Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Jan » 28 jan 2015 16:54

mohamed schreef:Dat snap ik maar het betreffende topic is nu dicht dus wordt er niet meer over homo's gepraat. Dat iemand als Jan jullie kan aanduiden als sodomieten en niet gebanned wordt snap ik dan weer niet.


Sinds wanneer moet men verbannen worden voor het spreken van de waarheid? Leven we al onder de communistische allen-zijn-gelijk staat inmiddels? Of mag er nog Christelijk onderscheid gemaakt worden tussen zondaren en heiligen?
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 jan 2015 16:59

Jan schreef:Sinds wanneer moet men verbannen worden voor het spreken van de waarheid? Leven we al onder de communistische allen-zijn-gelijk staat inmiddels? Of mag er nog Christelijk onderscheid gemaakt worden tussen zondaren en heiligen?

Het is volgens de forumregels niet toegestaan om kwetsende en haatdragende berichten te plaatsen:

henkie schreef:Deelnemers aan het forum van Refoweb verklaren hierbij zich aan de regels van goed fatsoen te houden en geen kwetsende, obscene/vunzige, godslasterlijke, haatdragende of intimiderende berichten te plaatsen. RefoWeb aanvaardt dienaangaande geen enkele aansprakelijkheid. Postings die in strijd zijn met bovenstaande zullen z.s.m. verwijderd worden.


De mods houden zich dus niet aan hun eigen beleid. Sommige haatdragende en kwetsende berichten van Jan staan nog steeds op dit forum.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Pcrtje » 28 jan 2015 17:05

De Forumregels schreef:Deelnemers aan het forum van Refoweb verklaren hierbij zich aan de regels van goed fatsoen te houden en geen kwetsende, obscene/vunzige, godslasterlijke, haatdragende of intimiderende berichten te plaatsen. RefoWeb aanvaardt dienaangaande geen enkele aansprakelijkheid. Postings die in strijd zijn met bovenstaande zullen z.s.m. verwijderd worden.
Tante Pollewop schreef:De mods houden zich dus niet aan hun eigen beleid. Sommige haatdragende en kwetsende berichten van Jan staan nog steeds op dit forum.
:jaknikken:

EDIT: zonder te willen fitten of mopperen op de mods, hoor. Maar hier ben ik wel echt mee eens.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Jan » 28 jan 2015 17:28

Laat dan alle atheïstische haat posts naar Jezus en het gezag van Zijn Woord, verwijderd worden!
Laat alle leugens/haat die homoseksualiteit als onschuldig voorstellen verwijderd worden!

STOP ERMEE GOD TE KWETSEN! Maar leer Hem te vrezen want het oordeel komt eraan en elk nutteloos woord zal in herinnering gebracht worden.

Gen. 6 schreef: 5 En de HEERE zag dat de slechtheid van de mens op de aarde groot was, en dat al de gedachtespinsels van zijn hart elke dag alleen maar slecht waren.
6 Toen kreeg de HEERE er berouw over dat Hij de mens op de aarde gemaakt had, en het bedroefde Hem in Zijn hart.
7 En de HEERE zei: Ik zal de mens, die Ik geschapen heb, van de aardbodem verdelgen, van de mens tot het vee, tot de kruipende dieren en tot de vogels in de lucht toe, want Ik heb er berouw over dat Ik hen gemaakt heb.


Mat. 12 schreef: 35 De goede mens brengt goede dingen voort uit de goede schat van het hart, en de slechte mens brengt slechte dingen voort uit de slechte schat.
36 Maar Ik zeg u dat de mensen van elk nutteloos woord dat zij zullen spreken, rekenschap moeten geven op de dag van het oordeel.
37 Want op grond van uw woorden zult u rechtvaardig verklaard worden, en op grond van uw woorden zult u veroordeeld worden.


Pred. 12 schreef: 13 De slotsom van al wat door u gehoord is, is dit:
Vrees God,
en houd u aan Zijn geboden,
want dit geldt voor alle mensen.
14 God zal namelijk elke daad
in het gericht brengen,
met alles wat verborgen is,
hetzij goed, hetzij kwaad.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Pcrtje » 28 jan 2015 17:39

Jan schreef:Laat dan alle atheïstische haat posts naar Jezus en het gezag van Zijn Woord, verwijderd worden!

  1. Het is op een groot deel van het forum toegestaan voor atheïsten om hun zienswijze en levensovertuiging uiteen te zetten. Er worden dus door hen geen forumregels overtreden. Door jou wel.
  2. Voor zover ik gezien heb zijn er (vrijwel) geen atheïsten die haatposts plaatsen. Er worden dus door hen geen forumregels overtreden. Jij plaatst wel haatposts en roept zelfs op tot haat. Jij overtreedt daarmee forumregels.
  3. Jij ziet mensen die een andere zienswijze erop nahouden meteen als bezetenen en atheïsten (en een heleboel meer). Je maakte eerder al meerdere verwijten naar mij dat ik atheïst zou zijn, terwijl jij niets weet over mijn levensovertuiging. Er wordt dus geen forumregel overtreden door mij. Door jou wel.

Jan schreef:Laat alle leugens/haat die homoseksualiteit als onschuldig voorstellen verwijderd worden!
Op de open fora mag gewoon gezegd worden dat homoseksualiteit onschuldig is. Op de gesloten religiefora mag dat ook, mits degelijk onderbouwd vanuit de Schriften. Dat jij het daar niet mee eens bent is iets anders. Er worden dus geen forumregels overtreden. Door jou wel.
"Een libelle zweeft over het water..."

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor JeeWee » 29 jan 2015 00:54

mohamed schreef: dus wordt er niet meer over homo's gepraat.

Inderdaad: we praten niet meer over homo's dus bestaan ze niet.
Toch?

We modereren ze gewoon weg.
En laten liefdeloze figuren als Jan die de weg tot Christus belemmeren, gewoon hun gang gaan.
Goed bezig toch?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor elbert » 29 jan 2015 08:45

Wat ik in de voorgaande berichten zie gebeuren, is dat er van 2 kanten geprobeerd wordt om anderen een ban aan te smeren.
Laten we het er maar op houden dat de moderators hier bepalen of iemand een ban verdient en dat we niet gevoelig zijn voor wederzijdse lobby's om anderen een ban te bezorgen. Hetzelfde geldt voor lobby's om anderen uit een ban te krijgen. Bovendien is het voor de moderators elke keer een afweging of een post al dan niet door de beugel kan. Je kunt op de report knop klikken als je vindt dat iets niet kan, maar dat report kan ofwel gehonoreerd worden, ofwel we beslissen dat iets kan blijven staan, wat dan overigens niet wil zeggen dat we er dan achter staan.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Tante Pollewop » 29 jan 2015 08:57

elbert schreef:Bovendien is het voor de moderators elke keer een afweging of een post al dan niet door de beugel kan. Je kunt op de report knop klikken als je vindt dat iets niet kan, maar dat report kan ofwel gehonoreerd worden, ofwel we beslissen dat iets kan blijven staan, wat dan overigens niet wil zeggen dat we er dan achter staan.

Het probleem is dat die afweging nogal willekeurig gemaakt lijkt te worden. Daarmee wek je de indruk dat gebruikers verschillend behandeld kunnen worden. Bijvoorbeeld door berichten van iemand te laten staan die niet door de beugel kunnen, en andere gebruikers nogal onterecht te censureren en vervolgens geen reactie geven als diegene aan de bel trekt.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 29 jan 2015 09:28

Ik zou niet eens op een plaats willen zijn waar ik het niet vertrouw en waar sprake is van willekeur. Dan zou dit meteen mijn laatste post zijn.
Mocht je dus toch op dit forum actief blijven dan zal het allemaal wel meevallen...

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Tante Pollewop » 29 jan 2015 09:36

Mwah. Zo nu en dan valt er hier best nog wat te lachen. Bijvoorbeeld als de forumpaus weer eens laat doorschemeren totaal niet geïnteresseerd te zijn in wat meerdere gebruikers te melden hebben over het modereerbeleid.

Maar ach, gebruikers zat hè. Dus 1 meer of minder maakt niet zoveel uit. 8)

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mona » 29 jan 2015 10:05

Tante Pollewop schreef:Zo nu en dan valt er hier best nog wat te lachen
Ik vind het hier maar een zure bedoening de laatste tijd. :(

Zelfs het lol-topic is in winterslaap....
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

mohamed

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mohamed » 29 jan 2015 10:39

mohamed schreef: dus wordt er niet meer over homo's gepraat.

JeeWee schreef:Inderdaad: we praten niet meer over homo's dus bestaan ze niet.
Toch?

We modereren ze gewoon weg.
En laten liefdeloze figuren als Jan die de weg tot Christus belemmeren, gewoon hun gang gaan.
Goed bezig toch?

Zo is dat!

mohamed

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mohamed » 29 jan 2015 10:50

Tante Pollewop schreef:Mwah. Zo nu en dan valt er hier best nog wat te lachen. Bijvoorbeeld als de forumpaus weer eens laat doorschemeren totaal niet geïnteresseerd te zijn in wat meerdere gebruikers te melden hebben over het modereerbeleid.

Maar ach, gebruikers zat hè. Dus 1 meer of minder maakt niet zoveel uit. 8)

Precies! Dit topic kan net zo goed dicht want er wordt niet geluisterd. Het is mij wel duidelijk: de moderators zijn absoluut niet van zins om Mealybug terug te laten komen. Het enige wat hem rest is een nieuw email adres aanmaken en zich opnieuw registreren zoals reeds opgemerkt in dit topic, of gewoon niet weer komen.

Persoonlijk kom ik niet weer terug onder een andere naam als ik verbannen ben van een forum. Recent gebeurde dat op geloofsgesprek, omdat ik ruzie kreeg met een onrechtvaardige mod. Op dat moment dacht ik nog aan Henkie, maar nu zie ik dat hetzelfde gebeurt met Mealybug. Erg jammer en ook stom, want de gebruikers hebben zich uitgesproken en een goeie Admin zorgt dat zijn users tevreden zijn.

Ik had het wel geweten, Mealybug terug en Jan waarschuwen.

Maar ja, toen ik een week moderator was kwam er niemand meer iets posten, dus ik zal wel te streng zijn! :lol:

mohamed

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mohamed » 29 jan 2015 10:52

Tante Pollewop schreef:Zo nu en dan valt er hier best nog wat te lachen

mona schreef:Ik vind het hier maar een zure bedoening de laatste tijd. :(

Zelfs het lol-topic is in winterslaap....

Dat komt omdat er onrechtvaardig gemodereerd wordt, daar krijg je onrust door.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 29 jan 2015 11:50

mona schreef:Ik vind het hier maar een zure bedoening de laatste tijd. :(

Zelfs het lol-topic is in winterslaap....


Kom gezellig in de muziektopics langs :wink:
Zing, zing, zingen maakt blij
Zeker als je zingt over de Heere Jezus!
Zing en deel mee, je hart springt op van vreugde dan!
Al dat gekissebis schiet ook niet op
Mensen kunnen je afwijzen, pijn en verdriet doen, maar....
Bij de Heere Jezus ben je altijd welkom en Hij ziet naar het hart....enkel dat telt!
Blijf in de Liefde en hebt elkaar hartelijk lief met de Liefde van de Heere God

https://www.youtube.com/watch?v=vhYhBVK8vKA

dat Vrede van de Heere God in u / jou hart mag (komen) wonen, dan wordt alles anders!

https://www.youtube.com/watch?v=ShlW0ET73gI

Vrede van God, De vrede van God,
De vrede van God zij met jou.
Vrede van Hem, vrede van God,
De vrede van God zij met jou.

In Jezus' naam, In Jezus' naam,
In Jezus' naam geef ik jou:
Vrede van Hem, vrede van God,
De vrede van God zij met jou.

Heilige Geest, de Heilige Geest,
Heilige Geest zij met jou.
Vrede van Hem, vrede van God,
De vrede van God zij met jou.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten