Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor LeChat » 04 feb 2016 21:23

Heel veel sterkte, Duschka!

@Marnix, fijn dat het zo goed gaat!

@liefie, het heeft vast met de 'lichting' te maken 8). T is nog wel voorzichtig qua lopen, durft het nog niet los, maar klauteren ... Op zo'n bekend Ikea-krukje klauteren en dan liefst vervolgens in de vensterbank, op zijn knietjes op de ombouw van de open haard om zelf een cd 'uit te zoeken', vanaf de bank speelgoed pakken op het (lagere) kastje ernaast (waarom zou je ook helemaal omlopen ;-)), van de ene fauteuil op de andere en weer terug, de Stokke beklimmen en bij de gastouder een stoeltje...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor liefie » 05 feb 2016 09:09

Lechat Haha zou dat het zijn :D Jullie hebben ook een boefje zo te horen... Ik moet er wel heel erg aan wennen hoor pfff Nina is zoveel relaxter haha ben niet gewend om heel de dag alles in de gaten te houden :oops:
Vanmorgen liep Jet al met een beker water rond (lag natuurlijk weer overal) en nog geen half uur later gooit ze de water bak van de katten om... En zo gaat het door.
Maar goed we blijven volhouden met Nee zeggen enz en ze snapt het echt wel maar ja het is zo leuk :lol:

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 05 feb 2016 12:48

ah wat vervelend Duschka!
En liefie; heel herkenbaar! hier is nummer 2 ook zo'n enorme boef :(
J kunnen we echt geen seconde alleen laten, F deed nooit wat. Dat is echt wennen ;-)
Hier wordt de kleine boef al weer bijna 2, tijd vliegt...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 05 feb 2016 14:17

Jannoek schreef:ah wat vervelend Duschka!
En liefie; heel herkenbaar! hier is nummer 2 ook zo'n enorme boef :(


Oei, ik hoop niet dat het in de "opvolging" zit, want dan staat ons nog heel wat te wachten. :-oo
DL was en is namelijk al zo'n ondernemende tante...

Maar goed, ik denk dat het wel mogelijk is, als ik zo kijk naar hoe vlot ZL zich ontwikkelt en als ik in het dagboekje van DL teruglees, gaat dat ook zo ongeveer gelijk op....

ZL is gelukkig weer gegroeid.
Inhaalslag ofzo?¿ Eerst vijf weken afvallen of stabiel... en nu in anderhalve week tijd bijna een pond erbij en een krappe vier cm... #-o :lol:
Vandaag ook weer bij de osteopaat geweest.
Hoop zo dat het vlot gaat helpen (voor ZL in de eerste plaats, maar ook voor ons)

@Jannoek
Alweer bijna twee... tijd vliegt idd!

@Liefie
Dat klinkt idd als een ondernemende dame

@LeChat
Leuk zo'n klauterpeuter!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Dippie » 05 feb 2016 18:50

Duschka, ik hoop dat het resultaat gaat hebben!

Marnix; zoonlief heeft er hier tot ruim 6 maanden in geslapen, ideaal!!!

Grappig die verschillen in kinderen. Hier ook een heel ander kind dan de oudste.
Vianne hoefden we werkelijk niet op te letten, heeft nooit ergens aan gezeten of iets. Maar Vince kan ik echt niet zomaar op de grond laten, die pakt werkelijk alles wat los en vast zit, en stopt t in zn mond.
Verder lijkt hij wel veel op zn zus, speelt ook lekker in de box, huilt eigenlijk nooit, enz.. Maar hij is gewoon veel ondernemender :)
En helaas slaapt hij een stuk minder en is een echte vroege vogel, en dát zijn we hier verder geen van allen, dus een beetje jammer :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 05 feb 2016 21:40

Slapen is hier ook drama momenteel. J maakt er een sport van om 's avonds HEEL hard te krijsen. Het vervelende is dat F daardoor niet kan slapen :( dus door laten krijsen gaat niet. En F pas naar bed doen als J slaapt gaat ook niet, want F is veel sneller moe dan J haha.
Manlief heeft veel afspraken met klanten 's avonds en kan zich dan niet concentreren op z'n gesprekken, (zijn kantoor is op de bovenste verdieping) dus haal ik van pure armoede J maar uit bed... Vanavond kwam F 'ik kan niet slapen omdat J zo huilt mama'. Toen J er maar uit gehaald en toen ik op de trap naar beneden liep zij hij 'jeeuuuujj beneden!'. Hm, sjips 8-[ Morgen maar een test met z'n slaapje overslaan al hoop ik dat dan tijdelijk is, ik vind het heerlijk dat hij nog slaapt overdag, dan heb ik een klein uur dat ik niet overal op hoef te letten. :mrgreen:

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor 654321 » 06 feb 2016 11:02

Wat grappig dat er hier ook zijn die zulke goede ervaringen hebben met de puckababy. Is dat misschien ook het proberen waard Duschka? De eerste was bij ons n rustige baby dus niet nodig gehad. De tweede was heel onrustig (veel huilen, hele korte slaapjes, dus vaak voeden met als resultaat veel buikpijn en spugen). Tot we de puckababy gingen gebruiken. Ik hoor er in de omgeving ook hele positieve verhalen over!!

Duidelijk ritme met voeden, verschonen, knuffelen, spelen en bij de eerste moeheid signalen weer in de puckababy en naar bed. Bij wakker worden overnieuw dit rite en zeker een week volhouden! Een vriendin van mij gaf ook aan dat ze een andere baby kregen daardoor (en daar is ook sprake van reflex enzo).
Echt het proberen waard!!

Sterkte met alles!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 06 feb 2016 11:38

Ik dacht dat PaB vooral hielp, als de baby onrustig was tijdens de slaap, of zit ik er naast?

Eens onze baby slaapt, ligt hij heel stil namelijk.

We denken dat de osteopaat wel helpt, hij was gisteren al een stukje relaxter, vooral vlak na de behandeling.
Eerst dat resultaat maar eens afwachten, anders weet ik ook niet zo goed meer waar we nu baat bij hebben en wat niet :wink:

@Jannoek
Misschien idd tijd om 't middagslaapje te skippen.

@Dippie
Jammer zo'n vroege vogel ha ha
wij zijn ook van de langzame start
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 06 feb 2016 12:12

niet zozeer tijdens de slaap, maar bij het in slaap vallen,

ik heb geen puckababy gehad , stopte ze wel lekker strak onder het lakentje maar nog gingen hier de handjes omhoog en sloegen ze zich soms letterlijk in slaap :lol:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 feb 2016 22:43

Hier geen puckababy. Gehad met M maar hij sliep er niet beter om.

Wel een paar buisjes rijker.... voor T. Volgens de kno arts absoluut geen overbodige luxe.. maar de nachten zijn nog even kort... duchka.. woon je in de buurt? Kunne we ploegendienst draaien ;)

Al 100 procent koemelkvrij? En minderen met soya? Zowel M en T hebben hier veel last van.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 07 feb 2016 00:14

Wij hebben nog niet echt een strak ritme. Voeden op verzoek werkt prima. Gisteravond kreeg Olaf om 11 uur de laatste voedng, om kwart voor vijf werd hij wakker voor weer een voeding en vervolgens sliep hij uit tot kwart voor 10. 6 weken oud... We hebben weinig reden tot klagen. Meestal ff huilen na het eten, dan loop ik een rondje door de wijk in de draagzak, drink ik een bakje koffie bij vrienden in de buurt en ondertussen is Olaf al lang vertrokken :)

Sterkte aan iedereen bij wie het lastig is. Misschien is het over een jaar wel andersom ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 07 feb 2016 06:43

paprikameisje2 schreef:Wel een paar buisjes rijker.... voor T. Volgens de kno arts absoluut geen overbodige luxe.. maar de nachten zijn nog even kort... duchka.. woon je in de buurt? Kunne we ploegendienst draaien ;)
.


Ik vermoed dat we niet bij elkaar om de hoek wonen, anders zou ik zeer voor dit voorstel openstaan :lol: (vooral na een nacht die echt prut was en is) :-oo

@Marnix
Heerlijk dat 't zo "gemakkelijk" gaat. Iets met tel uw zegeningen.... :wink:
En ach, een strak ritme is ook niet noodzakelijk toch? Zolang kind en ouder goed op elkaar zijn afgestemd, maakt 't ritme niet zoveel uit.
maar goed dat is ook preken voor eigen parochie... ik ben nogal wars van "regime" :oops:

@PPM
Zijn de buisjes al gezet?
Hoop dat het helpt!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 feb 2016 12:49

Het lijkt erop dat het niet veel verbeterd.. de nachten zijn nog even bagger... hijnkrijst et uit.. dus naar bekijken wat we gaan doen. Moet volgende week opnieuw naar cb.. dus maar kijken wat zn gewicht dan is en wat we dan gaan doen...

T wordt tijd voor de zomer. Lkkr buiten...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 08 feb 2016 22:49

PPM, wat vervelend zeg. Hoe oud is hij? Toch al een jaar?

Hier begint het slapen eindelijk een beetje beter te gaan. En praten gaat ook steeds beter, gelukkig.

Iemand ervaring met kinderen en scheiding van dichtbij? (boeken) tips?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 09 feb 2016 11:05

geen tips over boeken, alhoewel ik in de bieb wel het één en ander daarover zie staan,
wel sterkte..ik hoop niet dat het jezelf betreft! ( hopelijk niet maar ook dan nog is alles wat heel dichtbij is echt ontzettend naar !)

Duschka schreef:En ach, een strak ritme is ook niet noodzakelijk toch? Zolang kind en ouder goed op elkaar zijn afgestemd, maakt 't ritme niet zoveel uit.maar goed dat is ook preken voor eigen parochie... ik ben nogal wars van "regime"



ik heb toch echt veel kindjes, van baby tot kleuter van een strak ritme heel erg zien opknappen hoor!
En dan gaat het niet om een flesje of borst op de minuut, maar om de voorspelbaarheid die dan in een dag zit voor de kinderen. daar gedijen sommigen echt heel goed op. (( dus na het eten altijd even 'spelen, dan weer in bed en daarna weer eten , geen verrassingen )
en soms hebben mensen die er tegen zijn veel meer ritme dan ze zelf denken> Wanneer je gaat slapen, wanneer je gaat eten, wanneer even tv mag kijken en wanneer die weer uit gaat. Wanneer je fruit eet en wanneer een snoepje. Hoe voorspelbaar hoe minder momenten zijn die onverwachts en nieuw zijn.
Als kleuter hier snoep krijgt op de peuterspeelzaal ivm een traktatie dan stopt ze dat thuis verblijd in de snoeptrommel want weet...bij de thee eet je een snoepje. En andere ouders zie ik soms meteen alweer bij het ophalen strijd over dat kind het in de mond steekt meteen.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten