Mortlach schreef:Ik zat met mijn hoofd ook bij andere plekken waar ze dit soort lui (allemaal in meer of mindere mate extreem rechts of in ieder geval met autocratische insteek). Trump (daar gaat het lekker, joh!); Millenie in Argentinië; Wilders; dat mens in Italië (hoewel al het andere nieuws dat een beetje heeft weggedrukt, als ik me vergis in Italië, dan hoor ik dat graag).
Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. Meloni is als regeringsleider in Italie redelijk succesvol en populair. In de peilingen
staat ze op winst.
Javier Milei mag dan een grote mond hebben in Argentinie, hij is er wel in geslaagd om de
inflatie te beteugelen en de armoede te bestrijden.
Van Wilders kun je zeggen dat hij vooralsnog weinig bereikt heeft, om over Trump nog maar te zwijgen: die gooit de sloophamer door zijn eigen economie en de internationale betrekkingen.
Het is met rechts net als met linkse regeringsleiders: sommigen zijn succesvol, anderen maken er een potje van.
Marnix schreef:Eens, al zouden ze nu op basis van de peilingen (voor wat dat waard is) nog wel de grootste blijven. De afstraffing mag van mij nog wel wat groter worden. En ja, mensen zien weinig resultaat maar ook grote fouten gemaakt worden. Maar ik denk dat allerlei andere factoren (denk aan de onvoorspelbaarheid van Trump, de handelsoorlog, dreiging vanuit Rusland enz) ook wel zorgen voor meer behoefte aan stabiliteit ipv labiliteit.... er moet meer verbinding komen ipv verdeeldheid. En dan kom je toch meer nij het midden uit. En ik hoop dat dat een beweging is die niet alleen in de het politieke klimaat ontstaat maar ook daarbuiten.
Ik denk dat de meeste mensen dit gedoe over de lintjes nauwelijks boeit. Faber heeft geweigerd om die lintjes toe te kennen (had ze niet moeten weigeren en ze had dat zeker ook niet moeten laten lekken naar de Telegraaf), maar
volgens het reglement gaat de aanbeveling dan naar het kabinet en premier Schoof heeft samen met een andere minister die aanbeveling ondertekend en dus worden die lintjes alsnog uitgereikt. Dat zou normaal gesproken einde verhaal zijn, maar de oppositie ziet hierin een reden om zich een paar dagen hierover op te winden. Jammer, want er zijn wel belangrijker zaken om ons druk over te maken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)