Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor ben db bd » 04 dec 2016 18:25

Wilders is eigenlijk best gewoon een nette vent welke de zaken bij name durft te benoemen.
ik gun de PVV dat ze meer erkenning krijgen.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 dec 2016 21:03

ben db bd schreef:Wilders is eigenlijk best gewoon een nette vent welke de zaken bij name durft te benoemen.
ik gun de PVV dat ze meer erkenning krijgen.

Tja het nu eenmaal zo dat woudezels van mensen niet kunnen leven in onze cultuur (Genesis 16).
De kanttekeningen van de staten vertaling zeggen bij woudezels: Dat is, wilden, wrede en onbeleefde, rovende voor zich zelven, niet zoekende dan zijn eigen voordeel, om een ander zich niet bekommerende.

En….. nee hoor dat heeft niets met discriminatie te maken maar wel met water en vuur.

PVV stijgt verder

Afbeelding

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2716 ... der__.html

Waarom komen ze hier zo laat achter wat iedereen in de Bouw al lang weet!!

Giften extremistische geldschieters aan banden

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2716 ... akt__.html

Afbeelding

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 05 dec 2016 12:39

benefietdiner schreef:
Waarom komen ze hier zo laat achter wat iedereen in de Bouw al lang weet!!

Zijn ze wellicht wat slimmer in "de bouw" ?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 dec 2016 13:39

Gelukkig dat de vrienden van Wilders in Oostenrijk gisteren een fijne nederlaag geleden hebben. In Oostenrijk zijn ze de vervelende ervaringen met extreem-rechts nog niet vergeten, daarom werd Prof. Alexander Van der Bellen tot bondspresident gekozen en niet Norbert Hofer.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gelre
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Gelre » 07 dec 2016 00:19

Optimatus schreef:Gelukkig dat de vrienden van Wilders in Oostenrijk gisteren een fijne nederlaag geleden hebben. In Oostenrijk zijn ze de vervelende ervaringen met extreem-rechts nog niet vergeten, daarom werd Prof. Alexander Van der Bellen tot bondspresident gekozen en niet Norbert Hofer.

Nu is een extreem linkse man aan de macht. En meestal zijn linkse lui niet goed voor de autochtone bevolking en dus de Christenen
Al ging ik ook in een dal der schaduw des doods, ik zou geen kwaad vrezen, want Gij zijt met mij; Uw stok en Uw staf, die vertroosten mij

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 dec 2016 13:55

Wilders is dus veroordeeld om zijn "minder, minder" uitspraak over Marokkanen, maar krijgt op typisch Nederlandse wijze geen straf.
In dit topic heb ik meermalen aangegeven geen fan te zijn van Wilders, maar deze uitspraak rammelt mijns inziens aan alle kanten.
De rechtspraak stelt dat Wilders hiermee een ras heeft beledigd (nl. Marokkanen) en dat hij niet heeft bedoeld wat hij zegt te hebben bedoeld.
Nu lijkt me het eerste vergezocht (sinds wanneer zijn Marokkanen een ras?) en het tweede grenst aan giswerk en niet aan wettig en overtuigend bewijs.
Zijn uitspraken waren onsmakelijk en politiek aanvechtbaar, maar strafbaar is weer een andere zaak.
Het lijkt me dat Wilders door zal gaan tot de Hoge Raad. Dat levert sowieso extra publiciteit op waarbij hij zich de gewenste slachtofferrol kan aanmeten.
Verder gaat hij hiermee stemmen winnen bij de verkiezingen en het zou mij niet verbazen als de PVV dan de grootste partij wordt.
Aan welke kant je ook staat, met dit process schiet ons land niet veel op.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 09 dec 2016 14:31

elbert schreef:Wilders is dus veroordeeld om zijn "minder, minder" uitspraak over Marokkanen, maar krijgt op typisch Nederlandse wijze geen straf.

Als je het betreffende filmpje bekijkt, hoor je hoe Wilders vraagt aan zijn toehoorders: Willen jullie meer of minder Marokkanen?
Het publiek scandeert vervolgens: Minder, minder.
Hij zegt het dus zelf niet!
elbert schreef:Verder gaat hij hiermee stemmen winnen bij de verkiezingen en het zou mij niet verbazen als de PVV dan de grootste partij wordt.

Dit proces doet hem alleen maar goed. Hij hield een indrukwekkend betoog, nl. dat hij al jaren totaal in zijn vrijheid wordt beknot. Hij schetste hoe een normale werkdag eruit ziet.
Een normaal mens zou dit nooit volhouden, waarom hij dit dan wel volhoudt?
Wil hij koste wat kost in het torentje terecht komen?
Geniet hij van deze aandacht?
elbert schreef:Het lijkt me dat Wilders door zal gaan tot de Hoge Raad.

Hij is inmiddels in beroep gegaan, ik denk ook op advies van zijn advocaat.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 dec 2016 14:45

Chaya schreef:Als je het betreffende filmpje bekijkt, hoor je hoe Wilders vraagt aan zijn toehoorders: Willen jullie meer of minder Marokkanen?
Het publiek scandeert vervolgens: Minder, minder.
Hij zegt het dus zelf niet!
Dit was natuurlijk een vooropgezet 1-2 tje, zo doorzichtig was het dan ook wel weer.

Overigens zou het wel vermakelijk zijn geweest als Wilders een taakstraf had gekregen waarbij hij met Marokkanen in contact zou zijn gekomen. Bijvoorbeeld wc's schoonmaken in een Marokkaans restaurant. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 09 dec 2016 14:58

elbert schreef:Dit was natuurlijk een vooropgezet 1-2 tje, zo doorzichtig was het dan ook wel weer.

Dat is waar maar het gaat toch om het juridisch aspekt ervan? Heb je dit gezegd of heb je dit niet gezegd?
Het publiek had ook kunnen zwijgen, of meer kunnen roepen.
Is het publiek dan niet schuldig?

Het is allemaal het gevolg van het onder-het-tapijt-vegen van problemen met bepaalde bevolkingsgroepen. Het mocht niet benoemd worden, op geen enkele wijze.
Maar Jan in de stad kreeg het gevoel niet serieus genomen te worden, als hij in zijn wijk "theehuizen" en moskeëen zag verrijzen en voor hun buurthuis was dan geen plaats meer.

In Elsevier stond: De Belgische politicus Filip Dewinter staat volledig achter Wilders en vindt dat er ook in Antwerpen minder Marokkanen zouden moeten zijn.

‘Ik hoop dat Wilders zijn uitspraken herhaalt,’ zei Dewinter donderdag tegen deredactie.be over Wilders die zondag op een partijcongres van Vlaams Belang spreekt.

Dewinter vindt de uitspraken van Wilders zeker niet racistisch. ‘Hij zegt gewoon wat veel Nederlanders denken, en door zijn tegenstanders kan dat als racistisch worden beschouwd.’

Omdat veel Nederlanders zo denken, zou het geen racisme zijn?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 dec 2016 16:12

Chaya schreef:Dat is waar maar het gaat toch om het juridisch aspekt ervan? Heb je dit gezegd of heb je dit niet gezegd?
Het publiek had ook kunnen zwijgen, of meer kunnen roepen.
Is het publiek dan niet schuldig?
Als deze uitspraak standhoudt, dan kunnen er nog wel wat meer mensen worden vervolgd inderdaad. Iedereen die "minder, minder" riep bijvoorbeeld.
Of mensen die vinden dat er minder Ajax aanhangers moeten zijn.
Of mensen die vinden dat er minder "noem maar een groep"... enzovoorts.

Je zou je ook af kunnen vragen waarom sommige PvdA-ers niet zijn vervolgd om vergelijkbare uitspraken over Marokkanen.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 09 dec 2016 17:15

elbert schreef:Als deze uitspraak standhoudt, dan kunnen er nog wel wat meer mensen worden vervolgd inderdaad. Iedereen die "minder, minder" riep bijvoorbeeld.

Syp Wynia zegt in Elsevier:

Uitspraak Wilders lijkt salomonsoordeel, maar ondermijnt democratie

Het vonnis in de Wilders-zaak oogt op het eerste gezicht best wijs, omdat kool en geit worden gespaard. Bij nader inzien is het nogal een onrustbarend vonnis, schrijft Syp Wynia.
elbert schreef:Of mensen die vinden dat er minder Ajax aanhangers moeten zijn.
Of mensen die vinden dat er minder "noem maar een groep"... enzovoorts.

Je doelde hierop?
Daarmee kan het hek wel eens van de dam zijn. Mogen Ajax-supporters, op bezoek bij De Graafschap, nog wel ‘boeren’ roepen? Volgens de Amsterdamse rechtbank heeft Wilders de Nederlandse Marokkanen immers als groep denigrerend neergezet. Dat is ook het oogmerk van Ajacieden als ze Achterhoekers toeschreeuwen. Dat is nu dus ook rassendiscriminatie.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 dec 2016 21:06

Chaya schreef:Je doelde hierop?
Daarmee kan het hek wel eens van de dam zijn.
Daar doelde ik inderdaad op. Dit kan gevolgen hebben die verder reiken dan alleen Wilders.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 11 dec 2016 16:17

‘Nederlandse gerechtelijke macht heeft op schaamteloos partijdige wijze inbreuk gemaakt op de politiek en de democratie’ – ‘Dit is niets anders dan het gedrag van tirannen’ - ‘Op een dag zal men gedwongen worden naar de burgers te luisteren, maar dan is het te laat’
Afbeelding
Ooit bestond er vrijheid van meningsuiting in Nederland, maar die is nu op Stalinistische wijze permanent aan banden gelegd. Verkeerde mening, verkeerde partij, verkeerde kleur? Dan loopt ook u het risico voor het gerecht te worden gesleept.

De politiek correcte elite gromde tevreden toen de rechtbank PVV-leider Geert Wilders veroordeelde wegens racisme vanwege zijn ‘minder (criminele) Marokkanen’ opmerking. Toch is er internationaal ook veel kritiek, en verbazen velen zich erover hoe een land dat ooit voorop ging in het verdedigen van de vrijheid van meningsuiting, een zó overduidelijk politiek gekleurde en zelfs ‘Stalinistisch’ genoemde richting is ingeslagen door niet gewenste meningen, personen en partijen te criminaliseren, ook al hebben ze de feiten aan hun kant staan. ‘Maar op een dag zullen degenen die nu de mening van burgers onder toezicht proberen te stellen, hen toch moeten horen. Pas dan, als het te laat is, zullen zij zich bedenken waarom ze hadden moeten luisteren,’ waarschuwt de Britse auteur en politieke analist Douglas Murray ‘onze’ regenten in Den Haag.

bron: xandernieuws

tochrefo

Berichtdoor tochrefo » 11 dec 2016 16:33

Het is weer zo'n typisch Nederlands "kool en geit vonnis" Wilders wordt schuldig verklaard. Daar hoort een sanctie bij, in dit geval een boet. Reken er maar op dat er in dat geval een bankrekening geopend wordt voor bijdragen van "het Nederlandse volk". Daar zou dan wel een een heel hoog saldo op kunnen komen, wat aangeeft dat er anders omver gedacht wordt. Dit zijn waarschijnlijk de overwegingen van de rechters om geen sanctie toe te voegen. Als Wilders niet veroordeeld zou worden komt er commentaar op de rechters vanuit het "anti-Wilders kamp" . en dan is commentaar nog heel zwak uitgedrukt. Laten de onafhankelijke rechters zich door angst leiden?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 dec 2016 16:53

Gelre schreef:Nu is een extreem linkse man aan de macht. En meestal zijn linkse lui niet goed voor de autochtone bevolking en dus de Christenen

In de eerste plaats is het presidentschap in Oostenrijk een ceremoniële functie, net als in Duitsland. En in de tweede plaats heeft Oostenrijk in haar historie keihard geleden onder rechtse dictaturen van vooral Dolfuß en Hitler. Afgezien daarvan, Prof. Van der Bellen is allerminst extreem en wordt ook buiten de eigen Groene Partij zeer gewaardeerd vanwege diens beschaafde omgangsvormen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”