Marnix schreef:Precies, dat laatste zou prima kunnen maar als je daarom met de dood wordt bedreigd en voor Jodenhater wordt uitgemaakt is dat triest. Als dat laatste door de partijleider van de VVD gebeurt al helemaal.
Waar lees je dat Yesilgoz oproept om Douwe Bob met de dood te bedreigen? Ze
keurt dat uitdrukkelijk af.
Er worden wel meer mensen met de dood bedreigd. Geert Wilders bijvoorbeeld waarbij sommige van zijn linkse collega's hem extreemrechts of een nazi noemen en aanhangers van die collega's daarop aanleiding zien om hem te bedreigen. Dat zijn bedreigingen waar in 20 jaar tijd vrijwel niemand voor is opgepakt (wat nogal opvallend is). Dan is het positief dat binnen 2 dagen een bedreiger van Douwe Bob wel wordt opgepakt.
Je zou deze tweet van Yesilgoz in dezelfde categorie kunnen plaatsen. Dat kan en die kritiek deel ik ook (ik heb dan ook geen behoefte om haar verder te verdedigen), maar wees dan consequent naar alle politici en niet alleen die politici waar je het verst vanaf staat.
Marnix schreef:Ik verwacht van de gemiddelde partijleider van een grote partij toch iets meer kennis en tact dan van de gemiddelde muzikant die moeite heeft om in korte tijd verschillende vormen van zionisme uit elkaar te houden.
Voor iemand die volgens eigen zeggen zelf 5 jaar lang een relatie met een Joodse vrouw heeft gehad, vind ik dat geen "korte tijd". Dit had hij moeten weten.
Die Joodse ex van hem is trouwens niet blij met het feit dat zij hierin betrokken wordt.Want zionisme is heel makkelijk tot deze kern terug te brengen: het legitieme verlangen van het Joodse volk om veilig in een eigen staat te leven. Wie daar tegen is, moet ook erkennen dat hij/zij liever het Joodse volk vogelvrij wil zien. Daar gaat dit schoppen tegen de term zionisme dus momenteel over: het ontkennen van het bestaansrecht van Israel.
Het is absurd dat mensen bijna 80 jaar na de oprichting van de staat Israel opnieuw menen om het bestaansrecht ervan in twijfel te moeten trekken.
Kritiek op Israel is prima, als daar reden voor is. Maar het bestaansrecht van deze staat in twijfel trekken (bijvoorbeeld door te gaan steigeren als men het woord "zionisme" hoort) gaat veel te ver en is in de kern niets anders dan antisemitisme in een nieuw jasje.
Ik denk niet dat Douwe Bob dat zelf onderkent, maar hij lift waarschijnlijk onbewust wel mee op deze giftige gedachten die in onze maatschappij de kop opsteken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)