Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor jaccootje85 » 28 aug 2015 06:29

De bisschop: Van harte gefeliciteerd! Leuk dat jullie ook een kindje mogen verwachten.

Heren: Denk om de hormonen he :wink:
Szent az Úr

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor StillAwake » 28 aug 2015 07:23

jaccootje85 schreef:Heren: Denk om de hormonen he :wink:

Sorry, inderdaad geen rekening mee gehouden...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23578
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 28 aug 2015 09:27

Jaccootje, ik heb daar tot nu toe nog niets van gemerkt. Misschien valt het hier heel erg mee. Of misschien komt het nog.... ;)


de_bisschop schreef:gezellige boel hier

ook wel echt christelijk om elkaar af te zeiken. Ik den dat Jezus dat ook wel gedaan zou hebben.


Jezus wees ook mensen liefdevol terecht.....

;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor jaccootje85 » 28 aug 2015 11:33

Marnix schreef:Jaccootje, ik heb daar tot nu toe nog niets van gemerkt. Misschien valt het hier heel erg mee. Of misschien komt het nog....


Dat kan inderdaad nog komen...of niet... :-oo
Zelf heb ik er wel goed last van gehad, dus vandaar m'n opmerking :wink:
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23578
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 28 aug 2015 11:36

Haha ja ik heb die opmerking wel meer gehad maar merk er nog niets van. Hooguit iets eerder moe dan normaal maar ook niet dat ze om half 10 omvalt of zo. Verloopt sowieso soepel tot nu toe, tussen 2 en 3 maanden in Canada geweest en alles gedaan wat we normaal ook zouden doen. Geen misselijkheid enz. Geen dingen die ze opeens niet meer eet. Ik heb volgens mij niet te klagen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lammetje » 28 aug 2015 15:06

Dat heb je idd niet, maar al had ze er wel last van gehad mag je nog niet klagen. :wink: Jij bent tenslotte niet zwanger en je hoeft ook niet te bevallen.

Gefeliciteerd de_bisschop, hoop dat je kan genieten van deze bijzondere tijd!
Voor de misselijkheid heb ik de laatste keer medicatie gehad en dat werkte wel goed. Andere 3 keren veel minder last van gehad. Gewoon rustig aan doen en alleen dingen eten waar je trek in hebt.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lammetje » 28 aug 2015 15:08

Als er iemand nog interesse heeft in goedkope babyspullen kun je pb-en, ik ben aan het opruimen :wink:

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Dippie » 28 aug 2015 18:30

Gefeliciteerd de_bisschop! Ik hoop dat de misselijkheid snel over gaat.
Afbeelding

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor 654321 » 29 aug 2015 16:48

de_bisschop schreef:Yes! We zijn zwanger!
Een grote wens die uitkomt. Allemaal erg spannend!
Sinds maandag ben ik alleen zo vreselijk misselijk. Lig meer in bed en op de bank dan dat ik wat doe.
't Schijnt erbij te horen :wink:


Gefeliciteerd!!
Heel mooi en bijzonder!
Maar zwanger zijn is niet altijd leuk... Sterkte met de klachten.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor 654321 » 29 aug 2015 17:02

Hoe was de echo gisteren, Duschka?

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 29 aug 2015 19:50

Je bent er vroeg bij om het te melden de_bisschop. Vind je dat niet erg spannend?
Hoe dan ook: gefeliciteerd met je zwangerschap :)
Douschka heeft vast tips tegen misselijkheid....
Ik heb het ook wel gehad, maar niet zo erg. Wat iig niet hielp is vanalles te gaan eten. Dat deed ik vaak: iets zouts? helpt niet. Iets zoets? helpt ook niet. zuivel? helpt ook niet. uhmm...fruit? Uiteindelijk was ik dan misselijk van al die rare combinaties #-o

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 29 aug 2015 20:30

Acire schreef:Douschka heeft vast tips tegen misselijkheid....
Ik heb het ook wel gehad, maar niet zo erg. Wat iig niet hielp is vanalles te gaan eten. Dat deed ik vaak: iets zouts? helpt niet. Iets zoets? helpt ook niet. zuivel? helpt ook niet. uhmm...fruit? Uiteindelijk was ik dan misselijk van al die rare combinaties #-o


:-oo dat herken ik ook wel hoor Acire.
Uit wanhoop van alles proberen te eten en dan nog misselijk zijn.

Helaas is mijn enig echt nuttige tip.... geef er aan toe, verzet je niet, en aftellen!
Hier nog steeds zó misselijk.... soms word ik er moedeloos van.... maar dan denk ik weer.... aftellen!

@de_bisschop
Ik hoop dat je een fijne zwangerschap mag hebben en dat de misselijkheid na 't eerste trimester echt over is!

@654321
De echo was prima, de CTG's ook de hele week.
Ik maakte me ook niet zoveel zorgen, maar ben toch blij dat het er weer op zit.
Conclusie is voorlopig dat het kindje zó actief is (CTG's waren ook moeilijk te maken) dat mijn baarmoeder daar erg op reageert en vice versa, wat ervoor zorgt dat ik 't kindje niet (of minder) voel.
Dat is een beetje een dingetje volgens de gyn. want 't wel of niet voelen is vaak een indicatie en omdat ik 't meer niet dan wel voel... weg indicatie.
Enfin, omdat ik zelf een grote wens heb voor thuisbevallen en graag terug wilde naar de vk en ook duidelijk heb aangegeven, mij niet zoveel zorgen te maken, mag dat onder voorbehoud. (ik ben een beetje klaar met de medische molen, maar dat komt ook omdat er nog wat andere medische -spannende- zaken spelen).
Dus voorlopig ben ik erg blij dat 't allemaal goed is en mag gaan.

Enige domper is de ligging van de baby, dwars... volgens de gyn. niet gunstig op deze termijn en zelfs minder gunstig dan een stuitligging.
Hoop dat bib nog ff braaf gaat doen, een draaipoging geven ze, gezien mijn knetterharde buik, weinig kans op succes.

Hoe is 't met jou?
Ook nog steeds misselijk?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 29 aug 2015 20:32

lammetje schreef:Dat heb je idd niet, maar al had ze er wel last van gehad mag je nog niet klagen. :wink: Jij bent tenslotte niet zwanger en je hoeft ook niet te bevallen.
.
:mrgreen: :lol:

ML hier is een beetje jaloers. Die zou 't namelijk graag eens meemaken.
Nadat ik van de week oerkreten uit een verloskamer hoorde komen (toen ik aan de CTG lag) en later de arts op de gang hoorde spreken over klemzittende schouders en een totaalruptuur.... wenste ik even dat ML de bevalling idd kan gaan doen.... :-oo
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor 654321 » 10 sep 2015 18:37

Duschka schreef:Hoe is 't met jou?
Ook nog steeds misselijk?


Beetje late reactie, hopelijk mag het nog steeds goed gaan met babytje? Fijn dat CTG en echo's goed waren.
Hoe gaat het met jou zelf?

Hier gaat het aardig. Moet gewoon heel weinig doen, dat vind ik lastig... Maar anders veel pijn en daardoor niet slapen (is sowieso al lastig). Lopen word ook lastig (door de BI en een verzakking). Misselijkheid is hier prima te doen. Beetje weeïg gevoel, soms 's avonds echt misselijk. Maar dat beïnvloed mijn functioneren niet meer echt (de eerste 3 maanden wel...).

Babytje is erg groot, elke 2 weken een groeiecho. Voor mijn gevoel is dat ook wel een beetje een 'hype'. Alle babytjes moeten gemiddeld zijn (7pond ofzo) en anders is het te groot of te klein... :?. Verder ziet alles er goed uit, dat is belangrijker.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 11 sep 2015 07:25

Lastig dat je weinig kunt doen, en dat met twee kids om je heen.
Wel fijn dat de misselijkheid niet meer zo overheersend aanwezig is.

Is een baby van groter dan 7 pond serieus groot? Volgens mij zijn de meeste baby's in mijn omgeving wel groter dan 7 pond...
Geloof dat onze dochter één van de weinige krielkipjes was bij geboorte, maar iedereen vond haar dan ook een guppie.
Maar de baby wordt niet dusdanig groot geschat dat je niet thuis mag bevallen?

Hier is de misselijkheid heel erg overheersend momenteel en dat in combi met BI en ischias maakt 't allemaal niet zo fijn.
Negen maanden kunnen toch ein-de-loos lang duren.
Anderzijds ben ik zo verschrikkelijk opgelucht dat ik deze keer geen platte bedrust heb, dus ach.
En ik zit nog ff te wachten op nesteldrang, want er moeten nog wat dingetjes gebeuren... :-oo
Enfin, we tellen vrolijk verder af en ik hoop dat bib zich keurig op tijd meldt... nog euh...dik 4 wk... :mrgreen:
Ben ook zo benieuwd wat onze peuter ervan gaat vinden.
Ze is nu in 't stadium dat iedereen, die zichtbaar een buikje heeft, onderzoekend wordt aangekeken, met de constatering... "baby?"

En omdat mijn melkproductie onwijs is teruggelopen en 't voeden ook heel erg harde buiken oplevert, probeer ik nu het voeden soms iets te begrenzen... dus dan zeg ik iets van "melkje is nu even op, straks weer verder". Dat accepteert ze gelukkig prima. Toen ik gisteren voor de grap zei 'ik wil weleens bij jou drinken, trok ze direct haar hemd omhoog, keek naar haar blote borst en zei toen met een stralende lach "nee, kan niet, opperdepop, straks!". :lol:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten