Precies, komt door de bezuinigingen. Ik heb familie in bejaardenhuizen en wat ze zien is, dat de boel wel lux verbouwd wordt, waar de mensen helemaal niet op zitten te wachten, en dat de zorg, door gebrek aan personeel slechter wordt.
Het eten wordt daar ook slechter. Eerst kregen ze soep of zo vooraf en vla of zo toe, en nu alleen nog maar een hoofdmaaltijd, nou, maaltijd, ik heb verledenweek meegegeten (kostte 6.50 euro) voor een klein beetje aardappeltjes, groenten uit blik en een kleine soort visstick.
Tijd heeft men al helemaal niet meer voor de mensen, zodat er veel mensen vereenzamen.
Maar dit is toch wat de rechtse regering wil?
Ik weet zeker dat als ik bejaard ben, over 20 jaar, dat er geen bejaardenhuizen meer zijn, alleen particuliere tehuizen voor mensen met geld.
Maar niet meer zoals dit.
Hier wordt je AOWtje geheel afgenomen en krijg je 15 euro zakgeld per week
En nu spreek ik voor een vrouw van 85 die haar hele leven keihard gewerkt heeft en 6 kinderen heeft grootgebracht.
Dit is nieteens een verpleegtehuis maar een bejaardentehuis, en roken mag ze ook al niet meer daar, en ook niet op haar kamer, dan moet ze met haar rollator helemaal naar een kamertje beneden, met de lift. Van 4 hoog naar beneden. Er is gewoon geen respect meer voor bejaarden. Mag een vrouw van 85 alsjeblieft haar shaggie roken als zij dat wil, en haar hele leven gedaan heeft?