Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Geert Wilders PVV

Berichtdoor Mortlach » 01 apr 2025 12:55

Als ik stroom had, had ik waarschijnlijk niet eens gereageerd, dat is de connectie.

Inhoudelijk wilde ik erop wijzen dat iedereen dit soort ellende mijlenver kon zien aankomen. Wilders, Trump, Polievier, etc. Overal waar men op dat soort lui stemt, staat je niets dan chaos te wachten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2025 13:49

Mortlach schreef:Als ik stroom had, had ik waarschijnlijk niet eens gereageerd, dat is de connectie.

Inhoudelijk wilde ik erop wijzen dat iedereen dit soort ellende mijlenver kon zien aankomen. Wilders, Trump, Polievier, etc. Overal waar men op dat soort lui stemt, staat je niets dan chaos te wachten.

Allicht, hoewel ik niet denk dat het aan het politieke klimaat ligt wanneer boomtakken die zwaar zijn geworden door ijzel afbreken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 01 apr 2025 14:53

Mortlach schreef:Als ik stroom had, had ik waarschijnlijk niet eens gereageerd, dat is de connectie.

Je geeft nu de schuld van je gebrek aan elektriciteit aan de mensen die in jouw land niet aan de macht zijn. In Canada zijn de liberalen van Trudeau en zijn opvolger Carney aan de macht. De liberale partij in Canada is een soort D66 op zijn Canadees.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 apr 2025 15:47

Druk ik me nou echt zo onduidelijk uit?

Die ijzel was een grapje, de reden dat ik sarcastisch ben en heeft verder niets met mijn reactie te maken.

Mijn reactie is dus dat als je op mensen stemt die asielzoekers en buitenlanders als oud vuil behandelen, je mensen krijgt die vrijwilligers in die hulpsector geen lintje willen geven. En dat dat dus geen verrassing is, maar dat iedereen zoiets mijlenver kon zien aankomen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2025 16:30

Mortlach schreef:Druk ik me nou echt zo onduidelijk uit?

Die ijzel was een grapje, de reden dat ik sarcastisch ben en heeft verder niets met mijn reactie te maken.

Mijn reactie is dus dat als je op mensen stemt die asielzoekers en buitenlanders als oud vuil behandelen, je mensen krijgt die vrijwilligers in die hulpsector geen lintje willen geven. En dat dat dus geen verrassing is, maar dat iedereen zoiets mijlenver kon zien aankomen.

Het was inderdaad een beetje verwarrend, het verband het een en het ander landde bij mij ook niet helemaal :-)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 apr 2025 20:05

Marnix schreef:Het was inderdaad een beetje verwarrend, het verband het een en het ander landde bij mij ook niet helemaal :-)

We hebben weer stroom!

Ik zat met mijn hoofd ook bij andere plekken waar ze dit soort lui (allemaal in meer of mindere mate extreem rechts of in ieder geval met autocratische insteek). Trump (daar gaat het lekker, joh!); Millenie in Argentinië; Wilders; dat mens in Italië (hoewel al het andere nieuws dat een beetje heeft weggedrukt, als ik me vergis in Italië, dan hoor ik dat graag).

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2025 23:44

Mortlach schreef:We hebben weer stroom!

Ik zat met mijn hoofd ook bij andere plekken waar ze dit soort lui (allemaal in meer of mindere mate extreem rechts of in ieder geval met autocratische insteek). Trump (daar gaat het lekker, joh!); Millenie in Argentinië; Wilders; dat mens in Italië (hoewel al het andere nieuws dat een beetje heeft weggedrukt, als ik me vergis in Italië, dan hoor ik dat graag).

Gefeliciteerd. En wie bedoel je? Meloni (Italie) of Le Pen (Frankrijk)? Die laatste is meer in het nieuws momenteel. Veroordeeld wegens fraude. Het patroon is verder duidelijk, alles wat niet erg rechts is heeft er begrip voor, want hoe kan je een goede lijsttrekker en mogelijke premier zijn als je niet betrouwbaar bent met geld. En alle erg rechtse politici (Orban, Wilders, Meloni enz) spreken van een hetze, politiek gekleur besluit, heksenjacht en vinden het uiteraard belachelijk dat je als bewezen fraudeur niet aan de macht zou kunnen komen. Dat mocht Trump immers ook gewoon :roll:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 02 apr 2025 12:13

Mortlach schreef:Ik zat met mijn hoofd ook bij andere plekken waar ze dit soort lui (allemaal in meer of mindere mate extreem rechts of in ieder geval met autocratische insteek). Trump (daar gaat het lekker, joh!); Millenie in Argentinië; Wilders; dat mens in Italië (hoewel al het andere nieuws dat een beetje heeft weggedrukt, als ik me vergis in Italië, dan hoor ik dat graag).
Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. Meloni is als regeringsleider in Italie redelijk succesvol en populair. In de peilingen staat ze op winst.
Javier Milei mag dan een grote mond hebben in Argentinie, hij is er wel in geslaagd om de inflatie te beteugelen en de armoede te bestrijden.
Van Wilders kun je zeggen dat hij vooralsnog weinig bereikt heeft, om over Trump nog maar te zwijgen: die gooit de sloophamer door zijn eigen economie en de internationale betrekkingen.
Het is met rechts net als met linkse regeringsleiders: sommigen zijn succesvol, anderen maken er een potje van.
Marnix schreef:Eens, al zouden ze nu op basis van de peilingen (voor wat dat waard is) nog wel de grootste blijven. De afstraffing mag van mij nog wel wat groter worden. En ja, mensen zien weinig resultaat maar ook grote fouten gemaakt worden. Maar ik denk dat allerlei andere factoren (denk aan de onvoorspelbaarheid van Trump, de handelsoorlog, dreiging vanuit Rusland enz) ook wel zorgen voor meer behoefte aan stabiliteit ipv labiliteit.... er moet meer verbinding komen ipv verdeeldheid. En dan kom je toch meer nij het midden uit. En ik hoop dat dat een beweging is die niet alleen in de het politieke klimaat ontstaat maar ook daarbuiten.
Ik denk dat de meeste mensen dit gedoe over de lintjes nauwelijks boeit. Faber heeft geweigerd om die lintjes toe te kennen (had ze niet moeten weigeren en ze had dat zeker ook niet moeten laten lekken naar de Telegraaf), maar volgens het reglement gaat de aanbeveling dan naar het kabinet en premier Schoof heeft samen met een andere minister die aanbeveling ondertekend en dus worden die lintjes alsnog uitgereikt. Dat zou normaal gesproken einde verhaal zijn, maar de oppositie ziet hierin een reden om zich een paar dagen hierover op te winden. Jammer, want er zijn wel belangrijker zaken om ons druk over te maken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 02 apr 2025 13:37

elbert schreef:Dat zou normaal gesproken einde verhaal zijn, maar de oppositie ziet hierin een reden om zich een paar dagen hierover op te winden. Jammer, want er zijn wel belangrijker zaken om ons druk over te maken.

Op zich ben ik het hierin helemaal met je eens: alles wat je aandacht geeft groeit.
De andere kant is dat het al gelekt was en zonder uitgesproken afkeuring, zou dit botte en lompe gedrag misschien nog makkerlijker normaliseren.
De grenzen van het betamelijke verschuiven toch al in razend tempo. Dat vind ik een zorgwekkende ontwikkeling en daar is dit ook weer een onderdeeltje van.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 apr 2025 14:16

elbert schreef:Het is met rechts net als met linkse regeringsleiders: sommigen zijn succesvol, anderen maken er een potje van.
Ik denk dat de meeste mensen dit gedoe over de lintjes nauwelijks boeit. Faber heeft geweigerd om die lintjes toe te kennen (had ze niet moeten weigeren en ze had dat zeker ook niet moeten laten lekken naar de Telegraaf), maar volgens het reglement gaat de aanbeveling dan naar het kabinet en premier Schoof heeft samen met een andere minister die aanbeveling ondertekend en dus worden die lintjes alsnog uitgereikt. Dat zou normaal gesproken einde verhaal zijn, maar de oppositie ziet hierin een reden om zich een paar dagen hierover op te winden. Jammer, want er zijn wel belangrijker zaken om ons druk over te maken.

Met dat laatste ben ik het helemaal eens, met je opmerking dat de oppositie dit gebruikt om zich lekker op te kunnen winden is natuurlijk onzin. Want het gaat over veel meer dan over lintjes. Dat probeert de PVV wel steeds te benadrukken (wat een ophef over vijf lintjes, laten we het over de inhoud hebben) maar het gaat natuurlijk over veel meer. Het debat gaat over de eenheid in het kabinet die regelmatig ver te zoeken is. Het gaat ook over de geschiktheid van minister Faber, die al maandenlang bij veel mensen de wenkbrauwen doet fronsen, er zijn geluiden van haar ministeries en die waar ze mee moet samenwerken zidie wat zeggen over haar manier van leiding geven. En zelfs uit eigen coalitie klinken geregeld kritische geluiden en zeggen verschillende mensen dat het netjes zou zijn als Faber met excuses zou komen. En dat is niet als ze een keer een fout maakt, maar het is een opeenstapeling van onhandigheden, onjuistheden, leugens, blunders etcetera waardoor men het vertrouwen in haar verloren is of aan het verliezen is. Kortom, dit debat afdoen als "de oppositie heeft weer wat gevonden om over te zeuren" vind ik wat te makkelijk. Dat er genoeg belangrijke dingen zijn waar het kabinet zich mee bezig kan houden wil niet zeggen dat er geen vertrouwen moet zijn in het kabinet en in de geschiktheid van degenen die daar speciale verantwoordelijkheden hebben. Om het maar met Stoffer van de SGP te zeggen: Het moet eens afgelopen zijn met de rare fratsen van deze minister en dit kabinet. Anders is het niet voor het laatst dat dit soort gesprekken gevoerd moeten worden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 apr 2025 16:46

elbert schreef:Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. Meloni is als regeringsleider in Italie redelijk succesvol en populair. In de peilingen staat ze op winst.

Ah, goed om te weten. Ik wil inderdaad niet iedereen over een kam scheren en meende me te herinneren dat de laatste dingen die ik over haar had gehoord niet geweldig waren.

Javier Milei mag dan een grote mond hebben in Argentinie, hij is er wel in geslaagd om de inflatie te beteugelen en de armoede te bestrijden.

Over Argentinië hetzelfde eigenlijk; ik wist wel dat de inflatie inderdaad omlaag ging, maar ook dat dat een hoop sociale problemen veroorzaakte; het kan zijn dat deze zaken onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Verder lees ik een aantal dingen over mensenrechten en dezelfde anti-LGBTQ-nonsens die ze in Amerika ook aan het doordrukken zijn.

Ik denk dat de meeste mensen dit gedoe over de lintjes nauwelijks boeit.... Jammer, want er zijn wel belangrijker zaken om ons druk over te maken.

Er zijn altijd wel belangrijkere zaken om je druk over te maken, dus dat is een beetje een dooddoener. Ik vind het wel veelzeggend namelijk, maar goed, het is mijn regering al een tijdje niet meer.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 02 apr 2025 17:11

Het is een hoop prutswerk en niet nodig geweest. De minister heeft reglementair het recht om niet te tekenen. Daarna had ze het in de ministerraad moeten brengen zoals het blijkbaar de bedoeling is.
Dan was de zaak snel afgelopen en gewoon opgelost. Nu is het een hoop gekrakeel om feitelijk niets. Hopelijk niet iedere week deze nonsens.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 22 apr 2025 16:35

Daar gaan we….. iedere dag een stukje meer islamisering in Rotterdam / Nederland.
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 22 apr 2025 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 22 apr 2025 16:52

Schokkend: heftige intimidaties van demonstranten richting Oscar Lohuis, auto vernield en bebloede babypoppen op het raam

Afbeelding

Donderdagavond 17 april reisde spreker Oscar Lohuis naar Zaltbommel voor een lezing voor Christenen voor Israël. Vlak voor aankomst belde iemand van de organisatie hem dat er een pro-Palestijnse/anti-Israël demonstratie bij de ingang werd gehouden. Nadat hij de auto op de parkeerplaats had gezet liepen er al tientallen demonstranten op hem af. Lohuis vertelt dat het tumult – nota bene in Nederland – zo hoog oplaaide, dat hij met moeite veilig in de auto naar huis kon komen. Vervolgens is zijn auto vernield. Lees het heftige verslag van wat Lohuis moest meemaken!
https://revive.nl/schokkend-heftige-int ... -het-raam/

Het betrof bijna allemaal allochtone mensen, waarschijnlijk meestal moslims.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 apr 2025 23:04

wow die foto, wat is er met Zaltbommel gebeurd? Gele zebrapaden?! Oh nee, die totaal niet Nederlandse foto moet er natuurlijk bij om nog wat extra olie op het vuur te gooien.

Verder is het triest dat dit soort bijeenkomsten worden verstoord door een groepje rare mensen. Gelukkig zijn er door verschillende partijen al kritische vragen over gesteld in de Kamer. Goed als dat wordt aangepakt.

ps. Ondertussen daalt de steun in Nederland voor de houding van dit kabinet in dit conflict. Ook in PVV-kringen.

Aan het begin van de oorlog stond 57 procent van VVD-kiezers achter het Israël-beleid van het kabinet. Nu steunt nog 32 procent van de VVD stemmers dat beleid. Onder de kiezers van de grootste regeringspartij PVV is de goedkeuring voor de Nederlandse houding gedaald van 30 naar 23 procent. Bron

Terug naar “Actualiteit & Politiek”