PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

antoon

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor antoon » 22 sep 2015 08:03

benefietdiner schreef:
God is begonnen de waarheid te onthullen over de Laatste Dagen en de opkomst van de islamitische Antichrist, die de moslims Imam Madhi noemen. In dit boek zullen we onomstotelijk aantonen dat alleen de islam de rol van de Antichrist kan vervullen.
U zult zien hoe de islam probeert haar islamitische Kalifaat in het Midden-Oosten te doen herleven, wat perfect voldoet aan de rol van het 'Rijk van het Beest' in de Bijbel.


Ik ga van de bijbel uit pertinent niet van menselijke leringen, het is goed mogelijk dat IS de rol van de koning van het noorden gaat vervullen, desnoods aan andere Moslim groep of persoon en de verdrukking zal veroorzaken die zijn weerga niet kent, ik hou er ook terdege rekening mee maar schriftuurlijk gezien is er geen echtte indicatie voor, dit is speculeren, de rol kan ook door Rusland vervult worden of door China.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Marnix » 22 sep 2015 09:04

ach ja, het kan overal vandaan komen, het Midden Oosten, Rusland, China maar natuurlijk niet uit Europa met dit soort opkomende leiders die een onchristelijk geluid laten horen, waar steeds minder mensen geloven, christenen steeds meer hun rechten en inspraak verliezen enz. En ondertussen maar doen alsof Europa haar joods-christelijke identiteit behoudt als we maar zorgen dat andersdenkenden er niet inkomen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Yoshi » 22 sep 2015 18:48

Marnix schreef:ach ja, het kan overal vandaan komen, het Midden Oosten, Rusland, China maar natuurlijk niet uit Europa met dit soort opkomende leiders die een onchristelijk geluid laten horen, waar steeds minder mensen geloven, christenen steeds meer hun rechten en inspraak verliezen enz. En ondertussen maar doen alsof Europa haar joods-christelijke identiteit behoudt als we maar zorgen dat andersdenkenden er niet inkomen.

Ik mag hopen dat je de speldenprikjes tegen bepaalde christelijke gewoonten in Europa niet vergelijkt met de vervolging van christenen in andere regio's. Zo'n vergelijking zou compleet mank gaan en een onderkenning van het leed wat broeders en zusters hebben in oa het midden-oosten.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Marnix » 22 sep 2015 21:45

Dat zeg ik niet. Ik stel alleen dat het een utopie is om te beweren dat in Europa wel een volop christelijk geluid klinkt
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Berichtdoor StillAwake » 24 sep 2015 12:05

Na de meest recente gebeurtenissen (meer dan 300 doden bij het stenigen van de Duivel) en het feit dat dit jaarlijks fout gaat krijg je toch wel het idee dat er inderdaad wat mensen in Mekka zijn die een paar honderd jaar achterlopen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

antoon

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor antoon » 24 sep 2015 17:19

In de eerste plaats is het triest voor de nabestaanden, het zal je kind maar wezen, onvoorstelbaar.
Wat we echter niet mogen vergeten dat het stenigen van een muurtje, een kenmerk is van sekte gedoe, zoals zij nog meer gewoontes hebben die haaks staan op de geest van de bijbel.
Als het een kleine organisatie zou zijn van een zeg maar ongeveer. 1000 leden in Nederland zou het een verboden organisatie zijnen zouden gebouwen dichtgetimmerd worden net als bijvoormalige motorclubs

Yoshi

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Yoshi » 24 sep 2015 20:53

antoon schreef:Wat we echter niet mogen vergeten dat het stenigen van een muurtje, een kenmerk is van sekte gedoe,

Ik heb heel wat gelezen over heel wat sekten. Niet een stenigde een muurtje. Waarbaseer je op dat het stenigen van een muurtje een kenmerk zou zijn van een sekte?
zoals zij nog meer gewoontes hebben die haaks staan op de geest van de bijbel.

Het zal je misschien verbazen maar voor de overgrote meerderheid van de mensen op deze aarde is de bijbel een weinig tot nietszeggende verzameling boeken. Jij zal ongetwijfeld gewoonten hebben die haaks staan op de geest van het rode boekje. Die haaks staan op de koran. Die haaks staan op (vul zelf maar in). Dat iets anders is maakt het niet per definitie fout en jouw uitgangspunt is niet het universele uitgangspunt van de mensheid.
Als het een kleine organisatie zou zijn van een zeg maar ongeveer. 1000 leden in Nederland zou het een verboden organisatie zijnen zouden gebouwen dichtgetimmerd worden net als bijvoormalige motorclubs

Nonsens. Er zijn genoeg sekten in Nederland en die zijn niet verboden.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor pindas83 » 24 sep 2015 22:14

sektarisch of niet, van netjes in de rij staan hebben ze weinig sjoege.

Yoshi

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Yoshi » 25 sep 2015 06:38

Met zulke aantallen gaat dat op voor de mensheid in zijn algemeen.

antoon

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor antoon » 25 sep 2015 08:35

Ik heb heel wat gelezen over heel wat sekten. Niet een stenigde een muurtje. Waarbaseer je op dat het stenigen van een muurtje een kenmerk zou zijn van een sekte?

Enige toelichting is zeker op zijn plaats.
We hebben de schrift die in ongeveer 90ad voltooid is, dat bleef gangbaar onder toenmalige christenen, er werden geen toevoegingen gedaan of er iets afgehaald of anders uitgelegd
Helaas bleef dat niet lang zo, er ontstonden afscheidingen met een eigen mening, dat noem ik sekten. maar afscheidingen staat iets netter.
deze groeperingen gingen eigen gebruiken en riten invoeren waarvan weinig en vaak ook niets in de schrift staat .

Zo ook Mohammed met zijn verhalen, sommige zijn redelijk andere zijn onzin zoals de duivel afbeelden als een muur en er stenen tegen gooien , als jij schriftuurlijk mij kan laten zien dat het een vereiste is voor gelovigen, prima. zoniet moet ik concluderen dat het een menselijke toevoeging is en het Gekke is.....Satan vaart daar wel bij..

Het zal je misschien verbazen maar voor de overgrote meerderheid van de mensen op deze aarde is de bijbel een weinig tot nietszeggende verzameling boeken. Jij zal ongetwijfeld gewoonten hebben die haaks staan op de geest van het rode boekje. Die haaks staan op de koran. Die haaks staan op (vul zelf maar in). Dat iets anders is maakt het niet per definitie fout en jouw uitgangspunt is niet het universele uitgangspunt van de mensheid.

We moeten niet vergeten dat de schrift in nagenoeg alle gangbare talen verkrijgbaar is, het is waar dat het boek desalnietemin voor de meesten of niet verkrijgbaar of nietszeggend is, de apostelen profeteerden dat trouwens al, voor mij niets nieuws.


Nonsens. Er zijn genoeg sekten in Nederland en die zijn niet verboden.

Dat is waar, ik bedoel dat als het een kleine organisatie zou zijn , en net als nu er van binnenuit terroristen gerekruteerd zouden worden, wat denk je dan.

Klopt, maar omdat het zo omvangrijk is wordt het geen verboden organisatie, desalnietenin even gevaarlijk, dan heb ik het over de organisatie structuur niet over mensen persoonlijk.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Marnix » 25 sep 2015 08:52

Ach ja, er is ook zo'n verhaal van Maarten Luther dat hij een inktpot tegen de muur, naar de duivel wierp. Het is een symbolische handeling. Elke religie ken zo zijn symboliek, ook het christendom. Denk je dat het avondmaal voor niet-gelovigen zo hedendaags klinkt? Neem, eet, dit is Mijn lichaam. Neem, drink, dit is Mijn bloed.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 04 okt 2015 11:06

PVV wint opnieuw zetels in peiling

Afbeelding

De vluchtelingenkwestie stuwt de PVV naar de op een na hoogste "score" ooit behaald die Maurice de Hond heeft gemeten.

Gelukkig zijn er nog een hoop nuchtere Nederlanders die inzien dat de vluchtelingen geen vluchtelingen zijn in de zin van het woord.

In het dagelijks taalgebruik bestaat verwarring tussen de begrippen asielzoeker en vluchteling.
Strikt genomen kan iedereen die een asielaanvraag heeft ingediend asielzoeker worden genoemd, en zijn alleen diegenen als vluchteling aan te merken die erin zijn geslaagd aannemelijk te maken dat zij voldoen aan de daarvoor geldende criteria uit art. 1A van het Verdrag (vervolging op grond van politieke overtuiging, ras of behorend tot een sociale groep).Bron: Wikipedia

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 04 okt 2015 19:22

Geert Wilders weer (voor de zoveelste keer) gelijk.

Afbeelding

'Ruim 600.000 mensen illegaal de grens over'

PARIJS -
Meer dan 600.000 mensen zijn sinds begin dit jaar illegaal Europa binnengekomen. Dat zei Fabrice Leggeri, de directeur van het EU-agentschap voor grensbewaking Frontex, zondag. "Wij hebben tot eind september ongeveer 630.000 illegale grensoverschrijdingen geregistreerd", aldus Leggeri in een interview met de Franse persgroep Ebra, dat maandag wordt gepubliceerd. Leggeri spreekt van een ongekende migratiecrisis, volgens hem de grootste in Europa sinds de Tweede Wereldoorlog, schrijven Franse media.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2457 ... er___.html

antoon

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor antoon » 07 okt 2015 11:36

Onmacht en wanhoop is al wat je ziet en de bestuurders denderen over het volk heen, tekenend is ook de reactie in de kamer over betreffende criminaliteit, een reactie uit de kamer, "daar is de politie voor" de politie doet helemaal niets bij dat soort criminaliteit dat weet iedereen die er mee te maken gehad heeft, ik zeg niet dat Wilders de oplossing op zak heeft maar hij begrijpt de situatie wel terdege , een meldpunt kan mensen van een emotionele last bevrijden

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor elbert » 07 okt 2015 12:59

Wilders heeft niet zozeer gelijk, als wel een neus voor waar mensen bang voor zijn en wat ze niet willen.
Veel mensen zitten niet te wachten op een stroom asielzoekers (wie wel trouwens?), dus is Wilders tegen de instroom van asielzoekers, ook al zijn het echte vluchtelingen, zoals christenen die in het Midden-Oosten hun leven niet zeker zijn (hoezo opkomen voor de joods-christelijke cultuur?).
Veel mensen willen dat de vluchtelingen in de regio worden opgevangen (wie niet trouwens?), dus roept Wilders op om de grenzen te sluiten en elke asielzoeker zonder pardon terug te sturen. Dat dit op praktische en morele bezwaren stuit, doet er voor hem en zijn navolgers niet toe.
Veel mensen zijn bang om hun belastingcentjes naar asielzoekers te zien verdwijnen en dus luisteren ze gretig naar Wilders die ze voorrekent hoeveel een asielzoeker per jaar wel niet kost. Dat vrijwel elke cent die aan een asielzoeker wordt uitgegeven ook weer terug in de Nederlandse economie vloeit en dat bedrijven in de omgeving van asielzoekerscentra een hogere omzet krijgen, vertelt hij er niet bij, want dat past niet in het verhaal dat hij wil vertellen.
Veel mensen zijn bang voor criminaliteit door asielzoekers, dus wakkert Wilders het vuurtje aan door ze als testosteronbommen (lees: verkrachters) te bestempelen en mogelijke criminelen. Dat dit voor een kleine minderheid geldt, vertelt hij er niet bij, want angst is zijn handelsmerk en hij is er een goede verkoper van.
Dus als je bang bent en daarin bevestigd wil worden, luister dan naar Wilders, want hij heeft veel angst in de aanbieding, zodat je elke keer weer bibberend zegt: "zie je wel, al mijn nachtmerries komen uit en alleen Wilders heeft het goed gezien". Stemmen op die man! :-({|=
O ja, hij zal je echt niet van je angst afhelpen, die mag je van hem vooral houden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten