Na het ongeluk....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mini
Sergeant
Sergeant

Na het ongeluk....

Berichtdoor mini » 22 jul 2004 10:08

Nu de tv, kranten, radio, mail, pb's, brievenbus en telefoon zo goed als stil staan gaat het leven verder.

In dit topic wil ik jullie bedanken voor alle medeleven! Zoveel reacties, maar vooral zoveel gebeden. Wat gaat er een kracht uit van het gebed. Dat heb ik (en de rest van de groep) zeker gevoelt! God is zo goed! Hij geeft mij geen opstandigheid, vele vragen waar ik bang voor was dat ze zouden komen (misschien komen ze nog) blijven weg. Het is zo wonderlijk, eigenlijk heeft niemand in de groep opstandige gevoelens. Dat God ons zo nabij en goed wil zijn! Aan de vele reacties te zien is de roepstem groot, heel groot. Doen we (incl. ik) er ook wat mee? Je wordt niet altijd oud of eerst nog ziek. Je moet NU bereid zijn. (sorry als ik teveel preek, maar ik kan niet anders)

Ook bedankt voor de mooie kaarten van sommige refowebbers, echt met zorg uitgekozen! Het doet zo'n goed.

Met mij gaat het best wel goed. Soms loop ik wat te hard van stapel, maar dat merk je snel genoeg, dan lig je de volgende dag van misselijkheid te draaien in je bed (de straf komt na de zonde). Ik ben net een oude vrouw, loop niet zo makkelijk enzo. Maar dat ik er zo vanaf gekomen ben is echt grote genade! Als je foto's van de bus ziet, denk je dat alle 8 omgekomen zijn. Maar 6 gespaard gebleven en we verdienen het allemaal zo, elke keer kijken we weer de andere kant op als God naar ons kijkt, tis ongelooflijk zo blind en stom als wij mensen zijn.

Met de rest van de 6 gaat het ook goed, ze knappen aardig op. Als je meer info over hen wilt, zeg je het maar even, maar anders wordt het zo'n lang verhaal.

Bij de begrafenis van Linette ben ik niet geweest. Maar mijn moeder vertelde dat de dominee gepreekt had over openbaringen. Als de boeken open zullen gaan en iedereen geoordeelt wordt. Nu roept de Heere nog: kom tot Mij. Maar als we nooit hebben willen horen zal het straks zijn: Gaat weg van Mij. Dat zal vreselijk zijn.
Bij Maurits zijn begrafenis ging het over Jes 40:11, zoek het gerust eens op in je bijbel. Er ging voor mij persoonlijk veel troost van uit, maar ook een waarschuwing. De evangelist waar we heen zouden gaan was overgekomen uit Roemenie en sprak voor de dienst over Jeremia: ik ben de man die smart heeft gezien. Daarbij sprak hij de wens uit dat ook ons leven net als het volk Israel de goede wending zal krijgen. Ook vroeg hij aan iedereen die aanwezig was: Geloof je nu nog? Je kunt wel geloven als het makkelijk is, maar juist nu, geloof je nu nog.

God is ons een hulp en sterkte! Ik ervaar dit zo sterk! En willen jullie dan alsjeblieft blijven bidden of er veel nieuw leven mag komen door dit sterven? We hebben het allemaal zo nodig! Deze kracht is niet uit mij, maar uit God dat ik dit zo kan schrijven, ook al mis ik Maurits elke dag meer.

Mini (Ilse)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 jul 2004 10:18

ik wens je heel heel veel sterkte toe in de tijd die nog komen gaat!!!!!
je kunt me ten allen tijde pben of mailen mocht je daar evt behoefte aan hebben!!
ik blijf voor jou en hen allemaal bidden om sterkte en kracht!!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 22 jul 2004 10:23

Ook ik blijf voor jullie allen bidden en mini ook ik sta open voor je als je praten wil of iets kwijt wil.
Heel veel sterkte toegewenst.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 22 jul 2004 10:44

Joh, ik wens jouw en alle anderen die hierbij betrokken waren God's onmisbare nabijheid toe. Juist straks, als alle aandacht verslapt. Want wij mensen gaan meestal snel over tot de orde van de dag.
'k Denk dat ik ongeveer weet wat jij meemaakt, want ik heb vrijwel hetzelfde meegemaakt. Nu word je nog gedragen door mensen om je heen, maar die vallen uiteindelijk weg. Maar dat doet God niet!
Wordt je verlies dan makkelijker? Nee, absoluut niet. Maar dat hoeft ook niet. Jezus weende ook toen hij bij het graf van Lazurus stond. Dus we hebben een goed voorbeeld.
Persoonlijk voel ik het zo: God's wegen zijn ondoorgrondelijk maar als alles wat wij niet begrijpen ons uiteindelijk bij Hem brengt, dan zal er, ondanks alle verdriet, alleen nog vreugde overblijven.
Nogmaals, wens ik je Zijn nabijheid toe.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 jul 2004 11:02

geweldig, mini dat je midden in het verdriet kan zeggen met volle overtuiging: "God is zo goed!"
Wees God daar enorm dankbaar voor dat je dat zo mag beleven! En ik hoop dat je het vast mag blijven houden: "God is enorm goed!". En ik hoop nog meer dat je je verdere leven mag bouwen/vertrouwen en mag leven samen met jou goede God mag bewandelen!

Vertrouw op Hem, Bouw op Hem en ga je leven maar verder met Hem. Dan kan je niks overkomen, (Wij weten dan dat Hij alle dingen doet medewerken ten goede, voor hen die Hem liefhebben) Ik hoop dat je dicht bij God mag blijven, dat Hij je zal leiden in het leven wat voor je licht. En dat hij in moeilijke tijden God jou de tranen van je ogen mag afwissen. Want Hij zal je zeker troosten met de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat.

Dit heb Ik tot u gesproken, opdat mijn blijdschap in u zij en uw blijdschap vervuld worde. Dit is mijn gebod, dat gij elkander liefhebt, gelijk Ik u heb liefgehad (Johannes 15:11,12)

Dit zegt Jezus vlak voordat hij overgeleverd zal worden, en de kruisdood zal sterven. Als je het moeilijk hebt, vraag dan of Hij tot jou wil spreken zodat Zijn blijschap in jou vervuld wordt.

Hey mini, ik zal aan je denken, en voor je bidden (in brazillie).

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 22 jul 2004 12:34

Ik heb zo'n grenzeloos respect voor jou gekregen door de manier waarop je hiermee om kunt gaan....

Natuurlijk heb je de machtigste hulp die er is, maar toch.

We blijven voor jullie bidden!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 22 jul 2004 12:44

Hoi Mini,

Heel erg fijn dat het weer beter met je gaat!! We blijven voor jou en de anderen bidden! Onthoud dat God er altijd voor je zal zijn!! F.R.O.G!

Liefs Linde

Nell
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Nell » 22 jul 2004 13:57

Lieve Mini (Ilse)

Je bent dapper!!!
Ik wens je veel sterkte toe!! Ook als straks iedereen alles vergeten schijnt te zijn, dan is Hij er nog en weet..
In Christ , my Saviour

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 jul 2004 17:56

wil je veel sterkte verder toewensen,

woorden schieten nog steeds te kort, dat iets van mensen die ik niet ken, mij zoveel te zeggen en geleerd heeft.

Sterkte meid met en in alles

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 22 jul 2004 19:34

Heel veel sterkte meis, en de hele groep, in alles.
Ik blijf voor jullie bidden.
En ook dat dit verschrikkelijk ongeluk, iets mag wakker maken bij zoveel jongeren, ouderen en hen bij God brengen.
Dat we blijven herinneren, wanneer voor ons, de niet na-bestaanden, het ongeluk zal vervagen, dat we blijven herinneren dat het leven op aarde maar een tere bloem is. Dat we blijven beseffen wat echt belangrijk is: een levenmet God.

limosa

Berichtdoor limosa » 22 jul 2004 22:25

Nu de tv, kranten, radio, mail, pb's, brievenbus en telefoon zo goed als stil staan gaat het leven verder.

Zo gaat dat. En ik denk dat dat ook wel goed is. Wij kennen elkaar niet. Ik heb iets gepost in het topic "Ongeluk" om mijn medeleven uit te spreken. Dan is er wel een gevoel van verbondenheid, al is het op afstand. Nu is er al weer de fase van niet alléén maar achterom kijken naar wat gebeurt is, maar ook vooruit kijken. Ik wil jullie, de hele groep, sterkte toewensen in het oppakken van de draad van het dagelijks leven. Vergeet nooit dat er Eén is bij Wie je altijd terecht kunt. Ook als over een tijdje de wereld om je heen 'vergeten' is wat er gebeurt is en jij nog met vragen zit. Ik hoop en wens dat jullie kracht van Boven krijgen in het verdere van je leven.

Het ga jullie Goed!

groeten,

Maninne
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Maninne » 22 jul 2004 23:42

Mini
Wat fijn voor je dat je zoveel troost mag ondervinden en de nabijheid en kracht van de Heere mag voelen, dat Hij je nog de meelevendheid van de mensen wil geven en jou en de anderen nog heeft willen sparen, dat Hij je nog wil wijzen dat Hij er nog steeds is en wil blijven.
Ik wens je heel veel sterkte toe en God's nabijheid, zeker wanneer andere mensen weer overgaan tot de orde van de dag en als er dagen komen dat je je eenzaam en verlaten voelt. Weet dan dat Hij je niet in de steek laat. Al laten mensen je alleen, God zal je nooit verlaten.
Ook heel veel beterschap toegewenst in je lichamelijke genezing.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 23 jul 2004 08:45

Mini, wat geweldig om te lezen. Je straalt Gods liefde uit!
Voor mij was het ongeluk een erg grote les. Bidden en bijbellezen deed ik nooit meer eigenlijk, al jaren. Nu weer elke avond.
Ik wil het volhouden, want ik voel dat het zo nodig is.

En weet dat er nog steeds voor jullie gebeden wordt!
Gods hulp en kracht weer toegewenst, voor jullie allemaal.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 23 jul 2004 11:11

Als je de foto's ziet op jullie site van na het ongeluk zijn de andere 6 er nog goed van afgekomen. Vreselijk als je de foto's ziet.

Nogmaals sterkte.

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 23 jul 2004 11:25

Heel erg veel sterkte nog verder!

Ik zal voor jou, en iedereen om je heen, blijven bidden!

Terug naar “Archief”