Stop de Wet toezicht informeel onderwijs

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Stop de Wet toezicht informeel onderwijs

Berichtdoor StillAwake » 25 nov 2024 11:25

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Stop de Wet toezic6ht informeel onderwijs

Berichtdoor naamloos » 26 nov 2024 15:33

StillAwake schreef:De link tussen hat al dan niet voorstander izjn van de herinvoering van de doodstraf en de wet toezicht informeel onderwijs ontgaat me nog steeds enigszins, maar dat terzijde.

Radicaal gedachtengoed uit de Bijbel vind ik net zo gevaarlijk als radicaal gedachtengoed uit de Koran.
Beide willen een theocratische politiek op grond van hun eigen heilig boek.
Nou verdenk ik de SGP er heus niet van dat ze de doodstraffen uit het O.T. willen invoeren, maar als ik seculier probeer te denken zou ik beide theocratieen niet vertrouwen, zeker niet als je open en bloot ervoor uitkomt dat je in principe niet tegen de doodstraf bent.
Iets van stap voor stap - een hellend vlak, en een 'pracht' van een geschienis als ruggesteuntje ...

StillAwake schreef:Het gaat er om dat het een wet is waarin een soort gedachtenpolitie ontstaat, die mij best wel doet denken aan de strafbaarheid van "misdenk" uit Orwell's 1984.
En het is inderdaad tamelijk ironisch dat de SGP juist de initiator van deze wet geweest is , maar wat er nu voorligt gaat wel wat verder dan wat de SGP voorstelde.
En nogmaals: ik zie de toegevoegde waarde niet, omdat het leren van strafbare feiten al verboden is in de huidige wetgeving.

Het enge vind ik dat het Nederlandse onderwijs al heel sterk door de overheid van docrtines wordt voorzien.
Over onderwerpen als seksuele diversiteit, de slavenhandel en de rol van jullie koningshuis wordt wel vrij duidelijk vanuit Den Haag een curriculum voorgeschreven wat redelijk politiek gekleurd is.
En juist dat Den Haag zou ik de controle over wat kinderne op de zondagsschool, op de scouting of op de sportvereniging leren NIET toevertrouwen.

Ik zou juist onderwijs van de 'christelijke' doctrines (ja dat zet ik tussen haakjes omdat ik heel wat christelijke dogmatische leerstellingen juist ONchristelijk vind) niet aan de zondagschool en catechisatie o.i.d. toevertrouwen.
Voor je het weet maak je je schuldig aan discriminatie op grond van ras/geslacht/geaardheid, bij de Nederlandse wet verboden maar op vanwege scheiding van kerk en staat toegestaan. Dat schuurt op zijn minst in mijn optiek.

StillAwake schreef:Ik heb het stellige idee dat je hier tweemaal dezelfde tekst gelinkt hebt, waar één persoon aangeeft geen spijt te hebben van een handtekening. Het enige wat ik indertijd van de Nashville-verklaring heb meegekregen was dat het vrij breed vanuit Christelijk Nederland veroordeeld werd, dat een enkeling die zijn handtekening geplaatst had daar nogal draaierig over deed, en dat het document an sich op een aantal puntne de Bijbel toch bepaald niet volgde.

Inderdaad 2x dezelfde tekst gelinkt, vergeten er 1 weg te halen.
Ik meende dat bij 1 van de 2 linken de discussie zelf eronder stond dus wilde ik de ene link even vervangen door de andere.
Uiteindelijk zie ik nu dat die discussie foetsie is, of ik heb alsnog de goede link niet geplaatst.
Eigenlijk zocht ik alleen maar even naar die link omdat jij de nadruk legde op de ondertekening van de N-v.
Ik had het over de individuele aanhang/instemming plus de voorgang(st)ers die dan wel niet getekent hebben maar er wel vierkant achterstaan

StillAwake schreef:Die term "gruwel" wordt op veel meer zaken van toepassing geacht in Numeri, en laten we eerlijk zijn, in een aantal gevallen verwijst niemand ernaar, en in sommige gevallen wordt het uit het verband gerukt door degene die (zonder al te veel te hebben doorgelezen) er anderen mee om de oren wil slaan.
Dat ligt niet zozeer aan de Bijbel (hoewel er inderdaad vrij strenge straffen staan op zaken die wij niet eens meer als vergrijp zien), maar meer aan de "lezers"van diezelfde Bijbel die van de Bijbel een soort grabbelton vol eigen meningen gemaakt hebben.

Degenen die zelfmoord plegen om die reden komen dan ook doorgaans uit stromingen die WEL die opvatting van 'gruwel' hebben en ongenuanceerd praten vanuit de eigen grabbelton-bijbel. In het 'rechtse' christendom hoor ik dat argument best vaak.
Wat ik zei, het gaat me in dit verband NIET om percentages ofzo, maar uitsluitend om diegenen die vanwege DIE kerleer uiteindelijk tot zelfmoord komen.
Ook hier op het forum kun je nog lezen dat mensen hun kerk verlaten omdat praktiserende homo's het 'lef' hebben om aan het H.A. te gaan.
Je wilt toch niet bij zo'n gruwel horen, stel je voor dat je in verband gebracht wordt met hun 'doodzonde'
Wij, de echte gelovigen, wij geheel anders! :shock:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 26 nov 2024 19:42

naamloos schreef:als ik seculier probeer te denken
dat hoef je niet te proberen je bent het 100%

Afbeelding

Hier zijn je vrienden, ze gaan trouwen, heb je ze al gefeliciteerd.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 26 nov 2024 20:19

benefietdiner schreef:
Afbeelding

Hier zijn je vrienden, ze gaan trouwen, heb je ze al gefeliciteerd.
Ik had het nieuws gemist. Fijn dat jij de roddelpers wel volgt. Dankjewel voor de tip, de kaart gaat op de bus.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 26 nov 2024 20:23

Erik1960 schreef:Ik had het nieuws gemist. Fijn dat jij de roddelpers wel volgt. Dankjewel voor de tip, de kaart gaat op de bus.
"Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende ……." (Romeinen 1:26,27)

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 26 nov 2024 21:54

benefietdiner schreef:"Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende ……." (Romeinen 1:26,27)
Lekker shoppen in de Bijbel. Goed bezig hoor. Misschien moet je je nog even afvragen wat er met dat ‘Daarom’ bedoeld wordt.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2024 00:38

Erik1960 schreef:Lekker shoppen in de Bijbel. Goed bezig hoor. Misschien moet je je nog even afvragen wat er met dat ‘Daarom’ bedoeld wordt.

En even Romeinen hoofdstuk 1-3 lezen en dan afvragen of we met een oordeel moeten klaarstaan en onszelf beter moeten vinden dan anderen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 27 nov 2024 07:26

benefietdiner schreef:dat hoef je niet te proberen je bent het 100%

Misschien weet je het niet maar er is meer dan seculier en jouw sektarisch groeptje dat de rest van de hele mensheid afmeet naar hun eigen overtuigingen -gecamoufleerd met uit de context gehaalde Bijbelteksten- en daarmee feitelijk voor God speelt.
Maar stel dat ik alleen maar de keus had tussen jouw sektatische richting of seculier, dan 100% seculier.

benefietdiner schreef:Hier zijn je vrienden, ze gaan trouwen, heb je ze al gefeliciteerd.

Ja ik heb ze zoluist in mijn gedachten gefeliciteerd en ze veel geluk toegewenst.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 nov 2024 08:03

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 10 dec 2024 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 nov 2024 08:07

-

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 27 nov 2024 08:52

Ik begrijp uit jullie reactie Marnix, naamloos, StillAwake en Erik1960 dat jullie de wet‘ Stop de wet toezicht informeel onderwijs’ niet ondertekend hebben. De topic die ik hier gestart heb gaat in principe ook tegen praktiserende homoseksualiteit en dat dat op school geleerd mag worden dat je daarop tegen bent overeenkomstig Bijbelse normen en waarden.
Ik begrijp dus dat jullie hier niet tegen zijn. Waarom sluiten jullie je Bijbel dan niet net eender als Rob Jetten en zeg tegen jezelf in wil geen christen zijn maar mijn eigen zondige natuur volgen volgens Romeinen 1.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 27 nov 2024 09:03

benefietdiner schreef:Ik begrijp uit jullie reactie Marnix, naamloos, StillAwake en Erik1960 dat jullie de wet‘ Stop de wet toezicht informeel onderwijs’ niet ondertekend hebben. De topic die ik hier gestart heb gaat in principe ook tegen praktiserende homoseksualiteit en dat dat op school geleerd mag worden dat je daarop tegen bent overeenkomstig Bijbelse normen en waarden.
Ik begrijp dus dat jullie hier niet tegen zijn. Waarom sluiten jullie je Bijbel dan niet net eender als Rob Jetten en zeg tegen jezelf in wil geen christen zijn maar mijn eigen zondige natuur volgen volgens Romeinen 1.
De Bijbel dichtslaan is wel het laatste wat je zou moeten doen. Want er staan zoveel belangrijke woorden in. Denk bijvoorbeeld aan Genesis 2:18 “God, de HEER, dacht: Het is niet goed dat de mens alleen is, ik zal een helper voor hem maken die bij hem past.” Of aan Efeziërs 4:29: “Laat geen vuile taal over uw lippen komen, maar alleen goede en waar nodig opbouwende woorden, die goed doen aan wie ze hoort.”

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 27 nov 2024 09:06

StillAwake schreef:Als je ze persoonlijk kent snap ik dat, anders klinkt het toch ook wel wat overdreven.
Ik denk dat het de gemiddelde Nederlander geen klap interesseert wat hun leiders in hun vrije tijd doen (fervent lezers van roddelbladen als Story, Privé en Royals weelicht daargelaten), en dat is maar beter ook.
Werk en privé gescheiden houden

Waarmee ik ze vanzelfsprekend wel alle geluk van de wereld gun...

Serieus? Net zo overdreven dan als jouw ''Waarmee ik ze vanzelfsprekend alle geluk van de wereld gun.''
Meer was het niet wat mij betreft. Ik wist niet eens dat hij een relatie had, dat boeit me verder ook niks.
toen ik Benefiet las dacht zoiets als 'prima hoor, gefeliciteerd en veel geluk' that's all.
Blijkbaar is dat op jou anders overgekomen dan bedoeld was. Ook weer recht gezet ..

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 27 nov 2024 09:09

benefietdiner schreef:Ik begrijp uit jullie reactie Marnix, naamloos, StillAwake en Erik1960 dat jullie de wet‘ Stop de wet toezicht informeel onderwijs’ niet ondertekend hebben. De topic die ik hier gestart heb gaat in principe ook tegen praktiserende homoseksualiteit en dat dat op school geleerd mag worden dat je daarop tegen bent overeenkomstig Bijbelse normen en waarden.

Waarom zou ik de Bijbel moeten sluiten als ik het met jouw interpretatie niet eens ben?
Andersom zou ik ook kunnen zeggen 'waarom sluit jij de Bijbel niet als je het niet met mij eens bent?'

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 nov 2024 09:25

-

Terug naar “Actualiteit & Politiek”