Chaya schreef:Iets doelbewust op FB knallen en dan zogenaamd verbaasd zijn. Kom op zeg!
Had de rechte weg bewandeld, dan had mijn sympathie bij de jongen gelegen.
De kwestie wordt steeds groter gemaakt, hier.
Er worden dagelijks jongeren onterecht afgewezen, omdat hun hoofd verdacht is, of ze hebben een chronische ziekte, of ze komen uit een "verkeerd land".
Als het mijn broer of zoon was geweest, zou ik gezegd hebben: "schud het stof van je voeten jongen, zoek een ander stage-adres, grote kans dat je het daar veel beter zult hebben."
Misschien heeft de man in kwestie - de baas - nog zelf "koren te velde". M.a.w. hij zou wel eens mogelijk voor hetzelfde probleem kunnen staan, in zijn gezin!
Ik denk dat 95% van de mensheid vroeger of later een keer onterecht is behandeld en daar geen genoegdoening voor heeft ontvangen.
Dat hoort nu eenmaal bij het leven. Daar word je alleen maar sterker van.
Volgens mij heb jij de casus niet helemaal goed begrepen. De stage van deze jongen was al helemaal rond. Hij had al meerdere gesprekken gevoerd en was in principe aangenomen. De werkgever besloot echter op zijn facebook te kijken en vond daarop een foto waarop hij met zijn vriend stond. Niet eens zoenend, of handen vasthoudend. Nee, gewoon met zijn tweeen, met als onderschrift iets als: 'ik en mijn vriend'. Vindt je dit 'iets doelbewust op FB knallen en dan zogenaamd verbaasd zijn'? Als je dit serieus vindt dan is er iets niet helemaal in orde. Wat als je dochter of zoon geweigerd wordt op een stagebedrijf omdat hij of zij een foto van een kerkdienst op zijn FB heeft staan? Dit is bij wet verboden en je kunt lullen wat je wil, maar dit is gewoon echt fout.
JohannesHermanus schreef:Mocht ik baas zijn over een bedrijf en ik zal een homo op sollicitatiegesprek krijgen, dan zou ik er denk ik weinig moeite mee hebben om deze aan te nemen op basis van zijn kwaliteiten. Maar wel met de restrictie dat er dus niet met de broek op de enkels rond wordt gesjouwd.
Mijn hemel, echt waar. Ik begrijp dat je bedoelingen in dit onderwerp goed zijn, maar de vooroordelen die je voor homo's hebt zijn echt stuitend. Je hebt volgens mij het idee dat homo's een soort hyperpromiscue mensachtige wezens zijn die de hele dag door seks hebben en in hun blote kont op een boot staan. Dat is echt een enorm vooroordeel. 99% van de homo's herken je niet eens alszijnde homo. Dat zijn normale fatsoenlijke mensen die op een zelfde manier over het intieme karakter van seks denken als jij of ieder andere christen.
JohannesHermanus schreef:Daar laat ik mij liever niet in alle gevallen expliciet over uit, maar dat kan bijvoorbeeld door: andere mannen zoenen, hand in hand lopen met een andere man, een trouwring dragen waar een mannennaam in gegraveerd is, in gesprek aangeven dat je praktiserend homo bent en verhalen van je avontuurtjes met andere mannen, lonken naar andere mannen, voortdurend mannen in het kruis staren/tasten, etc. Overigens mag men ipv mannen ook vrouwen lezen.
Waar haal je het in vredesnaam vandaan dat dit bij de geaardheid hoort? Doe jij dit ook bij vrouwen? Jij grijpt andere vrouwen ook zomaar in het kruis? Het wordt echt tijd dat je eens gaat beseffen dat homo's ook gewoon mensen zijn.