Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor mohamed » 15 okt 2014 10:17

In de tijd dat Genesis speelde waren er nog geen joden, dus dit gaat niet over de instelling van joodse feestdagen. Denk zelf ook na!

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor moderngelovige » 16 okt 2014 20:17

mohamed schreef:In de tijd dat Genesis speelde waren er nog geen joden, dus dit gaat niet over de instelling van joodse feestdagen. Denk zelf ook na!



Eens!
Bijkomend gevaar dat mensen nu menen die tekenen te kunnen duiden.
T'is in de maan en sterren, en daar worden de gebeurtenissen aan gekoppeld?
En... wordt er ook voorspeld wat komen gaat.
Onschuldig of gevaarlijk?

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Arco » 17 okt 2014 08:22

mohamed schreef:In de tijd dat Genesis speelde waren er nog geen joden, dus dit gaat niet over de instelling van joodse feestdagen. Denk zelf ook na!


De verbinding tussen Gen. 1:14 en de Hoogtijden van JAHWEH is er wel degelijk. Eerst even helder: lees Leviticus 23 heel goed. Daar staat niet dat het Joodse feesten zijn, maar de Hoogtijden van JAHWEH.

Ten tweede, in Gen. 14 wordt het woord 'mo'ediem' (H4150) gebruikt, dat is: hoogtijden, gezette tijden of vastgestelde tijden. Hetzelfde woord wat in bijvoorbeeld Lev. 23 wordt gebruikt voor Hoogtijden van JAHWEH.

Ten derde, het gebruik van het woord 'mo'ediem' (H4150) is juist zo opvallend, omdat er een ander woord is voor feestdag: chag (H2282).
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4547
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor naamloos » 17 okt 2014 11:29

Arco schreef:Eerst even helder: lees Leviticus 23 heel goed. Daar staat niet dat het Joodse feesten zijn, maar de Hoogtijden van JAHWEH.
Het zijn de feesten des Heeren voor de Joden: Joh 5:1 Na dezen was een feest der Joden, en Jezus ging op naar Jeruzalem.
Joh. 7:2 En het feest van de Joden, het Loofhuttenfeest was aanstaande.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Arco » 22 okt 2014 11:38

Dat de Hoogtijden van JAHWEH gevierd werden en worden door Joden, wil niet zeggen dat wij daartoe niet geroepen zijn.

What would Jesus Do (WWJD): onze Messias vierde alle Hoogtijden van JAHWEH: waarom volgen wij dat Voorbeeld niet?

In Zach. 14:16 wordt gesproken over heidenen die het Loofhuttenfeest gaan vieren in Jeruzalem. Dus niet alleen Joden. Waarom oefenen wij niet alvast?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4547
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor naamloos » 22 okt 2014 12:37

Arco schreef:Dat de Hoogtijden van JAHWEH gevierd werden en worden door Joden, wil niet zeggen dat wij daartoe niet geroepen zijn.

What would Jesus Do (WWJD): onze Messias vierde alle Hoogtijden van JAHWEH: waarom volgen wij dat Voorbeeld niet?
Want het heeft de Heilige Geest en ons goedgedacht u verder geen last op te leggen dan deze noodzakelijke dingen: dat u zich onthoudt van afgodenoffers, van bloed, van het verstikte en van hoererij. Als u zich ver van deze dingen houdt, zult u juist handelen. Vaarwel.

Wij dienen Jezus na te volgen, maar dat gaat over zijn gezindheid: leer van mij dat ik zachtmoedig ben en nederig van hart. Gal.5:22 en 1 Korinthe 13. Jezus was een Jood, en wij niet. En we worden dat ook niet na de wedergeboorte.
Arco schreef:In Zach. 14:16 wordt gesproken over heidenen die het Loofhuttenfeest gaan vieren in Jeruzalem. Dus niet alleen Joden. Waarom oefenen wij niet alvast?
Dat komt na de opname en gaat dus niet over deze bedeling.
We kunnen beter Gods tijd afwachten en niet op eigen gezag op de zaken vooruit lopen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Arco » 22 okt 2014 14:44

naamloos schreef:Want het heeft de Heilige Geest en ons goedgedacht u verder geen last op te leggen dan deze noodzakelijke dingen: dat u zich onthoudt van afgodenoffers, van bloed, van het verstikte en van hoererij. Als u zich ver van deze dingen houdt, zult u juist handelen. Vaarwel.


En ik wens u eveneens een behouden vaart. Echter, direct aan de aangehaalde tekst uit Hand. 15 staat: "Want Mozes heeft er van oude tijden in elke stad, die hem prediken, en hij wordt op elken sabbat in de synagogen gelezen."

naamloos schreef:Wij dienen Jezus na te volgen, maar dat gaat over zijn gezindheid: leer van mij dat ik zachtmoedig ben en nederig van hart. Gal.5:22 en 1 Korinthe 13. Jezus was een Jood, en wij niet. En we worden dat ook niet na de wedergeboorte.


Als het goed is ben je meer jood (niet joods), dan je denkt. Want het woord jood komt van het Hebreeuwse woord "Jehoedah" (Judah), dat betekent: Lover van JAH. Bent u geen lover van JAHWEH? (zou je ook op z'n Engels kunnen opvatten)

naamloos schreef:Dat komt na de opname en gaat dus niet over deze bedeling.
We kunnen beter Gods tijd afwachten en niet op eigen gezag op de zaken vooruit lopen.


Onze God denkt niet in tijdsvakken of bedelingen. Hij handelt uit Liefde.
Hoewel de uitvoering pas over een paar maanden is, de meeste koren zijn al begonnen met het repeteren van liederen. Waarom zouden wij niet gaan repeteren voor het Loofhuttenfeest?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4547
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor naamloos » 22 okt 2014 15:25

Arco schreef:En ik wens u eveneens een behouden vaart. Echter, direct aan de aangehaalde tekst uit Hand. 15 staat: "Want Mozes heeft er van oude tijden in elke stad, die hem prediken, en hij wordt op elken sabbat in de synagogen gelezen."
Ik zal eens uit de BGT citeren: Daarom moeten we het de mensen uit andere volken niet moeilijk maken als ze in God gaan geloven. Dat is mijn mening. We moeten hun in een brief wel de volgende regels geven: Ze mogen geen voedsel eten dat aan afgoden geofferd is. Ze mogen niets eten waar bloed in zit. Ze mogen alleen vlees eten van dieren die op de goede manier geslacht zijn. En ze mogen geen verboden seks hebben.
21 Die regels zijn al heel lang overal bekend. Want ze staan in de wet van Mozes, die iedere sabbat in de synagogen wordt voorgelezen.

Dus wat je met die tekst zeggen wil is me niet duidelijk.
Arco schreef:Als het goed is ben je meer jood (niet joods), dan je denkt. Want het woord jood komt van het Hebreeuwse woord "Jehoedah" (Judah), dat betekent: Lover van JAH. Bent u geen lover van JAHWEH? (zou je ook op z'n Engels kunnen opvatten)
Nou moet je er geen andere draai aan geven, je snapt heel goed hoe ik het bedoel!
Arco schreef:Onze God denkt niet in tijdsvakken of bedelingen. Hij handelt uit Liefde.
Hoewel de uitvoering pas over een paar maanden is, de meeste koren zijn al begonnen met het repeteren van liederen. Waarom zouden wij niet gaan repeteren voor het Loofhuttenfeest?
Dat er bedelingen zijn zegt in tgeheel niets over 'uit liefde handelen', dat is niet niet aan de orde.
De bijbel heeft het zeker wel over bedelingen.
En wanneer Jezus terug komt om de 1000 jaren te regeren, dan zal het loofhuttenfeest actueel zijn.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Arco » 22 okt 2014 21:11

Laat ik eerst eens stellen dat ik niet onder de indruk ben van de buitengewone theologische vertaling van de Schrift.

Volgens mij moet je het geciteerde vers opvatten als een aanmoediging om de Torahlezing te horen. In de Hebreeuwse cultuur is horen gelijk aan doen. En let op: Torah betekent niet wet, maar instructie/onderwijzing.

Het hele punt is dat de dingen die genoemd worden als 'basisregels' in Hand. 15, geen nieuwe verzinsels zijn. Maar direct uit de Torah komen. Dus om het een wel en het andere niet te houden, dat is onbijbels. Evenmin door te stellen dat eerst het Loofhuttenfeest is ingesteld door God, dan is het even niet van toepassing, om vervolgens wel weer gevierd te worden.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4547
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor naamloos » 22 okt 2014 21:51

Arco schreef:Laat ik eerst eens stellen dat ik niet onder de indruk ben van de buitengewone theologische vertaling van de Schrift.
Het komt je niet van pas neem ik aan ....
Arco schreef:Volgens mij moet je het geciteerde vers opvatten als een aanmoediging om de Torahlezing te horen. In de Hebreeuwse cultuur is horen gelijk aan doen.
We gaan vooruit want je zegt nu tenminste 'volgens mij'.
Ik zie dat anders, en omdat we geen van beide van mening zullen veranderen (denk ik) zijn we daar bij deze over uitgepraat.

Nog één opmerking: er zijn veel mensen (geweest) die gezegd hebben dat gelovige Joden bij de christenen moesten horen, en daarom om hun Jood zijn moesten afzweren.
Anderzijds heb je mensen die doorslaan naar de andere kant. Die zeggen dat de christenen nu bij de Joden horen, en hun gebruiken moeten overnemen.
Ik ben voor geen van beide, in het topic over de vervangingstheologie beschrijft ereunao precies hoe ik erover denk.
Arco schreef:En let op: Torah betekent niet wet, maar instructie/onderwijzing.
Ja meester, dat is me bekent :D
Arco schreef:Het hele punt is dat de dingen die genoemd worden als 'basisregels' in Hand. 15, geen nieuwe verzinsels zijn. Maar direct uit de Torah komen. Dus om het een wel en het andere niet te houden, dat is onbijbels. Evenmin door te stellen dat eerst het Loofhuttenfeest is ingesteld door God, dan is het even niet van toepassing, om vervolgens wel weer gevierd te worden.
En aan wie is de Thora gericht? Precies, aan Israël.
Dat gelovige heidenen het één wel en het ander niet hoeven te houden is niet onbijbels, want dat staat in Hand 15 en 21.

Ik ben wel erg benieuwd of jij pasgeleden het loofhuttenfeest nog gevierd hebt?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor moderngelovige » 23 okt 2014 07:44

Naamloos en Arco,

Hoe interessant het ook is, ik leer er zeker nog van, het is enigszins off-topic.
Zie titel topic.
Oorspronkelijke discussie samengevat: Gebeurtenissen kunnen verklaard worden aan de hand van wat in de Bijbel staat, sommigen kunnen er zelfs een soort tijdmeetlat bij leggen en de stand van de maan en sterren i.c.m. joodse feestdagen is volgens sommige forumleden ook een middel om gebeurtenissen zoals afgelopen zomer te duiden.

Wat vinden jullie, Arco en Naamloos er dan van dat de Bijbel, vooral Openbaringen, gebruikt wordt als instant "voorspelboek", wat vinden jullie van een zgn. tijdmeetlat en van de maan en sterrenstand-theorie?
Mijn mening? Ja de Bijbel geeft zeker aan dat in het laatst der dagen verschrikkelijke dingen plaats zullen vinden. Of dit echter is in te vullen door ons mensen, dat denk ik niet. Misschien staan we nog maar aan het begin van deze dingen? Ik weet het niet.
Met een tijdmeetlat treden we dan niet in de plaats van God zelf?; we gaan het zelf invullen, we zijn bijna alwetend?
Stand van maan en sterren erbij halen, nog een trapje hoger, dan kan het ontaarden in een soort
"Bijbels gestaafde religieuze astrologie" Met alle gevaar van dien. Voor je het weet zit je in sekte-achtige toestanden die het lot in eigen hand nemen. Ondenkbaar? Het is al vele malen gebeurd, met desastreuze gevolgen.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Arco » 23 okt 2014 08:09

Excuus, moderngelovige

De tekenen duiden, zoals onze webmaster aangaf, is volgens mij de juiste houding. Profetieën zijn niet bedoeld om de toekomst te voorspellen, maar om te zien hoe laat het is op Gods klok.

Het hele gedoe rondom de rode manen, vind ik, helemaal onzinnig. Want de moderne Hebreeuwse/Joodse kalender is een gecalculeerde kalender die geen binding meer heeft met de door God ingestelde tijden. In Genesis 1 is de kalender voor tijdsrekening te ontdekken. Als je die toepast, dan komt het erop neer dat de rode manen op de verkeerde tijdstippen vallen.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor moderngelovige » 23 okt 2014 08:51

Excuus was niet nodig Arco,

Maar ik wilde de discussie weer de andere kant optrekken.
Je mening hierover is helder trouwens!
Tks, want behalve Gravo waren er nog niet zoveel (tegen)reacties op bloedrode halve of hele manen.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4547
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor naamloos » 23 okt 2014 12:12

moderngelovige schreef:Oorspronkelijke discussie samengevat: Gebeurtenissen kunnen verklaard worden aan de hand van wat in de Bijbel staat, sommigen kunnen er zelfs een soort tijdmeetlat bij leggen en de stand van de maan en sterren i.c.m. joodse feestdagen is volgens sommige forumleden ook een middel om gebeurtenissen zoals afgelopen zomer te duiden.

Wat vinden jullie, Arco en Naamloos er dan van dat de Bijbel, vooral Openbaringen, gebruikt wordt als instant "voorspelboek", wat vinden jullie van een zgn. tijdmeetlat en van de maan en sterrenstand-theorie?
Mijn mening? Ja de Bijbel geeft zeker aan dat in het laatst der dagen verschrikkelijke dingen plaats zullen vinden. Of dit echter is in te vullen door ons mensen, dat denk ik niet. Misschien staan we nog maar aan het begin van deze dingen? Ik weet het niet.
Met een tijdmeetlat treden we dan niet in de plaats van God zelf?; we gaan het zelf invullen, we zijn bijna alwetend?
Stand van maan en sterren erbij halen, nog een trapje hoger, dan kan het ontaarden in een soort
"Bijbels gestaafde religieuze astrologie" Met alle gevaar van dien. Voor je het weet zit je in sekte-achtige toestanden die het lot in eigen hand nemen. Ondenkbaar? Het is al vele malen gebeurd, met desastreuze gevolgen.
Ik vind het boek wake up een eyeopener. Geen speculatieve voorspellingen, zoals inderdaad zo vaak gebeurd is.
De Joodse feesten worden in hun historische context uitgelegd, en deze schaduwen zijn&worden in het N.V. werkelijkheid.
Er wordt verteld hoe die Joodse feesten te maken hebben met Gods tijdlijn.
Dat we niet met onze eigentijdse bril de bijbel moeten lezen, maar terug moeten naar de cultuur van toen. Anders mis je nogal wat.

Ik kan onmogelijk in een korte reactie zeggen hoe ik erover denk, dan roept het meer vragen op dan dat het antwoord geeft.
Daarom mijn verwijzing naar het boek wake up.
Ik ben heel anders naar het O.T. gaan kijken, en mijn twijfels of de bijbel wel klopt zijn grotendeels verdwenen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

Hoe lang nog tot de wederkomst?

Berichtdoor Julian Brasser » 17 jan 2015 14:50

Hoe lang nog tot de wederkomst? Wat zijn uw gedachten daarover?

Laat ik zelf beginnen met 9 gedachten:

1. het standaard antwoord "niemand weet de dag en de ure" die ik vaak hoor, verwijst juist naar het Feest van de Trompetten. Klik hiervoor (rechtermuisknop > link openen in nieuw tabblad) op onderstaand plaatje:
Afbeelding

2. God evalueert elk 7e jaar, en zet dat dan om in een zegening, of juist in een straf. Denk aan 9/11 in 2001 (aanslag op World Trade Center, wat veel vrees bij de mensen heeft veroorzaakt wat er allemaal nog meer gaat gebeuren), en 7 jaar later aan de crisis in 2008. Nog weer zeven jaar later is het... 2015! Als het plaatje hieronder je al genoeg zegt, klik er dan niet op.
Afbeelding

3. In het Reformatorisch Dagblad zag ik een ingezonden stuk staan over de theorie van bovenstaand plaatje, en daarbij werd gezegd dat de joden een kalender hebben die gebaseerd is op de maan, dus dat het niet zo verwonderlijk is als het een keer voorvalt zoals het in bovenstaand plaatje staat. Maar hoe komt het dan dat zo'n 'lunar tetrad' (in onderstaand plaatje vanaf 1493-94) alléén voorvalt op voor de joden belangrijke gebeurtenissen (1948, 1967, en wanneer Columbus Amerika ontdekte, zodat de Joden onder het spaanse juk uit konden gaan)?

"So in your opinion, if the Jews hadn't been expelled, and Christopher Columbus, who is Jewish (and you told me also that there were a number of his crew who were Jewish...Why? Because they had to leave Spain), they might not have founded America...!"

Mijn antwoord hierop is: "RIGHT!"

En hoe komt het dan dat "after the lunar tetrad that occurs over the years 2014 and 2015, there will not be another lunar tetrad for some 500 years"? En vanwaar komt die prachtige symmetrie (de '19' en '48') en herhaling (op de tijdlijn gebeurt twee keer hetzelfde) die weergegeven is in het plaatje hieronder?Afbeelding

4. Kijk naar het plaatje hieronder en merk op dat er (bij de eerste drie rode groepen) een symmetrie van (bloed)manen loopt (bloedmaan=maansverduistering), waarvan het midden de bewuste 4 bloedmanen waar we het over hadden, zijn.Afbeelding

5. Zou het begin, midden en eind van de 7-jarige verdrukking liggen aan de uiteinden van de laatste 3 rode groepen van bovenstaand plaatje?

6. In 1948 kregen de Joden weer het land Israël. In 1967 kregen ze de stad Jeruzalem. Zullen ze in 2015 de tempel weer terug krijgen? Wat zegt Daniël 9:27 daarover? Wanneer begint deze jaarweek? Heeft het versterken van dat verbond nog wat te maken met dat de Joden hun gang kunnen gaan met het bouwen van de tempel en 2 Thessalonicenzen 2:4 (opdat de Antichrist "in de tempel zal gaan zitten, om aan hemzelf te laten zien dat hij God is")?

7. Het versterken van het verbond = het begin van de 7-jarige verdrukking. Zie hiervoor onderstaand plaatje.Afbeelding

8. In de gereformeerde gezindte wordt vaak gesproken over een "oordeelsdag" zonder te weten dat het Hebreeuwse en Griekse woordje voor 'dag' ook gebruikt mag worden om een periode in het algemeen mee aan te duiden, zeker als het in de mond wordt genomen door iemand die de hebreeuwse taal eigen is:
http://www.blueletterbible.org/lang/lex ... 3117&t=KJV
http://www.blueletterbible.org/lang/lex ... 2250&t=KJV

Hierdoor kan de gereformeerde gezindte zich moeilijk verenigen met het idee dat met "de dag des HEEREN" een 7-jarige periode mee wordt bedoeld.

9. 1 Thessalonicenzen 5:3 en de verzen die daaraan gerelateerd zijn, gaan over een opname van de gemeente naar de hemel, weg van de aarde die dan in chaos achterblijft:

1 Thessalonicenzen 5:3: Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.

Hetzelfde zie je in Mattheüs 24:38-39:

Mattheüs 24:38-41: Want zoals ze bezig waren in de dagen voor de zondvloed met eten, drinken, trouwen en ten huwelijk geven, tot aan de dag waarop Noach de ark binnenging, en het niet merkten, totdat de zondvloed kwam en hen allen wegnam, zo zal ook de komst van de Zoon des mensen zijn. Dan zullen er twee op de akker zijn; de één zal aangenomen en de ander zal achtergelaten worden. Er zullen twee vrouwen malen met de molen; de één zal aangenomen en de ander zal achtergelaten worden.

Sowieso kun je Mattheüs 24:38-41 niet plaatsen aan het einde van de verdrukking: :
Openbaring 18:22-23: En het geluid van citerspelers, zangers, fluitspelers en bazuinblazers zal beslist niet meer in u gehoord worden. En er zal geen enkele beoefenaar van welke kunst dan ook meer in u gevonden worden, en het geluid van de molen zal zeker niet meer in u gehoord worden. En het lamplicht zal nooit meer in u schijnen en de stem van een bruidegom of van een bruid zal nooit meer in u gehoord worden. Want uw kooplieden waren de groten van de aarde. Door uw tovenarij immers werden alle naties misleid.

Nietsvermoedend is men dus bezig met de dagelijkse bezigheden. En opeens:

Jesaja 26:19-21: Uw doden zullen leven – ook mijn dood lichaam – zij zullen opstaan. Ontwaak en juich, u die woont in het stof, want uw dauw zal zijn als dauw op jong, fris groen en de aarde zal de gestorvenen baren. Ga, Mijn volk, treed uw kamers binnen, sluit uw deuren achter u. Verberg u voor een klein ogenblik, totdat de gramschap over is. Want zie, de HEERE gaat uit Zijn plaats om de ongerechtigheid van de bewoners van de aarde aan hen te vergelden. De aarde zal het bloed dat erop vergoten is, aan het licht brengen. Zij zal haar gedoden niet langer bedekt houden.

Let op de volgorde van Jesaja 26:19-21: Eerst wordt er melding gedaan van een opstanding in positieve bewoordingen om deel te hebben aan de opname van de gemeente, en dan pas wordt er melding gedaan van de dag van de HEERE, met een opstanding in negatieve bewoordingen.

En dan komen ook “de andere meisjes”:

Mattheüs 25:10b-11: en de deur werd gesloten. Later kwamen ook de andere meisjes, die zeiden: Heer, heer, doe ons open!

Maar helaas… ze zijn gewaarschuwd:

Zefanja 2:2b-3: voordat over u komt de brandende toorn van de HEERE, voordat over u komt de dag van de toorn van de HEERE. Zoek de HEERE, alle zachtmoedigen van het land, die Zijn recht uitvoeren. Zoek gerechtigheid, zoek zachtmoedigheid, misschien zult u dan verborgen worden op de dag van de toorn van de HEERE.

Maar in de hemel wordt gezongen:

Psalm 27:5-6: Want Hij doet mij schuilen in Zijn hut in dagen van onheil. Hij verbergt mij in het verborgene van Zijn tent, Hij plaatst mij hoog op een rots. Nu heft mijn hoofd zich omhoog boven mijn vijanden, die mij omringen. Ik zal in Zijn tent offers brengen onder geschal van trompetten; ik zal zingen, ja, ik zal psalmen zingen voor de HEERE.

Dan is dus openbaar geworden wie de kinderen van God zijn:

Romeinen 8:19: Met reikhalzend verlangen immers verwacht de schepping het openbaar worden van de kinderen van God.

De mensen op aarde kunnen nu dus gaan onderzoeken wat er allemaal gezegd en geschreven is door die mensen, en tot welk kerkgenootschap/gemeente ze behoren. Er zullen op internet grafieken verschijnen van de percentages opgenomen mensen per kerkgenootschap/gemeente, waardoor mensen massaal afvallig zullen gaan worden aan hun eigen gemeenschap, en zich maar voor de zekerheid, in eerste instantie (totdat ze de “krachtige dwaling” gaan geloven, 2 Thessalonicenzen 2:11), gaan voegen bij een gemeente met een hoog percentage opgenomen mensen:

2 Thessalonicenzen 2:3-4: Want die dag komt niet, tenzij eerst de afval gekomen is en de mens van de wetteloosheid, de zoon van het verderf, geopenbaard is, de tegenstander, die zich ook verheft boven al wat God genoemd of als God vereerd wordt, zodat hij als God in de tempel van God gaat zitten en zichzelf als God voordoet.

Wanneer openbaart deze “zoon van het verderf” zich (zie ook Openbaring 13:5)? Dat is wanneer hij een vredes-verbond sluit in het midden-oosten voor 7 jaar:

Daniël 9:27-28: Hij zal voor velen het verbond versterken, één week lang. Halverwege de week zal Hij slachtoffer en graanoffer doen ophouden. Over de gruwelijke vleugel zal een verwoester zijn, zelfs tot aan de voleinding, die, vast besloten, uitgegoten zal worden over de verwoeste.

Pak daar de Joodse bruilofts-traditie bij, en je weet dat de opname van de gemeente vóór die 7-jarige periode is.

This final week of seven years which is the Lord's Wrath is not for the church/bride of Christ. We have to be consummating a marriage for those seven years. Jewish wedding tradition holds to the bride and groom hiding away from the public (the world) for a period of seven; one week ... and the Bridegroom is Jewish! It is a Jewish wedding! There is no way around that fact. Mid-tribbers and post-tribbers fail to understand this.
Uit: http://www.erfministries.com/blog_trib-1.php

Als je tegenover dat laatste wantrouwend staat wil ik je zeggen dat de bijbel wel degelijk refereert naar een specifieke Joodse bruilofts-traditie:
http://www.opendoorministrieswv.org/anc ... dding.html

Klinkt dit je als muziek ( :-({|= =D> :-oo \:D/ ) in de oren, kijk dan ook eens op:
http://opnamevandegemeente.blogspot.nl/
Laatst gewijzigd door Julian Brasser op 07 feb 2015 20:34, 4 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten