar die zwijgende meerheid heeft bar weinig te zeggen als het er op aankomt. Dat zie je toch in al die regimes terug? Iran, Afganistan om er een paar te noemen. Daar zal de meute misschien vredelievend zijn maar het zijn de radicalen die de dienst uit maken.

Daarbij komt dat men (autochtone Nederlander) zich steeds meer een vreemde in eigen land begint te voelen. De eigen cultuur gaat overboord. Ik zie het in mijn vorige woonplaats ook, je herkent het bijna niet meer, vervreemdend is het. Islamitische slagerijen, kappers waar je je voor een tientje kan laten knippen en scheren… iedereen in het dorp weet dat er criminelen achter zitten en het gaat maar door..

Klinkt wel heel erg als “vroeger was alles beter”. Doordat we zo goed in handelen waren is het altijd wel een beetje zo geweest in de grote steden. Daarnaast leven we in een tijd van globalisering, afstanden zijn kleiner, we handelen op veel grotere schaal, we kunnen met bojna iedereen op de wereld communiceren. Dus ja, dan krijg je meer buitenlandse studenten. Die overigens traditiegetrouw links zijn, in 1980 (huldiging Beatrix) en bijvoorbeeld 1968 (bezetting van het Maagdenhuis) gebeurde dat ook al.

En in het gemiddelde dorp in Nederland kom je zelden een Turkse kapper tegen. Wel een hoop illegale drugslabs trouwens maar dat hoort vast wel bij onze cultuur.

En wat die regimes betreft, Moslims in een dictatuur, kalifaat of theocratie hebben inderdaad weinig in te brengen want dat is inherent aan die bestuursvormen. Alleen hier hebben we een andere bestuursvorm en kunnen ze dus wel andere keuzes maken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 08 jun 2024 05:10

Marnix schreef:Klinkt wel heel erg als “vroeger was alles beter”. Doordat we zo goed in handelen waren is het altijd wel een beetje zo geweest in de grote steden. Daarnaast leven we in een tijd van globalisering, afstanden zijn kleiner, we handelen op veel grotere schaal, we kunnen met bojna iedereen op de wereld communiceren. Dus ja, dan krijg je meer buitenlandse studenten. Die overigens traditiegetrouw links zijn, in 1980 (huldiging Beatrix) en bijvoorbeeld 1968 (bezetting van het Maagdenhuis) gebeurde dat ook al.

En in het gemiddelde dorp in Nederland kom je zelden een Turkse kapper tegen. Wel een hoop illegale drugslabs trouwens maar dat hoort vast wel bij onze cultuur.

En wat die regimes betreft, Moslims in een dictatuur, kalifaat of theocratie hebben inderdaad weinig in te brengen want dat is inherent aan die bestuursvormen. Alleen hier hebben we een andere bestuursvorm en kunnen ze dus wel andere keuzes maken.

Vroeger was niet alles beter maar tegenwoordig is veel wel slechter.

Die universiteiten trekken buitenlandse studenten omdat het een verdienmodel is. Het levert gewoon goed geld op, belastinggeld voor een belangrijk deel. Ik weet niet of dat nu het doel moet zijn van een universiteit eigenlijk. Het lijkt mij van niet. Het gevolg is dat er schijnbaar nauwelijks colleges meer gegeven worden in het Nederlands. Verloedering en minachting van de eigen taal.
Ook moeten die gasten een woning hebben, die er niet zijn en de meeste nemen de benen na afloop van de studie dus komen per saldo alleen halen en niks brengen.

Ja in het gemiddelde Nederlandsche dorp kom je wel een hoop drugslabs tegen inderdaad.

We hebben hier nog wel een andere bestuursvorm maar voor hoe lang is dat? Via de democratie kan het zomaar zijn dat dat binnen een paar generaties omgekeerd is.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 jun 2024 07:57

pindas83 schreef:Vroeger was niet alles beter maar tegenwoordig is veel wel slechter.

Mwah dat durf ik te betwijfelen. Ik kan heel dingen bedenken die vroeger minder waren. Wel goed om dat te zien voordat we in een klaagzang vervallen.

Die universiteiten trekken buitenlandse studenten omdat het een verdienmodel is. Het levert gewoon goed geld op, belastinggeld voor een belangrijk deel. Ik weet niet of dat nu het doel moet zijn van een universiteit eigenlijk. Het lijkt mij van niet. Het gevolg is dat er schijnbaar nauwelijks colleges meer gegeven worden in het Nederlands. Verloedering en minachting van de eigen taal.
Ook moeten die gasten een woning hebben, die er niet zijn en de meeste nemen de benen na afloop van de studie dus komen per saldo alleen halen en niks brengen.

Dat er meer colleges in het Nederlands gegeven mogen worden vind ik ook wel. Dat het minachting van de taal is is onzin, als je ook buitenlandse studenten hebt is dat soms wel zo praktisch he.

Dat we er niets aan hebben is niet waar, 1/3e van de studenten vindt een baan in Nederland.

We hebben hier nog wel een andere bestuursvorm maar voor hoe lang is dat? Via de democratie kan het zomaar zijn dat dat binnen een paar generaties omgekeerd is.

Dat is een beetje bangmakerij, met 5% moslims waaronder ook een hoop gematigden die blij zijn met democratie wordt Nederland echt niet zomaar een kalifaat :roll:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 jun 2024 08:41

Marnix schreef:Mwah dat durf ik te betwijfelen. Ik kan heel dingen bedenken die vroeger minder waren. Wel goed om dat te zien voordat we in een klaagzang vervallen.

Dat er meer colleges in het Nederlands gegeven mogen worden vind ik ook wel. Dat het minachting van de taal is is onzin, als je ook buitenlandse studenten hebt is dat soms wel zo praktisch he.

Dat we er niets aan hebben is niet waar, 1/3e van de studenten vindt een baan in Nederland.

Dat is een beetje bangmakerij, met 5% moslims waaronder ook een hoop gematigden die blij zijn met democratie wordt Nederland echt niet zomaar een kalifaat :roll:

Ik denk dat dat laatste behoorlijk naief is. Ook de gematigde moslims zijn weinig tolerant als het op vrouwen en homoacceptatie aankomt. Mijn kinderen zitten in Rotterdam op school en hebben met name last van moslimgroepen; dochter wordt voor kech en hoer uitgemaakt en mijn jongens hebben veel last van hen. Mijn buurmeisje zit op een andere seculiere school in Rotterdam en wil/durft in de zomer geen korte broeken/rokken meer aan. Dan krijgt ze problemen met de Marokkaanse populatie op school. Zij hult zich dus op schooldagen in enkellange rokken en lange mouwen. Naarmate de moslimpopulatie groeit zal dit niet minder worden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2024 09:54

ajl schreef:Ik denk dat dat laatste behoorlijk naief is. Ook de gematigde moslims zijn weinig tolerant als het op vrouwen en homoacceptatie aankomt. Mijn kinderen zitten in Rotterdam op school en hebben met name last van moslimgroepen; dochter wordt voor kech en hoer uitgemaakt en mijn jongens hebben veel last van hen. Mijn buurmeisje zit op een andere seculiere school in Rotterdam en wil/durft in de zomer geen korte broeken/rokken meer aan. Dan krijgt ze problemen met de Marokkaanse populatie op school. Zij hult zich dus op schooldagen in enkellange rokken en lange mouwen. Naarmate de moslimpopulatie groeit zal dit niet minder worden.

Dat is triest en wat mij betreft wordt daar streng tegen opgetreden. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat alle moslims liever een kalifaat hebben dan een democratie.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 jun 2024 11:14

Ken jij een moslimland dat vrijheid van godsdienst heeft? Ik geen enkel land. Dat zegt volgens mij genoeg.

Wij woonden naast een progressief moslimgezin en kwamen bij elkaar over de vloer. Op een keer kwam het gesprek op het geloof. Zij zeiden dat alle goden toch wel hetzelfde waren en Alla en God dezelfde oorsprong hebben. Op het moment dat ik getuigde te geloven in 1 God, werd de sfeer grimmig. Dus ik heb geen enkele fiducie dat ook de progressieven uiteindelijk iets anders willen dat een moslimstaat met uitsluiting van alle andere geloven.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2024 11:37

ajl schreef:Ken jij een moslimland dat vrijheid van godsdienst heeft? Ik geen enkel land. Dat zegt volgens mij genoeg.

Dat is natuurlijk een heel slecht argumenten want dat zijn allemaal landen maar bijna iedereen gelooft, waar geen scheiding is van religie en staat. Maar daar wonen die mensen niet. Als je kijkt naar de wereldkaart en bijvoorbeeld de Democracy Index is dat goed te zien, maar dan zie je dat het niet alleen te maken heeft met hoeveel moslims er in een land wonen. Dat zie je bijvoorbeeld ook wel aan een land als Turkije, waar van alles over te zeggen is, maar ik ben in Istanbul meerdere malen naar de kerk geweest, dat is daar gewoon toegestaan, ook al is er 98% moslim.

En los daarvan, er zijn ook best wel een hoop SGP-stemmers die een theocratie zouden willen als ze een absolute meerderheid zouden hebben maar snappen dat dat nu niet reeel is. Deel van mijn punt is dat de kans dat we hier een meerderheid krijgen niet zo groot is, het aantal moslims zit al jaren stabiel rond de 5%.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 jun 2024 12:11

Istanbul is momenteel ook niet meer zo progressief als dat het 20 jaar geleden was. Ook daar moeten vrouwelijke ambtenaren inmiddels hoofddoeken dragen, terwijl dat onder Ataturk niet mogelijk was. Mijn man woonde 20 jaar geleden in Istanbul en heeft veel ook in het oosten van Turkije gewerkt. De vrijheid die jij benoemt was daar 20 jaar geleden al niet ( meer ) mogelijk en inmiddels nog veel minder. Dat laatste heb ik vernomen van Turkse buurtgenoten die daar zijn opgegroeid.

Daarnaast geven mijn ervaringen in Rotterdam weinig hoop dat het een andere richting opgaat. Ook Segers van de CU die langere tijd in moslimlanden heeft gewoond is het op dat vlak niet met jou eens. Hij waarschuwt namelijk ook dat het gevaar voor de islam niet onderschat moet worden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2024 20:47

ajl schreef:Istanbul is momenteel ook niet meer zo progressief als dat het 20 jaar geleden was. Ook daar moeten vrouwelijke ambtenaren inmiddels hoofddoeken dragen, terwijl dat onder Ataturk niet mogelijk was. Mijn man woonde 20 jaar geleden in Istanbul en heeft veel ook in het oosten van Turkije gewerkt. De vrijheid die jij benoemt was daar 20 jaar geleden al niet ( meer ) mogelijk en inmiddels nog veel minder. Dat laatste heb ik vernomen van Turkse buurtgenoten die daar zijn opgegroeid.

Het klopt dat het er onder Erdogan en de AK-partij minder democratisch aan toegaat dan vroeger maar je moet de feiten wel goed weergeven want dat doe je nu niet. Er is geen hoofddoekplicht in Turkije behalve bij moskeebezoek. Wat er veranderd is is dat het vroeger verboden was een hoofddoek te dragen als ambtenaar en dat het tegenwoordig gewoon toegestaan is. Maar het is niet verplicht. En je ziet steeds meer jonge Turken buiten de grote steden ook steeds vaker de hoofddoek aflaten. In Istanbul zelf en de andere grote steden zie je sowieso heel veel mensen zonder.

Daarnaast heeft recent de CHP in ongeveer alle grote steden gewonnen van de AK-partij van Erdogan. Maar het ging over voorbeelden van landen waar de overgrote meerderheid moslim is maar men toch geen kalifaat of religieuze dictatuur nastreeft. En zo zijn er wel meer voorbeelden dus het kan best. Verhalen dat we hard op weg zijn een kalifaat te worden kunnen worden afgedaan als bangmakerij.

Overigens, leuk, mijn broer heeft ook een jaar of 6 in Istanbul gewoond en ik ben daar verschillende keren tussen 2006 en 2011 wat langer op bezoek geweest, heb ook nog wel contact met mensen die ik daar heb leren kennen. Je man is allicht ook wel eens in de Dutch Chapel (oude Nederlands kerkgebouw vlak achter de Istiklal waar nu een internationale kerk zit) geweest?

Daarnaast geven mijn ervaringen in Rotterdam weinig hoop dat het een andere richting opgaat. Ook Segers van de CU die langere tijd in moslimlanden heeft gewoond is het op dat vlak niet met jou eens. Hij waarschuwt namelijk ook dat het gevaar voor de islam niet onderschat moet worden.

Ik zeg ook niet dat er 0 gevaar is, er is best een deel dat graag een “theocratie-model” zou willen, of salafistisch is (of puber / student en zich afzet tegen de samenleving) en dan heb je ook nog echte extremisten. Dat moet je inderdaad niet onderschatten.

Segers zegt ook dat we niet bang hoeven te zijn voor moslims in Nederland:

"Maar daar is wel sprake van. Mensen maken zich zorgen over 6 procent moslims in onze samenleving. Als 94 procent van die samenleving heel goed weet waar die samenleving voor staat en een sterke identiteit heeft, waarom zou je dan bang zijn voor die 6 procent? Als ook nog eens blijkt dat van die 6 procent heel veel vredelievende moslims zijn, waarom zou je dan bang zijn?"

Bron

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 jun 2024 10:38

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 11 jun 2024 10:43

ajl schreef:Ken jij een moslimland dat vrijheid van godsdienst heeft? Ik geen enkel land. Dat zegt volgens mij genoeg..
Ja zo is het alj.

Gert Jan Zegers met Marnix heult met de islam en houden altijd de handen boven hun hoofd niet wetend dat zij eenmaal hun hoof zullen kwijtraken.

De grootste terroristische dreiging voor Nederland en de meeste andere Europese landen blijft voortkomen uit het jihadisme. Aanhangers van dit gedachtegoed streven ernaar om overheden in de islamitische wereld via een gewapende strijd omver te werpen en te vervangen door een islamitische staat of kalifaat, dat uiteindelijk de hele wereld zou moeten omvatten. Voor deze strijd zijn in hun ogen eveneens terroristische aanslagen in het Westen noodzakelijk.

Voor Nederland is deze dreiging de afgelopen periode toegenomen.
Zie ver de bron: Nationaal Coördinator Terroristenbestrijding en Veiligheid van het Ministerie en Veiligheid (NCTV). https://www.nctv.nl/onderwerpen/dtn/jih ... cale-islam

Terug naar “Actualiteit & Politiek”