Berichtdoor Marnix » 03 jun 2025 10:15
Yesilgoz: "Hij kiest voor zijn eigen ego en zijn eigen belang. Ik ben verbijsterd. Hij gooit de kans op een rechts beleid weg. Dit is superonverantwoord. Hij laat het klappen op iets waar helemaal geen meningsverschil over is. Het gaat niet om asiel. Hij zei gelijk: ik ga dit niet doen. Toen werd duidelijk waar het hem om te doen was. Hij wil de verantwoordelijkheid niet nemen. Hoe kan je je land op zo'n moment laten stikken?"
Van der Plas: "Kabinetsval door falend PVV onverantwoord en roekeloos. Wilders levert Nederland op een presenteerblaadje uit aan links"
Stoffer: "Coalitie heeft niet geleverd, Nederlanders de dupe"
Dassen: "Dassen, de partijleider van Volt, is "blij" dat de PVV uit de coalitie is gestapt. "Dit kabinet heeft anderhalf jaar stil gezeten. We hebben anderhalf jaar gezien dat ze met elkaar bezig waren, dus wat mij betreft is dit het moment dat we naar de toekomst gaan kijken."
Jetten: "Was het niet vandaag gebeurd, dan was het wel ergens in de komende weken gebeurd. Je weet ook dat wanneer je met Wilders gaat werken, het eigenlijk niet goed kan gaan. Hij is heel onvoorspelbaar. Er zijn heel weinig grote knopen doorgehakt. En de andere coalitiepartijen hebben zich laten gijzelen door Wilders."
Donald Pols: (Milieudefensie) "Het was al te lang duidelijk dat deze regering niet in staat was om de fundamentele problemen van onze tijd aan te pakken. We zagen vooral vertraging, verdeel-en-heerspolitiek en een gebrek aan visie.
Vakbond FNV: "Kabinet heeft werkelijk niets voor elkaar gekregen"
Mona Keijzer: "Ik vind dat Geert Wilders Nederland verraadt." "Hij heeft uiteindelijk zichzelf op nummer 1 gezet, in plaats van Nederland."
Wat een afgang dat Wilders zo makkelijk wegloopt. Opblazen is weer eens makkelijker dan opbouwen. Ons land snakt naar een politiek die de mouwen opstroopt en aan de slag gaat. Naar opstaan voor het goede. Niet naar chaos, wat roepen en weer weglopen. Dat is wel de afdronk van dit kabinet.
Als je veel zetels krijgt, heb je ook veel verantwoordelijkheid. Regeren is geen podium voor loze beloften of alleen maar mensen uit elkaar drijven met polariserende teksten, het vraagt betrouwbaarheid, inhoud, écht aan de slag met een visie voor de lange termijn.
Ik vind het schokkend dat de PVV zo met de grote verantwoordelijkheid omgaat. Tegen beter weten in stapte de VVD in dit avontuur en opende de deur voor verdeeldheid en bestuurlijke chaos.
Ons land verdient betrouwbare en verantwoordelijk politiek, waar mensen thuis en ondernemers echt wat aan hebben. Politiek die mensen dient, recht doet en vertrouwen herstelt.
Mirjam Bikker - Partijleider ChristenUnie
Laatst gewijzigd door
Marnix op 03 jun 2025 13:05, 2 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”