Vervolging medechristenen

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 21 apr 2015 16:12

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 22 apr 2015 10:40

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Anoniem_89

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor Anoniem_89 » 25 apr 2015 15:36

Hai Mona,

Mooi nieuws, er laten zich 4 mensen dopen morgen bij ons in de dienst. 1 Iraanse en 3 Syriërs. :)

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 27 apr 2015 10:23

Anoniem_89 schreef:Mooi nieuws, er laten zich 4 mensen dopen morgen bij ons in de dienst. 1 Iraanse en 3 Syriërs.

Dat is geweldig nieuws Anoniem!
Wat fijn dat je dit hier met ons deelt.
God draagt Zelf zorg voor de uitbreiding van Zijn Koninkrijk!
Maar Hij wil er ook mensen bij inschakelen.
Wij hebben onze verantwoording naar onze naaste toe, ook in Nederland.
Laatst gewijzigd door mona op 27 apr 2015 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 27 apr 2015 10:32

......Hoe is het mogelijk dat wij uit volle borst onze lofliederen zingen en ons ‘gewone leventje’ leiden, alsof er niets aan de hand is? Waarom stromen de tranen niet over onze wangen tijdens onze samenkomsten? Waarom liggen we niet met z’n allen voor Gods troon, om onze smeekbeden naar de Heere op te zenden voor onze vervolgde en gemartelde broers en zussen? Dat zijn ze toch, al die christenen die door ISIS worden gemarteld en op gruwelijke wijze worden gedood?

Lees hier verder uit de nieuwsbrief van Dirk van Genderen:
http://www.dirkvangenderen.nl/2015/04/2 ... 6:18+00:00
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Anoniem_89

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor Anoniem_89 » 27 apr 2015 16:53

Het is zeker mooi nieuws.
Ik hoorde zelfs bij haar getuigenis dat ze 27 weken zwanger was en dat zij en haar man toen besloten te vluchten.
Ze waren gevlucht met een boot van Syrië naar Egypte. Op die boot geschikt voor 20 personen, daar zaten ze met 200 mensen op.
Toen daarna naar Italië en tot slot Nederland.
Was een zeer mooi en indrukwekkend getuigenis.

Ik snap ook niet dat wij 'gewoon' naar de kerk gaan, doen alsof er niets aan de hand is en verder gaan met ons leven.
Bijzondere tekst die je stuurt in de link, Nederland en de rest van kerken in de westerse wereld zou moeten opstaan en een duidelijk signaal afgeven dat wij achter onze broers en zussen staan in het midden oosten. Jammer dat niemand hier verder post. Er zou eigenlijk een soort van keten van gebed moeten zijn.

In de gemeente hadden we open gebed en een minuut stilte.
Vond ik erg fijn.

Openbaringen 20
En ik zag tronen, en zij gingen daarop zitten, en het oordeel werd hun gegeven. En ik zag de zielen van hen die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het Woord van God, die het beest en zijn beeld niet hadden aangebeden,

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 06 mei 2015 10:56

04 mei 2015 NOORD-KOREA

De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un heeft dit jaar vijftien hooggeplaatste regeringsfunctionarissen laten executeren. Dat meldt de Zuid-Koreaanse inlichtingendienst. Naar verluidt hebben de ambtenaren kritiek geuit op het regeringsbeleid van de ‘Grote Leider’. Onder de geëxecuteerden zijn twee staatssecretarissen.

Naast de vijftien ambtenaren zijn ook vier leden van het Noord-Koreaanse Unhasu Orkest geëxecuteerd. Ze werden beschuldigd van spionage. De vrouw van Kim Jong-un heeft in het verleden als zangeres samengewerkt met dit orkest.

Volgens de Zuid-Koreaanse inlichtingendienst zijn de executies onderdeel van de strategie van Kim Jong-un. Hij wil de striktheid en discipline van zijn vader en opa in ere houden. Zij stonden beiden bekend om het afstraffen van gebrek aan loyaliteit aan de dynastie.

Bid dat Kim Jong-un tot inkeer komt en stopt met het vermoorden van mensen.
Bid voor de ambtenaren en regeringsfunctionarissen die vanwege de executies met angst en vragen rondlopen. Bid dat ze de Levende God leren kennen.

BRON: Open Doors.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 06 mei 2015 10:57

"IS wilde niet bij mij komen dineren"


Canon Andrew White, ook wel de pastor van Bagdad genoemd, noemde terreurgroep IS onlangs een "kwaadaardig regime" dat "tegen enkele vorm van verzoening is". Dit zei hij nadat de terreurgroep gedreigd had zijn hoofd af te hakken toen hij enkele IS-leden uitnodigde voor het avondeten.

"Ik heb een sterke traditie. Ik nodig mensen altijd uit om bij mij te komen dineren, ook slechte mensen, dus nodigde ik enkele IS-leiders uit," vertelde White tegenover WLOX. "Ze zeiden, 'Als we komen, dan hakken we je hoofd af.' Ik heb ze daarna nooit meer uitgenodigd. We kunnen niet samenwerken met IS. We kunnen niet overleggen met IS. Er is geen hoop voor discussie of verbetering in ons land. Ze zijn tegen enige vorm van verzoening."

Terugdenkend aan een gesprek met een christelijke Irakese bewaker, legt White uit dat christelijk soldaten "hopeloos zijn in gevechten, vooral in gevechten met IS". "Ik sprak met een bewaker en zei tegen hem: 'Wat zou je doen als de IS nu op ons af zou komen?' Hij zei: 'Ik zou mijn uniform uit trekken en rennen.' Dus vroeg ik: 'Waarom heb je dan deze baan?' Waarop hij antwoord: 'Ik doe dit werk omdat ik het geld nodig heb,'" zei White.

"Christenen zijn geen goede soldaten. Als deelnemen aan het nieuwe leger hen gelukkig maakt, geweldig. Maar het zal niets bereiken. We hebben te maken met het kwaad, een kwaadaardig regime zoals we in Libië hebben gezien met de onthoofding van de Koptische christenen. Irakese christenen of Britse christenen kunnen daar weinig verandering in brengen. Ze kunnen het beste thuisblijven."

Bron: CIP
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 15 mei 2015 20:08

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 15 mei 2015 20:12

Familiedag Hulp Vervolgde Christenen, Veenendaal 30 mei 2015
http://www.stichtinghvc.nl/agenda/hvc-e ... endaal-20/
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Samanthi

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor Samanthi » 17 mei 2015 15:02

ik was laatst in Den Haag, daar hebben we gebeden voor land en volk, voor het leven, voor de vorming van de eerste kamer ed.
Daar stond ook een groep christenen uit Pakistan, ze vroegen aandacht voor twee mensen die dreigen terug gestuurd te worden en voor Asia Bibi, die nog steeds in de dodencel zit, we hebben samen gebeden en gezongen. Deze mensen kwamen uit Pakistan en waren op tijd gevlucht.
Een hele aparte ervaring, zo dichtbij. Laten we Pakistan niet vergeten in onze gebeden.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 28 mei 2015 19:21

80-jarige vrouw levend verbrand door IS

In Irak wordt er melding gemaakt van een 80-jarige christin die door de IS levend verbrand werd. De vrouw kreeg deze straf, omdat zij zich niet hield aan de islamitische wetten. De gewelddadige daad zou plaats hebben gevonden vlakbij het stadje Mosul.

Zainab Bangura, de VN vertegenwoordiger voor seksuele misdaden in oorlogen, interviewde mensen die afgezet worden door de IS. Hij legde zo vast wat IS allemaal doet, om dit te kunnen rapporteren aan de VN. "Ze zijn schuldig aan verkrachting, mensenhandel, gedwongen prostitutie en andere verschrikkelijke daden. We hoorden over een incident waarin een 20-jarig meisje levend werd verbrand, omdat ze weigerde deel te nemen aan een extreme seksuele daad. Zulke voorvallen en incidenten gebeuren te vaak. We vinden het moeilijk om de gedachtegang van de mensen te begrijpen die dit aanrichten."

Eerder deze maand sprak Bangura met een journaliste over haar interviews met vrouwen die gedwongen werden door de IS om zich als seksslaven te verkopen. Deze vrouwen vertelden over de slavenmarkten. "Meisjes worden letterlijk uitgekleed en geïnspecteerd op slavenmarkten," vertelde de journaliste. "Ze worden gecategoriseerd en naakt op transport gezet naar Dohuk, Mosul of andere locaties waar ze worden afgeleverd bij de strijders."

Bron: CIP
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor Chaya » 04 jun 2015 11:57

In de nacht van 5 op 6 juni zijn op veel plaatsen in Nederland verschillende kerken open om te komen bidden voor vervolgde christenen.
Het thema is: Wees wakker!

DE LOCATIES
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor Chaya » 06 jun 2015 16:35

De Iraanse pastor Farshid Fathi is veroordeeld tot een jaar extra gevangenisstraf en 74 zweepslagen voor vermeend alcoholbezit. Het hoger beroep werd eind mei afgewezen.

Bij een controle in april 2014 werd in Farshids gevangeniscel twee liter alcohol gevonden. Middle East Concern zegt dat veiligheidsbeambten de alcohol aan hem hadden gegeven. Tijdens de hoorzitting eind december ontkende Farshi de beschuldigingen. Hij werd veroordeeld tot een jaar extra gevangenisstraf en 74 zweepslagen. Hij ging in hoger beroep, maar daaraan werd geen gehoor gegeven.
Farshid Fathi zit sinds 2010 vast. De pastor was één van de circa zestig christenen die op de dag na Kerst werd opgepakt. De meesten van hen zijn inmiddels vrijgelaten. De gouverneur van Teheran, Morteza Tamadon, omschreef de opgepakte christenen als “extremisten” die “het lichaam van de islam binnendrongen als corrupte en tartende mensen”. Hij voegde toe dat zij probeerden om “een extreme vorm van christendom, zoals de Taliban en de Wahhabi’s binnen de islam” te vestigen.

Farshid werd zonder proces opgesloten in de Evin gevangenis in Teheran. Na ruim een jaar onzekerheid kwam zijn zaak in januari 2012 voor. Hij zou een bedreiging zijn van de veiligheid van het Iraanse regime. Hiervoor kreeg hij zes jaar gevangenisstraf. Verder werd hij beschuldigd van contact met buitenlandse organisaties en religieuze propaganda. De 35-jarige vader van twee kinderen heeft een moslimachtergrond. Op zijn zeventiende kwam hij tot geloof. Toen hij werd gearresteerd, was hij voorganger en leider van enkele huiskerken.
Pastor Victor Naast pastor Fathi zit ook pastor Victor Bet-Tamraz uit Teheran vast.

Samen met de andere aanwezige gelovigen werd hij afgelopen Kerst gearresteerd tijdens een kerstdienst bij hem thuis. De andere christenen werden kort daarna vrijgelaten. Pastor Victor en twee andere gelovigen werden echter overgebracht naar de Evin gevangenis. Pastor Victor is op borgtocht vrijgelaten, maar komt binnenkort voor. Het is lastig voor hem om een advocaat te vinden die hem wil verdedigen, omdat hij een bekende pastor is.
Pastor Fathi en pastor Victor uit Iran zijn niet de enige christenen die vanwege hun geloof gevangenzitten.

bron: open doors
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 09 jun 2015 13:06

In China worden door de overheid de kruisen van de kerken gehaald,
maar de christenen reageren heldhaftig:
http://www.cip.nl/nieuws/juni-2015/4975 ... ing-kerken

Bedreiging via SMS:
http://www.sdok.nl/nieuws/bedreiging-via-sms
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lalage en 13 gasten