Jammer hoor. Met name voor alle sgp vrouwen. Het inspirerende sgp vrouwennetwerk Sapientia in bijzonder.
Verdrietig dat de sgp zo blijft dwalen zonder dat ze dit realiseren.
Moderators: Memmem, Moderafo's
meribel schreef:Jammer hoor. Met name voor alle sgp vrouwen. Het inspirerende sgp vrouwennetwerk Sapientia in bijzonder.
Verdrietig dat de sgp zo blijft dwalen zonder dat ze dit realiseren.
Mortlach schreef:Ik zag er vorige week iets over bij Lubach. Blijkbaar weggestemd dus? Jammer. Ik heb het op Nu.nl opgezocht en zie daar dit citaat van het bestuur: "Het bestuur erkende wel dat er een "spanningsveld" tussen het beginselprogramma en de juridische werkelijkheid bestaat."
Er is ook een "spanningsveld" tussen mijn bereidwillendheid om belasting te betalen en de juridische werkelijkheid. Normaal gesproken geeft de juridische werkelijkheid dan toch echt de doorslag. Er zal ongetwijfeld wel weer een uitspraak van de EU komen ofzo. Ik verwacht een schisme waarbij de SGP uiteenvalt tot de "SGP+V" en de "Oud-SGP-ers"
meribel schreef:Ik las ergens dat daar een briefje aan hing met een boodschap ‘handig in de hand, niet in het ambt?’
Past juist heel goed bij een jongerenafdeling om op zo’n ludieke manier van je te laten horen vind ik.
gravo schreef:Persoonlijk vind ik het niet meer zo ludiek, wanneer de uitkomst van de stemming uitvalt, zoals die is uitgevallen. Dan valt er niet veel meer te lachen voor de vrouwen die liever een andere uitslag hadden gezien.
Je geeft je oma, je moeder, je vrouw of je vriendin een afwaskwast op een politieke bijeenkomst die debatteert over de vraag of ze wel of niet voor die politiek actief mogen zijn. En dat is dan leuk?
Waarom geen beargumenteerd verhaal en een duidelijke stellingname?
Moeilijke thema's en taboes met een grapje terzijde schuiven, daar lijkt het meer op.
Iedereen gaat zich weer conformeren aan de meerderheid en het hierbij laten? Ook de SGP jongeren? En het ook nog een keer uitleggen aan die oma, moeder, vrouw of vriendin?
Het punt is: ze maken de bedoeling niet duidelijk. Dus het is een krachteloos gebaar, waar zowel de vrouwenknevelaars als de "verlichte" SGP jongus en meisjus hun eigen gedachten bij mogen hebben. Slappe hap derhalve.
gravo
meribel schreef:...De jongeren sgp afdeling wordt vanzelf de nieuwe sgp afdeling...
meribel schreef:Welnu alleen de tijd zal het leren
meribel schreef:Ik las ergens dat daar een briefje aan hing met een boodschap ‘handig in de hand, niet in het ambt?’
Past juist heel goed bij een jongerenafdeling om op zo’n ludieke manier van je te laten horen vind ik.
Mortlach schreef:Doet me denken aan de originele versie van Slagschip. Toen waren de rollen tenminste nog Bijbels en helder.
Mortlach schreef:Doet me denken aan de originele versie van Slagschip. Toen waren de rollen tenminste nog Bijbels en helder.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten