Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 20 nov 2024 09:21

Marnix schreef:Klopt, fijn dat eindelijk iemand er iets van duidelijkheid over geeft aangezien er 0,0 transparantie was. Dat polariserende omgangsvormen, hoe men met elkaar praat en over elkaar, daar en naar buiten toe de reden is dat een staatssecretararis met twee andere kamerleden vertrekt en waarschijnlijk meer overwogen om op te stappen en dan ook nog een volledig gebrek van een transparante regering waar NSC maar ook PVV en BBB zich regelmatig hard voor hebben gemaakt toen ze nog in de oppositie zaten, geeft niet echt het vertrouwen dat dit het kabinet is waar het land op zit te wachten.
Soms is het gewoon beter om de vuile was binnenskamers te houden en elkaar buiten die kamers heel te houden. Want is het vorige kabinet ook niet grotendeels gevallen over verziekte onderlinge verhoudingen? Denk aan het "functie elders" gedoe en "hier scheiden onze wegen".
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 nov 2024 10:06

elbert schreef:Soms is het gewoon beter om de vuile was binnenskamers te houden en elkaar buiten die kamers heel te houden. Want is het vorige kabinet ook niet grotendeels gevallen over verziekte onderlinge verhoudingen? Denk aan het "functie elders" gedoe en "hier scheiden onze wegen".

Dat klopt, maar de oppositie van toen die daar heel kritisch over was en het wel beter en transparanter zou doen maakt dat niet echt waar. Er zou een nieuwe wind waaien maar op dit punt is er echt helemaal niks veranderd. En dan krijg je vanzelf ook wilde speculaties, als er geen openheid is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 nov 2024 11:49

Marnix schreef:Dat klopt, maar de oppositie van toen die daar heel kritisch over was en het wel beter en transparanter zou doen maakt dat niet echt waar. Er zou een nieuwe wind waaien maar op dit punt is er echt helemaal niks veranderd. En dan krijg je vanzelf ook wilde speculaties, als er geen openheid is.
Dat verbaast me eigenlijk niet. Bij een kabinet hoort altijd een soort van beslotenheid en als gevolg daarvan krijg je dan ook geruchten en speculaties daaromheen. Die geruchten en speculaties waren nu wel behoorlijk wild.
Wat me wel verbaast, is dat sommige NSC kamerleden zijn opgestapt op basis van berichten die feitelijk niet waar blijken te zijn. Zoals "“Voor mij heeft discriminatie een gezicht gekregen, het gezicht van onze eigen Nora Achahbar. Hier trek ik een grens.”
Vervolgens zegt Achahbar dat ze niet vanwege racisme of discriminatie is opgestapt, maar vanwege de polarisatie en de omgangsvormen.
Dat duidt erop dat ofwel deze NSC kamerleden zijn opgestapt vanwege geruchten (wat ik maar moeilijk kan geloven), danwel het gedoe rondom het kabinet als excuus gebruiken om de uitgang te zoeken, waar ze toch al naartoe op weg waren omdat ze vanaf het begin al niet met de PVV in zee wilden. Dat laatste lijkt me waarschijnlijker.

Verder zegt Achahbar het volgende over die polarisatie:
“Als zij zeggen dat een groot deel van islamitische jongeren onze waarden niet onderschrijft of dat er gezegd wordt dat we een integratieprobleem hebben, dan drijf je een wig tussen mensen. Je geeft een groep de schuld, terwijl het Nederlanders zijn. De verschillen werden alleen maar uitvergroot.”
Nou, als dat alles is, dan is het wel de vraag of je daarom op moet stappen. We hebben het immers niet over Achterhoekers of Groningers, maar specifiek over vooral Marokkaanse jongeren. Als je het daar niet over mag hebben, dan krijg je een heel rare discussie natuurlijk. Net zoals er bij delicten in nieuwsberichten vaak over "jongeren" gesproken wordt (dit bericht bijvoorbeeld), en je dan meestal erbij moet denken dat het jongeren van een bepaalde komaf zijn, wat een programma als Opsporing Verzocht ook buitengewoon vaak bevestigt als ze de beelden laten zien.

Over racisme gesproken: daar was dus blijkbaar geen sprake van, maar een partij als DENK of ook die van Ouwehand (de PvdD) gaan vrolijk door met het kabinet als een stelletje racisten afschilderen. Hier Ouwehand. Polariseren komt niet alleen van rechts dus.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 nov 2024 14:11

elbert schreef:Dat verbaast me eigenlijk niet. Bij een kabinet hoort altijd een soort van beslotenheid en als gevolg daarvan krijg je dan ook geruchten en speculaties daaromheen. Die geruchten en speculaties waren nu wel behoorlijk wild.
Wat me wel verbaast, is dat sommige NSC kamerleden zijn opgestapt op basis van berichten die feitelijk niet waar blijken te zijn. Zoals "“Voor mij heeft discriminatie een gezicht gekregen, het gezicht van onze eigen Nora Achahbar. Hier trek ik een grens.”
Vervolgens zegt Achahbar dat ze niet vanwege racisme of discriminatie is opgestapt, maar vanwege de polarisatie en de omgangsvormen.
Dat duidt erop dat ofwel deze NSC kamerleden zijn opgestapt vanwege geruchten (wat ik maar moeilijk kan geloven), dan wel het gedoe rondom het kabinet als excuus gebruiken om de uitgang te zoeken, waar ze toch al naartoe op weg waren omdat ze vanaf het begin al niet met de PVV in zee wilden. Dat laatste lijkt me waarschijnlijker.

Of er is wel iets in die richting gebeurd en Achahbar is door de rest van haar partij gevraagd dit te ontkennen. Want als er daadwerkelijk sprake is van racisme is NSC ongeloofwaardig en leidt enorm gezichtverlies als ze grotendeels in de regering blijven zitten. Het probleem is voor de NSC is dat ze in de peilingen momenteel op 3-4 zetels staat ten opzichte van 20 zetels nu dus als ze uit de regering stappen, decimeren ze daarbij zichzelf. En dus was het noodzakelijk voor ze om door te gaan, ook al willen sommigen dat eigenlijk niet. Het was kiezen tussen twee kwaden. Maar goed, dat is speculatie (behalve dat de NSC weinig te kiezen heeft gezien de peiliingen) Je tweede punt lijkt me waarschijnlijker, PVV is niet de ideale regeringspartner voor ze. Mogelijk hebben ze het toch een kans willen geven met daarbij afspraken over hoe men zich moet gedragen in de coalitie, maar daar houdt men zich niet echt aan. Daarnaast is de sfeer slecht, men maakt elkaar op (social) media uit voor rotte vis enz. Ik snap wel dat sommigen dan zeggen: We hebben het geprobeerd maar het is nog ergens dan gehoopt, hier wil ik niet mee verder.

Verder zegt Achahbar het volgende over die polarisatie:
Nou, als dat alles is, dan is het wel de vraag of je daarom op moet stappen. We hebben het immers niet over Achterhoekers of Groningers, maar specifiek over vooral Marokkaanse jongeren. Als je het daar niet over mag hebben, dan krijg je een heel rare discussie natuurlijk. Net zoals er bij delicten in nieuwsberichten vaak over "jongeren" gesproken wordt (dit bericht bijvoorbeeld), en je dan meestal erbij moet denken dat het jongeren van een bepaalde komaf zijn, wat een programma als Opsporing Verzocht ook buitengewoon vaak bevestigt als ze de beelden laten zien.

Over racisme gesproken: daar was dus blijkbaar geen sprake van, maar een partij als DENK of ook die van Ouwehand (de PvdD) gaan vrolijk door met het kabinet als een stelletje racisten afschilderen. Hier Ouwehand. Polariseren komt niet alleen van rechts dus.[/quote]

Zeker niet. Over de opstelling van bijvoorbeeld DENK en hier ook de PvdD heb ik ook geen goed woord over ook al heeft bijvoorbeeld Wilders af en toe zeker ook wel discriminerende trekjes...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 21 nov 2024 08:07

Marnix schreef:Of er is wel iets in die richting gebeurd en Achahbar is door de rest van haar partij gevraagd dit te ontkennen. Want als er daadwerkelijk sprake is van racisme is NSC ongeloofwaardig en leidt enorm gezichtverlies als ze grotendeels in de regering blijven zitten. Het probleem is voor de NSC is dat ze in de peilingen momenteel op 3-4 zetels staat ten opzichte van 20 zetels nu dus als ze uit de regering stappen, decimeren ze daarbij zichzelf. En dus was het noodzakelijk voor ze om door te gaan, ook al willen sommigen dat eigenlijk niet. Het was kiezen tussen twee kwaden. Maar goed, dat is speculatie (behalve dat de NSC weinig te kiezen heeft gezien de peiliingen) Je tweede punt lijkt me waarschijnlijker, PVV is niet de ideale regeringspartner voor ze. Mogelijk hebben ze het toch een kans willen geven met daarbij afspraken over hoe men zich moet gedragen in de coalitie, maar daar houdt men zich niet echt aan. Daarnaast is de sfeer slecht, men maakt elkaar op (social) media uit voor rotte vis enz. Ik snap wel dat sommigen dan zeggen: We hebben het geprobeerd maar het is nog ergens dan gehoopt, hier wil ik niet mee verder.
Dat het voor de NSC electoraal voordeliger is om nu door te gaan, begrijp ik helemaal. Eigenlijk is het heel jammer dat een verder fatsoenlijke middenpartij zichzelf om zeep helpt door interne strubbelingen: partijleider ziek, een zwakke interimleiding, kikkers die aan alle kanten uit de kruiwagen springen enzovoorts.
Wat betreft je opmerking dat "er wel iets is gebeurd en Achahbar is door de rest van haar partij gevraagd dit te ontkennen", denk ik dat dit niet het geval is. Het lijkt erop dat men zich door roddel en achterklap heeft laten verleiden tot uitspraken en acties zoals het uit de partij stappen. Zo blijkt het woord "halalvreters" helemaal niet door coalitieleden in de mond te zijn genomen, maar hebben NSC leden dit van journalisten opgepikt. Als je je zo snel door geruchten laat leiden, dan krijg je brokken.
Omtzigt, die nu weer deels terug is in Den Haag, heeft de moeilijke taak om de brokstukken weer bij elkaar te vegen en die te gaan lijmen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 nov 2024 09:49

elbert schreef:Dat het voor de NSC electoraal voordeliger is om nu door te gaan, begrijp ik helemaal. Eigenlijk is het heel jammer dat een verder fatsoenlijke middenpartij zichzelf om zeep helpt door interne strubbelingen: partijleider ziek, een zwakke interimleiding, kikkers die aan alle kanten uit de kruiwagen springen enzovoorts.
Wat betreft je opmerking dat "er wel iets is gebeurd en Achahbar is door de rest van haar partij gevraagd dit te ontkennen", denk ik dat dit niet het geval is. Het lijkt erop dat men zich door roddel en achterklap heeft laten verleiden tot uitspraken en acties zoals het uit de partij stappen. Zo blijkt het woord "halalvreters" helemaal niet door coalitieleden in de mond te zijn genomen, maar hebben NSC leden dit van journalisten opgepikt. Als je je zo snel door geruchten laat leiden, dan krijg je brokken.
Omtzigt, die nu weer deels terug is in Den Haag, heeft de moeilijke taak om de brokstukken weer bij elkaar te vegen en die te gaan lijmen.

Ja dat wordt ingewikkeld. Je ziet sowieso weer het gevaar van een te snel groeiende partij. Eigenlijk stemde bijna iedereen vanwege Omtzigt op die partij, de meeste andere NSC-mensen waren volstrekt onbekend.

Wat bovenstaande betreft gaat er op veel fronten wat mis. Allereerst, als die woorden nooit gezegd zijn, waarom gaat het dan wel rond? Wat komt dat vandaan? Journalisten zijn soms heel creatief, sommigen ook wel heel speculatief, maar een verhaal helemaal verzinnen, dat komt vooral in de roddelpers voor. Daarnaast: Als dat soort verhalen rondgaan, waarom dan niet iets duidelijker zeggen zeggen: Deze woorden zijn absoluut niet gebruikt, dat is absoluut onwaar, het vertrek van Achahbar heeft niets met racisme te maken. In plaats van dingen als "Het zou zomaar kunnen zijn dat die uitspraken niet zouden zijn gedaan, maar ik wil er echt helemaal niets over zeggen" en "We hebben indringend met elkaar gepraat en vastgesteld dat er geen racisme is maar meer kan ik er niet over zeggen, maar ik kan niet beoordelen of zij het niet als zodanig heeft ervaren" had er meer duidelijkheid gegeven kunnen worden. En journalisten moeten zich natuurlijk gewoon op feiten baseren, niet op geruchten. Net als politici. Ik snap ook niet hoe het kan dat twee NSC'ers wel vinden dat er sprake is van racisme als dat niet heeft plaatsgevonden, ik neem toch aan dat zo'n fractie elkaar toch ook wel bijpraat en in ieder geval intern duidelijk maakt wat er wel en niet is gebeurd?
― C.S. Lewis”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 21 nov 2024 10:16

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 nov 2024 11:54

StillAwake schreef:Ik heb diverse malen zelf met de pers te maken gehad, en ben zelfs wel eens als bron opgevoerd terwijl ik niemand gesproken had.

Bij de berging van de Ever Given heb ik diverse malen compleet verzonnen zaken in de media aangetroffen, en kon ik zelfs in diverse media lezen dat ik de bron was.
Bij de Costa Concordia werd melding gemaakt van een dodental wat echt nergens op gebaseerd was (het exacte aantal vermisten was binnen een half uur duidelijk), en ik kan me rond de Fremantle Highway een hoop heisa herinneren oder een brand die begonnen was in een elektrische auto (wat een onjuist onderbuikgevoel was).

Dat de media zo correct is als jij stelt geloof ik dus niet.
Zeker niet als er op deze wijze gerommel in een voor veel media onwelgevallige coalitie kan worden veroorzaakt of versterkt...

Ik zeg ook niet dat de media correct is maar dat ze dingen helemaal zelf verzinnen is vaak ook niet het geval. Dat baseren ze dan weer op bepaalde geruchten die ze bijvoorbeeld te makkelijk overnemen. Iemand zegt: "Er zijn honderden mensen verdronken bij de Costa Concordia" en vervolgens schrijft een journalist. "Waarschijnlijk meer dan 100 doden". Het is niet dat het nergens vandaan komt, men moet beter hun bronnen checken en dingen controleren want zeker in cirsissituaties (of het nou poltiek is of een scheepsramp) reageren mensen vanuit emotie en roepen vaak allerlei dingen. Maar in dit geval is het denk ik ook een geval van de makkelijk zelf verbanden willen leggen: rellen met daarna politici die het een veel te grote groep ervoor aansprakelijk willen stellen, wat leidt tot een conflict met de rest van de Kamer, vervolgens stapt kort daarna een staatssecretaris met Marokkaanse roots op: rara, wat zou daar nou toch gebeurd zijn? Daar zou de journalistiek zich inderdaad niet mee bezig moeten houden. Hou het bij de feiten.
― C.S. Lewis”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 12 dec 2024 20:23

Uhum… waar was ik ook al weer dat PVV Wilders nog steeds gelijk heeft.

Explosie Den Haag was aanslag op Marokkaanse bruidswinkel

https://www.bladna.nl/explosie-den-haag ... 59684.html

De politie heeft aanwijzingen dat de explosie die zaterdag een flatgebouw in Den Haag verwoestte, een gerichte aanslag was op een bruidswinkel van Marokkaanse haute couture op de begane grond. Drie verdachten zijn gearresteerd.

Lees ook: Marokkaanse shishalounge in Rotterdam opnieuw doelwit van explosie: eigenaar woedend
https://www.bladna.nl/marokkaanse-shish ... 55967.html

Lees ook: Rotterdam: bij explosie omgekomen Ylyass wordt in Marokko begraven
https://www.bladna.nl/rotterdam-explosi ... 53518.html

Lees ook: Ceuta rouwt om Mina en Houda, slachtoffers gasexplosie in Antwerpen
https://www.bladna.nl/ceuta-rouwt-mina- ... 55850.html

a.u.b. niet te veel zeuren hoor over die lieve marokkaantjes.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 dec 2024 21:37

benefietdiner schreef:
a.u.b. niet te veel zeuren hoor over die lieve marokkaantjes.

Ehh waar was ik ook alweer dat jij nog steeds domme en racistische dingen roept? :mrgreen:
― C.S. Lewis”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 13 dec 2024 08:33

Marnix schreef:Ehh waar was ik ook alweer dat jij nog steeds domme en racistische dingen roept? :mrgreen:

Over dom gesproken. Ras bestaat niet, er is maar één menselijk ras. :mrgreen:

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 13 dec 2024 08:41

benefietdiner schreef:Over dom gesproken. Ras bestaat niet, er is maar één menselijk ras.

Dus Marokkaantjes bestaan niet, er zijn alleen mensen .. :mrgreen:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 dec 2024 09:05

benefietdiner schreef:Over dom gesproken. Ras bestaat niet, er is maar één menselijk ras. :mrgreen:

Nee racisme bestaat natuurlijk niet, rassendiscriminatie, racisme etc is natuurlijk gewoon verzonnen :-) lekker verder leven in je fictieve wereld. Je zet je met iedere opmerking meer voor schut, hopelijk zie je dat nog eens in en stop je er gewoon mee. Niemand neemt je serieus hier.

naamloos schreef:Dus Marokkaantjes bestaan niet, er zijn alleen mensen .. :mrgreen:

Haha precies. Als Benefietdiner dat nou wat beter zou begrijpen zou het een stuk leuker worden hier in :wink:
― C.S. Lewis”

elbert
Moderator

Re: Geert Wilders PVV

Berichtdoor elbert » 15 jan 2025 11:28

Volgens de rechtbank vormen Marokkanen een ras. Volgens antropologen niet. Een ras volgens de wet is wat anders dan een ras volgens de wetenschap. Dat zegt de rechtbank zelf: "De juridische betekenis van de term ‘ras’ is veel ruimer dan de betekenis die dit begrip in het Nederlands spraakgebruik en de wetenschap normaal heeft." Dat is wel een merkwaardige discrepantie natuurlijk.
Maar goed, de rechtbank vindt stikstof- en klimaatbeleid ook vallen onder de mensenrechten. We hebben er dus recht op om economisch uitgeknepen te worden door dit beleid.
Volgens de rechtbank moet de temperatuur op aarde omlaag. De atmosfeer is het daar niet mee eens en gaat gewoon door met opwarmen.
Dus de juridische wereld is sowieso een beetje apart. :wink:
Uiteraard bestaat er wel zoiets als racisme en wat dat betreft zit benefietdiner er natuurlijk naast.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Geert Wilders PVV

Berichtdoor Marnix » 15 jan 2025 13:22

"De atmosfeer is het daar niet mee eens" is ook een beetje merkwaardig. De atmosfeer heeft niet zoveel te vinden, die reageert gewoon op allerlei factoren, ook menselijke factoren. :-)
― C.S. Lewis”

Terug naar “Actualiteit & Politiek”