Huisdieren

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Huisdieren

Berichtdoor mealybug » 05 jul 2014 14:06

Afbeelding

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor LeChat » 08 jul 2014 18:21

Wilde hier toch ook nog ff berichten dat onze Toby toch nog dood is gegaan... Nadat 't weer stukken beter met 'm ging was het opeens weer mis en dat ging héél hard. De dierenarts heeft nog röntgenfoto's gemaakt maar daar was niets op te zien, toen ze hem vervolgens (hij was zwaar afgevallen en onderkoeld geraakt in nog geen dag) een infuus wilde geven, raakte hij in shock en is onder haar handen doodgegaan. Dat was vorige week en wat ís het nu stil in huis zeg...

Ze hebben nog wel ontdekt dat hij een grasaar in zijn lijf had, mogelijk is daar een heel vervelende bacterie met mee naar binnen gegaan. Dan zou de eerdere a.b. daar toch niet tegen geholpen hebben, ondanks dat hij daarna weer opknapte...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 08 jul 2014 19:25

LeChat schreef:Wilde hier toch ook nog ff berichten dat onze Toby toch nog dood is gegaan... Nadat 't weer stukken beter met 'm ging was het opeens weer mis en dat ging héél hard. De dierenarts heeft nog röntgenfoto's gemaakt maar daar was niets op te zien, toen ze hem vervolgens (hij was zwaar afgevallen en onderkoeld geraakt in nog geen dag) een infuus wilde geven, raakte hij in shock en is onder haar handen doodgegaan. Dat was vorige week en wat ís het nu stil in huis zeg...

Ze hebben nog wel ontdekt dat hij een grasaar in zijn lijf had, mogelijk is daar een heel vervelende bacterie met mee naar binnen gegaan. Dan zou de eerdere a.b. daar toch niet tegen geholpen hebben, ondanks dat hij daarna weer opknapte...

O wat een verdrietig bericht. :cry: :cry: :cry:
Eén van onze katten had dit ook 2 jaar geleden en gelukkig ontdekte de dierenarts een plekje tussen zijn teentjes, vermoedelijk een grasaar. Ik had er nog nooit van gehoord, hij heeft direct a.b.gehad, is 2 dagen en nachten opgenomen geweest en knapte op.
Maar 2 maanden geleden is hij doodgereden. :cry: :cry: We zijn er ziek van geweest.
En dan zijn er mensen die reageren met: ach, het was MAAR een kat, maar het is een gezinslid, en je raakt in rouw!

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jul 2014 20:42

Wat erg voor jullie! Mensen die geen huisdieren hebben weten niet waarover ze het hebben.

Hier gaat het weer goed. De hond had steeds darm klachten maar dat is weer over.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huisdieren

Berichtdoor Mortlach » 27 jul 2014 23:45

Ach, altijd heel naar als je een huisdier verliest. Sterkte!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 28 jul 2014 10:28

Dank je Mortlach en Gerdien.
We hebben een mooie foto uitgezocht en deze laten uitvergroten.
Mooie herinnering, maar het doet nog pijn. :cry:
We zouden er meer vrede mee gehad hebben, als hij ziek was geweest, of heel oud.
Maar dat een supergezonde ondernemende kater zomaar wordt doodgereden door één of andere wegpiraat, is voor ons onverteerbaar.
Ik had wel verwacht dat meneer het zelf was komen melden.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Huisdieren

Berichtdoor mona » 28 jul 2014 11:10

schelpje3 schreef:Ik had wel verwacht dat meneer het zelf was komen melden.
Bij ons kwam meneer de wegpiraat zich wel melden: om even de verzekering te regelen voor de schade aan zijn auto.

Hij stond in zijn recht, maar het liefst had ik hem een draai om zijn oren gegeven!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 28 jul 2014 11:36

mona schreef:Bij ons kwam meneer de wegpiraat zich wel melden: om even de verzekering te regelen voor de schade aan zijn auto.

Hij stond in zijn recht, maar het liefst had ik hem een draai om zijn oren gegeven!

Meneer had in dit geval geen schade, hoe zou het kunnen.
Hij had het wel vervelend gevonden, zeiden de buren die getuige waren het ongeluk.
Wat mij betreft: understatement of the year, vervelend. :?
Iedereen dacht wel dat hij te hard had gereden, je mag daar maar 30, dus tijd zat voor een BUITENkat om opzij te springen. Dat had hij al 10 jaar gedaan nl.
Het is de 2e keer, maar de eerste keer had poes het overleefd, maar lag wel in de kreukels.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huisdieren

Berichtdoor ajl » 28 jul 2014 12:09

Misschien moet ik er niet eens over beginnen in een huisdierentopic. Je weet nooit welke woede je op je hals haalt :wink: , maar is het niet aan de eigenaar van het dier om ervoor te zorgen dat het dier niet onaangelijnd buiten loopt? Dan neem je toch als eigenaar het risico dat ze onder een auto komen?

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Huisdieren

Berichtdoor Ruth2 » 28 jul 2014 12:12

Een kat of een poes aan een lijntje??? :-({|=

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huisdieren

Berichtdoor ajl » 28 jul 2014 12:18

Waarom niet?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 28 jul 2014 13:04

ajl schreef:Misschien moet ik er niet eens over beginnen in een huisdierentopic. Je weet nooit welke woede je op je hals haalt :wink: , maar is het niet aan de eigenaar van het dier om ervoor te zorgen dat het dier niet onaangelijnd buiten loopt? Dan neem je toch als eigenaar het risico dat ze onder een auto komen?

Een gezonde buitenkat is heel alert en snel, die rijd je echt niet zomaar dood.
Maar er zijn mensen die het geen fluit kan schelen, ze zijn niet alleen een gevaar voor dieren, maar ook voor kinderen en ouderen!
Een hond is een ander verhaal, die lieten wij alleen los lopen in een veld of bos, en dan ook waar niet gefietst werd. Wij hadden goed afgerichte honden, die prima luisterden, anders begon ik daar niet eens aan.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Huisdieren

Berichtdoor mona » 28 jul 2014 14:03

schelpje3 schreef:Een hond is een ander verhaal, die lieten wij alleen los lopen in een veld of bos, en dan ook waar niet gefietst werd.
Onze hond liep wel los op het erf. Daarom hadden wij hem ook. Onze hond vloog om een of andere reden toch de weg op, dat hij onder een auto kwam was verschrikkelijk, maar niet de schuld van de bestuurder.
Daarom gaf ik aan dat de bestuurder in zijn recht stond. Maar het afhandelen als een verzekeringskwestie deed me toch erg gevoelloos aan. Maar ja, het was nu eenmaal mijn hond, en niet de zijne, want hij had er geen.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huisdieren

Berichtdoor ajl » 28 jul 2014 14:15

Hoe had je dan gewild dat hij gereageerd had?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 28 jul 2014 14:27

mona schreef:Onze hond liep wel los op het erf. Daarom hadden wij hem ook. Onze hond vloog om een of andere reden toch de weg op, dat hij onder een auto kwam was verschrikkelijk, maar niet de schuld van de bestuurder.
Daarom gaf ik aan dat de bestuurder in zijn recht stond. Maar het afhandelen als een verzekeringskwestie deed me toch erg gevoelloos aan. Maar ja, het was nu eenmaal mijn hond, en niet de zijne, want hij had er geen.

Mijn man reed eens geheel buiten zijn schuld, een kind aan. Gelukkig reed hij stapvoets, want het was een drukke woonwijk.
Het kind vloog tegen zijn auto op, het keek achterom en rende zo de straat op.
De moeder zag het gebeuren en kon getuigen dat mijn man geen enkele schuld had en het ook niet had kunnen voorkomen.
Toch voelde hij zich wel schuldig en heeft na de afhandeling, nog een aantal keren met de ouders gebeld. Het is gelukkig goed afgelopen.
Ook al heb je geen schuld, het lijkt mij toch heel akelig als door jouw toedoen een dier of kind getroffen wordt.
Dus wat empathie tonen is het minste dat je kunt doen.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten