Maja de Bij schreef:Retep schreef:Die curadomi-gebedsservice vind ik maar niks. Alleen dat woord "service" al
Verder moet je echt voorzichtig zijn met zulke dingen, denk ik. Ik ga niet zomaar voor jan en alleman apart bidden die ik niet persoonlijk ken. Heb ik toch altijd een beetje vreemd gevoel bij. Zal wel komen omdat je je niet 100% betrokken kunt voelen.
Ik ook eerlijk gezegd. Zeker als ik iemand slechts ken met z'n gebruikersnaam.

Tja.... maar als je ergens mee zit en anderen bidden voor je, is het dan zo erg dat je iemand niet zo goed kent? Gaat het er om of degene die voor je bidt je goed kent of dat Degene waar die persoon zich tot richt JOU kent?
Wel hangt het van de situatie af.... Want het kan ook zijn dat mensen helemaal niet willen dat je voor hem/haar bidt.... en zich ergert als je zegt: Ik zal voor je bidden. Je zou het kunnen vragen als je het niet weet.... maar dan heb je wel kans op een negatief antwoord. En dan is het een beetje raar om alsnog er wel voor te gaan bidden. Je kan ook gewoon voor iemand bidden zonder het te vragen.... want als iemand het niet wil, moet je er dan maar niet voor bidden? Als ik iemand die een enorme hekel aan me heeft vraag: "Mag ik voor je bidden?" zal hij zeker nee zeggen en een nog grotere hekel aan me hebben. Maar Jezus roept wel op om te bidden voor wie je vervolgen en je vijanden lief te hebben.
Voordeel van het tegen iemand zeggen is dat in sommige situaties het ook een troost kan zijn als iemand weet dat ze er mensen met je meeleven, aan je denken, voor je bidden, om je geven. Dat kan soms echt ontzettend fijn zijn.