Irak en ISIS

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Faramir

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Faramir » 29 aug 2014 08:53

Optimatus schreef:Ga zelf ff lekker meevechten ipv vanuit Jeruzalem 's nachts op dit forum te zitten trollen. Neem Ineke-Kitty en Benefietdiner mee, ISIS ejaculeert zeven kleuren vloeibare fecaliën voor gewapende vrouwen en diner kan koken. Succes.

Er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Onze Timmerfranz weigert het genocide te noemen omdat er dan consequenties aan hangen.

Indien de EU echt had gewild om dit pure kwaad de wereld uit te helpen hadden vorige maand al de militaire voorbereidingen getroffen kunnen worden om de grootste oorlogsvloot sinds de 2e wereldoorlog bij elkaar te brengen en uit te laten varen. Dan hadden vele honderden zo niet duizenden gevechtsvliegtuigen al een totaal vernietigende aanval ingezet kunnen hebben en stonden er al een half miljoen soldaten op transport.

Dit pure kwaad blijft bestaan omdat onze leiders te lafhartig zijn om serieus in te grijpen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 29 aug 2014 10:03

Is er iets nieuws onder de zon? Ik heb in Rwanda gezien wat het resultaat kan zijn wanneer men niets doet, maar daar hoor je niemand over (misschien omdat islam-bashen daar nutteloos zou zijn geweest). Wat maakt dit conflict gruwelijker dan Rwanda, Cambodja of Congo?

En vraag 2: ben je bereid te aanvaarden dat er Nederlanders sneven in een oorlog die wellicht op dezelfde wijze zal verlopen als Napoleons veldtocht in Rusland of de mislukte aanvalsoorlog van de werdergeboren christen George W. Bush in Irak en Afghanistan?

Sterker nog, ben je bereid om zelf dienst te nemen in het Nederlandse leger om mee te vechten?

Afghanisten, Irak, Libië, "we" als Westen hebben ons ermee bemoeid en de puinhoop is alleen maar groter geworden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor moderngelovige » 29 aug 2014 10:30

Een ver van ons bed-show is het alllang niet meer; volg tevens de ontwikkelingen in de Haagse Schilderswijk.
Do. 28-8 bekendmaking van diverse arrestaties.
Een interessante kijktip is via uitzending gemist: Hollandse Zaken van omroep MAX van 27-8.
Van sommige uitspraken van "islamitische Nederlanders" val je zowat van je stoel af.
De "immense haat" tegen vrijwel alles* is beangstigend.

* Tegen Israel, Joden, ongelovigen > christenen, gematigde moslims, de westerse maatschappij op zich.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 29 aug 2014 10:33

Oppakken en uitzetten. Die lui kennen geen andere taal dan die van de harde aanpak.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Faramir » 29 aug 2014 10:43

Optimatus schreef:Is er iets nieuws onder de zon? Ik heb in Rwanda gezien wat het resultaat kan zijn wanneer men niets doet, maar daar hoor je niemand over (misschien omdat islam-bashen daar nutteloos zou zijn geweest). Wat maakt dit conflict gruwelijker dan Rwanda, Cambodja of Congo?

Na Rwanda heeft de VN richtlijnen opgesteld dat zodra er ergens ter wereld genocide plaatsvond alle leden verplicht waren in te grijpen. Doordat Timmerfranz en andere lafbekken het woord niet in de mond nemen hoeven ze ook geen actie te ondernemen.
En vraag 2: ben je bereid te aanvaarden dat er Nederlanders sneven in een oorlog die wellicht op dezelfde wijze zal verlopen als Napoleons veldtocht in Rusland of de mislukte aanvalsoorlog van de werdergeboren christen George W. Bush in Irak en Afghanistan?

Dat risico wil ik best lopen om IS uit te roeien. De kunst is om dat in samenwerking met de lokale bevolking te doen die er na het vertrekken van de legermachten moet wonen. Bush zijn ingrijpen was een drama omdat het a overbodig was (Osama had ook prima uit de weg geruimd kunnen worden door een groep commando's) en b destructief was jegens de structuren die er al stonden. In Irak had hij prima het leger en de veiligheidsdiensten in tact kunnen laten opdat er stabiliteit zou blijven.
Sterker nog, ben je bereid om zelf dienst te nemen in het Nederlandse leger om mee te vechten?

Bij een algehele mobilisatie ben ik bereid om dienst te nemen, verscheept te worden naar deze zandbak en er te sterven voor de vrijheid van mijn mede christenen en andere onderdrukte/ uitroeiing staande minderheden.
Afghanisten, Irak, Libië, "we" als Westen hebben ons ermee bemoeid en de puinhoop is alleen maar groter geworden.

Mooi om nu te bewijzen dat het ook anders kan.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Mortlach » 29 aug 2014 10:57

Boekenlezer schreef:Waarmee je meteen zo ongeveer het weerzinwekkendste stukje hebt geciteerd. Je eigen dochter seksueel uitleveren aan zo'n stinkend en weerzinwekkend IS-beest met zo'n grote vieze zwarte baard vol vliegen... brr, alleen al van de gedachte val je toch flauw!
IS verdient het om uitgeroeid te worden.


Kuch kuch... Lot in Sodom... Kuch kuch...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor salty » 29 aug 2014 12:09

Israel vecht al sinds 1948 tegen deze anti westerse elementen die al vanaf 1928 aan terrein winnen.
Bij ons hangen er inderdaad al jaren iedere week idf uniformen aan de waslijn te drogen.
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 29 aug 2014 12:23

Dat je dan nog tijd hebt om hier op refoweb rond te hangen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 29 aug 2014 12:27

Faramir schreef:Bij een algehele mobilisatie ben ik bereid om dienst te nemen, verscheept te worden naar deze zandbak en er te sterven voor de vrijheid van mijn mede christenen en andere onderdrukte/ uitroeiing staande minderheden.


Ik weet niet of ik dat zo zou durven zeggen. Het siert je, dat wel.
Echter, veel Amerikanen dachten ook dat ze voor vrijheid etc. zouden sterven toen Irak werd binnengevallen, maar uiteindelijk was dat toch een ordinaire oorlog om olie.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Faramir » 29 aug 2014 12:45

Optimatus schreef:Ik weet niet of ik dat zo zou durven zeggen. Het siert je, dat wel.
Echter, veel Amerikanen dachten ook dat ze voor vrijheid etc. zouden sterven toen Irak werd binnengevallen, maar uiteindelijk was dat toch een ordinaire oorlog om olie.

Daar heb je dan ook weer gelijk in. Al met al zal je altijd zien dat het domme kanonvoer als ik misbruikt wordt voor politieke spelletjes.

http://www.youtube.com/watch?v=E9VhD4SccSE

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Mortlach » 29 aug 2014 12:49

Even terzijde, ik ben een boek over Napoleon aan het lezen, en destijds was het nog gewoon een overwinning als jij 10.000 dode soldaten had, zolang de vijand er maar 12.000 had...

Tegenwoordig maakt men zich al druk als er één soldaat sneuvelt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Faramir » 29 aug 2014 12:59

Mortlach schreef:Even terzijde, ik ben een boek over Napoleon aan het lezen, en destijds was het nog gewoon een overwinning als jij 10.000 dode soldaten had, zolang de vijand er maar 12.000 had...

Tegenwoordig maakt men zich al druk als er één soldaat sneuvelt.

Dat was dan ook de tijd dat men netjes in formatie schouder aan schouder en in rijen op elkaar afliep en tegenover elkaar ging staan om een paar salvo's te lossen om vervolgens met bajonet op elkaar in te steken. En dat alles op een mooi veld. De winnende partij was overigens de partij die de ander van dat veld af joeg ongeacht verliezen. Veel verliezen konden later in de oorlog echter vrij nadelig zijn.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 30 aug 2014 23:24

Ik ben bij de demonstratie tegen christenvervolging geweest. De mensen die in Irak geleden hebben zeggen dat dit niet aan de islam ligt. Ze hebben vaak in goede harmonie met hun buren geleefd. Het is ISIS niet de islam als zodanig. Weer een bewijs dat het haatzaaien van Ineke-Kitty, Salty en Benefietdiner een gruwelijke leugen is. Als de voornaamste slachtoffers zeggen dat het niet de islam is, maar alleen een aantal haatbaarden, wie zijn zij dan om anders te beweren vam achter hun laptopje?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boaz
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1016
Lid geworden op: 26 jun 2012 18:51

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Boaz » 31 aug 2014 09:13

Er zijn altijd mensen die bewust hun ogen sluiten voor zaken die ze niet willen zien. Die houd je altijd,
hoeveel bewijslast je ook aanvoert.. Slaap dan maar verder..

Zullen we eens een lijstje maken van moslim extremistische groepen die miljoenen mensen hebben vermoord in enkele jaren tijd? Welke Godsdienst kent zoveel fanaten?
Al Nusra
El Shabaab
Hezbollah
Hamas
Isis
Al Qaida
Boko Haram
Taliban

De lijst is hiermee vast niet compleet.

Faramir

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Faramir » 31 aug 2014 10:01

Volgens mij heeft geen van die groepen een miljoen of miljoenen mensen omgebracht in haar bestaan. Maar ik kan mij vergissen.

Gister las ik op dit forum iemand die hier een noord-Koreaans systeem wou invoeren om mensen tot het christendom te dwingen. Ik lees vrijwel dagelijks absolute intolerantie op dit forum.

Indien de situatie zich voordoet (zoals bij deze organisaties in een machtsvacuüm) dan ben ik ervan overtuigd dat er ook binnen het christendom grote mogelijkheden voor terreur zijn, zelfs onder de forumgebruikers.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten