Badkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jannes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2004 19:35
Contacteer:

Badkleding

Berichtdoor jannes » 10 jul 2004 20:54

:D Hallo,

Ik ga op een zon-en strandvakantie. Mijn vraag: Mag je als christen in een tankini of bikini/badpak lopen. Is dit bijbels verantwoord? Je moet er toch kuis en eerbaar bijlopen? En God heeft je kleren gegeven voor de zonde. In badpak of bikini loop je niet echt bedekt. Wat vinden jullie ervan?

liefs jannes

Annerieke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 mar 2004 19:49

Berichtdoor Annerieke » 10 jul 2004 21:51

Als gevolg van die zondeval lopen we nu ook in onze dagelijkse kleding. En als diezelfde zondeval er niet was geweest liepen we allemaal naakt. Mijn mening: niets mis met badpakken en bikini's, het bedekt onze 'schaamte' zoals dat zo mooi heet :lol: Alleen jammer dat er een zondeval aan vooraf gegaan is.

Gebruikersavatar
jannes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2004 19:35
Contacteer:

Badkleding

Berichtdoor jannes » 10 jul 2004 22:32

Oke, onze schaamte wordt bedekt, maar lopen we er dan nog niet verleidelijk erbij? Je mag de wereld niet gelijkvormig worden. De wereld loopt in bikini etc. Je moet kuis gekleedt zijn. Noem je een bikini kuis? Of eerbaar? In de zin van dat je in feite halfnaakt loopt. Ik zit ermee. GOD heeft kleding gegeven. Niet een mens. En GOD's wil vindt ik belangrijk. Zelf heb ik niet zoveel moeite met een tankini. Maar ik vraag me af of God er geen moeite mee zou hebben, omdat hij ons kleren gegeven heeft om ons te bedekken. En die vellen die Adam en Eva kregen, bedekten meer dan een bikini doet. We mogen toch ook niet met een tekort rokje lopen? Want dan loop je er ook weer niet eerbaar bij. En verleid je mannen ook niet tot zonde door in een bikini te gaan lopen?

Jannes : : :) :roll:

Motormuis
Luitenant
Luitenant
Berichten: 528
Lid geworden op: 18 apr 2004 18:06
Locatie: Utrecht

Re: Badkleding

Berichtdoor Motormuis » 10 jul 2004 22:33

jannes schreef::D Hallo,

Ik ga op een zon-en strandvakantie. Mijn vraag: Mag je als christen in een tankini of bikini/badpak lopen. Is dit bijbels verantwoord? Je moet er toch kuis en eerbaar bijlopen? En God heeft je kleren gegeven voor de zonde. In badpak of bikini loop je niet echt bedekt. Wat vinden jullie ervan?

liefs jannes


Wat is een tankini? Of ben ik nou echt wereldvreemd :oops: ?

Enne, bikini mag wel, badpak niet (vind ik lelijk :mrgreen: ). De bikini moet niet ordi zijn trouwens, wel stijlvol.....

Dus, gewoon doen of niet met strandvakantie gaan (fietsen op de veluwe is ook leuk :wink: )
Geen commentaar

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 10 jul 2004 22:40

tankini is een zwembroekje en een hempje.
Dus iets meer bedekt dan een bikini :)


Hm, ik heb eigenlijk weinig moeite met badkleding.
Het is ook wel erg praktisch... om niet al teveel aan te hebben...
Maar zo heel erg bloot hoeft vanmij nou ook weer niet.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Gebruikersavatar
jannes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2004 19:35
Contacteer:

Badkleding

Berichtdoor jannes » 10 jul 2004 22:40

Hi,

Een tankini is een soort hemdje met een broekje. Je ziet een stuk van je buik. Oke, een stijlvolle bikini vind ik zelf ook zeker netter. Dan een bikini waar je borsten eruit rollen, of waar je iemands billen duidelijk ziet. Maar in de Bijbel liepen ze ook niet zo bloot. En het is nu een andere tijd. Zeker, maar mag je dan bloot lopen??????????

Jannes

Motormuis
Luitenant
Luitenant
Berichten: 528
Lid geworden op: 18 apr 2004 18:06
Locatie: Utrecht

Re: Badkleding

Berichtdoor Motormuis » 10 jul 2004 22:48

jannes schreef:Hi,

Een tankini is een soort hemdje met een broekje. Je ziet een stuk van je buik. Oke, een stijlvolle bikini vind ik zelf ook zeker netter. Dan een bikini waar je borsten eruit rollen, of waar je iemands billen duidelijk ziet. Maar in de Bijbel liepen ze ook niet zo bloot. En het is nu een andere tijd. Zeker, maar mag je dan bloot lopen??????????

Jannes


De tijden zijn idd anders, maar da's een zwak argument (vind ik tenminste). Wat ik belangrijk vind in zo'n kwestie is het volgende: wat zijn jouw intenties? Doe je het om gewoon lekker aan het strand te kunnen liggen en genieten van de zon? Prima, gewoon doen.

Doe je het om jongens te verleiden en uitdagend bezig te zijn, da's niet wat God wil denk ik. Maar goed, bovenstaand antwoord van jou geeft al aan dat dat bij jou niet het geval is.

Lastig om voor jou te besluiten natuurlijk. Zulf je toch zelf moeten doen. Een ieder zij in z'n eigen gemoed ten volle verzekerd....

Fijne vakantie :wink:
Geen commentaar

Gebruikersavatar
kipje18
Sergeant
Sergeant
Berichten: 271
Lid geworden op: 05 okt 2003 13:38
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 10 jul 2004 22:58

Ik heb er niets op tegen dat je een bikini draagt, kijk het moet niet zijn dat je net wat bedekt hebt, want dan is het ook weer uitdagend. Maar als een bikini voldoende bedekt, dan denk ik niet dat het verkeerd is.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Gebruikersavatar
jannes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2004 19:35
Contacteer:

Berichtdoor jannes » 10 jul 2004 22:59

HI,
:) Ik snap goed dat ik zelf moet besluiten. En dat vindt ik nu zo moeilijk. Dat was nu mijn vraag eigenlijk. Als jullie naar de Bijbel kijken. (Ik neem aan dat je de Bijbel leest) Wat zouden jullie dan vinden op grond van de Bijbel? Niet wat jezelf vindt, maar als je naar de Bijbel kijkt, gebaseerd op Gods Woord. Aan de ene kant denk ik God heeft ons kleren gegeven. En met badkleding heb je niet veel om je lijf. Aan de andere kant. Ik ben een meisje. Dol op zwemmen. Maar als ik nu zo bloot loop, verleid ik dan geen man, of doe ik God verdriet. Ik weet uberhaupt niet of mannen door een vrouw in een tankini/badpak sneller verleidt worden. Of die gedachten hebben, want ook dat is zonde.

jannes

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23610
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 10 jul 2004 23:58

Tja... denk je dat dat schort van vijgebladeren die de mensen kregen na de zondeval zo ontzettend veel bedekte? :)

En Jannes, ik denk dat je inderdaad er niet te uitdagen bij moet gaan lopen... maar als je een bikini aanhebt waarbij niet bij je borsten/billen de helft er naast hangt, het prima kan.

Jij verleidt dan geen mannen... Natuurlijk kunnen ze nog wel allerlei dingen denken als je over het strand langs komt gelopen maar dat kunnen ze dan ook hebben als je door de stad loopt met een broek aan :) Daar kun je dan weinig meer aan doen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Re: Badkleding

Berichtdoor Mariamagdalena » 11 jul 2004 10:10

jannes schreef::D Hallo,

Ik ga op een zon-en strandvakantie. Mijn vraag: Mag je als christen in een tankini of bikini/badpak lopen. Is dit bijbels verantwoord? Je moet er toch kuis en eerbaar bijlopen? En God heeft je kleren gegeven voor de zonde. In badpak of bikini loop je niet echt bedekt. Wat vinden jullie ervan?

liefs jannes


Ik denk dat je als Christen best in een bikini mag, als je figuur dat toelaat. Tot na mijn eerste kind heb ik ook een bikini gedragen, maar nu mijn buikje een beetje eruitpuilt, draag ik een badpak, of een bikinibroekje met een lang tshirt (want ik durf toch niet verder dan mijn enkels het water in)

Het gaat er toch om dat ze je borsten en bibs niet zien?
Een stringbikinibroekje vind ik weer nix voor een Christen, het broekje moet wel de bibs een beetje bedekken, anders geef je aanstoot.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Re: Badkleding

Berichtdoor Mariamagdalena » 11 jul 2004 10:15

Motormuis schreef:
Enne, bikini mag wel, badpak niet (vind ik lelijk :mrgreen: ).


Hoe denk je dan over iemand in een bikini die een bobbelbuikje heeft omdat ze 4 kinderen gehad heeft?
Nee dank je liever een badpak voor mij, anders voel ik mij voor schut staan.
Een bikini is goed als je figuur dat nog toelaat, als je een slank en strak figuur hebt, en dat kon bij mij tot na 1 kind, maar daarna vind ik het echt niet kunnen, al zie ik het wel om me heen, die nog dikker en lelijker zijn dan ik, maar dat moeten zij weten, maar voor mezelf ben ik heel critisch.
En in een badpak zie je bij mij dat buikje niet..............

Gebruikersavatar
Cuore di Leone
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 jun 2004 20:05
Locatie: Masterdam
Contacteer:

Berichtdoor Cuore di Leone » 11 jul 2004 12:25

* begint met het openen van badplaatsen voor alleen mannen, voor alleen vrouwen, en alleen koppels *

:mrgreen:
the tape's runnin | i push the button to send | upon each other we all depend | message end

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23610
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 11 jul 2004 14:51

:) In dat geval ga ik denk ik niet meer naar het strand... lijkt me dan wel heel saai worden :)

Wel raar, in de sauna is men tevreden als mensen badkleding dragen, op het strand is dat opeens ook al bedenkelijk aan het worden :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Zareb
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 27 jun 2004 10:26

Berichtdoor Zareb » 11 jul 2004 15:38

Tja, waar gaat het nu nog over?
Als jij niet in je zwempak wil rondlopen dan trek je toch lekker een jurk aan. Volgens mij heb je op het strand dan veel meer bekijks dan als je in je nakie zou lopen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten