Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Hans1978
Verkenner
Verkenner

Re: Geert Wilders PVV

Berichtdoor Hans1978 » 27 okt 2025 20:23

Erik1960 schreef:Waren die foto’s van Van der Plas en Yesilgöz door kandidaat-kamerleden van GL/PvdA gemanipuleerd?

Ik heb me laten vertellen dat het uit GL hoek kwam.
Of het kandidaat Kamerleden waren waag ik te betwijfelen.
Maar dat er met 2 maten gemeten wordt valt wel op

Erik1960
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Erik1960 » 27 okt 2025 21:10

Hans1978 schreef:Ik heb me laten vertellen dat het uit GL hoek kwam.
Of het kandidaat Kamerleden waren waag ik te betwijfelen.
Maar dat er met 2 maten gemeten wordt valt wel op

Ik heb het even nagezocht. Het waren posters van The Rights Forum. Dat is een door voormalig MP Van Agt opgericht kenniscentrum dat zich inzet voor een rechtvaardig Palestina-beleid. In de Raad van Advies kom ik een aantal voormalige politici tegen. Volgens mij geen GL-ers.
Zij maakten posters met daarom een ‘gewone’ foto met daaronder een tekst over kiezen voor genocide.
Tja.. wat moet je er van zeggen. ‘Over smaak valt niet te twisten’?

Maar toch.. in mijn ogen van een andere orde dan het maken van fake-filmpjes met een politiek tegenstander in de hoofdrol.

Los van dat alles: het zou de verkiezingsstrijd heel veel goed doen, wanneer (alle!) lijsttrekkers zich wat minder druk zouden maken over het klein maken van de ander. Je wordt zelf bepaald niet groter door anderen te kleineren.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 28 okt 2025 09:28

Erik1960 schreef:Ik heb het even nagezocht. Het waren posters van The Rights Forum. Dat is een door voormalig MP Van Agt opgericht kenniscentrum dat zich inzet voor een rechtvaardig Palestina-beleid. In de Raad van Advies kom ik een aantal voormalige politici tegen. Volgens mij geen GL-ers.
Zij maakten posters met daarom een ‘gewone’ foto met daaronder een tekst over kiezen voor genocide.
Tja.. wat moet je er van zeggen. ‘Over smaak valt niet te twisten’?

Maar toch.. in mijn ogen van een andere orde dan het maken van fake-filmpjes met een politiek tegenstander in de hoofdrol.

Los van dat alles: het zou de verkiezingsstrijd heel veel goed doen, wanneer (alle!) lijsttrekkers zich wat minder druk zouden maken over het klein maken van de ander. Je wordt zelf bepaald niet groter door anderen te kleineren.

Het zou ook wel fijn zijn als het over de inhoud zou gaan en dan ook goed over de inhoud. Kom maar met details hoe je 10 nieuwe steden denkt te bouwen. Kom maar door met je begroting op de lange termijn, in plaats van leuke koopkracht plaatjes voor het nu te laten zien. Dat soort dingen dus.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 29 okt 2025 19:40

Marnix schreef:Ondertussen misdragen twee PVV-Kamerleden zich door op een Facebook-groep die zich voordoet als een Wilders-fanpage maar waarvan nu blijkt dat de door PVV-kamerleden van content wordt voorzien. PVV'ers houden niet zo van de waarheid dus zoals het een populistisch rechtse partij betaamt plaatsen ze door AI gegenereerd nepnieuws, waar ze gemiddelde goedgelovige PVV-volger vervolgens weer enorm boos op wordt.

Wilders wil daar best sorry voor zeggen maar enige vorm van actie ondernemen richting de verantwoordelijke kamerleden, dat vindt hij natuurlijk totaal niet nodig.
Ik heb die plaatjes gezien (zie hier), maar zelfs iemand met slechte ogen kan nog zien dat dit geen echte foto's zijn en dus bedoeld zijn om te prikkelen en te polariseren. Het zijn dus niet veel meer dan politiek gemotiveerde spotprenten, die je ook wel in kranten ziet en die van alle tijden zijn.
Net zoals bijvoorbeeld het Youtube kanaal "Linkse puppetshow" waar je ook iets dergelijks ziet. Het is allemaal weinig smaakvol, maar elk weldenkend persoon weet dat dit niet echt is en dat hier mensen achter zitten die tegen linkse politiek en politici zijn.
Ik voorzie dus dat die aangifte die GL/PvdA heeft gedaan in elk geval wat die plaatjes betreft, weinig kans maakt. Iets anders is het als die plaatjes gepaard gaan met bedreigingen. Dat laatste is wel strafbaar.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 29 okt 2025 20:21

Sorry Geert het is Chris geworden :D

Erik1960
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Erik1960 » 29 okt 2025 20:46

benefietdiner schreef:Sorry Geert het is Chris geworden :D

Ik ben trots op je!
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 okt 2025 21:18

benefietdiner schreef:Sorry Geert het is Chris geworden :D

Dat vind ik een hele vooruitgang :-) wat heeft je (je staat hier natuurlijk als fervent Wilders-fan bekend) doen besluiten om te switchen?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 29 okt 2025 21:24

Nou, premier Jetten. Daar moeten we het dan mee doen. #niet mijn premier

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 okt 2025 21:29

elbert schreef:Ik heb die plaatjes gezien (zie hier), maar zelfs iemand met slechte ogen kan nog zien dat dit geen echte foto's zijn en dus bedoeld zijn om te prikkelen en te polariseren. Het zijn dus niet veel meer dan politiek gemotiveerde spotprenten, die je ook wel in kranten ziet en die van alle tijden zijn.
Net zoals bijvoorbeeld het Youtube kanaal "Linkse puppetshow" waar je ook iets dergelijks ziet. Het is allemaal weinig smaakvol, maar elk weldenkend persoon weet dat dit niet echt is en dat hier mensen achter zitten die tegen linkse politiek en politici zijn.
Ik voorzie dus dat die aangifte die GL/PvdA heeft gedaan in elk geval wat die plaatjes betreft, weinig kans maakt. Iets anders is het als die plaatjes gepaard gaan met bedreigingen. Dat laatste is wel strafbaar.

Niet iedereen is weldenkend, getuige ook sommige reactie onder de AI-plaatjes. Sommigen zien toch niet zo goed dat het nep is blijkbaar. Daarnaast maakt het ook wel uit of dit door komieken (of wat daarvoor door moet gaan) wordt gegenereerd of dat het kamerleden van een politieke partij zijn die andere kamerleden op de hak nemen. Die moeten vervolgens weer met anderen in de kamer gaan debatteren. Hoe treurig wil je het hebben als dit het niveau van kamerleden is. Daarom is er ook nooit aangifte gedaan tegen Linkse Puppetshow wat overduidelijk rechtse satire is en wat er op de facebook-groep werd gedeeld wat overduidelijk geen satire was. Je bewering dat het twee vergelijkbare dingen zijn is nogal teleurstellend, had ik niet van je verwacht. Ik dacht dat je voor fatsoenlijke politici was… en doen alsof nepnieuws geen impact heeft (want als je goed nadenkt snap je best wel dat het nep is), sorry hoor maar zo werkt het in de praktijk helaas niet helemaal.
Laatst gewijzigd door Marnix op 29 okt 2025 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 okt 2025 21:30

Katlheen schreef:Nou, premier Jetten. Daar moeten we het dan mee doen. #niet mijn premier

Ik denk dat het een prima premier kan zijn, ik vind alleen D66 naast een hoop goede punten ook wel wat zorgwekkende punten heeft, medisch ethisch, qua religieus onderwijs enz.

Maar goed, off topic, hier ging het over de PVV.
Laatst gewijzigd door Marnix op 29 okt 2025 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 29 okt 2025 21:35

Ik vind hun religie van "klimaat verandering die wij mensen wel kunnen aanpassen" niet echt mijn dingetje. Euthanasie, abortus en dat soort zaken: daar heb ik zelf zeggenschap over.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”