Katlheen schreef:Tja, financiële prikkels werken nu eenmaal uitstekend om het volk te sturen naar waar je het wil hebben. En van mij mag het hoor. We hebben een enorme klimaatcrisis waarbij het voortbestaan van de aarde op het spel staat, over enkele jaren is het gewoon te laat. Wij zijn de generatie die zichzelf zal moeten opofferen. Ik ben er heilig van overtuigd dat een volledige controle van de staat de enige manier is om de aarde nog te redden. Wetenschappers zijn prima in staat om precies te berekenen wat ieder productieproces aan vervuiling geeft. Op basis daarvan produceren we zoveel mogelijk schoon. Wat vervuilend is, doen we gewoon niet meer. Wij zullen als collectief moeten werken zonder inkomen. De staat kan beter bepalen wat we krijgen. Daarmee zijn we ook direct van ongelijkheid af. En ja, noem het communisme, maar zo gek is dat nog niet. Iedereen die werkt krijgt naar rato van gewerkte uren betaald. Niet naar opleidngsniveau en zwaarte van een functie. De ongelijkheid verdwijnt hierdoor, zeker als we allemaal werken voor het grotere goed. Economische groei is dat ook volstrekt irrelevant. We produceren net datgene wat we nodig hebben op een zo groen mogelijke manier. De rest doen we niet meer.
Overbevolking en de daarbij behorende stijgende vraag naar goederen moeten we dus tegengaan. Geboortebeperking is daarom zeer belangrijk. Geen vrije keuze meer, maar zeer stringente beperkingen op het aantal nieuwe geboortes en wat mij betreft ook verplichte afbreking van zwangerschappen tenzij het kind wordt afgestaan aan ouders die geen kinderen kunnen krijgen. Ouderen boven de 70 die een medische ingreep nodig hebben krijgen die niet meer. Dat lost ook sneller de huizenmarkt problematiek op.
Een en ander moet natuurlijk nog gefinetuned worden, maar als we de planeet willen redden moeten we nu radicaal actie ondernemen. Over 10 jaar is het te laat.
Lijkt me wel een mooi systeem, iedereen hetzelfde inkomen.
Ik kan me niet voorstellen dat er dan nog veel mensen zijn die beroepen willen invullen waarvoor ze maanden van huis zijn, beroepen waarvoor ze altijd beschikbaar moeten zijn, waarvoor ze op stel en sprong naar verweggistan gestuurd kunnen worden, waarvoor ze in het holst van de nacht hun bed uit gebeld kunnen worden, of waarbij ze de grote monden van vervelende pubers te verduren krijgen.
Je staat dus voor een economie zonder:
-bakkers
-zeelui
-boeren
-artsen
-handhavers
Ik ben voor, en werp me wel op als kartonprikker in het lokale plantsoen (waarbij ik net zo veel betaald krijg als de chirurg twee straten verderop)!
En inderdaad, verplichte abortus (waarom overigens niet met terugwerkende kracht): heel goed plan! Verplichte euthanasie om de huizenmarkt weer op gang te helpen: super idee!
Het is zo jammer dat je dit manifest alleen in het Nederlands geschreven hebt, maar voor de Duitse vertaling heb ik wel wat tips:
Op slot zittende huizenmarkt - Lebensraum
Geen vrije keuze of je kinderen krijgt - Lebensborn
Abortus op alles wat niet in het schema past - dr. Mengele's Arbeit beenden
Kliniek voor onvrijwillige euthanasie op ouderen - Konzentrationslager
Kun je hier wat mee?