Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Johan100 » 19 feb 2016 21:59

Tante Pollewop schreef:
Prima, maar praat dan ook geen onzin.

Nou bedankt weer! Doe even normaal!
Ben je nu een man die zich tante noemt?Volg ik het goed? Ik val van de ene verbazing in de andere.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 19 feb 2016 23:28

Johan100 schreef:Doe even normaal!

Tiendelige serie over psychiatrische aandoeningen; homofilie staat er niet tussen. :neeschudden: Maar als ik het goed begrijp, duurt het ook niet lang meer voordat narcisme normaal is en geaccepteerd wordt binnen de muren van vele kerken...

Doe ff normaal en niet zo asociaal! Zou je dat ook kunnen zeggen tegen een autist?

https://www.youtube.com/watch?v=JQFjld23X4U (beetje rare moeder overigens; het maakte haar niks uit of haar eerste kindje gehandicapt zou zijn als er maar communicatie mogelijk is, vervolgens krijgt ze er eentje en haar wereld stort in... :-k )

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 20 feb 2016 13:22

Ik vond dit wel opmerkelijk: Terminale Gerjo trouwt met verpleegster en sterft paar uur later
Een huwelijk van een paar uur, daar kun je in ieder geval geen buil aan vallen. Behalve misschien dat het zo kort duurt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 20 feb 2016 14:36

Boekenlezer schreef:Een huwelijk van een paar uur, daar kun je in ieder geval geen buil aan vallen. Behalve misschien dat het zo kort duurt.

wat een rare sarcastische reactie van jou Boekenlezer!
Kan je dat misschien verklaren?

Overigens is dit item al eerder gedeeld op dit forum, dus voor ons is het geen nieuws meer.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 20 feb 2016 16:05

mona schreef:wat een rare sarcastische reactie van jou Boekenlezer!
Kan je dat misschien verklaren?

Nee. Het is onverklaarbaar.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 20 feb 2016 18:16

Boekenlezer schreef:Ik vond dit wel opmerkelijk: Terminale Gerjo trouwt met verpleegster en sterft paar uur later
Een huwelijk van een paar uur, daar kun je in ieder geval geen buil aan vallen. Behalve misschien dat het zo kort duurt.

De lijdende Redder wordt door lijdende discipelen beter begrepen. Daarmee wil ik dus niet zeggen dat men maar vooral op zoek moet gaan naar situaties waarin men komt te lijden, want dat is zondigen.

Lola2015
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lola2015 » 22 feb 2016 10:34

http://www.refdag.nl/mobile/nieuws/poli ... n_1_973323

Vrijheid van Godsdienst in gevaar???

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 22 feb 2016 10:50

Lola2015 schreef:http://www.refdag.nl/mobile/nieuws/politiek/vvd_ook_vervolging_van_geloofsgenootschappen_1_973323

Vrijheid van Godsdienst in gevaar???

Welnee. Dit gaat heel specifiek over salafistische organisaties die haat prediken. Normale mensen hoeven zich nergens zorgen over te maken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2016 11:04

Nou ja, ik vind het wel zorgelijk. Gelukkig is het voorlopig maar een voorstel en ik denk/hoop niet dat het door het parlement zal worden overgenomen.

Want wat het altijd is met dit soort dingen, vertrouw ik de huidige overheid wel, maar de vraag is of je alle overheden in de toekomst ook vertrouwt dat ze geen misbruik zullen maken van deze ruimte.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 22 feb 2016 11:06

Hoe wil men de vrijheid om God te dienen afpakken? Hoe men dat ook wettelijk wil gaan proberen, het zal tot mislukken gedoemd zijn. Geloof kan je niet voor de rechter slepen.

Lola2015
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lola2015 » 22 feb 2016 11:27

Mortlach ;

Dat gevoel heb ik dus ook. Hoe zal dat bij een ander kabinet zijn?

Hopelijk blijft het bij een voorstel inderdaad

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 22 feb 2016 13:36

Men spreekt over "antidemocratisch wereldbeeld", wat impliceert dat kritiek op de democratie in feite niet mag. De Bijbel profeteert over een 1000-jarig vrederijk met Koning Jezus aan het hoofd. Er wordt niet gesproken over een democratisch element daarbij, waardoor feitelijk het 1000-jarig vrederijk een antidemocratisch wereldbeeld is. Nu kan je zeggen dat christenen, over het algemeen, dit niet eigenhandig gaan bevorderen, maar houden er wel een visie op na.

In het artikeltje blijkt ook dat het voorstel al eerder gedaan is. Nu dat het weer opspeelt, wordt de huidige actualiteit gebruikt om meer inmenging te verkrijgen. Niet alleen in potentiële gevaarlijke zaken, maar ook in onschuldige zaken.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 22 feb 2016 13:49

Mortlach schreef:Nou ja, ik vind het wel zorgelijk. Gelukkig is het voorlopig maar een voorstel en ik denk/hoop niet dat het door het parlement zal worden overgenomen.

Want wat het altijd is met dit soort dingen, vertrouw ik de huidige overheid wel, maar de vraag is of je alle overheden in de toekomst ook vertrouwt dat ze geen misbruik zullen maken van deze ruimte.

Daar heb je opzich een punt in. Zo ver had ik nog niet nagedacht. Ik ben nooit zo snel op de maandagochtend. :)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2016 14:20

Arco schreef:Men spreekt over "antidemocratisch wereldbeeld", wat impliceert dat kritiek op de democratie in feite niet mag. De Bijbel profeteert over een 1000-jarig vrederijk met Koning Jezus aan het hoofd. Er wordt niet gesproken over een democratisch element daarbij, waardoor feitelijk het 1000-jarig vrederijk een antidemocratisch wereldbeeld is. Nu kan je zeggen dat christenen, over het algemeen, dit niet eigenhandig gaan bevorderen, maar houden er wel een visie op na.

Ze bestaan wel hoor, maar dan gaat het voornamelijk om randgevallen die allerlei profetieën proberen te laten uitkomen, zoals het fokken van een volledig rode koe.

In het artikeltje blijkt ook dat het voorstel al eerder gedaan is. Nu dat het weer opspeelt, wordt de huidige actualiteit gebruikt om meer inmenging te verkrijgen. Niet alleen in potentiële gevaarlijke zaken, maar ook in onschuldige zaken.

Dat is het nadeel van tolerant zijn, je moet het ook zijn als de ander intolerant is.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2016 14:23

kinpruik schreef:
Daar heb je opzich een punt in. Zo ver had ik nog niet nagedacht. Ik ben nooit zo snel op de maandagochtend. :)

Je moet er altijd rekening mee houden. Vaak worden wetten met de beste bedoelingen ingevoerd, echt om de bevolking te beschermen, maar vervolgens loopt het dan volledig uit de hand. Kijk eens naar wat er in Amerika gebeurt na de Patriot-Act en wat de NSA tegenwoordig allemaal doet.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”