Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor pien » 26 feb 2015 14:07

Ik geloof niet dat alles via de huid in de bloedbaan komt. Ik denk wel dat je voorzichtig moet zijn, maar haar verven deed ik wel.
Ik viel ook niet af door bv, je let toch ook goed op wat je eet. Te weinig eten als je bv geeft lijkt mij niet goed voor de baby, en je eet dus meer dan normaal. Ik viel tijdens de zwangerschap wel af, uiteindelijk kwam ik dus niets aan. Ook niet echt gezond, maar ik at gewoon normaal. En was niet heel misselijk. Dus ik weet niet hoe het kan, maar ik was er wel blij mee. Ik kan niet goed lijnen

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 26 feb 2015 22:42

Chaya schreef:Hebben jullie gisteren dat nieuwsitem gezien over je haar verven tijdens de zwangerschap?
Dit werd afgeraden door de verloskundige. Ook haarlak en allerlei andere spulletjes - met oplosmiddel - wordt afgeraden tijdens zwangerschap. Omdat alles via de huid opgenomen wordt in de bloedbaan en zo ook bij de baby komt.
Dit n.a.v. van prinses Kate van Engeland, die nu in haar 2e zwangerschap al grijs blijkt te zijn. Ze verft haar haren niet meer.


Ah niet gezien, maar lijkt mij vrij logisch? Je huid is het "grootste" orgaan dat een mens heeft.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor vpk » 27 feb 2015 07:30

ajl schreef:De enige mensen die ik ken die afvallen van borstvoeding, zijn de mensen die van nature al best wel slank zijn en moeite hebben om aan te komen. De overige mensen, waaronder ik, vallen echt geen gram af van borstvoeding geven. Ik kwam gemiddeld 17 kg aan elke zwangerschap. Na de bevalling was ik ternauwernood het gewicht van het kind kwijt en na een half jaar moest ik gemiddels nog 7 kg afvallen. Dat elke keer met lijnen gelukt, maar afvallen van bv ho maar.


Ik heb normaal geen moeite om aan te komen.. maar tijdens zwangerschappen zo'n 8 a 9 kg erbij, en in de kraamweek er weer af. Ik heb BV gegeven tot oktober, tot die tijd steeds net onder het gewicht van voor de zwangerschap. Maar inmiddels is er sinds oktober wel zo'n 5 kg bijgekomen. .. :roll:

Succes met de laatste loodjes Acire!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jannoek » 27 feb 2015 18:25

ajl schreef:De enige mensen die ik ken die afvallen van borstvoeding, zijn de mensen die van nature al best wel slank zijn en moeite hebben om aan te komen. De overige mensen, waaronder ik, vallen echt geen gram af van borstvoeding geven. Ik kwam gemiddeld 17 kg aan elke zwangerschap. Na de bevalling was ik ternauwernood het gewicht van het kind kwijt en na een half jaar moest ik gemiddels nog 7 kg afvallen. Dat elke keer met lijnen gelukt, maar afvallen van bv ho maar.

Succes acrire!


Dat idee heb ik ook ajl. Ik ben (J is net 1 geworden) nog steeds niet alle kilo's kwijt. Ik kwam zelfs aan in de periode van BV (8 mnd gegeven).
En ik was echt veel aangekomen terwijl ik heel normaal at. Ik val sinds 2 maanden pas echt af...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor liefie » 27 feb 2015 18:57

Ik val ook niet af van BV hoor... 1 vriendin van mij viel bij de eerste echt heel erg af bij de andere kinderen ook niet meer.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 28 feb 2015 21:22

Thanx voor alle goede wensen. Nog geen baby hier :) (Vandaag 39+3).
Ik begin er langzaam aan te wennen dat er binnenkort echt weer een inimini is hier. Voor mijn idee kan die baby nog maanden in m'n buik zitten, maar dat zal echt niet zo zijn. :mrgreen:

Over de kilo's; afgelopen 1,5 week gelukkig niet meer aangekomen. Na mijn vorige bevalling was ik op dag 8 op m'n oude gewicht en rond dat gewicht ben ik blijven hangen tot ik weer zwanger was :-oo . Ik hoop dat het nu ook weer zo makkelijk gaat. Sowieso moet ik niet piepen natuurlijk, want 12 kilo aankomen is echt niet gek.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 02 mar 2015 09:29

12 kilo is keurig toch? Sterkte nog even met wachten!
Ik ben dit keer weer veel aangekomen, bij de andere 2 ook al, dit keer zit ik er tussenin met 23 kilo :oops: De eerste 34 weken ofzo heel erg opgelet, maar het mocht niet baten ;) Vanaf vandaag maar weer goed opletten met eten en lekker gaan bewegen, dan gaan die extra kilo's er vast wel weer af, want ik denk dat borstvoeding bij mij helaas niks helpt qua kilo's

Tjonge, ik dacht toch dat dit de laatste baby zou zijn voor ons, maar daar is dochter het niet mee eens. Die vroeg vanmorgen: hee mam, wanneer komt de volgende baby? Dan kan Jorrik bij mij op de kamer in zijn bedje, en een nieuwe baby weer in het wiegje.'
Toen ik voorzichtig zei dat ik dacht dat dit wel de laatste zou zijn, waarschijnlijk, was ze verontwaardigd:' Nee hoor, want ik heb 10 vingers, en nu zijn we nog maar met 5, dus er kunnen nog veel baby's bij' Whahaha, tja, dan komen we op 8 uit, die kans acht ik zeer, zeer klein :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jens
Verkenner
Verkenner
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 mar 2013 10:52

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jens » 02 mar 2015 12:11

Over kilo's gesproken... Ben nu 26.5 weken zwanger en 9,5kg rijker... Ik was voorbereid want mij moeder kwam ook elke zwangerschap rond de 23kg aan.. Gewicht lijkt echt in mn buik te zitten want (tot nu toe) verder geen opgezet lichaam of iets.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 02 mar 2015 14:14

Balen missf. Ik kwam ook elke keer veel aan. Het maakte niet uit of ik nu veel at, weinig at, tot 20 weken spuugde. Na 12 weken was ik elke keer 5 kg aangekomen, met 20 weken zat ik op 10 kg, met 30 weken op 15 kg en de laatste 10 weken kwam ik gelukkig niet zoveel aan. Ik moet nu nog steeds 2,5 kg en om de een of andere reden lukt het niet om die eraf te krijgen.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 02 mar 2015 22:42

Ja joh, al die kilo's moet je ook nog meeslepen die weken. Een oud collega van mij is klein en tenger, die kwam 30 kilo aan. Meer dan de helft van dr lichaamsgewicht erbij. Dat is toch niet te doen? Zij had steeds trek in haribo's, dat helpt natuurlijk niet mee, maar toch.... #-o

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 mar 2015 22:58

Hier kwam de vraag of er nog een baby was blijven zitten.... was graatmager voor mn zwangersvhap... dus zegt genoeg hoe ik er nu uitzie!...

Ik van wel makkelijknaf.. maar niet van bv .. mag van mezelf dan toch meer eten.. dusnipv twee boterhammen drie oid :)

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Dippie » 03 mar 2015 12:38

Zo, 35 weken alweer en vanmorgen weer bij de vk geweest. Alles was weer prima in orde. Ik ben zelfs sinds de laatste keer niet aangekomen :)
Het was de laatste keer jammer genoeg. Volgende week eerste afspraak bij de gynaecoloog en dan eens kijken wat ze me te vertellen hebben over de bevalling. Waarschijnlijk krijg ik de keuze voorgelegd voor een geplande keizersnee. Gelukkig mag ik mijn vk wel bellen als ik ga bevallen en als ze tijd heeft komt ze ook gewoon naar het ziekenhuis.

Helaas is het carpaal tunnel syndroom bij mij opgetreden, in beide polsen. Erg lastig én pijnlijk. Maar als het goed is gaat het na de bevalling gelijk weer over.
Afbeelding

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Stip » 04 mar 2015 17:04

Spannend Dippie, je schiet lekker op! Sterkte met de laatste loodjes en het CTS.

Hier nu ruim 28 weken, vind het echt zooo hard gaan. Ik ben in mn hoofd nog lang niet zover. Dus we moeten nu toch maar aan de gang in het kamertje en zo.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 04 mar 2015 17:16

Haha, ja. De weken vliegen echt voorbij soms.

Dippie, is dat CTS een hormonaal iets? Sterkte!

Oh, vandaag uitgerekende datum hier. Ik vind dat een raar ding. Je kijkt er een soort naar uit, maar op het moment zelf gebeurt er gewoon he-le-maal niets #-o

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Dippie » 06 mar 2015 12:33

Acire; Ja dat heeft in mijn geval echt met de zw te maken. Kan ook bij oudere mensen voorkomen, maar dus ook speciaal bij zwangere vrouwen.
Hoe is het verder met jou? Je weet wel dat je hier gewoon een meldplicht hebt hé?! :P
Hoop dat de kleine iig snel komt!

Hier gaat alles veder nog prima. Ik ben het nog niet echt zat, maar toch hoop ik dat ik niet al te lang hoef te wachten ;)
Afbeelding


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten