Crisis Oekraine

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor parsifal » 24 jul 2014 14:02

Optimatus schreef:Toen van Gogh werd vermoord, brandden er tig moskees. Een moord door een moslim en half Nederland was woest. Nu zijn er ruim tweehonderd mensen vermoord en moeten onze vijand liefhebben? Schreef Prediker niet al dat er een tijd is voor vrede en een tijd voor oorlog?


Het grote probleem is dat het in brand steken van moskeeen uit wraak voor wat andere moslims doen te verafschuwen is en jij nu dit ongeveer als voorbeeld van hoe te handelen lijkt te stellen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor Optimatus » 24 jul 2014 14:18

Als je goed hebt opgelet, heb je gezien dat zware economische sancties de eerste stap zijn. Het uitzetten van Russische burgers is de voorlaatste en ik hoop dat Poetin voor die tijd is verwijderd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor moderngelovige » 24 jul 2014 14:34

Om een lang verhaal kort te maken:

In tegenstelling tot jou Optimatus, zien maar weinig forumleden rede om een oorlog te beginnen.
Dus makker staakt uw wild getier en geraas.
Denk dan eens mee hoe je ze (de russische beer=de regering dus Poetin) ze echt kan raken.
Zodanig dat ze in ieder geval schuld erkennen en boete doen. (vergoedingen aan nabestaanden enz.)

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor parsifal » 24 jul 2014 14:36

Optimatus schreef:Als je goed hebt opgelet, heb je gezien dat zware economische sancties de eerste stap zijn. Het uitzetten van Russische burgers is de voorlaatste en ik hoop dat Poetin voor die tijd is verwijderd.


Die voorlaatste stap is een stap die je maar beter niet over kunt praten nu. En je bezwaar tegen extra beveiliging van Putin's dochter geeft ook niet veel hoop. Door de gekke uitspraak van een burgemeester is er nu wel wat extra gevaar voor haar en haar vriend.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor schelpje3 » 24 jul 2014 14:47

mealybug schreef:
Putin heeft staat en godsdient prachtig in de echt verbonden.
Alle kerken worden gerenoveerd.
Vloeken kost je 500 EURO, pussy riot zit in Siberie en ik zag gisteren een prachtig kruis genaaid over het arm-embleem van de kettingrokende separatist.
Ga het ze maar vertellen.

Hoe stel je je dat voor Optimatus, wij met ons schamele leger met anderhalve tank daar naar toe?
Hitler is zich erop stuk gelopen!
Vergeet niet dat dit alles onder de toelating Gods geschiedt en het loopt Hem echt niet uit de Hand.
Laat het een zaak van gebed zijn, het krachtigste wapen.
En laten wij niet zo dom zijn, zoals de Amerikanen, om daar tienduizenden jonge levens te laten verwoesten.
Er zijn krachten achter de schermen aan het werk, die ons gewone burgers, ver te boven gaan.
Het is een koud kunstje voor een scherpschutter om zo'n vent om te leggen, terwijl hij staat te vissen in zijn blote torso.
Maar men weet nu wel wat Rusland heeft en niet wat Rusland daarna krijgt!

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor Optimatus » 24 jul 2014 15:54

moderngelovige schreef:Om een lang verhaal kort te maken:

In tegenstelling tot jou Optimatus, zien maar weinig forumleden rede om een oorlog te beginnen.
Dus makker staakt uw wild getier en geraas.
Denk dan eens mee hoe je ze (de russische beer=de regering dus Poetin) ze echt kan raken.
Zodanig dat ze in ieder geval schuld erkennen en boete doen. (vergoedingen aan nabestaanden enz.)


Ik heb al gezegd dat gewapend ingrijpen door Nederland alleen domheid is. Als Westen moeten we snoeiharde economische en diplomatieke sancties treffen. Russisch ambassadepersoneel kan worden uitgezet muv de ambassadeur. Werkt dat niet dan kunnen ook andere groepen Russen worden uitgezet.

Uiteraard geen sportcontacten met Rusland. Ook kunnen we actief poetinvijandige Russen opvangen en eventueel trainen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor Spons » 24 jul 2014 18:51

Wat mij hier opvalt is hoe weinig refo jongeren reageren op deze hele diepe trieste mensonwaardige situatie die is ontstaan.

Krijg de indruk dat als een busje met kerkgangers bij een ongeluk om het leven zou komen er meer over geroepen wordt op het forum en je al gauw 4 pagina's vol hebt dan nu .. maar ik kan me vergissen...

Zo wie zo heb ik zondag in de dienst zachtjes wat tranen weggepinkt om de vele doden van MH17, soms heb ik dat nog wel dat ik een brok in mijn keel kreeg.. Zal ik even vertellen hoe mijn dag was gisteren...

Gewoon gewerkt tot half vier en daarna zijn we met zijn allen de kantine ingegaan waar de tv aanstond... dat was om 15.45.. geen woord werd er gezegd... niet alleen vanwege de indrukwekkende beelden maar ook omdat er een medewerker van onze terminal is omgekomen bij deze aanslag....

Gebleven tot 16.15 en thuis vervolgens de hele uitzending verder gekeken , zowel op ned 1 als op CNN waar de beelden van de rouwstoet als de kerkdienst werden uitgezonden met vertaling en commentaar...

CNN verwoorde het heel mooi, de onmenselijkheid waarmee deze slachtoffers werden getroffen hebben ze in Nederland terug gekregen. niet veel van jullie zullen het hebben gezien neem ik aan want een TV is verboden nietwaar...

Jullie hebben een stuk geschiedenis gemist... een stuk brok in je keel van het respect wat deze mensen terug hebben gekregen. Ook langs de weg en boven de viaducten .. stonden de mensen rijen dik... uit respect voor de slachtoffers, niet uit sensatielust . Halverwege de reis van de lijkenwagens had een brandweereenheid een gigantische vlag half stok gehangen aan een communicatie toren / kraan..

Ook de aankomst in Hilversum was indrukwekkend, er werd geklapt (uit respect, ) bloemen neergelegt. Er is geschiedenis geschreven en geschiedenis verandert mensen of heeft gevolgen.

Bovendien las ik in de krant dat er twee mensen uit onze gemeente (niet de kerkelijke ) zijn omgekomen bij deze daad van terreur.

Vandaag hoorde ik van mijn collega (ik werk als Brandwacht dus veel met ex / of nog in dienst zijnde mensen bij de brandweer ) dat zijn maat ..een van de kisten gedragen heeft op de nationale rouwdag... deze man wist niet of hij nog een kist kon dragen...

Hoe dicht bij wil je het verdriet voelen , als een goede vriend de vierdaagse loopt en overvallen wordt door dit nieuws... zijn intocht zal altijd aan deze dag herinneren...

en Poetin... deze man zal ooit voor zijn daden zicht moeten verantwoorden, indirect is hij zo wie zo schuldig aan deze daad van terreur, zijn acties tegen de media en persvrijheid zijn nog lang niet afgelopen.

Sancties ...ja maar hoever want ondanks deze ellende hebben we poetin nodig in deze wereld, vanwege een gevaar zoals in Iran met het atoomenergie schap, en het opkomende ISIS . het zit allemaal in elkaar verweven , of we het nu leuk vinden of niet.

Wijs ook eens met een grote vinger naar de FIFA... de overkoepelende sport bond van voetbal , die doodleuk een feestje viert met meneer Poetin voor de eerste steen van een stadion in 2018. Kijk en denk eens aan Pussy Riot... hoe die behandeld zijn (nee ik heb het niet over hun muziek , wel over hun protest tegen Poetin hoe die de kiem is gesmoord )

De val van de muur bracht vrijheden mee ... maar kunnen we daar mee omgaan en moeten we ons niet afvragen of het vacuüm wat er daarvoor was niet beter was...

Poetin begint steeds meer trekjes te krijgen van een man die het boek Mein Kampf heeft geschreven... een wolfs in schaapskleren en ook toen traden we niet hard genoeg op... iedereen heeft de gevolgen gezien.

Zal het ons ook treffen die maatregelen ?...ik denk het wel.. maar laten we eerst maar eens wachten tot alle lichamen geborgen zijn en gearriveerd in ons land...

het begin is er en er zulle nog vele verhalen volgen in kranten en tijdschriften over hoe mensen en direct betrokkenen dit ervaren...

Mijn dank gaat uit naar Rutte... en Minister Timmermans , elk op hun eigen tactische en goede manier gehandeld.

Mogen God waken over al deze zielen ...

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor Boekenlezer » 24 jul 2014 22:14

mealybug schreef:Putin heeft staat en godsdient prachtig in de echt verbonden.
Alle kerken worden gerenoveerd.
Vloeken kost je 500 EURO, pussy riot zit in Siberie en ik zag gisteren een prachtig kruis genaaid over het arm-embleem van de kettingrokende separatist.
Ga het ze maar vertellen.

Ik begrijp Poetin niet helemaal, eerlijk gezegd.
  • Enerzijds is hij volop lid van de Russisch-Orthodoxe Kerk, dus geeft hij zich uit voor christen, ook al is dat dan in een wat andere variant dan wij alhier gewend zijn. De Russisch-Orthodoxe Kerk steunt Poetin.
  • Anderzijds is hij ex-KGB'er, en dus een vertegenwoordiger geweest van dat atheïstische communisme. Hij is ook gescheiden van zijn vrouw. (En of hij wat had met een jonge knappe dame...? Zou kunnen, ik meen zoiets wel ooit opgevangen te hebben.)
Wat vreemde combinatie, als je het mij vraagt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor moderngelovige » 25 jul 2014 07:36

De kerk word door Poetin gebruikt als nationalistisch element in zijn politiek.
Heb je de kerk op de hand dan automatisch ook vele gelovigen die niet tegen jou zijn.
Bovendien zijn Russen heel chauvinistisch en trots op hun instellingen.
Poetin heeft dus de "zegen" van het kerkelijk apparaat.
Prestige is heel belangrijk voor deze man en zijn systeem.
Zijn hele regime is een groot manipulatie-apparaat.

Maar even voor onze vriend Optimatus:
De kop van het AD luidt - EU aarzelt over harde sancties.
Dat betekent dat er een week na de aanslag al geen eensgezindheid (meer) is. Voor zover die er ooit was in de Europese Unie!
Optimatus, het gaat hier niet om mijn gelijk, het is al erg genoeg allemaal.
Inhoudelijk ben ik het met je eens, alleen het realiseren van gezamenlijk europees sanctiebeleid
zal niet van de grond komen.
Waar ik al bang voor was: Europese Unie is een verzameling van slappe knieeen,
Zo zijn Duitsland en Frankrijk het nu al oneens over wapenleveranties aan Rusland(!)
Hoe wrang ook dit is dus het begin van het wegebben van de verontwaardiging....(europees gezien)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor Optimatus » 25 jul 2014 08:41

Gelukkig zijn er nog lichten in Rusland:

http://nieuws.vtm.be/buitenland/102110- ... -nederland
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor mealybug » 25 jul 2014 09:01

Boekenlezer schreef:[list][*]Enerzijds is hij volop lid van de Russisch-Orthodoxe Kerk, dus geeft hij zich uit voor christen, ook al is dat dan in een wat andere variant dan wij alhier gewend zijn. De Russisch-Orthodoxe Kerk steunt Poetin.


De Oekrainse orthodoxe kerk is van dezelfde lap, lijkt me en steunt de regering daar
Waarmee al gelijk duidelijk wordt dat ook dat orthodoxe koninkrijk wel degelijk ''van deze wereld'' is , ipv van Boven.
Cultuurchristendom dus, in grote lijnen.

PS: De kosten voor het vliegen over Ukraine zijn vele malen lager dan voor Turkije, zei mijn vriend die wekelijks over die gebieden vliegt, dat zal voor de meeste maatschappijen ook bepalend geweest zijn voor de route-keuze.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor Katlheen » 25 jul 2014 09:28

Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor mealybug » 25 jul 2014 09:36



Dom, erg dom.
Onbewapend, maar wel met back up van chinooks, ja right....daar hebben die separatisten vast respect voor.. :roll:
Die worden ook zo de lucht uitgeschoten, net als al die oekrainse toestellen.
je weet niet half met wat voor lui je daar te maken hebt...
Maar goed, men wil oorlog, geloof me, je krijgt het!

(Blijft natuurlijk wel enigszins opruiend telegraaf gehalte, maar goed, de pers doet meestal meer kwaad dan goed)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor Marnix » 25 jul 2014 10:19

Ik denk niet dat het zomaar losgaat. Er is backup voor het geval de commando's hun werk niet goed kunnen doen. Maar Rusland zal denk ik niet zomaar een oorlog met het westen willen en de separatisten snappen denk ik ook wel dat dit iets te groot voor ze is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor Katlheen » 25 jul 2014 10:20

Nou, als je goed leest gaan die commando's niet zonder wapens. Ze worden juist meegestuurd om de onbewapende onderzoekers en Kmar te beschermen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 78 gasten