Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

mohamed

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mohamed » 18 sep 2016 18:13

mohamed schreef:Dat is je eigen schuld, moet je maar niet overal op reageren.

rotterdam schreef:klopt =D>

Ja, hoe moeilijk is het om zijn berichten te negeren? Het was mij al snel duidelijk dat ie toch niks wil aannemen van anderen. Nu wordt het hier weer een stuk rustiger. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Cathy » 19 sep 2016 11:23

mohamed schreef:Ja, hoe moeilijk is het om zijn berichten te negeren? Het was mij al snel duidelijk dat ie toch niks wil aannemen van anderen. Nu wordt het hier weer een stuk rustiger. :mrgreen:

Ja, elluk voordeel hebse nadeel nietwaar?
Diep in ons hart houden we wel van een beetje wapengekletter... 8)

Met dank aan Cicero e.a. die daardoor voor leerzame stukken hebben gezorgd.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

mohamed

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mohamed » 19 sep 2016 14:25

Is het zo? Heb er weinig van meegekregen maar ik geloof je op je blauwe ogen. ;)

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor BladeStraight » 26 sep 2016 16:24

Het actief promoten van een niet-bijbelse leer is verboden.


In hoeverre wordt deze regel nog serieus genomen?
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Pcrtje » 26 sep 2016 20:08

BladeStraight schreef:In hoeverre wordt deze regel nog serieus genomen?
Waar wordt dat jouws inziens gedaan dan?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor BladeStraight » 26 sep 2016 20:40

Pcrtje schreef:Waar wordt dat jouws inziens gedaan dan?


Het is blijkbaar normaal om mensen met een bijbelse visie voor idioot uit te maken en te beweren dat diegenen wel even in elkaar geslagen mogen worden. Dit is geen seculier discussieforum, maar lijkt dat wel te zijn geworden. Veel meer dan in 2014 toen ik behoorlijk actief was.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4546
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor naamloos » 26 sep 2016 22:10

BladeStraight schreef:Het actief promoten van een niet-bijbelse leer is verboden.

In hoeverre wordt deze regel nog serieus genomen?
BladeStraight schreef:Het is blijkbaar normaal om mensen met een bijbelse visie voor idioot uit te maken en te beweren dat diegenen wel even in elkaar geslagen mogen worden. Dit is geen seculier discussieforum, maar lijkt dat wel te zijn geworden. Veel meer dan in 2014 toen ik behoorlijk actief was.
Hmm, dat is toch niet actief promoten van een niet-bijbelse leer!
Het is een wat agressieve manier van zich afzetten tegen het opdringerig promoten van de "bijbelse" leer.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 26 sep 2016 23:32

BladeStraight schreef:
In hoeverre wordt deze regel nog serieus genomen?


Als dit je manier is om aan te geven dat dit niet het geval is, zou je kunnen aangeven waar dat mis gaat ;-) Je kunt evt. de meldknop bij het bericht gebruiken.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor BladeStraight » 27 sep 2016 01:29

henkie schreef:
Als dit je manier is om aan te geven dat dit niet het geval is, zou je kunnen aangeven waar dat mis gaat ;-) Je kunt evt. de meldknop bij het bericht gebruiken.


Dit is een goed voorbeeld, het christendom is een "dom idee" volgens deze persoon. viewtopic.php?p=2053556#p2053556

Volgens mij werden in 2014 dit soort posts als onwenselijk gezien. Het kan natuurlijk dat de marges inmiddels een stuk zijn opgeschoven, maar dan zou ik dat ook graag horen.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 27 sep 2016 08:42

Ik snap de conclusie niet zo. Omdat een moderator een bericht wat s'nacht geplaatst wordt niet direct verwijderd, is het een wenselijk bericht?

Maar goed, het is een erg onprettige post en dat wordt inderdaad verwijderd. Je mag daarvoor de meldknop gebruiken.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Mortlach » 27 sep 2016 09:10

Het is jammer dat het topic in het Open gedeelte is gesloten. Het lijkt me nu juist een onderwerp waarover de niet-gelovigen zouden moeten kunnen meepraten (omdat het over ons gaat). En hoewel wij inderdaad moeten proberen de emoties die het oproept een beetje in de hand te houden, is het, lijkt mij, ook goed dat de gelovigen die misschien een beetje in een bubbel leven zien wat voor reacties de gedachte alleen al oproept. Als je allemaal maar onderling in je bubbel met elkaar blijft praten zonder input van buitenaf, ga je misschien nog eens denken dat speeltuin-evangelisatie een goed idee is...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 27 sep 2016 11:39

Jammer dat je niet hebt begrepen wat ik wilde zeggen, BS. Was niet mijn bedoeling om iemand te beledigen maar ik kon me gewoon niet anders uitdrukken. En nee, het christendom is helemaal geen dom idee.

Jammer ook dat de discussie gesloten is. Bevestigd eigenlijk alleen maar mijn voordeel dat orthodoxe christen geen gesprek cq. discussie aandurven.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 27 sep 2016 12:42

irmo schreef:Jammer ook dat de discussie gesloten is. Bevestigd eigenlijk alleen maar mijn voordeel dat orthodoxe christen geen gesprek cq. discussie aandurven.

Pardon? Dat bewijzen diverse discussies - ook recentelijk - wel.
Ik heb de verwijderde posting niet gezien, dus kan daar inhoudelijk niet over oordelen. Maar als er over dom wordt gesproken, houdt alles meteen op natuurlijk. Waarom zou je met domheid in discussie gaan?
Orthodoxe christen - zoals jij ze hier noemt - stoppen een discussie of gaan hem niet aan omdat de naam van God vaak ermee bezoedeld of gelasterd wordt. Het gaat vaak niet om inhoud, maar om christenen weg te zetten.
En dan zegt de Bijbel: werp je parels niet voor de zwijnen. DAT is de reden waarom orthodoxen vaak zwijgen.
En geloof me, dat is ernstiger dan wanneer ze zouden spreken!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor BladeStraight » 27 sep 2016 12:51

irmo schreef:Jammer dat je niet hebt begrepen wat ik wilde zeggen, BS. Was niet mijn bedoeling om iemand te beledigen maar ik kon me gewoon niet anders uitdrukken. En nee, het christendom is helemaal geen dom idee.


Dan moet je dat ook niet zeggen.

Jammer ook dat de discussie gesloten is. Bevestigd eigenlijk alleen maar mijn voordeel dat orthodoxe christen geen gesprek cq. discussie aandurven.


Ik heb gewoon gereageerd, maar helaas kon het niet op een normale manier en moest ik allerhande beledigingen aanhoren.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Mortlach » 27 sep 2016 13:02

BladeStraight schreef:Ik heb gewoon gereageerd, maar helaas kon het niet op een normale manier en moest ik allerhande beledigingen aanhoren.


Hoewel dat inderdaad jammer is, zou het je wel een idee moeten geven over hoe diep de weerstand tegen dat idee gaat bij mensen. Als christenen weer eens iets willen verbieden, zondagsopening of zo, dan haalt iedereen de schouders op en wandelt verder. Ze doen hun best maar. Maar als je praat over onze kinderen, dan is dat een heel ander verhaal.

Ik heb nog steeds het idee dat we in een bijzonder tolerant land wonen waar ruimte is voor velerlei verschillende geloofsopvattingen en dat dat iets is om te beschermen. Maar er zijn dus echt wel grenzen en hier ben je tegen zo'n grens aangelopen.

En nogmaals, als de rollen zijn omgedraaid, dan roepen de christenen ook om het hardst; als kinderen verplicht over evolutie moeten leren tijdens biologie of iets dergelijks, dan wordt er ook meteen groepen dat jullie zo vervolgd worden. Helemaal vreemd kun je dus niet opkijken van de reactie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron