De camera in de kerk

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor Marnix » 08 feb 2016 12:34

God werkt ook door zichtbare dingen. Denk aan doop en avondmaal. Mooi als gemeenteleden die de dienst niet kunnen bezoeken, dat toch kunnen zien.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ereunao

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor ereunao » 08 feb 2016 13:04

gewist
Laatst gewijzigd door ereunao op 08 feb 2016 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

ereunao

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor ereunao » 08 feb 2016 13:05

En ik vind het nog schandelijker als op deze topic tot in details uitgelegd wordt hoe je tewerk moet gaan bij het op straat gooien van het H.A. Ben je dan niet alle schaamte voorbij? Weet je de dan niet dat in Amerika zulke opnames gebruikt worden in de meest godslasterlijke Halloweenfilms?

nb:En ik vind het ook een schending van de privacy als in het kader van deze discussie een duidelijk herkenbare foto van een predikant geplaatst wordt. Ik ben er al op aangesproken, maar ik heb hem uitgelegd dat ik destijds wel die vraag op de vragenrubriek geplaatst heb, maar niet die foto! ereunao
En doop en avondmaal heb ik ook als uitzondering genoemd,Marnix

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor StillAwake » 08 feb 2016 13:15

ereunao schreef:En ik vind het nog schandelijker als op deze topic tot in details uitgelegd wordt hoe je tewerk moet gaan bij het op straat gooien van het H.A. Ben je dan niet alle schaamte voorbij? Weet je de dan niet dat in Amerika zulke opnames gebruikt worden in de meest godslasterlijke Halloweenfilms?

Leg je de verantwoordelijkheid voor het misbruik van dergelijke beelden nu wel helemaal bij de juiste partij?
In mijn optiek is het misbruik van die opnames de verantwoordelijkheid van degene die dat misbruik uitvoert.
En voor een beetje film voldoen de standaard webcambeelden van de meeste kerken niet echt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor StillAwake » 08 feb 2016 13:17

ereunao schreef: nb:En ik vind het ook een schending van de privacy als in het kader van deze discussie een duidelijk herkenbare foto van een predikant geplaatst wordt. Ik ben er al op aangesproken, maar ik heb hem uitgelegd dat ik destijds wel die vraag op de vragenrubriek geplaatst heb, maar niet die foto

Eens.
Mocht de man in kwestie zich echter aan de foto storen vermoed ik dat RefoWeb dat voor hem op kan lossen!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ereunao

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor ereunao » 08 feb 2016 14:59

Stil Awake:
ereunao schreef: nb:En ik vind het ook een schending van de privacy als in het kader van deze discussie een duidelijk herkenbare foto van een predikant geplaatst wordt. Ik ben er al op aangesproken, maar ik heb hem uitgelegd dat ik destijds wel die vraag op de vragenrubriek geplaatst heb, maar niet die foto
Eens.
Mocht de man in kwestie zich echter aan de foto storen vermoed ik dat RefoWeb dat voor hem op kan lossen.

ereunao: Dat zou zij idd. wel kunnen, maar de vraag is of zij daartoe bereid is; ik heb er n.l. elders al eerder bezwaar tegen gemaakt .

ereunao

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor ereunao » 08 feb 2016 15:10

Stil Awake: Leg je de verantwoordelijkheid voor het misbruik van dergelijke beelden nu wel helemaal bij de juiste partij?
In mijn optiek is het misbruik van die opnames de verantwoordelijkheid van degene die dat misbruik uitvoert.
En voor een beetje film voldoen de standaard webcambeelden van de meeste kerken niet echt...

ereunao: Dat mag waar zijn, maar wij dienen ons wel te realiseren dat de satan die dit misbruik inspireert hier net zoveel invloed heeft als in Amerika. En het is technisch maar een kleinigheid om die webcambeelden aan te passen

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor benefietdiner » 08 feb 2016 16:09

ereunao schreef:En ik vind het nog schandelijker als op deze topic tot in details uitgelegd wordt hoe je tewerk moet gaan bij het op straat gooien van het H.A. Ben je dan niet alle schaamte voorbij? Weet je de dan niet dat in Amerika zulke opnames gebruikt worden in de meest godslasterlijke Halloweenfilms?

Bron?

ereunao schreef: nb:En ik vind het ook een schending van de privacy als in het kader van deze discussie een duidelijk herkenbare foto van een predikant geplaatst wordt. Ik ben er al op aangesproken, maar ik heb hem uitgelegd dat ik destijds wel die vraag op de vragenrubriek geplaatst heb, maar niet die foto! ereunao
En doop en avondmaal heb ik ook als uitzondering genoemd,Marnix

Mee je dat echt? Dus Ds. M.M. van Campen heeft jou aangesproken? Ik geloof er niets van.

Yoshi

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor Yoshi » 08 feb 2016 16:21

ereunao schreef:ereunao Maar ik niet! De Heere heeft nu al bijna 20 eeuwen alleen door de prediking van het Woord en het getuigenis van zijn Geest zijn gemeente vergaderd en bewaard. Als het Woord het niet doet zal niets daartoe in staat zijn.

Geschiedkundige nonsens. Al uit het zeer vroege christendom zijn afbeeldingen gevonden. En ook vandaag de dag zie je in vele kerken van katholiek tot luthers en van anglicaans tot methodistisch, de kruisweg afgebeeld.

En al sinds het begin van het christendom speelt liturgie een belangrijke rol. Liturgie die vol zit met symboliek.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor henkie » 08 feb 2016 16:26

ereunao schreef:
nb:En ik vind het ook een schending van de privacy als in het kader van deze discussie een duidelijk herkenbare foto van een predikant geplaatst wordt. Ik ben er al op aangesproken, maar ik heb hem uitgelegd dat ik destijds wel die vraag op de vragenrubriek geplaatst heb, maar niet die foto!


Voor zover mij bekend zijn er 2 behoudende gemeenten met kijkdiensten. Dan is het niet onlogisch dat er een foto van 1 van de 2 bij het artikel staat. Aangezien Refoweb de diensten vanuit de Maranathakerk al jaren zondags op de site plaatst, lijkt me deze keuze zeer voor de hand liggen. Sterker nog, de foto bij dit artikel is dezelfde als die bij de kijkdiensten.
Overigens legt u nu zelf de link met ds. van Campen. Uit de vraag blijkt dit niet dus de plaatser van de foto kan dit niet geweten hebben.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor Chaya » 08 feb 2016 16:35

Ik wilde een rouwdienst naluisteren, gehouden in een tamelijk behoudende kerk, tot mijn verbazing kreeg ik er beeld bij.
Ik voelde me best ongemakkelijk, net alsof ik zat te gluren. 8-[
Het werd wel discreet in beeld gebracht moet ik zeggen, geen huilende familieleden prominent in beeld. Tijdens het bidden richtte het oog van de camera zich op een sculptuur.
Maar ik zag helaas ook wat storende dingetjes.
Ik zou het zelf niet willen als ik tot de rouwende familie behoorde. Ik neem aan dat het niet verplicht is (?) als je lid bent van zo'n gemeente?
Het heeft voor mij absoluut geen meerwaarde. Ik kan me voorstellen dat het zelfs afleidend kan werken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor Marnix » 08 feb 2016 17:07

Een kerkdienst is toch altijd openbaar, of je nu trouwt of rouwt? Als jij had besloten naar die rouwdienst te willen gaan was je toch ook niet weggestuurd omdat je dan die dingen zou zien?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

johanterlouw

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor johanterlouw » 08 feb 2016 17:16

off topique-smile

ereunao

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor ereunao » 08 feb 2016 19:27

Voor zover mij bekend zijn er 2 behoudende gemeenten met kijkdiensten. Dan is het niet onlogisch dat er een foto van 1 van de 2 bij het artikel staat. Aangezien Refoweb de diensten vanuit de Maranathakerk al jaren zondags op de site plaatst, lijkt me deze keuze zeer voor de hand liggen. Sterker nog, de foto bij dit artikel is dezelfde als die bij de kijkdiensten.
Overigens legt u nu zelf de link met ds. van Campen. Uit de vraag blijkt dit niet dus de plaatser van de foto kan dit niet geweten hebben.Henkie

Dat is geen logische conclusie , ik had het over een predikant en heb de naam niet genoemd. En u legt hier zelf uit hoe de plaatser dit wist
En er had hier zonder toestemming van die predikant helemaal geen keuze gemaakt moeten worden, want het is zeer ongewenst bij een discussie over deze omstreden zaak een foto vaneen hierbij actief betrokken predikant te plaatsen
ereunao

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor benefietdiner » 08 feb 2016 19:48

ereunao schreef:Dat is geen logische conclusie , ik had het over een predikant en heb de naam niet genoemd. En u legt hier zelf uit hoe de plaatser dit wist
En er had hier zonder toestemming van die predikant helemaal geen keuze gemaakt moeten worden, want het is zeer ongewenst bij een discussie over deze omstreden zaak een foto vaneen hierbij actief betrokken predikant te plaatsen
ereunao

Dit is wat van Campen zelf zegt over de camera in de kerk.
Afbeelding
Tegelijk zijn we zo moeilijk als het maar zijn kan over de camera in de kerk, over de hoed, over het zingen, etc. Een rd-bijlage vol over de hoed, maar niets over het bloed, over de zekerheid van het geloof.
http://watkrijgenwe.nu/cgi-bin/maranarc ... &p.id=3418


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten