Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Maneah » 22 jul 2015 21:39

Mooie & leuke foto, Evelien! :-)

Ik heb het al vaker gevraagd, I know.. maar hoe kan ik een foto uploaden vanaf de iPad?
Met imageshack krijg ik het niet voor elkaar!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 22 jul 2015 21:45

Ik heb het via deze site gedaan: http://afbeeldinguploaden.nl/

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 jul 2015 08:56

Iedereen geniet van de vakantie? :)

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 28 jul 2015 10:46

wij zijn weer terug ;-)
J krijg morgen zn buisjes en z'n amandelen worden geknipt dan... stiekem toch spannend want je kan het 'm totaal nog niet uitleggen natuurlijk (hij is 17 mnd).

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 28 jul 2015 14:16

Sterkte Jannoek morgen! Hebben jullie een fijne vakantie gehad?

Wij gaan as zaterdag! Heerlijk ;-)

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 28 jul 2015 18:45

Wij hebben onze vakantie al gehad... Eerst een paar weken vrij geweest, maar niet weggeweest, in juli. En afgelopen week zijn we donderdag en vrijdag weggeweest. We zouden tot zaterdagmorgen gaan, maar er werd zulk naar weer opgegeven. DUs besloten om vrijdagavond de tent af te breken en naar huis te gaan. Wel jammer dat t zo kort was, want de kleine meid vond het allemaal wel erg leuk! Misschien gaan we nog een last minute in september, als het weer het toelaat...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 28 jul 2015 20:03

Wij zijn ook weer terug. Vorige week in Zeeland op de camping gezeten, heerlijk! Mooi weer gehad en net voor het noodweer weer weg van de camping :wink: . Alleen... Hoe krijg ik de kleivlekken uit de kleren? 8-[
Daarna nog familieweekend gehad, met 37 personen in een groot huis, Heel gezellig.

Sterkte morgen jannoek! Het enige wat ik wel naar vond was het onder narcose brengen.. omdat ze er geen idee van hebben wat ze ineens overkomt met dat kapje op de neus. En onze kleine man is best bang aangelegd als het om onbekende dingen gaat.. Maar het ging best snel dus was ook zo voorbij. Hopelijk gaat het goed en heeft hij er baat bij!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 28 jul 2015 20:36

@Jannoek
Sterkte en beterschap alvast.

@Em
Fijne vakantie.
Gaat 't allemaal goed met de handjes van je dochter?

@Evelien
Leuke foto.

@kleivlekken
Geen idee, maar als ik eens een vlek heb, waarbij ik twijfel, smeer ik m altijd goed in met groene zeep, 24 uur laten liggen en dan hoppa de wasmachine in. Vaak helpt 't, soms niet...

@Jaccootje
Dat was idd wel een korte "trip" :wink:

@vakantie
Hier geen vakantie
Eigenlijk al een paar jaar niet echt, dus hoop dat we volgend jaar toch eens kunnen gaan.
Voor mij hoeft het eigenlijk niet, trouwens, maar voor ML zou 't wel even heel fijn zijn, denk ik.

Zo wat wordt onze peuter ineens een "zelfstandige" dame.
Is motorisch altijd best vlot geweest en ook best onafhankelijk op bepaalde gebieden, maar nu gaat 't toch wel rap.
We staan af en toe even met onze ogen te knipperen.
Snijdt haar eigen warm eten. Wil ook zelf brood smeren (met wisselend resultaat :-oo ).
We mogen haar (vaak) niet meer helpen met aankleden, uitkleden of afdrogen...
Ik wil haar beslist niet remmen in haar drang naar zelfstandigheid en ontwikkeling, dus ik ga er in mee, maar stiekem vind ik het best jammer dat ze zo vlot haast heeft om "groot" te worden :oops:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 28 jul 2015 21:03

Wauw, niet helpen met aankleden? Hoe oud is DL ook al weer? F vindt het nog wel prima dat ik dat doe ;-)

Wij gingen naar 't vakantieadres van m'n schoonouders, was wel heel lekker even. Wij zijn ook al een aantal jaren niet 'echt' zelf op vakantie geweest. Wellicht in september, bij ons ook vooral manlief die daar heel erg aan toe is (en terecht; hij werkt echt super veel).
En nu kan het nog buiten de vakanties, dat is volgend jaar ook afgelopen ;-).

F aan het vliegeren op het strand:
-weg-
Dank voor de sterkte wensen. Ik ben heel benieuwd.. We bepalen morgen wie er mee gaat naar de OK, man of ik. We vinden dat allebei niks maar kijken morgen even naar wie J het meest toetrekt in het ZH 8-[
Laatst gewijzigd door Jannoek op 29 jul 2015 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 28 jul 2015 21:16

Hier moet ik vrijdag nog werken en dan hebben wij ook vakantie. Heerlijk.

@Duschka, wauw zelfstandig dametje is ze. Kan me wel voorstellen dat het dan ineens zo snel voor je gaat.

@Jannoek, mooi foto. Prachtig zeg. Sterkte morgen. Och ik weet nog zo goed van S. dat hij onder narcose moest.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 28 jul 2015 21:27

Jannoek schreef:Dank voor de sterkte wensen. Ik ben heel benieuwd.. We bepalen morgen wie er mee gaat naar de OK, man of ik. We vinden dat allebei niks maar kijken morgen even naar wie J het meest toetrekt in het ZH 8-[


Misschien één van de weinige keren dat je stiekem hoopt dat papa "favoriet" is?

En idd wat een prachtige foto!

@Evelien
Alvast een fijne vakantie. 't Mooiere weer komt er in elk geval wel weer aan, heb ik begrepen!

@zelfstandigheid
DL is 25 mnd.
Eten, aankleden etc. speelt al een tijdje, dat we haar alleen mogen helpen, als 't spaak loopt.
Alleen nu zie je ineens dat ze dus zo hard "leert" en dus zoveel zelf kan doen. 't Gaat nog niet allemaal zoals 't hoort, maar toch... 't gaat zo hard voor mijn gevoel. En helpen mag dus alleen met uiterste tact :wink: .
Jas aantrekken etc. dat kon ze al een aardig tijdje, maar nu die andere dingen dus ook steeds meer en meer.
Ze heeft een fiets met zijwieltjes, maar ook daar mogen we haar niet meer helpen of duwen of bijsturen... want... ze kan 't "selluf"...
En zo zijn er nog wel talloze dingen.... <zucht> het is natuurlijk heel fijn dat ze dit allemaal wil en kan, maar <snik> waar is mijn kleine knuffel gebleven?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 28 jul 2015 21:47

@Duschka, maar dat is de leeftijd hoor. Dat hebben wij ook gehad met S. En nu maakt het hem niet meer uit. Dat was met fietsen met zijwieltjes ook.
Het komt weer terug hoor ;-). Althans dat was hier wel het geval. Al moet ik wel zeggen dat het hier nu ook wel wisselend is.
S. moest een hele poos niks van mij weten, het was altijd papa. Maar hij komt steeds meer naar mij toe.

Wij kijken altijd nog even bij S. voor wij zelf gaan slapen. Gisteravond lag hij dwars in bed armen omhoog en benen hangend over het bedrand.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 28 jul 2015 21:58

Evelien schreef:@Duschka, maar dat is de leeftijd hoor. Dat hebben wij ook gehad met S. En nu maakt het hem niet meer uit. .


Ik hoop 't een beetje.
Maar tot nog toe is 't zo, eens ze besloten heeft 't zelf te willen en te kunnen, en 't ook kan... mogen wij het beslist niet meer doen. Alleen als 't echt niet lukt, ze heel moe is, of ziek ofzo.

Overigens mag ik volgens mijn moeder niet te hard klagen... ik was precies zo schijnt 't.
Kon ook zonder zijwieltjes fietsen voor mijn 3e verjaardag... "want wilde 't selluf doen...." :lol:

Derhalve dus ook al van kinderstoelen gewisseld.
Eerst hadden we een Ikea met tafelblad, maar daar wilde zelf in- en uit klauteren (en dat deed ze dus ook, via de tafelblad, tafel, etc. nogal linke taferelen voor een uk van pas 1 jaar). Dus toch de Stokke maar naar boven gehaald, al twijfelden we, of ze daar wel op zou blijven zitten, omdat ze daar los op zit.
Die heeft ze overigens een klein jaartje gebruikt, want daar kon ze prima zelf op en af klimmen, zonder onze hulp. En een paar maanden terug besloot ze dus, dat ze niet meer op de Stokke wilde. Dus nu zit eigenwijze krummel met stoelverhoger (dat mocht wel, toen ze er achter kwam hoe lastig 't is om te eten, als je nauwelijks je bord ziet staan :-oo ) op de gewone stoel.

Oh en dat slapen... zo herkenbaar.
Wij hebben daar al zoveel leuke foto's van gemaakt :D .
DL slaapt bij ons in bed.
ML was de afgelopen week niet thuis 's nachts, dus hadden wij een royaal bed voor onszelf.
Kwam ik in bed... lag ze horizontaal het hele bed in beslag te nemen.
Overigens de rest van de nacht heb ik mij de hele week een soort van Boaz gevoeld...
Kennelijk slaapt het heel lekker, horizontaal, met je gezicht tegen mama's voeten aan... #-o
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 29 jul 2015 10:50

Zo, weer thuis. Hij lijkt nergens last van te hebben gelukkig! Alleen het in slaap vallen van de narcose vond ik wel naar en toen hij huilend weer wakker werd. Maar op de afdeling ging hij al heel snel de charmeur uithangen, hopelijk blijft t zo én heeft g geholpen ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 29 jul 2015 11:26

Fijn dat het is mee gevallen. Kleine charmeur dus. :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten