De humor van een politicus

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

De humor van een politicus

Berichtdoor Chaya » 11 feb 2016 09:18

Helaas had ik geen uitnodiging voor het correspondent dinner gekregen, maar kreeg flarden mee van de speech van Rutte en diverse commentaren van journalisten.
Volgens de ochtendbladen kon meneer Slagter niet lachen om een grap, die nogal pijnlijk was kennelijk en in de privésfeer lag.
Wat vinden jullie van dit, uit Amerika overgewaaide, initiatief?
Voor herhaling vatbaar, of zeker niet? Niet iedere toekomstige premier leent zich ervoor denk ik.
Ik zag het Balkenende ook wel doen, hij had onverwachte humor, maar premier Kok zie ik niet zo voor me.
En hoe "roasting" mag het wat jullie betreft zijn? (dat scheen gisteravond nogal meegevallen te zijn)
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: De humor van een politicus

Berichtdoor meribel » 11 feb 2016 09:50

ik heb het teruggekeken, ik vond alle grappen echt heel erg netjes en binnen de lijntjes,

ik vond het leuk voor een keer maar zou er geen traditie van maken! gewoon eens in de tien jaar is wel de max,
denk niet dat het op een bepaald moment nog grappig is dan

ik moest wel heel erg lachen om die nep whatsappjes aan het begin van Mark met diverse personen, oa Obama.

nou eelijk gezegd..moest ik wel vaker heel erg lachen :lol: :lol: :lol:


maar dan nog, tegelijk dacht ik,
die journalisten moesten grif geld betalen om erbij aanwezig te ( dat is het idee erachter ), maar de journalisten voor de nos, waar zouden ze hun bonnetje declareren? :-k en dat vind ik weer jammer...dat is dus in Amerika niet vermoed ik, en is het een feestje vanuit de zak van de journalisten waar de president me alle plezier even grapjes maakt om de journalisten.
wat een sadisme als je er zo over nadenkt :lol:

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: De humor van een politicus

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 feb 2016 10:17

Ik vond het ook grappig, maar kan me ook wel inleven in mensen die het verspilling vinden. De vraag is of de kosten (die waarschijnlijk voor een groot deel terugvloeien naar het budget voor de publieke omroep) opwegen tegen de lol van deze avond.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: De humor van een politicus

Berichtdoor Speedy » 11 feb 2016 10:30

Tante Pollewop schreef:Ik vond het ook grappig, maar kan me ook wel inleven in mensen die het verspilling vinden. De vraag is of de kosten (die waarschijnlijk voor een groot deel terugvloeien naar het budget voor de publieke omroep) opwegen tegen de lol van deze avond.


Euhm, volgens mij moesten degenen die erbij aanwezig wilden zijn, flink lappen en gaat een deel naar het goede doel.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: De humor van een politicus

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 feb 2016 10:41

Speedy schreef:Euhm, volgens mij moesten degenen die erbij aanwezig wilden zijn, flink lappen en gaat een deel naar het goede doel.
Ja, maar waar declareren de aanwezigen die kosten? Zij doen dit als professionals..

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: De humor van een politicus

Berichtdoor Speedy » 11 feb 2016 10:46

Tante Pollewop schreef:Ja, maar waar declareren de aanwezigen die kosten? Zij doen dit als professionals..


Dat zijn dan alleen de publieke omroepen, de rest is allemaal commercieel. En ministerie van alg.zaken zal ook wel lappen voor hun gasten. Maar ik denk de grootste hap toch uit de commerciele hoek komt. En tja, ze willen niet onderdoen voor elkaar.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De humor van een politicus

Berichtdoor Chaya » 11 feb 2016 10:59

Volgens de site van RTLnieuws, was het evenement ooit bedoeld voor journalisten, maar gisteravond zaten er toch aardig wat BNers tussen. Volgens de foto's, met naamsvermelding: Gordon, Ruud Gullit, Armin van Buuren, Nina Brink.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De humor van een politicus

Berichtdoor elbert » 11 feb 2016 14:35

Ik vind de "humor" van de PvdA voorzitter uit Katwijk beneden alle peil in elk geval.
Dan twittert hij er later nog doodleuk bij: "Die tweets had ik gezien de reacties niet moeten versturen."
De oproep van Lodewijk Asscher deze week is bij dit PvdA lid blijkbaar nog niet geland.
Chaya schreef:Wat vinden jullie van dit, uit Amerika overgewaaide, initiatief?
Ik vind dat politici er niet zijn om mensen te entertainen, al wil dat niet zeggen dat ze geen humor zouden kunnen/moeten hebben.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: De humor van een politicus

Berichtdoor Boanerges » 12 feb 2016 13:11

elbert schreef:Ik vind dat politici er niet zijn om mensen te entertainen, al wil dat niet zeggen dat ze geen humor zouden kunnen/moeten hebben.

Het ligt wel in onze "Gereformeerde natuur" om hoogwaardigheidsbekleders een bepaalde status/statuur op te dringen. Politici zijn (overigens net als alle kerkelijke ambtsdragers) ook gewoon mensen en kunnen zich best wel eens buiten hun ambt om op een grappige en menselijke manier uitten. Ik vond de grappen best netjes en vond het een geslaagd experiment. Of het elk jaar zou moeten gebeuren vraag ik mij wel af.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De humor van een politicus

Berichtdoor elbert » 12 feb 2016 19:11

Boanerges schreef:Het ligt wel in onze "Gereformeerde natuur" om hoogwaardigheidsbekleders een bepaalde status/statuur op te dringen. Politici zijn (overigens net als alle kerkelijke ambtsdragers) ook gewoon mensen en kunnen zich best wel eens buiten hun ambt om op een grappige en menselijke manier uitten.
Dat kan natuurlijk, ook bij de uitoefening van het ambt wat de premier bekleedt. Maar dhr. Rutte stond wel bij het correpondents dinner er als de premier van Nederland met het enige doel om moppen te tappen. Dat lijkt me een beetje overdone. Als hij er als de privépersoon Mark Rutte had gestaan, had ik er geen opmerking over gemaakt. Nu stond hij er als politicus (premier van Nederland, dus ook van het Nederlandse volk) die als cabaretier optrad. Daar mag ik wat van vinden.
Ik snap wel dat het uit Amerika is komen overwaaien, waar het een manier is om het ook eens wat ongedwongen tussen pers en politiek toe te laten gaan, een soort van uitje voor media en politici, waar je overigens ook een kritische noot bij kunt plaatsen, nl. over de afstand die er tussen pers en politiek hoort te zijn.
Boanerges schreef:Ik vond de grappen best netjes en vond het een geslaagd experiment. Of het elk jaar zou moeten gebeuren vraag ik mij wel af.
Dat vraag ik me ook af. Dit correspondence dinner lijkt me qua grapjes ook best geslaagd, maar er zijn politici die ik niet in staat acht om ruim een kwartier lang grappig te zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: De humor van een politicus

Berichtdoor Yoshi » 12 feb 2016 19:39

Ik vond Rutte al grappig genoeg toen hij in een persconferentie over MH17 zei dat hij niet zal rusten voor de onderste steen boven zou zijn.
We weten inmiddels dat hij en zijn regering er alles aan doen om zoveel mogelijk stenen diep te begraven. De nabestaanden lachen er ook nu nog hartelijk om...

Maar even nuchter; Rutte heeft ook vrije tijd en als hij in zijn vrije tijd zoiets wil doen. Van mij mag hij.

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: De humor van een politicus

Berichtdoor Boanerges » 12 feb 2016 21:21

elbert schreef:Als hij er als de privépersoon Mark Rutte had gestaan, had ik er geen opmerking over gemaakt. Nu stond hij er als politicus (premier van Nederland, dus ook van het Nederlandse volk) die als cabaretier optrad. Daar mag ik wat van vinden.

Dat laatste is natuurlijk helemaal waar. Dat wil ik je beslist niet ontzeggen.
Ik snap wel wat je zegt maar probeer het ook eens van de andere kant te zien. Sinds Mark Rutte premier van Nederland is geworden is hij geen privépersoon meer, tenminste hij zal zolang hij deze functie bekleedt nooit meer als privépersoon worden gezien. Altijd als premier. De pers maakt dat verschil ook niet. Die mag hem beoordelen op zijn beleid maar mag in hetzelfde artikel ook naar eigen welbevinden naar hartenlust speculeren over zijn geaardheid, zijn geloofsovertuiging, zijn vriendenkring en ga zo maar door. Rutte kan zich op dat punt nauwelijks verdedigen. Dat is natuurlijk zijn lot maar ik vind het dan wel fair dat hij ook eens mag "terugslaan" Zeker wanneer dat met een kwinkslag gebeurt.

elbert schreef: ....maar er zijn politici die ik niet in staat acht om ruim een kwartier lang grappig te zijn.

:lol: Ik ken zelf politici die er al veel moeite mee hebben om een kwartier serieus het volk te vertegenwoordigen.... haha

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: De humor van een politicus

Berichtdoor Boanerges » 12 feb 2016 21:23

.
Laatst gewijzigd door Boanerges op 18 feb 2016 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Yoshi

Re: De humor van een politicus

Berichtdoor Yoshi » 13 feb 2016 10:12

Boanerges schreef:Zure opmerking vriend.... Wat had hij dan moeten zeggen? Helaas het is niet anders en we zullen ermee moeten leven? Zal wel een ongelukje geweest zijn?

We zijn geen vrienden. Straattaal pas ik voor.
Hij had op dat moment de waarheid kunnen zeggen en geen holle retoriek hoeven gebruiken. Dat is idd ontzettend zuur voor de nabestaanden. Een ongelukje? Je weet werkelijk niet waar je over praat volgens mij. Ga maar eens uitzoeken wat bijvoorbeeld kamerlid Pieter Omtzigt allemaal doet en gedaan heeft om de waarheid boven tafel te krijgen.

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: De humor van een politicus

Berichtdoor Boanerges » 16 feb 2016 16:51

.
Laatst gewijzigd door Boanerges op 18 feb 2016 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten