2e kamer verkiezingen 2021

Discussies over het nieuws en de politiek.
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: Memmem, Moderafo's

Op welke partij heb je vandaag gestemd?

VVD
2
6%
PVV
2
6%
CDA
2
6%
D66
2
6%
GroenLinks
1
3%
SP
0
Geen stemmen
PvdA
0
Geen stemmen
ChristenUnie
5
16%
Partij voor de Dieren
1
3%
50PLUS
0
Geen stemmen
SGP
12
38%
DENK
0
Geen stemmen
FVD
2
6%
Bij1
0
Geen stemmen
JA21
1
3%
Code Oranje
0
Geen stemmen
Volt
1
3%
BBB
1
3%
Anders
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 32

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 04 okt 2021 09:39

Katlheen schreef:Ja, ik denk dat ze nu de CU weer toelaten maar wel met harde eis dat ze op medisch ethische grond hun zin krijgen. Daar zal de CU geen zin in hebben dus als het dan toch spaak loopt ligt het natuurlijk aan de CU.
Inmiddels sta ik nergens meer van te kijken bij "D"66 qua streken.

Dat kan maar als ze dat doen zal de kiezer hen toch wel afrekenen op het afgelopen half jaar hoop ik. In de laatste peilingen staat D66 op 5 zetels verlies en CDA gaat van 15 naar 8 (het draagvlak voor een voortzetting van de oude coalitie is er daarom in de samenleving ook niet echt) dus die partijen zullen er toch een hoop belangen bij hebben om geen nieuwe verkiezingen te krijgen. Dus CU kan met recht zeggen: Jullie wilden niet met ons in zee, nu opeens wel, prima maar we hebben wel wat eisen als we in een coalitie willen.

Misschien moet Omtzigt toch overwegen om een eigen partij te starten want de behoefte aan nieuw leiderschap is enorm en Kaag heeft die belofte totaal niet ingelost.
A proud man is always looking down on things and people; and, of course, as long as you are looking down, you cannot see something that is above you.”

Terug naar “Actualiteit & Politiek”