Jesaja40 schreef:Marnix citeert:
Helaas beste Marnix het waren de leiders van de kerken die het ongeletterde volk bewust dom hield. Dat antisemitisme is nog steeds springlevend en heeft een ander beschermjasje gekregen: "verdraagzaamheid en vergevingsgezindheid" wordt aan het Joodse volk opgedragen. Gerechtigheid moet maar via een internationaal strafhof geregeld worden. En omdat het internationaal gerechtshof niet neutraal is erkent Israël dat ook niet. Volkomen terecht naar mijn mening.
De dreiging van moslimzijde richting de Synagoge is zeer ernstig. Gematigde moslims? Bestaan die ook? Ik was in Jeruzalem toen er een aanslag dreigde. De politie trachtte iedereen in veiligheid te brengen. Ik observeerde de mensen om mij heen en zag de hatelijke glimlach op de gezichten van de moslims. Dat is een realiteit beste Marnix.
Vermoedelijk zal onze synagoge tijdelijk gesloten moeten worden vanwege de verhoogde dreiging die voor Nederland geldt.
Voor alle veiligheid, want je weet niet wie wel/niet te vertrouwen is, is het Joodse antwoord heel helder: alles over een kam scheren. Dat is de realiteit van nu.
Gematigde moslims bestaan er voldoende. In en om Jeruzalem zal het wat lastiger zijn om ze te vinden allicht en je weet waarom, van de geschiedenis ook. Wat dat betreft is de oorlog met Hamas en de winst van PvV op alle fronten slecht. Ook moslims schroeven de beveiliging flink op. En zolang er gegeneraliseerd en gepolariseerd wordt door mensen wordt het er niet beter op.