Erger je je ook zo erg aan dat materialisme in de reformatorische wereld?
Dat kan toch niet samengaan met een leven uit de hand van de Heere?
Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Erger
ik verbaas me er regelmatig over ja.caprice schreef:Erger je je ook zo erg aan dat materialisme in de reformatorische wereld?
Dat kan toch niet samengaan met een leven uit de hand van de Heere?
joris schreef:een schat is iets wat je koestert en waar je veel voor over hebt. Inderdaad lijkt het met niet goed als materiaal de plaats van God inneemt. Maar we hoeven ook niet materiaal te schuwen. Abraham had een hoop vee, was een rijk man.
waar maak je je dan druk om?caprice schreef:joris schreef:een schat is iets wat je koestert en waar je veel voor over hebt. Inderdaad lijkt het met niet goed als materiaal de plaats van God inneemt. Maar we hoeven ook niet materiaal te schuwen. Abraham had een hoop vee, was een rijk man.
En wat te denken van Lot?
Maar je moet altijd bedenken: Staat de Heere op de eerste plaats, de Gever van dat geld en goed?
Een ronde wereld kan nooit een driehoekig hart vervullen. Dat kan alleen maar de drieenige God.
Kaw schreef:Ik verbaas me ook regelmatig over het materialisme binnen de reformatorische kringen. Kerkleden die hun leven ten doel stellen van de cariëre. Dominees die er nooit over spreken (hoogstens over geestelijke rijkdom) en zelf in een groot huis wonen en in een mercedes rijden. Vrouwen waarbij het lijkt dat ze van de kerkdienst een modeshow proberen te maken. (Creatief met zwart...) En kinderen die meewarig wijzen naar een meisje met een bespottelijke combinatie kleding.
En dan aan de 1ne kant zeggen dat je onbekeerd bent en aan de andere kant beweren dat je rijkdom een zegen van God is.
joris schreef:waar maak je je dan druk om?caprice schreef:En wat te denken van Lot?
Maar je moet altijd bedenken: Staat de Heere op de eerste plaats, de Gever van dat geld en goed?
Een ronde wereld kan nooit een driehoekig hart vervullen. Dat kan alleen maar de drieenige God.
caprice schreef:
Al kan ik zo gauw niet zo veel dominees bedenken die mercedes rijden.
.
caprice schreef:Dat iemand in het kerkelijk leven voor een opleiding kiest waarmee hij een glansrijke carriere kan halen moet hij weten, maar ik leer voor een beroep waar ik mijn brood in kan verdienen, en waar niet na de villa en mercedes het jacht de derde aanwinst is.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten