StillAwake schreef:Zijn opmerkingen over het verbieden van Islamisch onderwijs zitten niet heel ver af van de overtuiging die PvdA/GL, D66 en Volt aan de dag leggen aangaande bijzonder onderwijs in het algemeen.
Die linkse partijen bedoelen daar volgens mij vooral christelijk onderwijs mee. Over het islamitisch onderwijs zijn ze veel minder uitgesproken.
De connectie tussen links en moslims is de afgelopen tijd toch wel opvallend. Je ziet tijdens de demonstraties over de oorlog in Gaza en Israel toch regelmatig linkse activisten en moslims samen pro-Palestijnse slogans roepen. Wat dat betreft lijkt het wel of ze het boek van Houellebecq (Soumission) als leidraad lijken te nemen in plaats van dystopie.
Marnix schreef:Toch kan je de verantwoordelijkheid daarvan niet bij de linkse partijen leggen, net zo min als dat je de PVV niet kan verwijten dat er ook een een paar rechts-extremisten in de achterban zitten. Ik denk overigens dat blokkades zoals van van Extinction Rebellion (blokkeren van snelwegen, je aan schilderijen vastlijmen en dat soort onzin) er nog meer aan hebben bijgedragen en dat kiezers dachten: We moeten maar met een rechtse stem antwoorden. Wat dat betreft heeft protesteren nu denk ik ook niet zoveel zin, het werkt de polarisatie alleen maar verder in de hand.
Er waren vertegenwoordigers van diverse linkse partijen (GL/PvdA en SP) aanwezig op pro-Palestijnse demonstraties die niet geheel toevallig in linkse bolwerken als Amsterdam en Utrecht werden gehouden. Bij die demonstraties werd de leus "from the river to the sea, Palestine will be free" geroepen. Bovendien is Extinction Rebellion zelf ook uitgesproken over het conflict in het Midden-Oosten (pro-Palestijns). De klimaatactivisten (o.a. Greta Thunberg) mixten daarom
hun eigen klimaatactivisme met pro-Palestijns activisme bij een demonstratie op 12 november waar
alle vertegenwoordigers van linkse partijen (Jetten (D66), Ouwehand (PvdD), Timmermans (Groenlinks/PvdA), Dassen (Volt), Marijnissen (SP) en Olf (BIJ1)) bij aanwezig waren. "No climate justice on occupied land" was de leus. Geen idee hoe dat uitgelegd moet worden

, maar ze linken beide onderwerpen op onnavolgbare wijze aan elkaar. Niet elke demonstrant was het overigens eens met het linken van klimaat en de Palestijnen (en vast ook niet voor elke politicus, zeker Timmermans), maar dat geldt voor velen dan weer wel. Voor de politici geldt bovendien dat ze eigenlijk wel wisten waar ze aan begonnen toen ze aan deze "Mars voor klimaat en rechtvaardigheid" begonnen, zeker ook omdat er een notoire Hamasaanhanger als spreker aan meedeed: Sara Rachdan.
Voor rechtse mensen is het allemaal in elk geval 1 pot nat.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)