PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor StillAwake » 08 jul 2015 08:43

Leeuwenhart schreef:Interessant is het in deze context om te weten dat Jezus (Dat is de Griekse vertaling van zijn echte naam: Yashua of Yeheshua) zich meestal in de Aramese taal uitdrukte. In deze taal richt de gelovige zich tot God middels het woord ALAHA, hetgeen Heilige Eenheid betekent.

Wellicht is Allah hiervan afgeleid.

Christenen in de Arabische wereld spreken God sowieso met Allah aan.
Het is gewoon het Arabische woord voor God.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

antoon

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor antoon » 08 jul 2015 11:53

afsplitsing van de topic Griekenland
Nog afgezien van het feit dat het onzin is wat je roept: wat heeft dit met Griekenland te maken?
Daar gaat dit topic over...

Er is iets waar je gelijk in hebt het hoort hier niet, maar dat is met bijna alle topics het geval, je roept dit als voorwendsel om gelijk te krijgen, zwaktebod, ik zeg altijd als iemand gelijk heeft en ik niet daar ben ik makkelijk in, maar helaas ik trap er niet in, desondanks heb je eerder een aantal duidelijke dingen gezegd maar hier sla je de plank mis, ik spreek uit ervaring, een ervaring die ik niet bij iedereen zie, dit natuurlijk met het gemis van verbaal contact, maar ik geef je je zin ik ga in de topic van Wilders verder

antoon

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor antoon » 08 jul 2015 14:50

Tijdens het debat legt links het accent op meer onderzoek naar politiegeweld. Rechts wil strenger straffen.

zomaar een stukje uit de krant in verband met de rellen in de schilderswijk, maar het zegt wel boekdelen links wil na 50 jaar ervaring met rellen , een onderzoek, je houdt het niet voor mogelijk, rechts wil de zaak aanpakken, rechts van vvd maar ook Wilders zal er achter staan.
Dat is nu het verschil met leuteren en regeren, desondanks heb ik er nog geen vertrouwen in.

TEN OVERVLOEDE en voordat het weer verkeerd begrepen wordt politie geweld zoals ik het zag bij de toerist slaat ook nergens op, en uiteraard dat strenger straffen mag ook van toepassing zijn op studenten die een historisch pand op kosten van de belastingbetaler slopen, zoals het maagdenhuis

Bambi

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor Bambi » 08 jul 2015 22:16

Leeuwenhart schreef:
Interessant is het in deze context om te weten dat Jezus (Dat is de Griekse vertaling van zijn echte naam: Yashua of Yeheshua) zich meestal in de Aramese taal uitdrukte. In deze taal richt de gelovige zich tot God middels het woord ALAHA, hetgeen Heilige Eenheid betekent.

Wellicht is Allah hiervan afgeleid.

Oh dat is heel goed mogelijk. Voor zover ik altijd begrepen heb, betekent de naam allah ook God.
Maar ik bedoelde in het stuk dat jij van mij quote, ook niet de naam, maar de persoon. ;)

antoon

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor antoon » 25 aug 2015 16:32

Naar verluid groeit de aanhang van Wilders mede door de vluchtelingenstroom, we zitten gewoon in een spagaat, enerzijds de lamlendigheid van linkse een aan links verwante politici, ze krijgen op hun bord wat zij gezaaid hebben jarenlang de andere kant opkijken en de ene idiote beslissing na de andere nemend, de problematiek van nu is het logische gevolg.
Aan de andere kant, als Wilders het merendeel van stemmen krijgt, wat dan schaart hij zich ook bij het naar centen graaende braaksel in de kamer van nu, volgt hij gewoon Brussel omdat hij ook niet anders kan of zet hij zijn programma voort en is dat de oplossing , ikzelf weet nog niet waar je nu blij mee moet zijn.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 26 aug 2015 08:16

antoon schreef:Naar verluid groeit de aanhang van Wilders mede door de vluchtelingenstroom, we zitten gewoon in een spagaat, enerzijds de lamlendigheid van linkse een aan links verwante politici, ze krijgen op hun bord wat zij gezaaid hebben jarenlang de andere kant opkijken en de ene idiote beslissing na de andere nemend, de problematiek van nu is het logische gevolg.
Aan de andere kant, als Wilders het merendeel van stemmen krijgt, wat dan schaart hij zich ook bij het naar centen graaende braaksel in de kamer van nu, volgt hij gewoon Brussel omdat hij ook niet anders kan of zet hij zijn programma voort en is dat de oplossing , ikzelf weet nog niet waar je nu blij mee moet zijn.

Het is waar, er is niets zo veranderlijk als een mens, maar je vergist je in Geert Wilders je denk dat hij Mark Rutte heet en dat is niet waar. :D

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor elbert » 28 aug 2015 08:26

antoon schreef:Naar verluid groeit de aanhang van Wilders mede door de vluchtelingenstroom, we zitten gewoon in een spagaat, enerzijds de lamlendigheid van linkse een aan links verwante politici, ze krijgen op hun bord wat zij gezaaid hebben jarenlang de andere kant opkijken en de ene idiote beslissing na de andere nemend, de problematiek van nu is het logische gevolg.
Dus de vluchtelingenstroom is het gevolg van linkse politiek? Nou, dat lijkt me toch niet. Zelf ben ik zeker niet links, maar de vluchtelingenstroom komt door de problematiek in het Midden-Oosten en Afrika en die problematiek is er niet door lokale linkse politici gekomen.
Beseffen we wel dat tussen Marokko en Pakistan er meerdere oorlogen woeden en dat die de vluchtelingenstromen aanwakkeren?

Ik begrijp wel dat de inzet van Europese landen zou moeten zijn dat vluchtelingen zoveel mogelijk in de regio dienen te worden opgevangen. Maar de realiteit is dat ieder land vooral aan zichzelf denkt en dus bijvoorbeeld Turkije, Griekenland enz. de vluchtelingen maar al te graag doorlaten richting met name Duitsland. Dan is de vraag: wat doe je met al die vluchtelingen (uit bijv. Syrie). Terugsturen naar Syrie kan niet (tenzij je volkomen harteloos bent), dus is opvangen en proberen dat gezamenlijk in Europa te doen de enige optie.

Wilders zegt: "grenzen dicht voor al die gelukzoekers uit moslimlanden".
Bedenkt hij wel dat veel van die "gelukszoekers" christenen zijn die op de vlucht zijn voor de vervolging daar?
De Bijbel zegt: "Wie dan de goederen van de wereld heeft, en zijn broeder gebrek ziet lijden, maar zijn hart voor hem toesluit, hoe kan de liefde van God in hem blijven?" (1 Joh. 3:17)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor kirdneh » 28 aug 2015 10:34

elbert schreef:Dus de vluchtelingenstroom is het gevolg van linkse politiek? Nou, dat lijkt me toch niet. Zelf ben ik zeker niet links, maar de vluchtelingenstroom komt door de problematiek in het Midden-Oosten en Afrika en die problematiek is er niet door lokale linkse politici gekomen.
Beseffen we wel dat tussen Marokko en Pakistan er meerdere oorlogen woeden en dat die de vluchtelingenstromen aanwakkeren?

Ik denk niet dat de vluchtelingenstroom door "links" komt maar "links" heeft wel gezorgd voor geen spreiding en ze in clubjes te herbergen in een stad wat voor de intregatie niet bevordelijk was.

Ik begrijp wel dat de inzet van Europese landen zou moeten zijn dat vluchtelingen zoveel mogelijk in de regio dienen te worden opgevangen. Maar de realiteit is dat ieder land vooral aan zichzelf denkt en dus bijvoorbeeld Turkije, Griekenland enz. de vluchtelingen maar al te graag doorlaten richting met name Duitsland. Dan is de vraag: wat doe je met al die vluchtelingen (uit bijv. Syrie). Terugsturen naar Syrie kan niet (tenzij je volkomen harteloos bent), dus is opvangen en proberen dat gezamenlijk in Europa te doen de enige optie.

Opvang in de regio is juist heel goed maar waarom willen landen zoals Saoedi Arabië, Koeweit, Oman, Jemen geen vluchtelingen opnemen?
Moslims zouden daar goed kunnen gedijen en hun geloof belijden, en de christelijke vluchtelingen kunnen naar Israël, Egypte en Europa.

Wilders zegt: "grenzen dicht voor al die gelukzoekers uit moslimlanden".

En hij zegt dat ze in de regio opgevangen kunnen worden.
http://www.pvv.nl/index.php/36-fj-relat ... ebied.html
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor elbert » 28 aug 2015 11:14

kirdneh schreef:Ik denk niet dat de vluchtelingenstroom door "links" komt maar "links" heeft wel gezorgd voor geen spreiding en ze in clubjes te herbergen in een stad wat voor de intregatie niet bevordelijk was.
Ik denk dat er 2 factoren zijn die ervoor zorgen dat spreiding niet tot stand komt:
- in een stad zijn meer voorzieningen (laaggeschoold werk, sociale huurwoningen) om mensen op te vangen en dus komen ze daar eerder terecht. Bovendien komen de meeste vluchtelingen uit een regio waar urbanisatie (de trek naar de stad) de normale gang van zaken is. Daar is dan ook toekomst te vinden voor hen.
- mensen met een vergelijkbare achtergrond hebben de neiging om bij elkaar in de buurt te gaan wonen. Dat is ook onder refo's zo. Vandaar dus wijken als de Schilderswijk in Den Haag waar veel moslims wonen.
kirdneh schreef:Opvang in de regio is juist heel goed maar waarom willen landen zoals Saoedi Arabië, Koeweit, Oman, Jemen geen vluchtelingen opnemen?
Om vergelijkbare redenen als waarom westerse landen dat niet willen: er komt sociale onrust van. Bovendien worden die landen dictatoriaal geregeerd en als er iets is waar dictators bang voor zijn, dan is het wel verstoring van hun toch al wankele binnenlandse evenwicht. Dus houden ze vluchtelingen, ook als dat mede-moslims zijn, maar het liefst buiten de deur. Dat is nog beter te begrijpen als we ons bedenken dat de meeste oorlogen in het Midden-Oosten tussen moslims onderling worden uitgevochten. Iedereen heeft met iedereen wel een appeltje te schillen.
De landen die wel vluchtelingen opnemen, zoals Jordanie, kunnen de vluchtelingenstroom ook nauwelijks aan: daar zitten al 600.000 vluchtelingen op een totale bevolking van 8 miljoen, zie https://www.zoa.nl/syrie
Je kunt wel vinden (terecht trouwens) dat een ander land die vluchtelingen maar moet opvangen, maar je kunt die andere landen daar niet toe dwingen. Niet alleen Wilders vindt dat er meer opvang in de regio moet zijn (dat vindt een partij als de PvdA ook), maar de praktijk is nu eenmaal weerbarstiger. Er is geen gemakkelijke oplossing voor dit probleem. Wilders suggereert van wel (en daarom krijgt hij ook de nodige aanhang), maar hij kan het in de praktijk niet waarmaken, net zoals zoveel van wat hij wil.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor StillAwake » 28 aug 2015 11:33

elbert schreef:Om vergelijkbare redenen als waarom westerse landen dat niet willen: er komt sociale onrust van. Bovendien worden die landen dictatoriaal geregeerd en als er iets is waar dictators bang voor zijn, dan is het wel verstoring van hun toch al wankele binnenlandse evenwicht. Dus houden ze vluchtelingen, ook als dat mede-moslims zijn, maar het liefst buiten de deur. Dat is nog beter te begrijpen als we ons bedenken dat de meeste oorlogen in het Midden-Oosten tussen moslims onderling worden uitgevochten. Iedereen heeft met iedereen wel een appeltje te schillen.
De landen die wel vluchtelingen opnemen, zoals Jordanie, kunnen de vluchtelingenstroom ook nauwelijks aan: daar zitten al 600.000 vluchtelingen op een totale bevolking van 8 miljoen, zie https://www.zoa.nl/syrie
Je kunt wel vinden (terecht trouwens) dat een ander land die vluchtelingen maar moet opvangen, maar je kunt die andere landen daar niet toe dwingen. Niet alleen Wilders vindt dat er meer opvang in de regio moet zijn (dat vindt een partij als de PvdA ook), maar de praktijk is nu eenmaal weerbarstiger. Er is geen gemakkelijke oplossing voor dit probleem. Wilders suggereert vat wel (en daarom krijgt hij ook de nodige aanhang), maar hij kan het in de praktijk niet waarmaken, net zoals zoveel van wat hij wil.

De diepe ellende rond het vergaan van schepen met vluchtelingen en bijvoorbeeld nu met de vrachtwagen in Oostenrijk toont aan dat vluchten naar Europa ook geen oplossing is.
Feitelijk zou er inderdaad in de regio meer opvang geboden moeten worden, maar in deze landen leeft de gedachte dat Europa het wel oplost.
Als Europa dat niet doet ontstaat er pas druk op dergelijke landen om dat wél te doen.
Je wilt niet weten hoe in Saoedi Arabië, Dubai en Abu Dhabi (uit eigen ervaring) over Europa en de Europeanen gedacht en gesproken wordt...
Door het als Europa zijnde voor het Midden Oosten op te lossen houd je het probleem juist in stand...
Alleen is het niet handig voor een ontwikkeld gebied als Europa om een olierijk gebied tegen je in het harnas te jagen.
Dat levert (in mijn optiek) deze tweeslachtige houding op.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

antoon

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor antoon » 28 aug 2015 11:43

Alle wortels worden gelegd voor oorlog in het ergste geval of zoniet, voor sociale onrust die zijn weerga niet kent dat is wel zeker
dus polder praat en gewoon hier opnemen daar waar andere landen er dankje wel voor zeggen, dat zou weleens het resultaat kunnen zijn.
buiten dat of de vluchtelingen wel of niet gelukzoekers zijn, ook buiten of er wel of niet extremisten bij zijn is het onoplosbaar als zij niet in de hun bekende regio opgevangen worden,

Zodra zij zich mengen onder andersdenkenden met een andere culuur, gaat het bergafwaarts, ik neem gewoon aan dat de meerderheid moslims zijn , maar geen potente criminelen of bommenleggers.
In onze cultuur zal dat beeld wijzigen nu nog eerlijk maar als zij zien dat zij hun ei niet kwijt kunnen wat betreft hun opvattingen vervallen zij vaak in diefstal van varkens , wat door hun boek geautoriseerd wordt zo kunnen zij het lezen tenminste of terroristen, in Belgie is de criminaliteit sterk afgenomen , de club is naar Syrie vertrokken, zo zag ik in een doc van Canvas
Weet u dat mevrouw Merkel, weet u dat van nette normale mensen hier een soort einzats groepen gemaakt worden, en maar afgeven op rechts denkenden die volgens u een blamage voor Duitsland zijn.
ik heb gezegt
Laatst gewijzigd door antoon op 28 aug 2015 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor elbert » 28 aug 2015 11:45

StillAwake schreef:De diepe ellende rond het vergaan van schepen met vluchtelingen en bijvoorbeeld nu met de vrachtwagen in Oostenrijk toont aan dat vluchten naar Europa ook geen oplossing is.
Het feit dat mensen dat risico op de koop toenemen, toont aan dat voor hun de nood hoog is.
StillAwake schreef:Je wilt niet weten hoe in Saoedi Arabië, Dubai en Abu Dhabi (uit eigen ervaring) over Europa en de Europeanen gedacht en gesproken wordt...
Ik denk dat er 2 groepen zijn. De ene groep ziet Europa als het continent van de kufars (de ongelovigen), die het verdienen om met hun problemen opgezadeld te worden. Daar zul je vast op doelen.
Voor andere groepen in het Midden-Oosten (niet per se de rijke Golfstaten, maar wel de armere landen in oorlog) is Europa een continent van hoop en de plek waarnaartoe ze kunnen ontsnappen aan de oorlog en onderdrukking. Tja, geef ze eens ongelijk. Je zult maar christen zijn in Syrië en als minderheidsgroepering met de uitroeiing bedreigd worden. Dan zoek je een plek waar je in vrijheid kunt leven.
StillAwake schreef:Alleen is het niet handig voor een ontwikkeld gebied als Europa om een olierijk gebied tegen je in het harnas te jagen.
Dan moet Europa maar wat meer voor de eigen olievoorziening zorgen, zoals de VS dat nu aan het doen zijn (bijv. door de schalie-olie winning in North Dakota). Er zit schalieolie en -gas genoeg in de grond. Maar ja, als je dat voorstelt, dan krijg je de milieubeweging op je dak. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor pindas83 » 28 aug 2015 12:12

Als ik het nieuws op NOS of RTL zie aangaande de vluchtelingen, zie ik altijd moeders met hun kindjes en sympathieke, vaak redelijk engels sprekende lui.
Dat is een beeld wat neer gezet wordt maar is dit reëel?
Kwam onderstaand filmje tegen wat een iets ander beeld geeft van 'de vluchteling'

https://m.youtube.com/watch?v=SJ0CfOi4tYM

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor elbert » 03 sep 2015 07:18

@pindas83: neem een willekeurige grote groep mensen en je hebt grote kans dat er ook onaangename mensen tussen zitten. Zeker als een groot deel van die mensen de nodige trauma's heeft opgelopen.
Misschien vinden we (rijke westerlingen) wel dat "echte vluchtelingen" vooral zielig, onschuldig en dankbaar (voor onze hulp) moeten zijn. Dat zegt meer over ons dan over vluchtelingen, want dat zijn mensen net zoals wij die in extreme omstandigheden leven en dus onder die druk ook kunnen ontsporen.
Hoe zouden wij ons gedragen als wij in die omstandigheden zouden zitten?
Het is niet zo eenvoudig.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 03 sep 2015 08:12

elbert schreef:Het feit dat mensen dat risico op de koop toenemen, toont aan dat voor hun de nood hoog is.
Plaat voor je hoofd!

AZG-directeur Arjan Hehenkamp verteld:
Wat naïeve BN’ers en asielmaffia u niet vertellen over bootvluchtelingen
Elke bootvluchteling die we redden zegt: ‘There’s no humanity in Libya’.’ Hier in Mali weten ze van de gevaren in Libië en de tocht over de Middellandse Zee. Maar werkloze gelukzoeker Boubou Sidibe (28) gaat toch. “Als ik het geld heb nog vannacht.” Dood of geurende gladiolen, luidt zijn credo bij het bier. Over politieke vervolging geen woord. Naïeve BN’ers en de asielmaffia weten: Ellende verkoopt, de waarheid stukken minder.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten

cron