Keurig geciteerd!rotterdam schreef:Ja dat klopt haar leven werd gespaard maar daarna ?
Rachab werd ingebed in het uitverkoren volk en........................
En Salmon gewon Booz bij Rachab, en Booz gewon Obed bij Ruth, en Obed gewon Jessai;
En Jessai gewon David, den koning; en David, den koning, gewon Salomon.............
En Jakob gewon Jozef, den man van Maria, uit welke geboren is JEZUS, gezegd Christus.
Maar daarna? Ja daarna hoorde ze bij het uitverkoren volk (uitverkoren tot wat???), in de geslachtslijn van Jezus nog wel.
Echter, dat zegt op zich helemaal niets over de eeuwige redding.
Ook voor de Israëlieten geldt: wat uit het vlees geboren is dat is vlees. Jezus eigen woorden tegen een Israëliet.
Petrus zegt in zijn toespraak 'laat u behouden uit dit verkeerde geslacht'. (dat waren de Israëlieten, het uitverkoren volk)
Paulus zegt 'Want niet híj is Jood die het in het openbaar is, en niet dát is besnijdenis die in het openbaar in het vlees plaatsvindt, maar híj is Jood die het in het verborgene is, en dát is besnijdenis, die van het hart is, naar de geest, niet naar de letter.'
O zeker, over Rachab heb ik geen twijfels. Maar jij had het m.b.t. eeuwige redding over ''plaatsvervangend geloof'', en over ''hij en zijn huis''.rotterdam schreef:Trouwens wat tijdelijk leven ? Jacobus is duidelijk hoor ;
En desgelijks ook Rachab, de hoer, is zij niet uit de werken gerechtvaardigd geweest.
En dat blijkt nergens uit de context waaruit jij citeerde, zie onderstaande:
We weten vanuit Jacobus en Hebreeën 11 dat Rachab ook eeuwige redding heeft, maar daarmee is niets gezegd over de eeuwige redding van haar familie. Daar horen we Jakobus en Hebreeën niet over.rotterdam schreef:Trouwens hoeveel maal lees je in de Bijbel "hij en zijn huis, heden is aan dit huis".
Lees b.v. wat God zegt tegen Noach "Ga gij, en uw ganse huis in de ark; want u heb Ik gezien rechtvaardig voor Mijn aangezicht in dit geslacht".
en heel duidelijk bij Rachab, door haar rechtvaardige daad wordt haar hele familie gered.