ik zal mijn eigen verhaal ook maar vertellen!
Ik ben een brusje van 4 personen.
Ik heb een verstandelijk gehandicapte broer van 34 jaar en een verstandelijk gehandicapte zus, zij is ook doof, van 33 jaar.
Mijn tweelingzus heeft ook een verstandelijke handicap en zij is ook doof. Zij is dus 17 jaar. Daarnaast heb ik nog een zusje van 14 jaar met een verstandelijke handicap.
Alleen de laatste twee wonen nog thuis. De andere twee wonen begeleid zelfstandig.
Hoe ik het vind? Ja leuk is anders natuurlijk.

maar echt erg vind ik het niet. Wij hebben de taak gekregen om voor hen te zorgen,dus doen wat dat ook en we weten van Wie we de kracht krijgen.
Zoals ik mijn reactie op mini weten jullie hoe ik reageer. Ligt ernet aan wie het vraagt en wat mijn humeur is.
Ik ga zo gewoon mogelijk met ze om. ALs ik bijvoorbeeld met mijn zussen wegga, en de mensen beginnen tegen haar te praten, zeg ik dat ze doof zijn. Mensen reageren hier meestal goed op. Soms beginnen ze dan gewoon tegen mij te praten, ik zeg het dan weer tegen mijn zussen en dan gaan ze meestal weer verder tegen mijn zus.
Thuis probeer ik zo gewoon mogelijk tegen ze te doen.
Met hen heb ik wel een andere band dan met de andere gezinsleden. Met hen onderneem ik andere dingen dan met de andere gezinsleden, dus ik ga anders met hen om. Met mijn tweelingzusje heb ik weer een andere band dan de andere gehandicapte gezinsleden. Die band merk je niet altijd, maar die is er wel. Tis eigelijk heel apart, niet te beschrijven.
Vroeger was ik weleens jaloers op hen. Ik wilde toen ik zelf net naar school ging, ook wel opgehaald worden met het busje

terwijl ik het lekker dichtbij had de school. Ook kon ik weleens boos worden, omdat zij meer aandacht kregen als mij. Nu moet ik daarom lachen, want nu begrijp ik waarom.
Volgens mij heb ik nu zo'n beetje alles wel verteld.