Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Johan100 » 05 feb 2016 11:35

klopt, maar aan de vruchten kent men de boom toch?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Johan100 » 05 feb 2016 11:47

maar we kunnen er nooit boven gaan staan, als we er niet voor bewaard blijven zijn we tot hetzelfde in staat.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 05 feb 2016 11:47

Johan100 schreef:klopt, maar aan de vruchten kent men de boom toch?

Ja, maar hij leeft nog in genadetijd!
Voor God is geen enkele zonde te groot en maak niet de denkfout dat nette mensen een streepje vóór zouden hebben.
Wij allen zijn schuldig voor God en verdienen daarom de eeuwige straf.
Want de bezoldiging der zonde is de dood, maar de genadegift Gods is het eeuwige leven, door Jezus Christus, onzen Heere. Rom. 6
en
Want zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods; Rom. 3.
En dan maakt het in beginsel niet uit of er wel of geen moord gepleegd is.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 05 feb 2016 15:59

Tante Pollewop schreef:Omdat in het andere topic over dit onderwerp niet iedereen kan meepraten:
De moordenaar van Els Borst heeft bekend.
Hij zegt dat hij handelde vanuit een goddelijke opdracht.

Ik heb het ook gelezen, ja. Nou, lekker dan... Koren op de molen van de religiehaters. Van degenen die islam en christendom in dezelfde hoek zetten. Die dat zien als iets wat tot gevaarlijke daden aanzet, en die dat daarom het liefst zouden verbieden. 'Nee, dan moet je atheïst zijn, dan heb je dat gedonder niet.' Maar wie iets verder kijkt dan de neus lang is, weet ook wel dat we dan niet accuut in een paradijs terecht komen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 05 feb 2016 16:45

Boekenlezer schreef:Ik heb het ook gelezen, ja. Nou, lekker dan... Koren op de molen van de religiehaters. Van degenen die islam en christendom in dezelfde hoek zetten. Die dat zien als iets wat tot gevaarlijke daden aanzet, en die dat daarom het liefst zouden verbieden. 'Nee, dan moet je atheïst zijn, dan heb je dat gedonder niet.' Maar wie iets verder kijkt dan de neus lang is, weet ook wel dat we dan niet accuut in een paradijs terecht komen.


Dat zal op zich ook wel weer meevallen. De meeste mensen zullen gewoon denken dat deze man psychisch gestoord was. Dit soort polarisatie helpt natuurlijk ook niet echt. Je maakt een stroman van oprechte atheïsten en nette burgers (religiehaters, echt waar?) en valt die dan dapper aan. Misschien daarna de molen maar eens aanpakken, Don Quichotte?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor meribel » 05 feb 2016 17:01

die man is natuurlijk psychisch gestoord en ergens is het denk ik wel fijn voor de nabestaanden een soort motief te weten.
Nu heb ik geen flauw idee wat beter is, een psychisch gestoorde gek of een mislukte roofoverval waar ze random is doodgestoken.
Voor de buurtbewoners hun gemoedsrust waarschijnlijk toch het eerste.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 05 feb 2016 17:35

Mortlach schreef:Dat zal op zich ook wel weer meevallen. De meeste mensen zullen gewoon denken dat deze man psychisch gestoord was. Dit soort polarisatie helpt natuurlijk ook niet echt. Je maakt een stroman van oprechte atheïsten en nette burgers (religiehaters, echt waar?) en valt die dan dapper aan. Misschien daarna de molen maar eens aanpakken, Don Quichotte?

Mijn verhaaltje is een beetje gebaseerd op wat ik mij herinner aan uitingen op internet. Ik weet niet meer precies waar, het zou bijvoorbeeld op de website van Trouw geweest kunnen zijn in de reacties onder een artikel, of ergens anders. Maar je komt wel van die rabiate uitingen tegen als: 'alle religie verbieden, het leidt maar tot oorlog etc.' 'daar hebben het geloof weer...' Dat geeft mij een bepaald beeld, en dat ventileerde ik.
En nog iets: ik moet ook denken aan een man als Paul Cliteur, die schrijft over dat in de monotheïstische religies een aanzet tot geweld ligt, waarbij hij ook de Bijbel erbij haalt. Ook zo'n atheïst. (Het monotheïstisch dilemma zal het boek zijn waaraan ik denk. Ik heb het niet gelezen, alleen over gehoord.) En kort geleden was er ook zo'n schrijver die zich erg negatief uitliet over het christelijke geloof. Ik ben zijn naam even kwijt. Ik weet ook even niet meer precies waar dat over ging.
Goed, dat speelt dus door mijn hoofd, en daar wordt dan zo'n reactie uit geboren.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 05 feb 2016 19:25

Boekenlezer schreef:Mijn verhaaltje is een beetje gebaseerd op wat ik mij herinner aan uitingen op internet. Ik weet niet meer precies waar, het zou bijvoorbeeld op de website van Trouw geweest kunnen zijn in de reacties onder een artikel, of ergens anders. Maar je komt wel van die rabiate uitingen tegen als: 'alle religie verbieden, het leidt maar tot oorlog etc.' 'daar hebben het geloof weer...' Dat geeft mij een bepaald beeld, en dat ventileerde ik.
En nog iets: ik moet ook denken aan een man als Paul Cliteur, die schrijft over dat in de monotheïstische religies een aanzet tot geweld ligt, waarbij hij ook de Bijbel erbij haalt. Ook zo'n atheïst. (Het monotheïstisch dilemma zal het boek zijn waaraan ik denk. Ik heb het niet gelezen, alleen over gehoord.) En kort geleden was er ook zo'n schrijver die zich erg negatief uitliet over het christelijke geloof. Ik ben zijn naam even kwijt. Ik weet ook even niet meer precies waar dat over ging.
Goed, dat speelt dus door mijn hoofd, en daar wordt dan zo'n reactie uit geboren.


Tja, het internet is nu eenmaal niet altijd even genuanceerd. Het lijkt me correct daar rekening mee te houden voordat je dingen plaatst die aan dat probleem bijdragen.

Laten we oppassen die beelden die we allemaal wel eens zien niet te veel te versterken. Niet alle atheïsten zijn dronken, doorgesnoven, hoerenlopende abortusplegers, echt niet. Net zo goed zijn de meeste christenen gewoon nette mensen die niemand kwaad zouden doen. Je kunt je wel concentreren op de minst aantrekkelijke elementen van een groep (zowel de ongelovigen als de gelovigen hebben bijzonder onaantrekkelijke elementen), maar zoals ik al zei, daar polariseer je alleen maar mee (onbedoeld, neem ik aan).

Die schrijver wiens naam je je niet herinnert, dat zou van Reyebroucke kunnen zijn, van het boek Congo. Ik geloof dat hij recent in het nieuws was over een religieus opstootje. Het is natuurlijk zo dat het ieder zijn recht is zich op welke manier dan ook uit te laten over het christelijke geloof, of welk ander geloof dan ook.
Schouders ophalen en doorlopen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 05 feb 2016 19:54

Mortlach schreef:Die schrijver wiens naam je je niet herinnert, dat zou van Reyebroucke kunnen zijn, van het boek Congo. Ik geloof dat hij recent in het nieuws was over een religieus opstootje. Het is natuurlijk zo dat het ieder zijn recht is zich op welke manier dan ook uit te laten over het christelijke geloof, of welk ander geloof dan ook.
Schouders ophalen en doorlopen?

Ik heb de betreffende schrijver inmiddels gevonden: Dimitri Verhulst. Vooral via dit artikel kreeg ik een bepaalde impressie van hem. (Gevonden via dit artikeltje. Toen wist ik de naam van de schrijver, en kon ik het artikel wat ik mij herinnerde via Google vinden.)

Ik kwam net dit Trouw-artikel tegen. Spreekt ook wel aardig duidelijke taal. Een zijresultaat van mijn zoektocht zojuist.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 07 feb 2016 14:25

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... schud.html

Je slaat een agent de ziektewet in. Wordt gearresteerd, loopt diezelfde avond het politiebureau al weer uit en krijgt hulpverlening en een gebiedsverbod voor 2 maanden. Dit is toch werkelijk niet meer uit te leggen niet in de laatste plaats voor de dienders niet.

Evengoed dat links fascistische tuig gister in Amsterdam. 20 daarvan zijn opgepakt en stonden ook al vrij snel weer op straat.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 08 feb 2016 12:10

meribel schreef:die man is natuurlijk psychisch gestoord en ergens is het denk ik wel fijn voor de nabestaanden een soort motief te weten.
Nu heb ik geen flauw idee wat beter is, een psychisch gestoorde gek of een mislukte roofoverval waar ze random is doodgestoken.
Voor de buurtbewoners hun gemoedsrust waarschijnlijk toch het eerste.

Wel bizar dat zijn verklaring klakkeloos overgenomen wordt, terwijl de common sense is dat de vent gestoord is...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor meribel » 09 feb 2016 15:25

http://www.zeeman.com/trouwjurk/index.html

ik vind hem echt heel mooi! jammer dat ik al getrouwd ben

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 09 feb 2016 15:42

meribel schreef:http://www.zeeman.com/trouwjurk/index.html

ik vind hem echt heel mooi! jammer dat ik al getrouwd ben

Say yessss to the dress Meribel. :lol:
Trouw je toch nog een keer, dat kan best voor dat geld. :wink:
Ik vind hem ook best mooi.
Intussen worden ze massaal aangeboden op MP, eentje zelfs voor 1000 euro.
Wie trapt daar nu in?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 feb 2016 19:47

Ik las net op Facebook dat het college voor rechten van de mens uitspraak heeft gedaan in de zaak van de Drachtse stagiair. De stagiair is in het gelijk gesteld. Dat is niet zo opmerkelijk, maar de discussie hierover is in dit topic gevoerd. Vandaar dat ik het hier even meld.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 17 feb 2016 20:01

Mooie zaak!

Ik heb zelf vorig jaar ook bijna een zaak aangekaart bij die instantie, maar helaas moet je lijfelijk op de zittingen aanwezig zijn en dat was gezien het feit dat ik in het buitenland woon toch een bezwaar.

Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat. Ik neem niet aan dat die knul morgen doodleuk op de stoep staat om zijn stage op te eisen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten