Moderators: Memmem, Moderafo's
De enige politicus die mogelijk een extraparlementair kabinet zou kunnen leiden, is Remkes (VVD). Hij heeft ervaring, statuur, is van de grootste partij en hij is de enige in die partij die "nee" kan zeggen tegen Rutte. Maar dan moet Rutte wel zover worden gebracht (door andere partijen) en moet Remkes het zelf willen.elbert schreef:Omtzigt zelf pleit voor een buitenparlementair kabinet (een zakenkabinet dus), waarbij de partijbazen (Rutte, Hoekstra en Kaag) allemaal in de Tweede Kamer gaan zitten.
Hoe sympathiek ik dit idee ook vind, gezien de bewezen incompetentie van de huidige politieke kaste, ik acht het weinig realistisch. Rutte is er de man niet naar om de sleutels van het torentje uit handen te geven.
Ik help het je hopen, maar durf er een mooie fles Lagavulin op te zetten dat nieuwe verkiezingen niet de weg zijn waar de meeste partijen die in de formatie meedraaien om zitten te springen...
StillAwake schreef:Jij werwacht neit dat de druk op ouderen om hun leven dan maar als voltooid te gaan zien toe zal nemen? Toen abortus gelegaliseerd werd gebeurde iets dergelijks wel met ongewenst zwangere meisjes.
Jij verwacht niet dat het uiteindelijk ook (wat je in de huidige euthanasie praktijk al ziet) zo is dat artsen een bersiping aan hun broek krijgen als ze weigeren?
Jij verwacht niet dat (zoals rond weigerambtenaren gebeurde bij het homohuwelijk) hele beroepsgroepen onder aan de streep als functievereiste dezelfde mening als Kaag dienen te hebben (zelfs mensen die dat beroep al uitoefenden voordat de wet veranderde)?
Dat klopt, en daar mogen ze dan lekker zelf een oplossing voor bedenken anders heb je een patstelling.StillAwake schreef:De grap van D66 en Kaag is namelijk dat hun tolerantie daar ophoudt waar je stopt het met hen eens te zijn...
Klopt ook, maar het ook helemaal niet mijn bedoeling iets goed te praten. Ik wil maar zeggen dat ik het meten met twee maten vind als de 1 gewoon als christen aanvaard wordt en een ander waarvan je minder slechte dingen weet wordt direct afgeserveerd. (als ik je tenminste goed begrepen heb)StillAwake schreef:Met dat laatste heb je ongetwijfeld een punt.
Maar dat er mensen zijn die nog meer rottigheid uitvreten praat haar gedrag, haar denkwijze en machtshonger niet ineens goed.
StillAwake schreef:Ik help het je hopen, maar durf er een mooie fles Lagavulin op te zetten dat nieuwe verkiezingen niet de weg zijn waar de meeste partijen die in de formatie meedraaien om zitten te springen...
MoesTuin schreef:We bevinden zich voor christelijk nederland in een interessant weekend.
Mark Rutte (van hervormde kom af) Sigrid Kaag (katholieke kom af) Wobke Hoekstra (Remonstrantse kom af) zitten met zn drieen onder leiding van nr 4 Johan Remkes op de heide....in de natuur.....onder open hemel
Hopenlijk vinden ze daar met zn allen wat rust en ook elkaar weer.
En wordt de eindconclusie.
"Er is te veel ....veel te veel gebeurd"
Er komen nieuwe verkiezingen.
Zelf denk ik dat dit voor nu het beste is.
het demissionaire kabinet is in verre staat van ontbinding.....Mark Rutte zag er ook duidelijk vermoeid uit.
Geef de Burger opnieuw zijn stem na alles wat er gebeurd is.....
Voor nu is het mooi weer op de heide.
we gaan het horen na t weekend....
En, ga je dan weer op Rutte stemmen?MoesTuin schreef:We bevinden zich voor christelijk nederland in een interessant weekend.
Mark Rutte (van hervormde kom af) Sigrid Kaag (katholieke kom af) Wobke Hoekstra (Remonstrantse kom af) zitten met zn drieen onder leiding van nr 4 Johan Remkes op de heide....in de natuur.....onder open hemel
Hopenlijk vinden ze daar met zn allen wat rust en ook elkaar weer.
En wordt de eindconclusie.
"Er is te veel ....veel te veel gebeurd"
Er komen nieuwe verkiezingen.
Zelf denk ik dat dit voor nu het beste is.
het demissionaire kabinet is in verre staat van ontbinding.....Mark Rutte zag er ook duidelijk vermoeid uit.
Geef de Burger opnieuw zijn stem na alles wat er gebeurd is.....
Voor nu is het mooi weer op de heide.
we gaan het horen na t weekend....
MoesTuin schreef:@ wie weet Marnix![]()
@ Naamloos, nee ga zeker geen Mark Rutte / VVD stemmen.... ben dr wel klaar mee.....
StillAwake schreef:Ik hoop vooral op een kleiner D66.
Maar dat zal wel niet gaan gebeuren...
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten