Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2018 14:24

Chaya schreef:Waarom zou je aan een voorbijganger moeten kunnen zien of hij homo of hetero is?
Als iedereen in één oogopslag kan zien dat je gay bent, betekent het dus dat je afwijkend gedrag vertoont. En dan afwijkend in de zin van: niet het gangbare.


Huh? Het gaat er nergens over of je het aan iemand kan zien. Het gaat er om dat hij het niet geheim houdt maar er openlijk voor uitkomt. Net als dat ik er geen geheim van maak dat ik hetero ben en gewoon vertel dat ik een vrouw heb. Maar aan mijn hoofd of kleding kan je dat niet zien. Hooguit als we een keer hand in hand over straat lopen. Dat is openlijk hetero zijn en zo werkt het ook als je openlijk homo bent.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 10 nov 2018 14:43

Marnix schreef:Huh? Het gaat er nergens over of je het aan iemand kan zien.

Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen, want je schreef dit nl. en daar reageerde ik dus op :D

Marnix schreef:Je bent slim genoeg om te snappen dat openlijk homoseksueel zijn niet inhoudt dat je midden op straat seks gaat hebben met iemand van het zelfde geslacht. Overigens is “openlijk homosexueel” heel slecht vertaald door nu, in het amerikaans stond er “gay” wat gewoon homo betekent.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 10 nov 2018 17:45

Chaya schreef: afwijkend in de zin van: niet het gangbare.


dus is het gangbare normerend?

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elburger » 10 nov 2018 22:51

Afgelopen week werd er weereens een "proefballonnetje" opgelaten door een VVD corrifeer. Dit maal om in Nederland toch maar weer nieuwe kerncentrales te moeten gaan bouwen. Daar kun je voor of tegen zijn, en in Nl is dat momenteel kngeveer 50-50. Wat ik echter veel belangrijker vind momenteel is dat er in Petten een nieuwe reactor wordt gebouwd die de wereld kan voorzien van isotopen, als ik dat goed zeg, dewelke worden gebruikt voor dringende medische doeleinden. Naast NL, hebben Australie en Zuid-Afrika er een. Zouden wij hier eens niet wat meer aandacht aan moeten besteden, liever nog, zo spoedig mogelijk nog zo'n reactor gaan bouwen? Nog even terugkomend op een nieuwe kerncentrale. Dit is DE enige manier om de CO2 doelstelling te halen, en daar naast is het zo dat wij in NL niet genoeg energie kunnen opwekken met alleen maar wind, zon, bio en water. Dan blijft dus de vraag naar fossile brandstoffen aanwezig met al z'n vervuiling.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 10 nov 2018 23:20

Als we dan massaal van het gas en de olie af moeten dan moet er voldoende elektriciteit opgewekt kunnen worden. We kunnen dit land vol zetten met windmolens maar dat gaat niet onze energiebehoefte beantwoorden. Een aantal nieuwe kernreactoren is dus een goede mogelijkheid voor de komende 25 a 50 jaar. Daarnaast vol investeren in onderzoek naar kernfusie zodat dat sneller van de grond komt.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 13 nov 2018 14:09

Yoshi schreef:Als we dan massaal van het gas en de olie af moeten dan moet er voldoende elektriciteit opgewekt kunnen worden. We kunnen dit land vol zetten met windmolens maar dat gaat niet onze energiebehoefte beantwoorden. Een aantal nieuwe kernreactoren is dus een goede mogelijkheid voor de komende 25 a 50 jaar. Daarnaast vol investeren in onderzoek naar kernfusie zodat dat sneller van de grond komt.

Je vergeet Thorium.
Het opstoken van het huidige kernafval, een intrinsiek veilige variant op kernenergie en het gegeven dat het een methode is die niet voor kernwapens gebruikt kan worden lijken me stuk voor stuk zaken die het onderzoek de moeite waard maken.
Kernfusie is ook een mooie optie, maar technisch veel verder weg.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 15 nov 2018 21:56

tja.. wat zal ik zeggen... tis Tholen he...

https://www.pzc.nl/tholen/thoolse-kerke ... ~a39d4e85/

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 16 nov 2018 08:19

Ken het dorp niet. Maar indien de meerderheid tegen is lijkt me dat gewoon democratisch te regelen.

Jaarlijks een regenboogvlag heiden, ik heb er geen probleem mee. Behalve dan dat het pure symboolpolitiek is en werkelijk helemaal niets oplost. In Amsterdam wordt het ding ook jaarlijks gehesen en heeft de linkse gevestigde orde er de mond vol van. En toch neemt het geweld tegen homo's er jaar op jaar toe en doet de linkse politiek er helemaal niets concreets tegen.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 16 nov 2018 14:48

Yoshi schreef:Ken het dorp niet. Maar indien de meerderheid tegen is lijkt me dat gewoon democratisch te regelen.



het is geen dorp [-X :) maar twee voormalige eilanden in Zeeland, met een 9 tal kernen, waaronder een echte stad, en twee smalsteden. De andere 6 zijn dorpen, totaal ca 25000 inwoners en een 15 tal denominaties...
Bij de vorige gemeenteraads-verkiezingen zijn de Reformatorische kerken met hun SGP de meerderheid kwijtgeraakt.Ze zijn dat nog niet helemaal gewend...

Ook bij de NOS nu https://nos.nl/artikel/2259514-kerken-o ... ondag.html

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 16 nov 2018 17:55

hans0166 schreef:het is geen dorp [-X :) maar twee voormalige eilanden in Zeeland, met een 9 tal kernen, waaronder een echte stad, en twee smalsteden. De andere 6 zijn dorpen, totaal ca 25000 inwoners en een 15 tal denominaties...

Een gemeente dus met in totaal 25.000 inwoners waarvan de 'stad' 8.000 inwoners heeft. Het zal wel met middeleeuwse stadsrechten te maken hebben maar ik noem dat gewoon een dorp. Het dorp waarin ik woon heeft bijna 20.000 inwoners en is nog steeds gewoon een dorp. Hier in het dorp hebben we 2 denominaties. De RKK en de PKN. 15 lijkt me wel heel gortig vooral op zo'n klein inwonersaantal. Die mensen zouden eens wat meer hun best moeten doen om eenheid in Christus te vinden lijkt mij dan.
Bij de vorige gemeenteraads-verkiezingen zijn de Reformatorische kerken met hun SGP de meerderheid kwijtgeraakt.Ze zijn dat nog niet helemaal gewend...

Ook bij de NOS nu https://nos.nl/artikel/2259514-kerken-o ... ondag.html

De SGP is er niet geslonken zie ik. Wel heeft de PVV er 2 zetels gewonnen. Maar of er politiek echt wat verschoven is kan ik niet uit de wikipedia cijfers opmaken. De SGP heeft er iig nooit de absolute meerderheid gehad zo te zien.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 16 nov 2018 19:28

Yoshi schreef: Het zal wel met middeleeuwse stadsrechten te maken hebben maar ik noem dat gewoon een dorp.


je kunt het een dorp noemen, maar het is het niet. Gebruik van het woord stad is niet puur en alleen gebaseerd op inwoner aantal, bestuurlijk is een ander geval.

Yoshi schreef: De SGP is er niet geslonken zie ik. Wel heeft de PVV er 2 zetels gewonnen. Maar of er politiek echt wat verschoven is kan ik niet uit de wikipedia cijfers opmaken. De SGP heeft er iig nooit de absolute meerderheid gehad zo te zien.


ik zeg ook alleen maar de ze de meerderheid kwijt zijn. Of dat nou absolute getallen zijn of coalities maakt mij niet zoveel uit. Door de geloofsovertuiging van diverse VVD/CDA/CU en nog een paar, schuiven ze qua stemgedrag over dit soort standpunten heel dicht tegen elkaar aan.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 23 nov 2018 19:17

Thierry Baudet laakt muzieksmaak Kamerleden

Ik heb die Top 150 niet gezien, maar misschien heeft Thierry Baudet hierin wel gelijk. De muziek die hij noemt is wel het betere soort.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor pindas83 » 23 nov 2018 21:58

Boekenlezer schreef:Thierry Baudet laakt muzieksmaak Kamerleden

Ik heb die Top 150 niet gezien, maar misschien heeft Thierry Baudet hierin wel gelijk. De muziek die hij noemt is wel het betere soort.


Absoluut. Die Thierry is zo gek nog nie :!:

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 23 nov 2018 22:09

Als hij daarmee denkt puntjes te moeten scoren dan zegt dat wel wat over hoe serieus hij zijn politieke functie neemt.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 24 nov 2018 10:39

Boekenlezer schreef:
Ik heb die Top 150 niet gezien, maar misschien heeft Thierry Baudet hierin wel gelijk. De muziek die hij noemt is wel het betere soort.


omdat het nog niet publiek is kun je er nog niet heel veel van zeggen.
Overigens is ook Baudet's keuze niet meer dan dat... een keuze, en smaak... daarover valt niet te twisten, overigens waren de meeste van die componisten in hun eigen tijd ook dezelfde rebellen als wij nu Lil Kleine, Rita Ora, Nielson en nog een paar hebben...

Het is idem in het refo wereldje.. de één is helemaal weg van Andre Nieuwkoop, zingen met bovenstem of Jan Mulder... anderen lopen er gillend voor weg.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten