Nu de tv, kranten, radio, mail, pb's, brievenbus en telefoon zo goed als stil staan gaat het leven verder.
In dit topic wil ik jullie bedanken voor alle medeleven! Zoveel reacties, maar vooral zoveel gebeden. Wat gaat er een kracht uit van het gebed. Dat heb ik (en de rest van de groep) zeker gevoelt! God is zo goed! Hij geeft mij geen opstandigheid, vele vragen waar ik bang voor was dat ze zouden komen (misschien komen ze nog) blijven weg. Het is zo wonderlijk, eigenlijk heeft niemand in de groep opstandige gevoelens. Dat God ons zo nabij en goed wil zijn! Aan de vele reacties te zien is de roepstem groot, heel groot. Doen we (incl. ik) er ook wat mee? Je wordt niet altijd oud of eerst nog ziek. Je moet NU bereid zijn. (sorry als ik teveel preek, maar ik kan niet anders)
Ook bedankt voor de mooie kaarten van sommige refowebbers, echt met zorg uitgekozen! Het doet zo'n goed.
Met mij gaat het best wel goed. Soms loop ik wat te hard van stapel, maar dat merk je snel genoeg, dan lig je de volgende dag van misselijkheid te draaien in je bed (de straf komt na de zonde). Ik ben net een oude vrouw, loop niet zo makkelijk enzo. Maar dat ik er zo vanaf gekomen ben is echt grote genade! Als je foto's van de bus ziet, denk je dat alle 8 omgekomen zijn. Maar 6 gespaard gebleven en we verdienen het allemaal zo, elke keer kijken we weer de andere kant op als God naar ons kijkt, tis ongelooflijk zo blind en stom als wij mensen zijn.
Met de rest van de 6 gaat het ook goed, ze knappen aardig op. Als je meer info over hen wilt, zeg je het maar even, maar anders wordt het zo'n lang verhaal.
Bij de begrafenis van Linette ben ik niet geweest. Maar mijn moeder vertelde dat de dominee gepreekt had over openbaringen. Als de boeken open zullen gaan en iedereen geoordeelt wordt. Nu roept de Heere nog: kom tot Mij. Maar als we nooit hebben willen horen zal het straks zijn: Gaat weg van Mij. Dat zal vreselijk zijn.
Bij Maurits zijn begrafenis ging het over Jes 40:11, zoek het gerust eens op in je bijbel. Er ging voor mij persoonlijk veel troost van uit, maar ook een waarschuwing. De evangelist waar we heen zouden gaan was overgekomen uit Roemenie en sprak voor de dienst over Jeremia: ik ben de man die smart heeft gezien. Daarbij sprak hij de wens uit dat ook ons leven net als het volk Israel de goede wending zal krijgen. Ook vroeg hij aan iedereen die aanwezig was: Geloof je nu nog? Je kunt wel geloven als het makkelijk is, maar juist nu, geloof je nu nog.
God is ons een hulp en sterkte! Ik ervaar dit zo sterk! En willen jullie dan alsjeblieft blijven bidden of er veel nieuw leven mag komen door dit sterven? We hebben het allemaal zo nodig! Deze kracht is niet uit mij, maar uit God dat ik dit zo kan schrijven, ook al mis ik Maurits elke dag meer.
Mini (Ilse)