Getrouwd met een weduwnaar

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Getrouwd met een weduwnaar

Berichtdoor Boerin » 30 sep 2015 20:32

mohamed schreef:Nu maak je me een beetje jaloers op Jezus! [-X

Nee, maar dat is een opvallende tegenstelling, want Jezus is toch niet boos op mensen die huwen in de Bijbel? Zo van: 'was ik niet goed genoeg?'

Nee natuurlijk niet, maar als ik kijk naar m'n ouders, die hadden me een rothuwelijk 'vroeger en m'n moeder was altijd blij, want ze had Jezus en dat is het huwelijk ook ten goede gekomen. Ik bedoel meer als er problemen zijn en je krijgt van je man geen begrip of waar je ook maar behoefte aan hebt, dan kan Hij het je geven en dan gaat het met het huwelijk doorgaans ook beter.
Ik was een weduwnaar tegengekomen op een datingsite. Hij was zijn vrouw en kind verloren in een auto-ongeluk, maar alas, hahahahaha breed grijnzend, super gelukkig, hij was weer toe aan iets nieuws. Ik stink er nog in ook. Hahaha dat was natuurlijk een love scammer die een foto van iemand z'n Facebook had gepikt.
Nou ja dat was ook weer niks. Ik kom zelden meer in de kerk, alleen op zondag en ik was zo droog als een tor, vraagt Arie de Paauw op Facebook of ik nog naar z'n Bijbelschool kom. Nou ja is goed. Kom ik daar, dieper met de Heilige Geest heet het. Nou m'n broer was vet jaloers toen ie me ophaalde. Nu moet ie op de nieuwe module wachten. Hij zei: De Heilige Geest is dolverliefd op je en wil een relatie met je. Ja sorry zegt ie het klinkt een beetje raar, maar het is wel zo. Oh en hij bad voor de doop in de Geest. Hij komt oorspronkelijk uit een gewone kerk. Hij stopte een glas in een bak water, eerst deed ie er water in, maar hij zei: Het kan nog voller en toen stopte ie 'm in die bak. Dat is dopen zegt ie, onderdompelen. Sindsdien ben ik van m'n tic af om nog een man te hoeven. Wow! Sommigen hebben ook de gave van Paulus. Ik was altijd alleen en dat is weg. Ga daarheen, komt iedereen z'n huwelijk ten goede.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Getrouwd met een weduwnaar

Berichtdoor mohamed » 30 sep 2015 21:23

Jammer om te horen dat het niks met de weduwnaar geworden is. Wellicht kom je nog een leuk iemand tegen waar het wel mee klikt en dan ben je de slechte ervaringen zo vergeten. :)

Waarom vind je het een tic dat je een man wilt? Lijkt me niks verkeerd mee!

Tabitha1970

Re: Getrouwd met een weduwnaar

Berichtdoor Tabitha1970 » 30 sep 2015 21:35

Ik was juist in de veronderstelling dat Boerin getrouwd was met een leuke Boer, maar ze is dus op zoek :D
Inderdaad niks mis mee, maar gewoon een leuke vrijgezel - in plaats van een weduwnaar - moet toch ook wel ergens rondlopen :lol:

Marloes1g
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 mar 2012 22:06

Re: Getrouwd met een weduwnaar

Berichtdoor Marloes1g » 01 okt 2015 09:40

Wat mij hier eigenlijk opvalt is dat het alleen over de relatie met de man gaat.
Hoe is de relatie met de kinderen? Hebben jullie samen nog kinderen gekregen?
Ik vind de ervaring van cornelia77 heel belangrijk; nl dat de herinneringen en de liefde voor de overleden moeder blijven en dat het erg pijnlijk is om alles maar weg te doen en er liefst niet meer over te praten.
Ze blijft hun moeder daar zult je mee moeten leven.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Getrouwd met een weduwnaar

Berichtdoor Boerin » 01 okt 2015 10:30

-
Laatst gewijzigd door Boerin op 01 okt 2015 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Getrouwd met een weduwnaar

Berichtdoor Boerin » 01 okt 2015 11:54

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Tabitha1970

Re: Getrouwd met een weduwnaar

Berichtdoor Tabitha1970 » 01 okt 2015 17:36

Marloes1g schreef:Wat mij hier eigenlijk opvalt is dat het alleen over de relatie met de man gaat.
Hoe is de relatie met de kinderen? Hebben jullie samen nog kinderen gekregen?
Ik vind de ervaring van cornelia77 heel belangrijk; nl dat de herinneringen en de liefde voor de overleden moeder blijven en dat het erg pijnlijk is om alles maar weg te doen en er liefst niet meer over te praten.
Ze blijft hun moeder daar zult je mee moeten leven.


Samen hebben we geen kinderen gekregen en onze eigen kinderen zijn al bijna volwassen. Het samengestelde gezin is nooit echt een nieuw gezin geworden, dat kan ook bijna niet als je elkaar leert kennen en trouwt als de kinderen zo groot zijn. Of de kinderen verdriet hebben over dit verlies, weet ik niet. Ik denk niet dat ze er vaak met hun vader over praten en ik vind het niet mijn taak om daarover steeds te beginnen. Temeer omdat ik ook aan de toekomst wil werken. Een dergelijk gesprek lijkt me meer iets voor met hun vader, of met opa's en oma's enzo.
Laatst gewijzigd door Tabitha1970 op 05 okt 2015 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Getrouwd met een weduwnaar

Berichtdoor Boerin » 02 okt 2015 09:12

Ik denk dat huwelijkscounselling of een marriage weekend of zo toch wel goed zou zijn. Zou alleen niet weten waar ze zoiets hebben in Nederland.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Getrouwd met een weduwnaar

Berichtdoor Dippie » 02 okt 2015 20:07

Ik schrik er best van om te lezen dat je geen idee hebt of de kinderen verdriet hebben over het verlies van hun moeder... Ik weet niet hoe oud ze waren toen jij in hun leven kwam en hoelang het toen geleden was, maar ik vind het dan toch wel een taak voor jou ook om daar over te praten.
Afbeelding

Marloes1g
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 mar 2012 22:06

Re: Getrouwd met een weduwnaar

Berichtdoor Marloes1g » 02 okt 2015 22:29

Ik denk dat Boerin gelijk heeft en het tijd wordt voor huwelijkscounselling want je kunt niet aan je toekomst werken terwijl er nog zoveel onverwerkte problemen liggen van de afgelopen jaren.
Sterkte met alles.

Tabitha1970

Re: Getrouwd met een weduwnaar

Berichtdoor Tabitha1970 » 03 okt 2015 12:50

Punt is wel dat ik helemaal geen onverwerkt verleden heb! Last van de zonde van mijn eigen verleden: ja! Maar dat is wat anders dan iets niet verwerkt hebben. Het gaat hier over mijn huwelijk met een weduwnaar die nog zoveel waarde hecht aan zijn verleden zodat ik er moeite mee heb. Nu worden de kinderen genoemd en blijkt daar, in het kader van verliesverwerking van hun moeder, een belangrijke taak voor mij te liggen. Sorry, maar dat is toch niet zozeer aan mij? In ieder geval zeker niet in de eerste plaats!

Marloes1g
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 mar 2012 22:06

Re: Getrouwd met een weduwnaar

Berichtdoor Marloes1g » 03 okt 2015 21:01

Ik denk dat ik me niet goed heb uitgedrukt.
Met onverwerkte problemen bedoelde ik, om het heel voorzichtig uit te drukken, het onbegrip dat er is (gegroeid) in de jaren van het huwelijk. Normaal groei je naar elkaar toe in de loop der jaren maar dat is bij jullie dus niet het geval geweest.
Belangrijk is denk ik: Wat verwacht jij van je man en wat verwacht hij van jou dat zal toch een keer uitgesproken moeten worden naar elkaar toe anders blijft het tobben.
Maar als de liefde voor elkaar nog aanwezig is moet het op te lossen zijn, met of zonder hulp, van buitenaf.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Getrouwd met een weduwnaar

Berichtdoor Dippie » 03 okt 2015 21:37

Tabitha1970 schreef:Punt is wel dat ik helemaal geen onverwerkt verleden heb! Last van de zonde van mijn eigen verleden: ja! Maar dat is wat anders dan iets niet verwerkt hebben. Het gaat hier over mijn huwelijk met een weduwnaar die nog zoveel waarde hecht aan zijn verleden zodat ik er moeite mee heb. Nu worden de kinderen genoemd en blijkt daar, in het kader van verliesverwerking van hun moeder, een belangrijke taak voor mij te liggen. Sorry, maar dat is toch niet zozeer aan mij? In ieder geval zeker niet in de eerste plaats!



Waarom is dat niet aan jou? Jij bent degene die nu de rol van de moeder heeft in het gezin. Juist belangrijk dat ze hun verdriet met jouw kunnen bespreken! Samen met je man natuurlijk, maar ik vind jet best hard om te zeggen dat je vind dat het noet aan jou is. Naar wie moeten ze dan met hun verdriet, vragen? Is het juist niet mooi om aan hen herinneringen te vragen, zodat je weet hoe ze tegen hun moeder aankeken, hoe hun moeder was, enz...
Afbeelding

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Getrouwd met een weduwnaar

Berichtdoor Boerin » 03 okt 2015 21:41

-
Laatst gewijzigd door Boerin op 04 okt 2015 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Getrouwd met een weduwnaar

Berichtdoor Boerin » 03 okt 2015 21:47

-
Laatst gewijzigd door Boerin op 04 okt 2015 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten