Is er een profetie dat er weer 1 taal komt?

* Teksten * Vertalingen * Uitleg
Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Als je instemt met de voorwaarden krijg je direct toegang.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht
(Off topic en niet-serieuze postings worden verwijderd)

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

hilbrand1988
Verkenner
Verkenner

Is er een profetie dat er weer 1 taal komt?

Berichtdoor hilbrand1988 » 11 aug 2018 15:01

ik hoop het echt . ik vind behoorlijk frusterend ](*,) dat we geen aramees , hebreeuws , of grieks kunnen spreken. en degene die er voor gestudeerd hebben kunnen het ook maar een beetje

bovendien kan ik me ook niet voorstellen dat 10 jaar studeren de beste oplossing is om die talen te leren . Toen God de spraak van de babyloniers verwarde hoefde ze ook niet eerst de schoolbanken om hun nieuwe taal te leren :wink:

als je iets weet een aanwijzing of wat dan ook . of iets wat in die richting lijkt te wijzen. voel je vrij om te reageren

Jesaja40
Sergeant
Sergeant

Re: Is er een profetie dat er weer 1 taal komt?

Berichtdoor Jesaja40 » 11 aug 2018 15:24

hilbrand1988 vraagt:
ik hoop het echt . ik vind behoorlijk frusterend ](*,) dat we geen aramees , hebreeuws , of grieks kunnen spreken. en degene die er voor gestudeerd hebben kunnen het ook maar een beetje

De Bijbelse taal is gewoon Hebreeuws. Alle letters vormen een geheel en geven de juiste richting aan. Waarom zou de Babylonische spraakverwarring niet in een keer opgelost kunnen worden? Zal bij de Eeuwige iets onmogelijk zijn? Gingen opa Adam en oma Eva naar een taalschool toe? Hoe leerden zij spreken?
Zeer voor de hand liggend is de Hebreeuwse taal.

Als er geschreven staat: zie Ik maak alle dingen nieuw, zou dan de oorspronkelijke taal dan niet naar voren komen?

Bedenk dat de oorsprong van de talen gelegen is in de ongehoorzaamheid van de mens. Zij moesten zich verdelen over de aarde. Daarom kwam die verwarring en ontstonden er op dat moment 70 talen. Denk aan de 70 volkeren die genoemd worden.

Als op de nieuwe hemel en aarde weer een eenheid is, zou de Eeuwige ons dan niet de juiste woorden bekend maken? Hoe zouden wij bijvoorbeeld in contact kunnen komen met Abraham? Zou die alle talen van deze wereld spreken om ons te woord te staan. Ik heb het volste vertrouwen dat ook die toekomstige hindernis weggenomen zal worden. Een wie weet zal in het Messiaanse rijk het Hebreeuws een tweede taal worden zodat iedereen kennis kan maken van de dieper gelegen gedeelten uit de Bijbel.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

coby6
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coby6 » 11 aug 2018 15:46

Misschien houdt het geleuter wel gewoon op. Lekker rustig.

De liefde vergaat nimmermeer; maar profetieën, zij zullen afgedaan hebben; tongen, zij zullen verstommen; kennis, zij zal afgedaan hebben.
1 Korinthiërs 13:8 NBG51
https://bible.com/bible/328/1co.13.8.NBG51

Yoshi
Majoor
Majoor

Berichtdoor Yoshi » 11 aug 2018 16:14

Er is nooit slechts 1 taal geweest. Of men ooit overgaat tot 1 taal betwijfel ik ten zeerste.

hans0166
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor hans0166 » 11 aug 2018 18:16

Jesaja40 schreef:Zeer voor de hand liggend is de Hebreeuwse taal.

wij geloven één heilige katholieke kerk...
iedereen uit die kerk weet dat we met z'n allen latijn zullen spreken.

(net zo'n onzinnige uitspraak als met z'n allen hebreeuws...)

Yoshi
Majoor
Majoor

Berichtdoor Yoshi » 11 aug 2018 18:36

In plaats van Hebreeuws of Latijn denk ik dat Esperanto dan nog meer kans zal maken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Esperanto

coby6
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coby6 » 11 aug 2018 19:51

De KJV zegt one pure language

Maar dan zal Ik de volken andere, reine lippen geven, opdat zij allen de naam des Heren aanroepen; opdat zij Hem dienen met eenparige schouder. Van gene zijde der rivieren van Ethiopië zullen mijn aanbidders, mijn verstrooiden, mijn offer brengen.
Sefanja 3:9‭-‬10 NBG51
https://bible.com/bible/328/zep.3.9-10.NBG51

Terug naar “[Religie] - Bijbel”