Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

kinpruik

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor kinpruik » 19 feb 2016 12:11

Chaya schreef:Iets doelbewust op FB knallen en dan zogenaamd verbaasd zijn. Kom op zeg!
Had de rechte weg bewandeld, dan had mijn sympathie bij de jongen gelegen.
De kwestie wordt steeds groter gemaakt, hier.
Er worden dagelijks jongeren onterecht afgewezen, omdat hun hoofd verdacht is, of ze hebben een chronische ziekte, of ze komen uit een "verkeerd land".
Als het mijn broer of zoon was geweest, zou ik gezegd hebben: "schud het stof van je voeten jongen, zoek een ander stage-adres, grote kans dat je het daar veel beter zult hebben."
Misschien heeft de man in kwestie - de baas - nog zelf "koren te velde". M.a.w. hij zou wel eens mogelijk voor hetzelfde probleem kunnen staan, in zijn gezin!
Ik denk dat 95% van de mensheid vroeger of later een keer onterecht is behandeld en daar geen genoegdoening voor heeft ontvangen.
Dat hoort nu eenmaal bij het leven. Daar word je alleen maar sterker van.

Volgens mij heb jij de casus niet helemaal goed begrepen. De stage van deze jongen was al helemaal rond. Hij had al meerdere gesprekken gevoerd en was in principe aangenomen. De werkgever besloot echter op zijn facebook te kijken en vond daarop een foto waarop hij met zijn vriend stond. Niet eens zoenend, of handen vasthoudend. Nee, gewoon met zijn tweeen, met als onderschrift iets als: 'ik en mijn vriend'. Vindt je dit 'iets doelbewust op FB knallen en dan zogenaamd verbaasd zijn'? Als je dit serieus vindt dan is er iets niet helemaal in orde. Wat als je dochter of zoon geweigerd wordt op een stagebedrijf omdat hij of zij een foto van een kerkdienst op zijn FB heeft staan? Dit is bij wet verboden en je kunt lullen wat je wil, maar dit is gewoon echt fout.

JohannesHermanus schreef:Mocht ik baas zijn over een bedrijf en ik zal een homo op sollicitatiegesprek krijgen, dan zou ik er denk ik weinig moeite mee hebben om deze aan te nemen op basis van zijn kwaliteiten. Maar wel met de restrictie dat er dus niet met de broek op de enkels rond wordt gesjouwd.

Mijn hemel, echt waar. Ik begrijp dat je bedoelingen in dit onderwerp goed zijn, maar de vooroordelen die je voor homo's hebt zijn echt stuitend. Je hebt volgens mij het idee dat homo's een soort hyperpromiscue mensachtige wezens zijn die de hele dag door seks hebben en in hun blote kont op een boot staan. Dat is echt een enorm vooroordeel. 99% van de homo's herken je niet eens alszijnde homo. Dat zijn normale fatsoenlijke mensen die op een zelfde manier over het intieme karakter van seks denken als jij of ieder andere christen.

JohannesHermanus schreef:Daar laat ik mij liever niet in alle gevallen expliciet over uit, maar dat kan bijvoorbeeld door: andere mannen zoenen, hand in hand lopen met een andere man, een trouwring dragen waar een mannennaam in gegraveerd is, in gesprek aangeven dat je praktiserend homo bent en verhalen van je avontuurtjes met andere mannen, lonken naar andere mannen, voortdurend mannen in het kruis staren/tasten, etc. Overigens mag men ipv mannen ook vrouwen lezen.

Waar haal je het in vredesnaam vandaan dat dit bij de geaardheid hoort? Doe jij dit ook bij vrouwen? Jij grijpt andere vrouwen ook zomaar in het kruis? Het wordt echt tijd dat je eens gaat beseffen dat homo's ook gewoon mensen zijn.
Laatst gewijzigd door kinpruik op 19 feb 2016 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 feb 2016 12:15

Chaya schreef:Iets doelbewust op FB knallen en dan zogenaamd verbaasd zijn. Kom op zeg!

Dus het 'onthullen' van illegaal gedrag mag niet?

Had de rechte weg bewandeld, dan had mijn sympathie bij de jongen gelegen.
De kwestie wordt steeds groter gemaakt, hier.

En wat was de rechte weg geweest?

Er worden dagelijks jongeren onterecht afgewezen, omdat hun hoofd verdacht is, of ze hebben een chronische ziekte, of ze komen uit een "verkeerd land".

En dat is allemaal illegaal.

Als het mijn broer of zoon was geweest, zou ik gezegd hebben: "schud het stof van je voeten jongen, zoek een ander stage-adres, grote kans dat je het daar veel beter zult hebben."

Dat kan. Dat is een keuze die je maakt. Deze jongen besloot voor zichzelf op te komen (en tegelijkertijd hopelijk voor alle Nederlanders die worden gediscrimineerd).

Misschien heeft de man in kwestie - de baas - nog zelf "koren te velde". M.a.w. hij zou wel eens mogelijk voor hetzelfde probleem kunnen staan, in zijn gezin!

Wat heeft dat er nu weer mee te maken?

Ik denk dat 95% van de mensheid vroeger of later een keer onterecht is behandeld en daar geen genoegdoening voor heeft ontvangen.
Dat hoort nu eenmaal bij het leven. Daar word je alleen maar sterker van.

Bull. Daar wordt je helemaal niet sterker van. Hooguit cynischer en meer wantrouwig. Is het iets wat die jongen voor de rest van zijn leven zal beschadigen? Ik denk en hoop van niet. Maar hoe opkomen voor je rechten verkeerd is, mag je me toch nog eens uitleggen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 feb 2016 12:16

Nouja zeg! Jij doet net alsof die jongen anders die foto niet op FB had gezet. Wat een argwaan.
Op mijn Fb profiel staat ook echt wel een foto van mij en mijn vriend. Weliswaar niet als profielfoto, maar toch.
Daar bedoel ik verder niets mee, maar ik hoef het toch niet te verbergen om in aanmerking te komen voor een baan?
Precies om die reden heeft het college voor rechten van de mens gezegd dat dit niet mag, en precies daarom wordt de directeur nu vervolgd.

Chaya schreef:Had de rechte weg bewandeld, dan had mijn sympathie bij de jongen gelegen.
Wat was volgens jou de rechte weg geweest dan?

Chaya schreef:Misschien heeft de man in kwestie - de baas - nog zelf "koren te velde". M.a.w. hij zou wel eens mogelijk voor hetzelfde probleem kunnen staan, in zijn gezin!
Speculatie!

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 feb 2016 12:18

kinpruik schreef:
Volgens mij heb jij de casus niet helemaal goed begrepen. De stage van deze jongen was al helemaal rond. Hij had al meerdere gesprekken gevoerd en was in principe aangenomen. De werkgever besloot echter op zijn facebook te kijken en vond daarop een foto waarop hij met zijn vriend stond. Niet eens zoenend, of handen vasthoudend. Nee, gewoon met zijn tweeen, met als onderschrift iets als: 'ik en mijn vriend'. Vindt je dit 'iets doelbewust op FB knallen en dan zogenaamd verbaasd zijn'? Als je dit serieus vindt dan is er iets niet helemaal in orde.

Hij knalde het op FB nadat hij die mail had gehad! Lees even de discussie terug toen het net gebeurd was!
kinpruik schreef:Als je dit serieus vindt dan is er iets niet helemaal in orde. Wat als je dochter of zoon geweigerd wordt op een stagebedrijf omdat hij of zij een foto van een kerkdienst op zijn FB heeft staan? Dit is bij wet verboden en je kunt lullen wat je wil, maar dit is gewoon echt fout.

Fijnzinnige woordkeuze kinpruik.
Dom voorbeeld ook. Maar stel dat het zo is.
Dan ben je daar als stagiair dus niet op de plek.
Het is beter onrecht te lijden dan onrecht te doen. Dus in dit geval is de baas in de schuld bij God, omdat hij de jongen onrecht heeft aangedaan.
Dat is belangrijker dan hoe de goegemeente op dit forum de selektieve verontwaardiging tentoon spreidt.
Als de jongen was afgewezen op basis van een foto van de kerkdienst, had ik jou en veel anderen hier, er niet over gehoord!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 19 feb 2016 12:19

Tante Pollewop schreef:Nouja zeg! Jij doet net alsof die jongen anders die foto niet op FB had gezet. Wat een argwaan.
Op mijn Fb profiel staat ook echt wel een foto van mij en mijn vriend. Weliswaar niet als profielfoto, maar toch.
Daar bedoel ik verder niets mee, maar ik hoef het toch niet te verbergen om in aanmerking te komen voor een baan?
Precies om die reden heeft het college voor rechten van de mens gezegd dat dit niet mag, en precies daarom wordt de directeur nu vervolgd.

Je mag wel homo zijn, als je het maar verborgen houdt. Daar komt het op neer. De vooroordelen van JohannesHermanus die ik hierboven heb opgenoemd geven wel aardig weer hoe er in die kringen over homo's gedacht wordt. En dan vragen ze zich af waarom andere mensen dit maar achterlijk vinden.

Chaya schreef:Hij knalde het op FB nadat hij die mail had gehad! Lees even de discussie terug toen het net gebeurd was!

Wat knalde hij op facebook? Die foto met zijn vriend stond al op facebook. Hij is uiteindelijk niet nagekomen omdat die manager NA de gesprekken op zijn facebook keek, die foto zag en concludeerde dat hij wel van de verkeerde kant moest zijn.

Chaya schreef:Fijnzinnige woordkeuze kinpruik.

Wat is er precies dom aan het voorbeeld? Omdat het niet in jouw straatje past? Het is een heel goed voorbeeld.

Chaya schreef:Dan ben je daar als stagiair dus niet op de plek.
Het is beter onrecht te lijden dan onrecht te doen. Dus in dit geval is de baas in de schuld bij God, omdat hij de jongen onrecht heeft aangedaan.
Dat is belangrijker dan hoe de goegemeente op dit forum de selektieve verontwaardiging tentoon spreidt.
Als de jongen was afgewezen op basis van een foto van de kerkdienst, had ik jou en veel anderen hier, er niet over gehoord!

Dat vindt jij. Mensen hebben bepaalde rechten in dit land. Onder andere het recht om niet gediscrimineerd te worden. Dat jij daar geen gebruik van wilt maken is jouw ding, maar je moet niet anderen gaan verplichten om daar ook geen gebruik van te maken. Deze jongen is gewoon 100% fout behandeld door dat bedrijf. Hij was al goedgekeurd, was in principe al aangenomen (wat een indicator is dat hij zich keurig heeft gedragen tijdens de sollicitatieprocedure) maar wegens een foto op zijn Facebook besluiten ze hem toch niet aan te nemen. Het blijft 100% fout.
Laatst gewijzigd door kinpruik op 19 feb 2016 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 feb 2016 12:22

JohannesHermanus schreef:Daar laat ik mij liever niet in alle gevallen expliciet over uit, maar dat kan bijvoorbeeld door: andere mannen zoenen, hand in hand lopen met een andere man, een trouwring dragen waar een mannennaam in gegraveerd is, in gesprek aangeven dat je praktiserend homo bent en verhalen van je avontuurtjes met andere mannen, lonken naar andere mannen, voortdurend mannen in het kruis staren/tasten, etc. Overigens mag men ipv mannen ook vrouwen lezen.

Dat kan een hele lange waslijst worden dus de rest laat ik aan u zelf om invulling aan te geven.

Vraag jij aan iedereen met een trouwring om of je even naar de gravering (meestal aan de binnenkant) mag kijken om te controleren of die wel door de beugel kan?

Weet je, het doet me een beetje denken aan een wetsvoorstel in Amerika waar bepaalde staten nogal 'transfoob' zijn. Bepaalde wetgevers zijn ongezond gefixeerd op het idee dat een transseksuele man of vrouw wel eens een openbare wc zou kunnen gebruiken die past bij zijn/haar seksuele identiteit en niet bij de geslachtsdelen. Het gevolg is in principe dat voortaan van iedereen die in een openbaar gebouw het toilet wil gebruiken eventjes de geslachtdelen moeten worden gecontroleerd.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 feb 2016 12:24

Tante Pollewop schreef:Nouja zeg! Jij doet net alsof die jongen anders die foto niet op FB had gezet. Wat een argwaan.

Ook jij leest of selektief, of helemaal niet wat ik geschreven heb.
Ik maak bezwaar tegen de moderne schandpaal die twitter en Facebook heet!
We horen vaak maar één kant van het verhaal, die van de benadeelde. Goddank! hebben we in Nederland een rechter die beide kanten bestudeert.
Hier toetert iedereen maar mee omdat het een homo betreft.
kinpruik schreef:Je mag wel homo zijn, als je het maar verborgen houdt. Daar komt het op neer.

O ja?
kinpruik schreef:En dan vragen ze zich af waarom andere mensen dit maar achterlijk vinden.

Je gelijk halen via een schandpaal vind ik achterlijk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 feb 2016 12:25

Chaya schreef:Hij knalde het op FB nadat hij die mail had gehad! Lees even de discussie terug toen het net gebeurd was!

Ik zet regelmatig dingen op Facebook en Twitter die me overkomen. Waarom mag dat normaal gesproken wel, maar in dit geval niet?

Jammer dat je dat denkt. Ik kan je vertellend dat ik zelf hier in ieder geval wel consequent in ben, en 'veel anderen' geloof ik ook.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 19 feb 2016 12:25

Chaya schreef:Fijnzinnige woordkeuze kinpruik.
Dan ben je daar als stagiair dus niet op de plek.

Hij heeft inderdaad op facebook gemeld dat hij afgewezen is.
En wat is daar fout aan?
Jij WILT de fout bij de stagair leggen, maar daar ligt hij niet.
De werkgever is buiten zijn boekje gegaan, en dat de stagair daarover op Facebook klaagt lijkt me niet vreemd.

En als die jongen op basis van een foto van een kerkdienst was afgewezen was dat hier inderdaad geen discussie geweest.
Dan was iedereen, van atheist tot christen, het er over eens geweest dat het een belachelijk en onwettig besluit van de werkgever was geweest.

Het wordt nu alleen een discussie omdat jij, Boekenlezer, JohannesHermanus en nog een paar anderen dit gedrag goed blijven praten.

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 19 feb 2016 12:26

Mortlach schreef:
Vraag jij aan iedereen met een trouwring om of je even naar de gravering (meestal aan de binnenkant) mag kijken om te controleren of die wel door de beugel kan?

Weet je, het doet me een beetje denken aan een wetsvoorstel in Amerika waar bepaalde staten nogal 'transfoob' zijn. Bepaalde wetgevers zijn ongezond gefixeerd op het idee dat een transseksuele man of vrouw wel eens een openbare wc zou kunnen gebruiken die past bij zijn/haar seksuele identiteit en niet bij de geslachtsdelen. Het gevolg is in principe dat voortaan van iedereen die in een openbaar gebouw het toilet wil gebruiken eventjes de geslachtdelen moeten worden gecontroleerd.

Ik vind die andere voorbeelden van 'naar het kruis grijpen' nog veel ernstiger. Het geeft aan hoe er toch stiekem over homo's gedacht wordt in die kringen. De ontmenselijking voert welig door.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 19 feb 2016 12:28

Chaya schreef:Ik maak bezwaar tegen de moderne schandpaal die twitter en Facebook heet!
We horen vaak maar één kant van het verhaal, die van de benadeelde. Goddank! hebben we in Nederland een rechter die beide kanten bestudeert.

Deels mee eens. Dat is de reden dat ikzelf niet twitter, en geen facebook gebruik.
De stagair heeft geklaagd over een foute behandeling. Niet anders dan hoe jij in het "baal" topic je verhaal doet. Niks mis mee.
Niks schandpaal, alleen het van je afschrijven van een teleurstelling.
Die rechter heeft naar beide kanten gekeken, en maar 1 van beide veroordeeld.

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 19 feb 2016 12:29

Chaya schreef:Ook jij leest of selektief, of helemaal niet wat ik geschreven heb.

Dan had het bedrijf zich maar niet zo achterlijk moeten gedragen. Het is het volste recht van die jongen om op Facebook te zetten wat hij maar wil. Dat je dit erger vindt dan het discriminerende van dat bedrijf is heel vreemd.

kinpruik schreef:Je mag wel homo zijn, als je het maar verborgen houdt. Daar komt het op neer.

Chaya schreef:O ja?

Ja blijkbaar. Ik las hierboven iemand dat homo's opzich welkom zijn in zijn bedrijf, als ze zich maar niet zo gedragen.

Chaya schreef:Je gelijk halen via een schandpaal vind ik achterlijk.

Hij haalt zijn gelijk niet via een schandpaal. Hij is naar het College van de Rechten van de Mens gestapt omdat zijn rechten zijn geschonden. Je moet niet het verhaal omdraaien, het bedrijf zat in de eerste plaats fout. Als zij niet zo achterlijk hadden opgetreden was dit allemaal niet gebeurd. Het is een puur het slachtoffer de schuld geven.

JohannesHermanus schreef:En dus benader ik ze dan ook als mensen. Hele echte mensen met een zondige geaardheid en met neiging tot zondigen. Die zondige geaardheid kunnen we, meen ik (corrigeer me als ik het mis heb), niet verhelpen. Echter de zonden kunnen we wel laten! En dat geeft strijd, zowel bij de hetero die wel eens met meer vrouwen seks wil hebben, als bij de homo die seks wil hebben met iemand van zijn/haar eigen geslacht. Beiden zondigen evenveel.

Je benadert ze niet als mensen, echt niet. Het hele voorbeeldenlijstje wat je net aanhaalde geeft dat aan. Je zit bomvol vooroordelen over homo's en die komen er nu uit. Een homo verbieden homoseksuele relaties aan te gaan is het verbieden van liefde. Homofilie is een vorm van liefde.
Laatst gewijzigd door kinpruik op 19 feb 2016 12:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 feb 2016 12:30

Chaya schreef:Ook jij leest of selektief, of helemaal niet wat ik geschreven heb.

En in dit geval de jongen in het gelijk stelt. Het spijt me, beste Chaya, maar je komt echt op mij over alsof het jou alleen te doen is je medechristen de hand boven het hoofd te houden. Je reageert trouwens exact hetzelfde als wanneer er kritiek is op een dominee of
voorganger. Je woorden lijken aan te geven dat je het belang van christenen een flinke stap hoger zet dan dat van anderen.

Je gelijk halen via een schandpaal vind ik achterlijk.

Hij heeft zijn gelijk toch gehaald via de raad voor de mensenrechten? De aandacht op internet is misschien een beetje geëxplodeerd, maar waarom zou ik die jongen niet geloven als hij zegt dat dat a) niet zijn bedoeling was, en b) hij die niet had verwacht. Zoals gezegd, ik zet regelmatig zaken op Facebook en ik verwacht nooit dat die dingen volledig uit de hand lopen.

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 19 feb 2016 12:36

Mortlach schreef:Vraag jij aan iedereen met een trouwring om of je even naar de gravering (meestal aan de binnenkant) mag kijken om te controleren of die wel door de beugel kan?

Nee.

Mortlach schreef:Weet je, het doet me een beetje denken aan

Uw manier van denken heb ik geen controle over en in dit geval ook weinig belang bij.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 feb 2016 12:44

JohannesHermanus schreef:Nee.

Waarom niet?

Terug naar “Actualiteit & Politiek”