Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Chaya » 28 feb 2015 13:57

lammetje schreef: Dan lijkt het hier op de commando's int leger. Kort een krachtige zinnen/woorden werkt het best. Dan liggen ze dus ook binnen 10 minuten op bed.


Boerin schreef:Hahaha herkenbaar. Ik probeer altijd eerst het poldermodel, als dat niet werkt stap ik ook over op legercommando's.


Volgens mij zijn we onze carriëre misgelopen. :lol:
Ik denk dat sommige moeders dit ook eens moeten gaan toepassen in de supermarkt. Want daar hoor je soms eindeloze discussies :roll:
Uiteindelijk geeft moeder dan maar zwetend toe. Sommige kinderen kunnen het heel lang volhouden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2015 15:19

Hangt ook wel erg af met wat voor humeur je naar de supermarkt gaat. Als onze zoon niet lekker in zijn vel zit dan schrap ik boodschappen doen op mijn lijstje overdag (dan doe het 's avonds wel als mijn man thuis is). Komt gelukkig zelden voor en onze zoon weet niet eens wat snoep is. :wink: Wel waar de rozijntjes liggen en de appels. Hier altijd een feest om naar de supermarkt of boer/landwinkel te gaan.

Merk hier overigens wel het verschil tussen papa en mama, vooral hij nu in een enorme papa fase zit.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 28 feb 2015 15:33

Lang leve de spelcomputer die hier in de AH staat :mrgreen: vanmorgen ben ik met allerdrie naar de supermarkt gegaan, ik heb geen kind aan ze. En ondertussen weten ze ook dat als ik zeg dat we naar de kassa gaan dat ze gewoon meteen moeten komen, en niet vragen of ze nog één puzzeltje mogen doen, want dat mag toch niet. Dus komen ze ook nog eens direct netjes mee.
Naar andere supermarkten waar geen computer is, ga ik alleen met de jongste 2, en Frederiek helpt graag, spullen pakken uit de schappen of in de kar zitten en alles daar sorteren.

Kinderfeestje, dit jaar was ik bijna 37 weken zwanger, toen zag ik het niet zitten, al die jongens op het feestje en dat alleen doen. Dus heeft mijn man vrij genomen. We zijn met een stuk of 6 jongens en 1 meisje het bos hierachter in gegaan, met GPS apparaat een stuk lopen en spellen tussendoor. Het was vreselijk weer in het begin, dus eerst geschuild voor de regen en toen gewoon gegaan. Het was heel leuk, die kinderen zijn nog niet zo moeilijk, qua weer, gelukkig :)
Blijft wel lastig dat Jurian van januari is, omdat het dan vaak niet zulk geweldig weer is. Dus het is wel een gok. Want met 6 jongens hier in huis dat ga ik niet trekken denk ik, daar wonen we veel te klein voor. Dus misschien volgend jaar toch maar iets buitenshuis zoeken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 28 feb 2015 15:51

Chaya schreef:Volgens mij zijn we onze carriëre misgelopen. :lol:
Ik denk dat sommige moeders dit ook eens moeten gaan toepassen in de supermarkt. Want daar hoor je soms eindeloze discussies :roll:
Uiteindelijk geeft moeder dan maar zwetend toe. Sommige kinderen kunnen het heel lang volhouden.

In de supermarkt gaat het altijd best, ik vind dan ook wel een hoop best, maar gisteren was er een vriendje mee ook nog en gingen ze zich lekker uitsloven en pakten gewoon een Donald Duck en wilden allemaal dure rommel meenemen, ik zag een vrouw verschrikt opkijken toen ik een blaf gaf: kappen, terugleggen! :lol: Kan mij het schelen wat die mensen denken. Grappig ik had een tijd terug een vrouw die me kwam helpen. Ze zei: Hoe doe je dat dan als de tv uit moet en hij wil niet? Nou ik zet 'm gewoon uit. En luistert ie dan? Ja natuurlijk. Lol ze was verbaasd, andere kinderen maakten daar een hele toestand van zei ze.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 feb 2015 21:45

MIssF: geocahting!! leuk!! :)!

Lammetje... hier slaan we het feestje voor eerst nog over :) komt nog in april oid. eerst T over op de fles dan kan ik die wegbrengen! tja.. ben een lastig mens voor mezelf...

Boerin: hier de middelste zeven uur, de zeven jarige half acht.... Van de zomer geprobeert ze uit te laten slapen door ze elke avond om half tien te doen... na een week waren ze poep sago.. elke morgen gewoon nog om zes uur wakker!! dus toen maar gauw weer naar zeven uur gedaan. We hopen als de oudste nu s morgens dr medicijnen vroeg inneemt.... dus bij het opstaan ze wel de rust heeft om te lezen, ipv het halve huis te verbouwen... en daar is ze goed in... me meest bijzondere gebouwen zijn al nagebouwd met bhv de meubels.. eifeltorens.. toren van pisa en ga maar door! Ach... wel orgineel! Ben blijd at we in een jaren dertig woningen leven.... de buren hadden anders een last van ons gehad... zo idioot vroeg... dwazen zo af en toe! AL ze nar school moeten is half zeven niet erg... maar opz ondag.. voordat het eens kwart over negen is om naar de kerk te gaan... zucht!

Tja.... voet bij stuk houden. M is op dit moment niet makelijk en we blijven polderen met hem... want mbv leger commando's belanden we direct in driftbuien of woedeuitbarstingen.... ergens ben ik blij dat hij maar een mini jochie is... al levert dat hemzelf veel frustratie op..

ga snel verder hier T huilt.........

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 03 mar 2015 21:48

Hier een driftige tante... Af en toe betwijfel ik wel of ik een geschikte moeder ben. Als er iets niet zint bij madam, bijt ze in alles wat er in de buurt is en anders in haar handen. En krijsen waar je u tegen zegt! Dan ga ik mezelf na, wat ik anders dan anders heb gedaan maar kan ik niks bedenken... Is dit normaal gedrag voor een ukkie van anderhalf jaar? Ik hoor graag jullie reacties..
Szent az Úr

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 03 mar 2015 22:28

jaccootje85 schreef:Hier een driftige tante... Af en toe betwijfel ik wel of ik een geschikte moeder ben. Als er iets niet zint bij madam, bijt ze in alles wat er in de buurt is en anders in haar handen. En krijsen waar je u tegen zegt! Dan ga ik mezelf na, wat ik anders dan anders heb gedaan maar kan ik niks bedenken... Is dit normaal gedrag voor een ukkie van anderhalf jaar? Ik hoor graag jullie reacties..


mijn eerste twee meisjes die waren helemaal niet zo, dus dacht...komt door mij dat ze zo braaf zijn :mrgreen:
Niet hoor :lol: ligt toch aan het kindje blijkbaar...want nu mijn derde, toen die anderhalf was zonk de moed me regelmatig in mijn schoenen, en ik heb haar echt hetzelfde opgevoed/aangepakt maar driftbuien waar je u tegen zegt, dat gillen is heel herkenbaar en ook het slaan. Laten uitrazen is het enige wat ik kon doen
Nu is ze vorige week twee geworden en vorige maand heeft ze een soort raar sprongetje doorgemaakt ( kreeg ook kiezen toen trouwens ) dat het een stuk minder is en ze gewoon veel beter in haar vel zit. Ipv van gegil om werkelijk alles(!!) kan ze nu lekker keutelen door de kamer.
Nog steeds heeft ze af en toe zo'n driftbui en dan negeer ik haar straal ( bind haar vast in de buggy want ik ben sterker natuurlijk, of neem haar gewoon in de houtgreep en poets wel haar tanden...met dat gekrijs kan je er juist goed bij ), maar nu is ze ook veel sneller bedaard.

kortom, ligt echt aan het karakter van je kindje is mijn mening ( en als je zegt; ik betwijfel of ik een geschikte moeder ben...dat klinkt wel veelste hard voor jezelf want natuurlijk ben je dat, ik lees in elk bericht zorg en liefde voor je kindje )
Laatst gewijzigd door meribel op 04 mar 2015 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 03 mar 2015 22:41

jaccootje85 schreef: Is dit normaal gedrag voor een ukkie van anderhalf jaar? Ik hoor graag jullie reacties..


't is een fase.... 't is een fase.....

wat doe jij, als ze zo doet?


Volgens mij hoort het wel echt bij deze periode.
Ze ontwikkelen zo hard, zijn hun grenzen aan 't verleggen, maar kunnen zich nog niet echt uiten.
Lijkt mij ook bijzonder frustrerend.

DL hier heeft ook periodes van grote explosies, wanhoop en drama :-oo (zonder 't bijten dan).
Ik geef haar de ruimte om uit te razen, troost haar en benoem haar gevoel (bijv. "ik begrijp dat jij die tas wilt dragen" maar ook mijn gevoel. "dat vind ik heel lief van jou, maar die tas is veel te zwaar, ik draag 'm liever zelf, dan zijn we vlotter thuis".
Meestal helpt dat en als dat niet (voldoende) werkt, dan wil afleiden ook nog wel eens heel probaat zijn :D

Er zijn boekjes over "geweldloze communicatie" die daar handvatten bij geven.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 03 mar 2015 23:15

benoemen en troosten en afleiden hielp ook altijd bij mijn oudste twee kinderen...want alle kinderen hebben vast die periodes...
maar deze laatste bij mij....nope echt niet...als ik in zo'n bui dichtbij kom ( troosten fysiek?? dat is helemaal formule voor nog meer agressie ) en wat ik ook benoem ze gaat alleen maar meer door het lint, wegblijven was het devies tot het ergste voorbij is. Dan ging het weer. Probleem was vooral dat ze echt om de haverklap zo'n boze bui had, van niet op de fiets willen, niet uit de fiets willen, niet in de kinderstoel willen, boos dat je een boterham geef, boos dat je geen boterham geeft. Bij alles vragen wat ze wil maar dat kon ze niet goed aangeven en daar werd ze het meeste boos om.

Nu is ze ook een heel late loper, en praten doet ze nog steeds heel slecht maar inmiddels heeft ze haar manier om zich onder woorden te brengen. En ook gewoon echt een sprongetje ...nu heeft ze nog 2 a 3 keer per dag zo'n uitbarsting maar dat is echt niets vergeleken met een half jaar terug. En nu inmiddels weet ik ook waarom, half jaar geleden was alles wat ik deed verkeerd. ( jas aandoen, jas uitdoen...gewoon elk dagelijks dingetje )

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 04 mar 2015 10:08

meribel schreef:of neem haar gewoon in de houtgreep en poets wel haar tanden...met dat gekrijs kan je er juist goed bij

:lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor juffiejuf » 04 mar 2015 12:41

@ jacootje; jullie hebben dan gewoon een pittige dame gekregen! :-) Heeeeeel herkenbaar. Toen de oudste zo oud was verzon ik vaak een uitje om de dag 'door te komen'. Twijfelde ook zeer of ik wel een geschikte moeder was. Ondertussen een drie jarige mannetje met nog erg veel pit maar het is wel anders. De tweede is nu pas een jaar geworden maar doet ook niet onder z'n broer onder.

Zag een aflevering van 'Nanny on tour met Jo Frost'. Ik vind het een aanrader om het terug te kijken en ondanks dat je de theorie heel goed weet vond ik het nog stiekem leerzaam. Dan weet je weer waarom consequent zijn zó belangrijk is...

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 04 mar 2015 16:29

meribel schreef:kortom, ligt echt aan het karakter van je kindje is mijn mening ( en als je zegt; ik betwijfel of ik een geschikte moeder ben...dat klinkt wel veelste hard voor jezelf want natuurlijk ben je dat, ik lees in elk bericht zorg en liefde voor je kindje )


Soms voel je jezelf dan wel machteloos, althans ik wel. Ik heb zelf de opleiding spw gedaan en dan kom je ook alle leeftijden tegen en je leert er een hoop over, maar als je er zelf voor staat is het toch weer anders. Ik dacht eigenlijk dat het opvoeden van een kindje niet zo moeilijk was, maar ik heb alleen ervaring met oppassen en die kids breng je weer naar de eigen ouders, dus is het een makkie. Maar nu is het je eigen kind. Ik wil ze graag een fijne jeugd meegeven, maar als ik alleen maar loop te schreeuwen dat ze moet stoppen met dat gekrijs, wordt het er niet gezelliger op... En waarschijnlijk speelt de stress ook wel mee rondom mijn werkloosheid en magere ww (dus niet al teveel te besteden). Heb de laatste week wel weer een stuk of 15 sollicitatiebrieven de deur uit gedaan, maar de stress er omheen voelt de kleine meid ook wel aan. En misschien is dat wel een oorzaak voor haar gedrag... Ik weet het niet. Maar vraag me wel af: is het een periode of is het een reactie? Want als we bij opa&oma zijn is er niets aan de hand en speelt ze vrolijk met het speelgoed daar. Krijst niet, bijt niet in speelgoed/knuffel/handen. Dus ik weet het niet... :D
Szent az Úr

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 04 mar 2015 17:00

jaccootje85 schreef:
Soms voel je jezelf dan wel machteloos, althans ik wel. Ik heb zelf de opleiding spw gedaan en dan kom je ook alle leeftijden tegen en je leert er een hoop over, maar als je er zelf voor staat is het toch weer anders. Ik dacht eigenlijk dat het opvoeden van een kindje niet zo moeilijk was, maar ik heb alleen ervaring met oppassen en die kids breng je weer naar de eigen ouders, dus is het een makkie. Maar nu is het je eigen kind. Ik wil ze graag een fijne jeugd meegeven, maar als ik alleen maar loop te schreeuwen dat ze moet stoppen met dat gekrijs, wordt het er niet gezelliger op... En waarschijnlijk speelt de stress ook wel mee rondom mijn werkloosheid en magere ww (dus niet al teveel te besteden). Heb de laatste week wel weer een stuk of 15 sollicitatiebrieven de deur uit gedaan, maar de stress er omheen voelt de kleine meid ook wel aan. En misschien is dat wel een oorzaak voor haar gedrag... Ik weet het niet. Maar vraag me wel af: is het een periode of is het een reactie? Want als we bij opa&oma zijn is er niets aan de hand en speelt ze vrolijk met het speelgoed daar. Krijst niet, bijt niet in speelgoed/knuffel/handen. Dus ik weet het niet... :D

Ga Super nanny kijken. Schreeuwen dat zij niet moet krijsen werkt niet. Lol KRIJS Niet!!!! Mijn kinderen zeiden weleens dat doe je nu zelf ook. Je moet rustig blijven en waarschuwen, op de gang zetten consequent. Corrie ten Boom kreeg een kind in huis een tijdje dat met deuren smeet en driftbuien had. Die moeder sloeg haar in d 'r gezicht. Zij deden of ze een vliegje was dat om hun dove oren zoemde. Ik heb hulp gehad bij de opvoeding maar dat doen ze nu vanuit de gemeente.
En kijk hoe oma het doet. Ik leer er een hoop van. Oma blijft immer volmaakt kalm en de kinderen zijn dan ook volkomen rustig. Ze zegt gewoon: Och lieverdje, dat moet je toch niet doen.
Moet je alles alleen doen?
Wij hadden trouwens een stel in de kerk met een stierlijk vervelende huilbaby. Hij kreeg gebed en het was over.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor juffiejuf » 04 mar 2015 17:38

@ jacootje; herken het! Zelf de pabo gedaan en dacht het 'ook wel ff te kunnen'. Opvoeden is een hele klus. Iemand appte gisteren: Je hebt Salamo's wijsheid en Jobs geduld nodig om op te voeden...
Onze kids zijn bij andere ook super lief, zolang ze er maar niet dagen blijven want dan gaan ze hun ware aard laten zien :roll:

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor lammetje » 04 mar 2015 20:55

eerlijk gezegd heerlijk om te lezen dat het wel eens tegenvalt :oops: bedoel het niet verkeerd hoor, maar opvoeden kun je nu eenmaal niet even tussendoor doen.

wij hebben zoveel reacties gehad van mensen die het beter wisten maar zelf nog geen kids hadden. En de meeste die nu wel kinderen hebben merken idd dat die adviezen die wij toen van hen kregen dus helemaal niet altijd werken, ook al staat het zo in de boekjes....

Overigens zijn het idd vaak fases en gaat het allemaal wel over, ooit, maar blijf kritisch naar jezelf kijken. En in die nanny programma's geloof ik niet zo. ze hebben vast goede tips, maar ze staan ook buiten het gezin.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 31 gasten