Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor xsidd » 28 mar 2015 11:21

@Boekenlezer.

Dat is wel ontzettend lomp, ja. De co-piloot wilde er, door depressie en zo, een eind aan maken. Maar hij heeft zo'n 150 mensen bij zich. "Mwah, nemen we die toch ook gewoon mee, de dood in. Wat maakt dat uit?" Dat is een beetje het beeld wat ik krijg.
Ik vind het vreselijk dat dit is gebeurd. En om op je woorden in tegaan, wat maakt het uit? Het maakt voor de slachtoffers de eeuwigheid uit. Als de mensen Jezus niet kennen, als hun Verlosser/Borg/Redder, gaan ze triest genoeg verloren.

Maar iemand, die toevallig niet zo'n zin meer heeft om door te leven, van zo iemand mag je toch verwachten dat hij op een enigszins 'nette' manier uit het leven stapt? Zonder anderen mee te nemen door de uitgang van het leven?

Ik denk dat de keus die deze CO-Piloot maakte, samenhangt met de ziekte die hij scheen te hebben. Hij had daar echter zijn werkgever, niet van op de hoogte gebracht. Toen ik hoorde wat de CO-Piloot gedaan had, kwam de gedachte boven drijven. Heeft deze man een psychose gehad? Ik weet het nog niet, maar ik zou er niet raar van opkijken als dat gemeld zou worden. Als dat tenminste nog te achterhalen is.
Laatst gewijzigd door xsidd op 28 mar 2015 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 28 mar 2015 12:12

Boekenlezer schreef:Dat is wel ontzettend lomp, ja. De co-piloot wilde er, door depressie en zo, een eind aan maken. Maar hij heeft zo'n 150 mensen bij zich. "Mwah, nemen we die toch ook gewoon mee, de dood in. Wat maakt dat uit?" Dat is een beetje het beeld wat ik krijg.

Een zelfmoordterrorist doet het ook opzettelijk. Heel fout, maar die heeft dan nog een bepaalde religieuze bezieling wat het iets begrijpelijker maakt. Maar iemand, die toevallig niet zo'n zin meer heeft om door te leven, van zo iemand mag je toch verwachten dat hij op een enigszins 'nette' manier uit het leven stapt? Zonder anderen mee te nemen door de uitgang van het leven?


Het lijkt erop dat je verwacht dat iemand die suicidaal depressief is nog rationeel redeneert. Zie je zelf ook in dat dat misschien niet hlemaal redelijk is? Mag ik aannemen dat jij zelf nooit depressief bent geweest? Depressie is wat dat betreft heel eng en geniepig, omdat je het gevoel hebt dat je geen controle meer hebt over je eigen daden. Als depressie echt een rol speelde, is het belangrijk te proberen compassie te hebben, ook voor die co-piloot. Die is dan net zo goed slachtoffer van zijn ziekte.

Vaak hebben mensen die depresief zijn het idee dat ze onzichtbaar zijn, dat noemand hen ziet en dat ze er niet toe doen. Hoe verwrongen ook, het kan zijn dat de piloot dit zo heeft gedaan zodat hij in de dood in ieder geval eventjes door iedereen zou zijn gezien. Going out with a bang, als het ware. Het maakt het niet minder dramatisch, het is slechts een speculatieve verklaring.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boerin » 28 mar 2015 12:47

xsidd schreef:Toen ik hoorde wat de CO-Piloot gedaan had, kwam de gedachte boven drijven. Heeft deze man een psychose gehad? Ik weet het nog niet, maar ik zou er niet raar van opkijken als dat gemeld zou worden. Als dat tenminste nog te achterhalen is.

Hij kreeg ook SSRI's. Ik heb toen een poging gedaan toen ik prozac kreeg. Had die gedachten wel maar zou het nooit hebben gedaan, daarom geloofde ie me ook niet toen ik zei dat ik nu ineens zo die neiging kreeg om het echt te doen om niks. Hij geloofde het niet, verdubbelde de dosis en de volgende dag lag ik met een overdosis aan de slootkant. Die demoon was er al, maar dit hielp even mee. Ze dachten wel dat het een psychose was. Lijkt me ook bij hem, alleen de duivel doet zoiets.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor xsidd » 28 mar 2015 13:56

@Boerin
Hij kreeg ook SSRI's. Ik heb toen een poging gedaan toen ik prozac kreeg. Had die gedachten wel maar zou het nooit hebben gedaan, daarom geloofde ie me ook niet toen ik zei dat ik nu ineens zo die neiging kreeg om het echt te doen om niks. Hij geloofde het niet, verdubbelde de dosis en de volgende dag lag ik met een overdosis aan de slootkant. Die demoon was er al, maar dit hielp even mee. Ze dachten wel dat het een psychose was. Lijkt me ook bij hem, alleen de duivel doet zoiets.

Ik heb eerst even opgezocht, wat SSRI's zijn, en SSRI's zijn de moderne antidepressiva. Maar om psychose's te bestrijden, word toch anti-psychotica gegeven/voorgeschreven? Misschien kan je uit deze voorgeschreven medicijnen opmaken, dat de CO-Piloot depressief was, maar geen last had van een psychose. Ik denk aan een ander triest verhaal. Een tijd geleden, werd er in Alphen a/d Rijn ,door Tristan van der V, het vuur geopend op winkelende mensen. Ik hoorde later van een nieuwsbron, dat er werd gezegd, dat Tristan meende door deze daad God te willen straffen. Nou, dan heb je naar mijn mening/weten echt een psychose.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor xsidd » 30 mar 2015 21:57

Wat een bizar verhaal zeg.

PEPSI zegt dat het zal STOPPEN MET dode baby’s voor de smaak...

Link : https://jdreport.com/pepsi-zegt-dat-het ... -de-smaak/

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 02 apr 2015 17:11

Tja, zo kun je het ook bekijken. Homo's worden niet gediscrimineerd, want iedereen mag trouwen met iemand van het andere geslacht. Dat geldt zowel voor hetero's als voor homo's. Gelijke rechten dus. :D

„Trouwwet Kentucky niet discriminerend voor homo’s”
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 8009
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 03 apr 2015 07:53

xsidd schreef:Wat een bizar verhaal zeg.

PEPSI zegt dat het zal STOPPEN MET dode baby’s voor de smaak...

Link : https://jdreport.com/pepsi-zegt-dat-het ... -de-smaak/

Dat geloof je hoop ik toch zelf ook niet?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 03 apr 2015 09:24

Je kan aan de schrijfstijl al wel zien dat de auteur van ht artikel ook niet helemaal in orde is :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor xsidd » 03 apr 2015 10:29

@StillAwake

Dat geloof je hoop ik toch zelf ook niet?
Ik weet niet, wat ik moet geloven over dit bericht.... Ik vind het een raar/vreemd/bizar verhaal!

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 03 apr 2015 11:15

Mortlach schreef:Het lijkt erop dat je verwacht dat iemand die suicidaal depressief is nog rationeel redeneert. Zie je zelf ook in dat dat misschien niet hlemaal redelijk is? Mag ik aannemen dat jij zelf nooit depressief bent geweest? Depressie is wat dat betreft heel eng en geniepig, omdat je het gevoel hebt dat je geen controle meer hebt over je eigen daden. Als depressie echt een rol speelde, is het belangrijk te proberen compassie te hebben, ook voor die co-piloot. Die is dan net zo goed slachtoffer van zijn ziekte.

Vaak hebben mensen die depresief zijn het idee dat ze onzichtbaar zijn, dat noemand hen ziet en dat ze er niet toe doen. Hoe verwrongen ook, het kan zijn dat de piloot dit zo heeft gedaan zodat hij in de dood in ieder geval eventjes door iedereen zou zijn gezien. Going out with a bang, als het ware. Het maakt het niet minder dramatisch, het is slechts een speculatieve verklaring.

Het lijkt mij toch niet, dat iemand die depressief is, totaal geen IQ meer heeft en helemaal niet meer kan denken. Er moet toch sprake zijn geweest van een daad, die met bewustheid uitgevoerd is. Jij was toch diegene, die de verantwoordelijkheid niet geheel bij de dames met prikkelende rokjes wilde leggen in geval van verkrachting, maar in plaats daarvan de man in kwestie ook als verantwoordelijk zag? (En wat mij betreft terecht, want hij is er zelf bij met zijn verstand.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 03 apr 2015 13:29

Marnix schreef:Je kan aan de schrijfstijl al wel zien dat de auteur van ht artikel ook niet helemaal in orde is :)


Nou, man, wat een onleesbare bende. Ik heb het halverwege de tweede paragraaf opgegeven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 03 apr 2015 13:33

Boekenlezer schreef:Het lijkt mij toch niet, dat iemand die depressief is, totaal geen IQ meer heeft en helemaal niet meer kan denken. Er moet toch sprake zijn geweest van een daad, die met bewustheid uitgevoerd is. Jij was toch diegene, die de verantwoordelijkheid niet geheel bij de dames met prikkelende rokjes wilde leggen in geval van verkrachting, maar in plaats daarvan de man in kwestie ook als verantwoordelijk zag? (En wat mij betreft terecht, want hij is er zelf bij met zijn verstand.)


Ten eerste leg ik letterlijk NUL verantwoordelijkheid bij de vrouwen in dat geval en elke andere suggestie werp ik verre van mij.

Dat gezegd blijft mijn punt staan. Van iemand die depressief (= geestesziek) is, kun je geen gezonde geestesprocessen verwachten. Dat is alsof je van iemand met 2 gebroken benen verwacht dat ze de marathon lopen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 03 apr 2015 13:52

Boekenlezer schreef:Tja, zo kun je het ook bekijken. Homo's worden niet gediscrimineerd, want iedereen mag trouwen met iemand van het andere geslacht. Dat geldt zowel voor hetero's als voor homo's. Gelijke rechten dus. :D

„Trouwwet Kentucky niet discriminerend voor homo’s”


Je zet er gelukkig een smiley bij, want je ziet hopelijk zelf ook wel in dat dat argument te debiel voor woorden is. :-k
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 03 apr 2015 14:03

Mortlach schreef:Dat gezegd blijft mijn punt staan. Van iemand die depressief (= geestesziek) is, kun je geen gezonde geestesprocessen verwachten. Dat is alsof je van iemand met 2 gebroken benen verwacht dat ze de marathon lopen.

De piloot heeft niet in een opwelling gehandeld Mortlach, waar dit misschien eerst wel gedacht is. Hij heeft dit allemaal voorbereid, op het vliegveld al. (mogelijk zelfs al veel eerder)
Het gebeurt zelden dat zo iemand andere onschuldige mensen meesleept.
Ik vraag me af of dit alleen met depressie te maken heeft en niet ook met iets anders.
Het was voor hem ook mogelijk geweest om een vliegtuigje te huren en daarmee in zijn eentje tegen een bergwand te vliegen.
Je zou dus gaan denken dat er een soort haat tegen iets of iemand in zijn hart leefde.
Depressieve mensen zijn vaak totaal in zichzelf gekeerd nl.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 03 apr 2015 14:41

Mortlach schreef:Ten eerste leg ik letterlijk NUL verantwoordelijkheid bij de vrouwen in dat geval en elke andere suggestie werp ik verre van mij.

Dat gezegd blijft mijn punt staan. Van iemand die depressief (= geestesziek) is, kun je geen gezonde geestesprocessen verwachten. Dat is alsof je van iemand met 2 gebroken benen verwacht dat ze de marathon lopen.

In ieder geval is de man verantwoordelijk. Je maakt hem niet tot een willoze marionet van zijn gevoelens, die door sexy dames opgeroepen worden. Daar ben ik het wel mee eens.

Het zullen geen gezonde geestesprocessen geweest zijn bij die co-piloot. Maar dat hij zijn ziekte voor zijn werkgever verborg, is natuurlijk nogal laakbaar. Alles bij elkaar krijg ik toch het beeld van iemand die bewust de boel manipuleert en bedriegt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten