Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Geert Wilders PVV

Berichtdoor elbert » 08 mei 2025 13:19

Erik1960 schreef:Je begon zelf over roedelgedrag. Als we het er over eens zijn dat roedelgedrag niet strafbaar is, zijn we het er ook over eens dat je dat er niet met de haren moet bijslepen als het gaat over criminele activiteiten.
Ik begon inderdaad over roedelgedrag, dat heb je goed gezien. Ik heb die term gebruikt om ermee aan te duiden dat de criminele jongeren die zich in groepen organiseren, lijken op een roedel hyena's of wolven die zich gezamenlijk storten op hun prooi.
Zoals je hopelijk weet, is de connotatie van deze uitdrukking in ons spraakgebruik een negatieve en het was precies mijn bedoeling om dat weer te geven.
Als je dat nog niet wist, dan bij deze de uitleg.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 08 mei 2025 13:27

elbert schreef:Ik begon inderdaad over roedelgedrag, dat heb je goed gezien. Ik heb die term gebruikt om ermee aan te duiden dat de criminele jongeren die zich in groepen organiseren, lijken op een roedel hyena's of wolven die zich gezamenlijk storten op hun prooi.
Zoals je hopelijk weet, is de connotatie van deze uitdrukking in ons spraakgebruik een negatieve en het was precies mijn bedoeling om dat weer te geven.
Als je dat nog niet wist, dan bij deze de uitleg.

Ik denk zelfs dat het nog een spade dieper gaat. Als het om gedrag van anderen gaat, heeft het een negatieve connotatie. Voor OSM gelden doorgaans andere associaties.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 26 mei 2025 15:23

Wilders over asielmaatregelen: ‘De PVV wacht niet langer meer!'

Afbeelding

Geert Wilders kondigde maandagmiddag in een persconferentie de nieuwe asielmaatregelen van de partij aan. Zo wil de PVV-leider het leger in gaan zetten voor extra grensbewaking.

https://www.telegraaf.nl/video/65572065 ... anger-meer

Wilders eist binnen paar weken asielstop, dreigt met kabinetsval
De PVV wil „de grenzen dicht voor asielzoekers” en eist dat het kabinet waarvan de partij deel uitmaakt dit „hooguit binnen een paar weken” regelt. Dat heeft PVV-leider Geert Wilders gezegd tijdens een persconferentie. „Anders zijn we weg”, dreigde hij.

Proficiat Geert Wilders d:)b

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 mei 2025 22:21

En dit nadat eigen minister van Asiel al tijden wanbeleid voert, chaos veroorzaakt, de afspraken die zijn gemaakt niet uitvoert enz. Nee, heel sterk inderdaad. Wilders is bang zelf weg te zakken en de andere partijen in de coalitie zijn al weg, dus gaat hij maar weer eens proberen met lompheid wat te forceren. Lekker betrouwbare coalitiepartner, je partij maakt er een zootje van en vervolgens eis je een verscherping van het beleid. Want zijn het is tot nu toe allemaal een lachertje....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 28 mei 2025 16:10

Arabische wereld waarschuwt voor Moslimbroederschap: ‘Nederland kijkt weg'

In Frankrijk slaat de regering alarm: een nieuw rapport stelt dat de Moslimbroederschap via scholen, moskeeën en verenigingen stelselmatig probeert de seculiere samenleving te ondermijnen. Opiniemaker Wierd Duk waarschuwt in het programma Nieuws van de dag dat dit ook in Nederland gebeurt.
https://www.telegraaf.nl/video/17003651 ... -kijkt-weg

Islamisering van nederland gaat steeds maar door. In Frankrijk slaat de regering alarm. d:)b

Het hoort een kabinet Wilders te zijn! d:)b

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2025 08:31

Nou, Wilders laat het kabinet vallen en blijkt weer een totaal onbetrouwbare coalitiepartner te zijn, niet voor het eerst. Naast het kabinet laat hij ook Nederland vallen doordat we zometeen weer regeringsloos zijn. En hij laat ook zijn rechtse kiezers vallen door de rechtse coalitie op te blazen. Zoals alle coalitiepartners en later ook de oppositieleiders zullen aangeven: Hij laat het land in de steekt en loopt weg voor zijn verantwoordelijkheden. En dan allemaal omdat het beleid wat in het hoofdlijnenakkoord is afgesproken niet wordt uitgevoerd door eigen minister. Een hoop kortzichtige kiezers (de Benefietdiners) zullen het wel weer goed vinden en blind achter hun geblondeerde leider aan blijven lopen en misschien wordt de PVV wel weer de grootste, maar de kans op een nieuw rechts kabinet lijkt wel verkeken want als de VVD al niet meer met de PVV wil regeren, wat hou je dan nog over?

Tijd voor een stabiele middenregering in plaats van de poppenkast van deze egotripper.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2025 10:15

Yesilgoz: "Hij kiest voor zijn eigen ego en zijn eigen belang. Ik ben verbijsterd. Hij gooit de kans op een rechts beleid weg. Dit is superonverantwoord. Hij laat het klappen op iets waar helemaal geen meningsverschil over is. Het gaat niet om asiel. Hij zei gelijk: ik ga dit niet doen. Toen werd duidelijk waar het hem om te doen was. Hij wil de verantwoordelijkheid niet nemen. Hoe kan je je land op zo'n moment laten stikken?"

Van der Plas: "Kabinetsval door falend PVV onverantwoord en roekeloos. Wilders levert Nederland op een presenteerblaadje uit aan links"

Stoffer: "Coalitie heeft niet geleverd, Nederlanders de dupe"

Dassen: "Dassen, de partijleider van Volt, is "blij" dat de PVV uit de coalitie is gestapt. "Dit kabinet heeft anderhalf jaar stil gezeten. We hebben anderhalf jaar gezien dat ze met elkaar bezig waren, dus wat mij betreft is dit het moment dat we naar de toekomst gaan kijken."

Jetten: "Was het niet vandaag gebeurd, dan was het wel ergens in de komende weken gebeurd. Je weet ook dat wanneer je met Wilders gaat werken, het eigenlijk niet goed kan gaan. Hij is heel onvoorspelbaar. Er zijn heel weinig grote knopen doorgehakt. En de andere coalitiepartijen hebben zich laten gijzelen door Wilders."

Donald Pols: (Milieudefensie) "Het was al te lang duidelijk dat deze regering niet in staat was om de fundamentele problemen van onze tijd aan te pakken. We zagen vooral vertraging, verdeel-en-heerspolitiek en een gebrek aan visie.

Vakbond FNV: "Kabinet heeft werkelijk niets voor elkaar gekregen"

Mona Keijzer: "Ik vind dat Geert Wilders Nederland verraadt." "Hij heeft uiteindelijk zichzelf op nummer 1 gezet, in plaats van Nederland."

Wat een afgang dat Wilders zo makkelijk wegloopt. Opblazen is weer eens makkelijker dan opbouwen. Ons land snakt naar een politiek die de mouwen opstroopt en aan de slag gaat. Naar opstaan voor het goede. Niet naar chaos, wat roepen en weer weglopen. Dat is wel de afdronk van dit kabinet.

Als je veel zetels krijgt, heb je ook veel verantwoordelijkheid. Regeren is geen podium voor loze beloften of alleen maar mensen uit elkaar drijven met polariserende teksten, het vraagt betrouwbaarheid, inhoud, écht aan de slag met een visie voor de lange termijn.

Ik vind het schokkend dat de PVV zo met de grote verantwoordelijkheid omgaat. Tegen beter weten in stapte de VVD in dit avontuur en opende de deur voor verdeeldheid en bestuurlijke chaos.

Ons land verdient betrouwbare en verantwoordelijk politiek, waar mensen thuis en ondernemers echt wat aan hebben. Politiek die mensen dient, recht doet en vertrouwen herstelt.

Mirjam Bikker - Partijleider ChristenUnie
Laatst gewijzigd door Marnix op 03 jun 2025 13:05, 2 keer totaal gewijzigd.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 03 jun 2025 10:26

Als er iets is waar we (nou ja, in elk geval ik) niet op zaten te wachten, dan waren het wel nieuwe verkiezingen.
Dat betekent maandenlang gekibbel, vervolgens een formatie van minstens een half jaar en uiteindelijk waarschijnlijk een kabinet dat net zo dysfunctioneel is als de laatste paar kabinetten.
Marnix schreef:Tijd voor een stabiele middenregering in plaats van de poppenkast van deze egotripper.
Ik ben bang dat er weinig stabiels komt de komende tijd. De laatste kabinetten Rutte waren al niet stabiel en dit kabinet was het ook niet. Het lijkt me sterk dat de kiezer nu opeens over links wil (daar geloof ik niets van), de meeste kiezers willen een centrum rechts kabinet dat ook daadwerkelijk iets doet in plaats van rollebollend over straat gaan. Helaas worden we geregeerd door incompetente politici.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2025 10:36

elbert schreef:Als er iets is waar we (nou ja, in elk geval ik) niet op zaten te wachten, dan waren het wel nieuwe verkiezingen.
Dat betekent maandenlang gekibbel, vervolgens een formatie van minstens een half jaar en uiteindelijk waarschijnlijk een kabinet dat net zo dysfunctioneel is als de laatste paar kabinetten.
Ik ben bang dat er weinig stabiels komt de komende tijd. De laatste kabinetten Rutte waren al niet stabiel en dit kabinet was het ook niet. Het lijkt me sterk dat de kiezer nu opeens over links wil (daar geloof ik niets van), de meeste kiezers willen een centrum rechts kabinet dat ook daadwerkelijk iets doet in plaats van rollebollend over straat gaan. Helaas worden we geregeerd door incompetente politici.

Klopt. Overigens ook door incompetente kiezers want de kans is best aanwezig dat PVV ondanks deze hele poppenkast weer de grootste wordt. Alleen is de vraag wie er nu nog met een onbetrouwbare partij als de PVV wil regeren. Maar als de PVV bijvoorbeeld 30 zetels haalt heb je nog maar 120 zetels over om een coalitie van 75 zetels te gaan vormen. Wil je geen te links kabinet, dan valt GL/ PVDA ook af en hou je niet zo heel veel speelruimte meer over. Het is hopen dat de stijging van het CDA doorzet, die zie ik onder Bontebal wel een betrouwbare coalitiepartner zijn.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 03 jun 2025 12:19

Marnix schreef:Klopt. Overigens ook door incompetente kiezers want de kans is best aanwezig dat PVV ondanks deze hele poppenkast weer de grootste wordt. Alleen is de vraag wie er nu nog met een onbetrouwbare partij als de PVV wil regeren. Maar als de PVV bijvoorbeeld 30 zetels haalt heb je nog maar 120 zetels over om een coalitie van 75 zetels te gaan vormen. Wil je geen te links kabinet, dan valt GL/ PVDA ook af en hou je niet zo heel veel speelruimte meer over. Het is hopen dat de stijging van het CDA doorzet, die zie ik onder Bontebal wel een betrouwbare coalitiepartner zijn.
De kiezers zijn niet incompetent, ze hebben bij de afgelopen verkiezingen een duidelijk signaal gegeven dat er iets aan migratie gedaan moest worden. Wat dat betreft heeft Wilders wel een punt als hij zegt dat er te weinig is gedaan. Maar daarvoor moet hij wel zijn eigen minister Faber aankijken. Dat zal hij ongetwijfeld niet doen en zal hij naar de andere partijen wijzen. Die wijzen weer terug. Haags zwartepieten, hoewel dat woord tegenwoordig niet helemaal politiek correct meer is.
De vraag is natuurlijk welke middenpartij dit migratiesignaal het beste oppakt tijdens de campagne. Ik vrees een beetje de VVD, waardoor deze partij straks de grootste wordt en dat vervolgens weer verkwanselt tijdens coalitieonderhandelingen. Dan krijg je opnieuw een situatie als we tijdens Rutte 3 en 4 hebben gehad.
Bontenbal en het CDA zijn gewoon een andere versie van NSC: ze trekken ook precies dezelfde kiezers aan. Of dat wat op gaat leveren? Ik denk het niet.
Zo modderen we vrolijk (?) verder.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2025 13:01

elbert schreef:De kiezers zijn niet incompetent, ze hebben bij de afgelopen verkiezingen een duidelijk signaal gegeven dat er iets aan migratie gedaan moest worden. Wat dat betreft heeft Wilders wel een punt als hij zegt dat er te weinig is gedaan. Maar daarvoor moet hij wel zijn eigen minister Faber aankijken. Dat zal hij ongetwijfeld niet doen en zal hij naar de andere partijen wijzen. Die wijzen weer terug. Haags zwartepieten, hoewel dat woord tegenwoordig niet helemaal politiek correct meer is.

Punt is dat PVV iedere keer een onbetrouwbare partij blijkt, zeker als het om regeren gaat, van veel geschreeuw maar weinig wol, populistische oneliners en wanbeleid en dat de kiezer daar toch weer in is getrapt. En waar waarschijnlijk opnieuw veel mensen in gaan trappen want de kans is best aanwezig dat de PVV gewoon weer de grootste wordt. Vroeger werd je als politicus door de kiezer afgestraft als je er een enorme bende van maakt of veel roept maar niks waarmaakt. Maar tegenwoordig doet de kiezer dat vaak niet meer, die blijven gewoon hersenloos in die oneliners trappen. Kijk bijvoorbeeld naar Trump, dan zie je dat ook.

De vraag is natuurlijk welke middenpartij dit migratiesignaal het beste oppakt tijdens de campagne. Ik vrees een beetje de VVD, waardoor deze partij straks de grootste wordt en dat vervolgens weer verkwanselt tijdens coalitieonderhandelingen. Dan krijg je opnieuw een situatie als we tijdens Rutte 3 en 4 hebben gehad.
Bontenbal en het CDA zijn gewoon een andere versie van NSC: ze trekken ook precies dezelfde kiezers aan. Of dat wat op gaat leveren? Ik denk het niet.
Zo modderen we vrolijk (?) verder.

Tja zonder PVV is een rechts kabinet niet mogelijk en met PVV is een fatsoenlijke regering niet mogelijk. Kortom PVV moeten we maar even parkeren. Los van de vraag of het migratievraagstuk weer het thema wordt van de volgende verkiezingen zal de basis van de toekomstige coalitie vermoedelijk toch uit het midden moeten komen en dan ontkom je niet echt aan de VVD. Een coalitie zonder VVD wordt sowieso al ingewikkeld tenzij er heel grote verschuivingen komen in het politieke landschap. CDA en NSC hebben wel een hoop overeenkomsten maar er komt in ieder geval een geschiktere minister op migratie te zitten zonder de PVV erbij zodat er misschien een wat van de ideeen uitgevoerd kunnen worden.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 03 jun 2025 13:28

Marnix schreef:Punt is dat PVV iedere keer een onbetrouwbare partij blijkt, zeker als het om regeren gaat, van veel geschreeuw maar weinig wol, populistische oneliners en wanbeleid en dat de kiezer daar toch weer in is getrapt.
Dit is de eerste keer dat er ministers namens de PVV in de regering zitten, dus "iedere keer" en "toch weer" is een beetje een uiting van dat je het sowieso jammer vond dat ze in de regering kwamen. En ik snap dat je ook naar Rutte 1 verwijst waarbij er een gedoogconstructie was.
Wat je over de PVV zegt, kun je vrij moeiteloos ook over andere partijen zeggen, ook de VVD, het CDA, de PvdA enz. Misschien is D66 de enige partij die vrij consequent is in wat ze willen en dat ook nog grotendeels voor elkaar krijgen. Wat dat betreft zijn ze effectief. Alleen heb ik helemaal niets met die partij.
Ik voorzie geen stabiliteit in de regeringen de komende jaren, ook als de PVV buitenspel komt te staan.
Dus ik ben somber als het gaat om de politiek en de slagvaardigheid daarvan in ons land.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2025 14:01

elbert schreef:Dit is de eerste keer dat er ministers namens de PVV in de regering zitten, dus "iedere keer" en "toch weer" is een beetje een uiting van dat je het sowieso jammer vond dat ze in de regering kwamen. En ik snap dat je ook naar Rutte 1 verwijst waarbij er een gedoogconstructie was.
Wat je over de PVV zegt, kun je vrij moeiteloos ook over andere partijen zeggen, ook de VVD, het CDA, de PvdA enz. Misschien is D66 de enige partij die vrij consequent is in wat ze willen en dat ook nog grotendeels voor elkaar krijgen. Wat dat betreft zijn ze effectief. Alleen heb ik helemaal niets met die partij.

Ik verwijs niet alleen naar 2013 maar ook hoe de PVV zich de afgelopen tijd heeft opgesteld binnen de coalitie, de problemen die meestal ontstonden rond PVV-bewindslieden. En dat kan je in zekere zin ook wel van andere partijen zeggen maar niet in dezelfde mate. Als klap op de vuurpijl stapt Wilders vandaag uit de coalitie op een punt waar helemaal geen onenigheid over bestaat maar waar van het afgesproken beleid onder een eigen minister (die keer op keer heeft aangetoond volledig ongeschikt te zijn voor deze functie) totaal niks van de grond komt.

Ik voorzie geen stabiliteit in de regeringen de komende jaren, ook als de PVV buitenspel komt te staan.
Dus ik ben somber als het gaat om de politiek en de slagvaardigheid daarvan in ons land.

Daar ben ik het mee eens en dat komt voor een deel door de toenemende polarisatie, de verplintering van partijen maar ook omdat niemand meer met de PVV wil regering voorlopig (terecht) maar de kiezer er vermoedelijk wel in grote getale op blijft stemmen omdat er genoeg worden ingepakt door de nieuwe oneliners van Wilders.

Prisma23
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Prisma23 » 03 jun 2025 15:44

Afbeelding

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 03 jun 2025 18:16

Ik zou het onbegrijpelijk vinden als mensen nu nog een keer op de pvv gaan gaan stemmen. Wat een sukkel die geert

Terug naar “Actualiteit & Politiek”