Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Evelien » 05 okt 2015 08:29

@Dusckha, gefeliciteerd.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lammetje » 05 okt 2015 08:40

Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje, fijn dat alles goed is gegaan. Sterkte met het herstel, lekker genieten van die bv momentjes !

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor meribel » 05 okt 2015 12:17

Gefeliciteerd Duschka!!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 06 okt 2015 07:31

654321 schreef: Vraagt dubbel voeden ook niet veel van jou? En waarom ligt baby bijna hele dag aan borst? Krijgt hij dan geen krapjes?)
Leuk hoe grote zus erop reageert!


Ik merk wel dat ik er twee aan de borst heb, dus probeer consequent meer te eten en te drinken, maar vind het vooral erg genieten.
Vooral als DL helemaal verliefd op haar broertje, tijdens het drinken voortdurend over zijn hoofdje aait en dan ondertussen ook nog eens naar mij kijkt, zo van "is 't niet knus met z'n 3-en".
Maar kan mij ook voorstellen dat iemand 't niet prettig vind hoor, zijn toch heel persoonlijke dingen.

Baby ligt bijna de hele dag aan de borst, volgens de vk en de kraamzorg, omdat de natuur 't zo geregeld heeft :wink: .
Hij is erg geel (grensgevalletje ZH opname) en veel drinken helpt hiertegen, om de afvalstoffen te kunnen verwerken en af te voeren.
Dus mij was ook geadviseerd om zoveel mogelijk aan te leggen en het drinken te stimuleren, alleen hier hoef ik dus zelf geen moeite voor te doen, hij vraagt er dus heel erg om. Goed geregeld door de natuur kennelijk.
Enfin, de kanariekleur is langzaam iets aan 't afnemen, en de vraag naar de borst ook, dus denk dat het idd met elkaar in verband staat.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Chaya » 06 okt 2015 08:38

Duschka schreef:Hij is erg geel (grensgevalletje ZH opname) en veel drinken helpt hiertegen, om de afvalstoffen te kunnen verwerken en af te voeren.
Dus mij was ook geadviseerd om zoveel mogelijk aan te leggen en het drinken te stimuleren, alleen hier hoef ik dus zelf geen moeite voor te doen, hij vraagt er dus heel erg om. Goed geregeld door de natuur kennelijk.
Enfin, de kanariekleur is langzaam iets aan 't afnemen, en de vraag naar de borst ook, dus denk dat het idd met elkaar in verband staat.

Krijg je tegenwoordig niet meer het advies om het bedje bij het raam te zetten dan?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 06 okt 2015 10:25

Dat ook idd. Daglicht en dus veel drinken. :D
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 06 okt 2015 14:06

Volgens mijn kraamverzogende was dat bedje bij het raam van vroeger en achterhaald... apart zeg.
Fijn dat het goed gaat Douschka, blij dat die spannende periode achter de rug is. Fijn dat je geniet van je kindjes :)
Is je man ook een poosje vrij?

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Dippie » 06 okt 2015 14:11

Vince zat ook tegen opname aan. Moest ook veel in het daglicht liggen en goed drinken. Hier toen flesvoeding bijgegeven, dus niet de hele dag aan de borst ;)
Afbeelding

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Chaya » 06 okt 2015 14:14

Acire schreef:Volgens mijn kraamverzogende was dat bedje bij het raam van vroeger en achterhaald... apart zeg.

Ach, maar dan komt het later toch weer terug. :wink:
Dat hadden we ook met de 3 R's, was achterhaald, kwam weer terug.
Het inbakeren (bij huilbaby"s) wel, toch niet, toch weer wel.
Rugligging, zijligging.
Banaan met sinaasappel, mocht niet, toch wel.
Starten met vruchtenhapje, bij 6 weken, bij 4 maanden, toen werd het starten met groentehapje.
s'Morgens in badje, s'avonds in badje.

Wat zijn de adviezen in 2015?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 06 okt 2015 14:22

Hehe, ja, zo gaat het op en neer en moet iedereen eruit vissen wat ie belangrijk vind :)

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 06 okt 2015 16:36

Idd, volgens mij is 't vooral "filteren" en kijken wat bij je past.

ML is heerlijk drie weken vrij, en met dit best mooie weer, is dat ook geen straf.
Morgen voor 't laatst kraamzorg en dan heerlijk met ons gezin het "normale" ritme oppakken.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 okt 2015 21:52

Daglicht? Hier echt niet. Als t hier niet meer om de 3 uur zichzelf meldde dan moesten we snachts direct de vk bellen. Ze lette meer op sufheid. En dat ging net allemaal.... oke. T moest alleen maar heeel veel drinken! Zo tegenstrijdig in advies! Blijkt maar weer

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor juffiejuf » 07 okt 2015 08:31

@ Duschka; van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje! Heerlijk dat ML drie weken vrij is. Hopelijk zitten jullie snel weer in een ritme.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Chaya » 07 okt 2015 15:51

Duschka schreef:Idd, volgens mij is 't vooral "filteren" en kijken wat bij je past.

ML is heerlijk drie weken vrij, en met dit best mooie weer, is dat ook geen straf.
Morgen voor 't laatst kraamzorg en dan heerlijk met ons gezin het "normale" ritme oppakken.

Ik vind rugligging persoonlijk een onrustig advies, wat ik niet opgevolgd heb.
Nadat ik een keer een baby half verstikkend in opkomende voeding in het wiegje vond, heb ik het nooit meer gedaan. Tenzij ze zelf die ligging aannemen.
paprikameisje2 schreef:Zo tegenstrijdig in advies!

Niet alleen tegenstrijdig, het wordt om de zoveel tijd weer omgegooid.
Dus wat oma strikt aangeleerd werd, moet dochter weer laten varen en dient kleindochter weer op te pikken. :roll:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Maneah » 15 okt 2015 19:45

We zijn maandagmiddag (weer) trotse ouders geworden, van een zoon!
In het ziekenhuis bevallen, terwijl ik eigenlijk thuis zou bevallen. En gelukkig maar, want ik had niet eens thuis kunnen bevallen. Hij was ondanks dat ik al 41 weken en 2 dagen was nog niet helemaal ingedaald.
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten